Εντυπωσιακά 3D DOS games με Software Rendering

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας Leon
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης
Πωωω... συγνωμη μου ειχε διαφυγει οτι ειχαν αναφερθει τα παιχνιδια της Bullfrog.

Ενας τιτλος που ακουγοταν πολυ εκεινη την εποχη ηταν το Cyberrace, και διαφημιζοταν ως κατι που χρησιμοποιουσε πρωτοποριακη τεχνολογια αποδοσης τοπιων και βαθους.

Εντυπωσιακο φαινοταν και το τότε-preview του Tiberian Sun, το οποιο εμφανιζεται μονο στο φιναλε του πρωτου Command and Conquer. Δυστυχως (μαλλον) δεν κυκλοφορησε ποτε ενα τετοιο παιχνιδι, αφου το τελικο TS ηταν τελειως διαφορετικο

https://www.youtube.com/watch?v=f1TsW_xbA20

(για τη μοιρα του συγκεκριμενου παιχνιδιου ειχα ανοιξει εδω θεμα)
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Φοβερά παίγνια Captain - Eιδικά το I-War. :) Δεν θυμάμαι όμως αν είχε και dos installer. Μήπως ήθελε αποκλειστικά windows για να τρέξει;
Τελικά είχες δίκιο. Win95 to Iwar
 
Το Cyberrace είχε δημιουργήσει πολλές προσδοκίες. Μετά την επιτυχία της Cyberdreams με το Dark Seed και τη συνεργασία της με τον Giger όλοι περιμέναμε ότι το επόμενο παιχνίδι όπου θα συμμετείχε ο Syd Mead και θα χρησιμοποιούσε voxels σαν το Comanche θα ήταν φοβερό. Εντυπωσιακό οπτικά αλλά το gameplay ήταν πολύ μέτριο. Μεγάλη απογοήτευση.

Κάτι ψιλοάσχετο. Τώρα συνειδητοποιώ ότι εκείνη την εποχή είχαν βγει πολλά mecha games. Ήδη έχουν αναφερθεί τα Ultrabots, Shattered Steel, Mechwarrior 2, Earthsiege, βάλτε και το Virtual On στα ηλεκτρονικά, το Iron Soldier στο jaguar, το Krazy Ivan, Iron Assault, και πολλά πολλά ακόμα. Και μάλιστα υπάρχουν πολλά Ιαπωνικά, που είναι λογικό αφού υπάρχει ολόκληρο είδος στα manga, αλλά και πολλά από δυτικούς developers. Πως και έγινε μόδα άραγε;
 
Rakeesh είπε:
Πωωω... συγνωμη μου ειχε διαφυγει οτι ειχαν αναφερθει τα παιχνιδια της Bullfrog.
Νο problemo, αγαπητέ. :)

Rakeesh είπε:
Ενας τιτλος που ακουγοταν πολυ εκεινη την εποχη ηταν το Cyberrace, και διαφημιζοταν ως κατι που χρησιμοποιουσε πρωτοποριακη τεχνολογια αποδοσης τοπιων και βαθους.

Aμάν !! Εφαγα φοβερή "φλασιά" τώρα... Τσέκαρα ένα σχετικό video, και τον νεαρό με το κόκκινο αμάνικο σίγουρα τον είχαμε πετύχει σε σελίδες περιοδικών την εποχή εκείνη !! (Πριν δώ το video, μπέρδεψα στιγμιαία το "Cyberrace" με ένα άλλο παιχνίδι, το "Delta V"... :banghead: ).

Πάντως έχεις δίκιο, "ακουγόταν" πολύ το παιχνίδι αυτό (διαβάζαμε previews επί previews, κλπ)

@Leon:

Μήπως ήταν τυχαίο; Ενα απο τα "trends" του καιρού εκείνου; - δεν ξέρω... :wait2:
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Για δείτε και αυτό : Maximum Roadkill 1996. Το είχα δοκιμάσει σε demo από το αγγλικό περιοδικό CD Power Issue 2.

Μου φαίνεται πως έτρεχε αποκλειστικά σε windows αλλά δεν είμαι σίγουρος.

Από το 1994 περίπου και μετά αρχίζει η μεγάλη αλλαγή στα γραφικά των παιχνιδιών , γιατί άραγε;
 
Αισίως έχουν αναφερθεί (η λίστα ανανεώνεται συνεχώς) περί τους 68 τίτλoυς παιχνιδιών :

1. Terra Nova: Strike Force Centauri

2. Wing Commander III: Heart of the Tiger

3. Comanche: Maximum Overkill

4. Screamer

5. Under a Killling Moon

6. Ultima Underworld

7. System Shock

8. EF2000

9. MDK

10. TFX - Tactical Fighter Experiment

11. Strike Commander

12. Wing Commander

13. Magic Carpet

14. Magic Carpet 2

15. Hi-Octane

16. Syndicate Wars

17. Dungeon Keeper

18. Descent

19. Terminal Velocity

20. Normality

21. Realms of the Haunting

22. Alone in the Dark

23. Bioforge

24. Ecstatica

Ecstatica 2

25. Elder Scrolls

26. Comanche: Maximum Overkill

Comanche: Over the Edge

Comanche: Maximum Overkill - Mission Disk 1

Comanche CD

Werewolf vs. Comanche

Comanche 2

Comanche 3

27. Armored Fist

28. Ultrabots

29. US Navy Fighters

30. Flight Unlimited

31. Starfighter 3000

32. Fade to Black

33. Grand Prix 2

34. Nascar Racing

35. FX Fighter

36. The Terminator

The Terminator 2029

The Terminator: Rampage

Terminator Future Shock

37. Doom

38. Quake

39. Slipstream 5000

40. Powerdrome

41. Wolfenstein 3D

42. Time Commando

43. Little Big Adventure

Little Big Adventure 2

44. Need For Speed

45. RoboCop 3

46. Catacomb 3-D

47. Rise of the Triad: Dark War

48. Darker

49. Armour-Geddon

50. Shadowcaster

51. Legends of Valour

52. Virtuoso

53. CyberMage: Darklight Awakening

54. Shattered Steel

55. Earthsiege

56. Darklight Conflict

57. Menzoberranzan

58. Ravenloft : Strahd's Possession

Ravenloft : Stone Prophet

59. Birthright

60. Archimedean Dynasty

61. Cyberrace

62. MechWarrior

MechWarrior 2

63. Delta V

64. Maximum Roadkill

65. Destruction Derby

66. Quarantine

Quarantine II: Road Warrior

67. Vette !

68. Red Baron

Τελικά ήταν μια πολύ εποικοδομητική συζήτηση.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Libavius, η αναφορά σου στο Maximum Roadkill (το οποίο δεν θυμάμαι να έχω παίξει ποτέ, btw), μου έφερε στο μυαλό βίαια "racing" παιχνίδια όπως το Carmageddon, και τα δύο πρώτα Destruction Derby !! :) (ή ακόμα και τα Quarantine 1 & 2)
 
Αφου χωραει το Robocop 3 φανταζομαι (και αφου μιλατε για racing οπου μπορεις να πατας και τους πεζους btw) αξιζει νομιζω μιας αναφορας και το

Vette! της Spectrum Holobyte 3d ,Free roam racer απο το μακρινο 1989 !
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Συμφωνώ μαζί σου billy αν και το Carmageddon (μου φαίνεται ότι είχε απαγορευτεί στην Αγγλία) όπως και τα Quarantine νομίζω πως ήταν πολύ πιο βίαια αφού μπορούσες να πατήσεις ακόμα και πεζούς , όπως και στο πρώτο GTA (καθώς και στα μεταγενέστερα φυσικά).
 
Libavius, ναί, είχαν γράψει τότε τα περιοδικά σχετικά με αυτό αν δεν απατώμαι (απαγόρευση σε χώρες όπως η Γερμανία που είχε αυστηρή νομοθεσία σχετικά με την βία στα games, εκδόσεις με πράσινα αίματα, κλπ).

Νemo, αυτό το παιχνίδι δεν θυμάμαι να το είχε κανείς απο τους τότε γνωστούς μου pcάδες (ούτε εγώ ασφαλώς, καθ' ότι δεν είχα καν pc εκείνη την περίοδο), και ούτε το είχα δεί σε περιοδικά !!

Θα το βάλω στα υπ' όψιν για μελλοντική δοκιμή. :)
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
LIBAVIUS είπε:
Από το 1994 περίπου και μετά αρχίζει η μεγάλη αλλαγή στα γραφικά των παιχνιδιών , γιατί άραγε;
Καλή ερώτηση, ας δούμε τους λόγους. Εκείνη την εποχή έχουμε αυτό που λέμε αλλαγή παραδείγματος (paradigm shift). Οι developers βλέπουν ότι και το κοινό κινείται προς το 3D και προτιμά τα νέα 3D παιχνίδια από τα 2D αλλά και το hardware είναι ικανό να κινήσει πιο πολύγωνα με μεγαλύτερη λεπτομέρεια και texture mapping. Η τεράστια επιτυχία του Doom, τα θηρία ηλεκτρονικά (System 22, Model 2) που μοιάζουν με πανίσχυρα graphics workstations, τα νέα της επερχόμενης γενιάς κονσολών που είναι φτιαγμένες για 3D gaming, ωθούν όλους τους developers να στραφούν στην ανάπτυξη 3D παιχνιδιών που είναι ξεκάθαρα το "next big thing".

Στο θέμα PC hardware η έλευση του Pentium το '93 στο high end και το γεγονός ότι πια το minimum είναι ο 486 για την πλειοψηφία των PC gamers δίνει τη δυνατότητα στους developers να γράψουν μηχανές γραφικών που να αξιοποιούν το hardware. Όταν πριν από 1-2 χρόνια έγραφες παιχνίδια που έπρεπε να τρέξουν σε ένα 386 ή ακόμα και σε 286 ήσουν πολύ περιορισμένος.

Όσο για το κοινό έχει ήδη δει τη δύναμη του 3D και διψάει για περισσότερο. Wolfenstein 3D και ιδίως το Doom κάνουν το μεγάλο μπαμ (και άλλα βέβαια αλλά αυτά είναι τα κυριότερα), στις κονσόλες το Star Fox δίνει τη δυνατότητα να παίξεις το Starblade στο SNES σου, ενώ στα ηλεκτρονικά παιχνίδια σαν το Virtua Racing και το Virtua Fighter δείχνουν ότι μέλλον είναι πολυγωνικό. Και μην ξεχνάμε τον κινηματογράφο που μπαίνει δυναμικά το CGI στις ταινίες με το T2 και το Jurassic Park.
 
Όπως πάντα έξοχη ανάλυση Leon. Μου έλυσε όλες τις απορίες.

Το άσχημο με τα 3D παιχνίδια όπως το Doom είναι ότι επηρέασαν αρνητικά κάποια παιδιά κυρίως στις ΗΠΑ με τα γνωστά αποτελέσματα των ένοπλων και αιματηρών επιθέσεων σε σχολεία.

Τελικά οι τίτλοι με τα DOS 3D games τη δεκαετία του 90 είναι πάρα πολλοί . Ένας αξιόλογος τίτλος του 1990 ήταν το Red Baron

[video=youtube;O-z_t4zvUxA]

 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
LIBAVIUS είπε:
Όπως πάντα έξοχη ανάλυση Leon. Μου έλυσε όλες τις απορίες.Το άσχημο με τα 3D παιχνίδια όπως το Doom είναι ότι επηρέασαν αρνητικά κάποια παιδιά κυρίως στις ΗΠΑ με τα γνωστά αποτελέσματα των ένοπλων και αιματηρών επιθέσεων σε σχολεία.
H Αμερικανική κοινωνία πάντα ψάχνει κάποιον αποδιοπομπαίο τράγο για την βία στη νεολαία γιατί αρνείται να δει τους πραγματικούς λόγους. Είναι βολικό να κατηγορήσεις τα video games, παλιότερα τα κόμικς ακόμα και την τηλεόραση από το να αντιμετωπίσεις τις γενεσιουργές αιτίες του φαινομένου. Μην επεκταθούμε όμως γιατί είναι εκτός θέματος.

Από τα παιχνίδια που αναφέρθηκαν (που έκανε πολύ καλά ο Libavius και έφτιαξε λίστα) γράφω αυτά που γνωρίζω ότι μπορούν να παιχτούν σήμερα με 3D acceleration. Μπορεί να υπάρχουν και άλλα.

Dungeon Keeper: http://keeper.lubiki.pl/html/dk_keeperfx.php

MDK: Glide Wrapper

Descent: http://www.dxx-rebirth.com/, http://www.descent2.de/

Doom: http://dengine.net/

Quake: https://icculus.org/twilight/darkplaces/

Wolfenstein 3D: http://maniacsvault.net/ecwolf/

Rise of the Triad: http://www.riseofthetriad.dk/DL_GlROTT.htm

Archimedean Dynasty: Glide Wrapper

MechWarrior 2: http://mwomercs.com/forums/topic/735...dows-7-64-bit/

Κάποια υποστήριζαν πρώιμες 3D κάρτες αλλά για αυτές δεν υπάρχουν wrappers όπως για τις 3DFX οπότε αν δεν τις έχεις υπάρχει μόνο η λύση του software rendering. Εξάλλου τα οφέλη είναι αμφισβητήσιμα και πιθανότατα το software rendering είναι ανώτερο.

Screamer (S3 Virge)

Magic Carpet Plus (3D Blaster)

Hi-Octane (3D Blaster)

Flight Unlimited (3D Blaster, PowerVR)

Nascar Racing (3D Blaster, Matrox Millennium)

FX Fighter (Paradis Tasmania 3D)

Πολλά παιχνίδια έχουν έκδοση για Playstation (οπότε κατά μία έννοια υπάρχει έκδοση που υποστηρίζει hardware acceleration). Playstation σημαίνει EPSXE που έχει απίστευτες δυνατότητες στη βελτίωση των γραφικών. Όμως συνήθως η έκδοση για Playstation είναι κατώτερη του PC είτε λόγω πιο αδύναμου hardware (οπότε έχουμε χαμηλότερη native ανάλυση, πιο απλή γεωμετρία, χαμηλότερης ποιότητας textures, κομμένες εκδόσεις, κομμένα levels, κλπ) είτε λόγω χειρισμού (πχ πολλά παιχνίδια είναι φτιαγμένα για mouse/keyboard και όταν περνούν στο joypad ο χειρισμός γίνεται εφιάλτης). Οπότε αυτά τα βλέπετε case by case.
 
Κάποια παιχνίδια που δεν έχουν αναφερθεί είναι αυτά που χρησιμοποιούν την Build Engine. Δείτε την ιστορία της σε

 
Αισίως έχουν αναφερθεί (η λίστα ανανεώνεται συνεχώς) περί τους 71 τίτλoυς παιχνιδιών :

1. Terra Nova: Strike Force Centauri

2. Wing Commander III: Heart of the Tiger

3. Comanche: Maximum Overkill

4. Screamer

5. Under a Killling Moon

6. Ultima Underworld

7. System Shock

8. EF2000

9. MDK

10. TFX - Tactical Fighter Experiment

11. Strike Commander

12. Wing Commander

13. Magic Carpet

14. Magic Carpet 2

15. Hi-Octane

16. Syndicate Wars

17. Dungeon Keeper

18. Descent

19. Terminal Velocity

20. Normality

21. Realms of the Haunting

22. Alone in the Dark

23. Bioforge

24. Ecstatica

Ecstatica 2

25. Elder Scrolls

26. Comanche: Maximum Overkill

Comanche: Over the Edge

Comanche: Maximum Overkill - Mission Disk 1

Comanche CD

Werewolf vs. Comanche

Comanche 2

Comanche 3

27. Armored Fist

28. Ultrabots

29. US Navy Fighters

30. Flight Unlimited

31. Starfighter 3000

32. Fade to Black

33. Grand Prix 2

34. Nascar Racing

35. FX Fighter

36. The Terminator

The Terminator 2029

The Terminator: Rampage

Terminator Future Shock

37. Doom

38. Quake

39. Slipstream 5000

40. Powerdrome

41. Wolfenstein 3D

42. Time Commando

43. Little Big Adventure

Little Big Adventure 2

44. Need For Speed

45. RoboCop 3

46. Catacomb 3-D

47. Rise of the Triad: Dark War

48. Darker

49. Armour-Geddon

50. Shadowcaster

51. Legends of Valour

52. Virtuoso

53. CyberMage: Darklight Awakening

54. Shattered Steel

55. Earthsiege

56. Darklight Conflict

57. Menzoberranzan

58. Ravenloft : Strahd's Possession

Ravenloft : Stone Prophet

59. Birthright

60. Archimedean Dynasty

61. Cyberrace

62. MechWarrior

MechWarrior 2

63. Delta V

64. Maximum Roadkill

65. Destruction Derby

66. Quarantine

Quarantine II: Road Warrior

67. Vette !

68. Red Baron

69. Duke Nukem 3D

70. William Shatner's Tekwar

71. Tomb Rider
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ωραίο θέμα!

Να μην ξεχάσω και το αρκετά γρήγορο Fatal Racing/Whiplash!


Πρέπει να αναφερθεί και το διασκεδαστικό arcade 'ραλάκι' : Big Red Racing
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Να μην ξεχάσω και το αρκετά γρήγορο Fatal Racing/Whiplash!

PS. Παρακαλώ να συγχωνευτούν τα post αν χρειάζεται καθώς δεν υπήρχε δυνατότητα να κάνω edit
 
Πραγματικά εκπληκτικό για την εποχή του (1987) το Z-Virus
 
Πραγματικά εκπληκτικό για την εποχή του (1987) το Z-Virus


[video=youtube;KJXntbzxF-E]




Επίσης το Alpha Waves από την Infogrames αρκετά πρωτοποριακό για την εποχή του (1990).
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
offtopic /στην κοσμαρα μου mode on

LIBAVIUS είπε:
Επίσης το Alpha Waves από την Infogrames αρκετά πρωτοποριακό για την εποχή του (1990).
Δεν ξερω γιατι αλλα μου εφερε στο μυαλο το Heatseeker της Τhalamus , ενα platform με one legged creature κρατωντας και μια μπαλα μαλιστα -2d βεβαια - που το οποιο ενω υπαρχει μια πλειοψηφια που το αποκαλει απο obscure και σoυρεαλιστικο στην καλυτερη εως και σκουπιδι στην χειροτερη,

παραλληλα υπαρχει υπαρχει και μια μικρη μαχητικη μειοψηφια ,που το αποκαλουν πρωτοποριακο κι εργο τεχνης.

Τεσπα

...

offtopic mode off
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Πίσω
Μπλουζα