1@Other_Reality[/USER] Ναι πραγματι βγηκε μεγαλη η καταχωρηση αλλα καποια πραγματα επρεπε να ειπωθουν. Καλες οι αναμνησεις και τα βιωματα μας απο το παρελθον, αλλα πολλες φορες η πραγματικοτητα δεν ειναι οπως πολλοι νομιζαν.
Δεν ειμαι σιγουρος αν μιλαμε για αγαπη, εχω ουκ ολιγες διαφωνιες. Σιγουρα ομως εχω δει στη συγκεκριμενη περιπτωση πολλα παιχνιδια που μου αρεσαν και μου αρεσουν, και τα εκτιμω πολυ. Και αφου μιλαμε για μια σχολη οπου επιρρεασε πολλες μετεπειτα, σιγουρα μιλαμε για ενα παγκοσμιο φαινομενο.
Δεν εγραψα πουθενα πως ειναι τελεια κοινωνια, αλλα εχουν πολυ σημαντικα στοιχεια που και δεν τα ειχαμε στην Ελλαδα και στην Ευρωπη, και θα επρεπε να υπηρχαν. Για την λαογραφια αναφερομαι εδω στις τεχνες, οπου ναι τις αναγνωριζουν και τις σεβονται. Απο την μουσικη μεχρι και την ζωγραφικη εχουν αντλησει τεραστια πηγη εμπνευσης, κατι που αντικατοπτρίζεται και στις δημιουργιες τους ανα τα χρονια. Πλανασαι παντως αν πιστευεις πως στον εργασιακο και σπουδαστικο τομεα, η Αγγλια πχ ηταν υποδειγμα και τελεια. Δεν αφορουν το θεμα αντιστοιχα παραδειγματα, σε καθε περιπτωση επειδη σου διαφευγει, αναφερθηκα πως οι συνθηκες στην Ιαπωνια ηταν απανθρωπες, και φυσικα διαφωνω με αυτες.
Για τα παρακατω που δεν γνωριζεις τωρα, υπαρχουν μπολικες συνεντευξεις και παρουσιασεις πανω στις παλαιοτερες μερες διαφορων
κολοσσων οπως η Sega, Nintendo, Konami, Capcom, SNK, Irem, Data East και δεκαδες αλλες που αφηνω απεξω. Ολοι αυτοι λοιπον ειχαν απο τοτε επιτελειο εργαζομενων σε παρα πολλους τομεις και αρμοδιοτητες. Ηταν επαγγελματιες στο επακρο. Μικρη ερευνα στο διαδικτυο και θα βρεις διαφορες παρουσιασεις στο youtube και συνεντευξεις εποχης με ιαπωνες εργαζομενους σε διαφορες εταιρειες. Μιλα μας εσυ τωρα για τα αγγλικα studio που με παθος και μανια προασπιζεις, τι δυναμικο ειχαν απο προσωπικο και τι αντικτυπο ειχε αυτο στην ευρυτερη κοινωνια τους; Παρεπιπτωντος δεν ειπα πως ειναι τσιπηδες, αλλα δεν ειχαν τα οικονομικα των ιαπωνων. Και γιατι η οικονομια της Ιαπωνιας ηταν ισως στα καλυτερα της χρονια, αλλα και γιατι οι εταιρειες βιντεοπαιχνιδιων τους ηταν επαγγελματιες εργαζομενοι με παρα πολλους πορους απο πισω τους.
Γραφω την πραγματικοτητα. Αν σου ειναι δυσνοητη λογω προσκολλησης σου στη κατα φαντασια πραγματικοτητα που θεωρεις οτι υπηρχε, καταλαβαινεις πως δεν ευθυνομαι εγω. Πολλα περιοδικα ειχαν αντιδεοντολογικη αντιμετωπιση με διαφορα παιχνιδια και εταιρειες. Και στην Ευρωπη, και στην Αμερικη και στην Ιαπωνια και παντου. Το ποσο αλλαζουν οι ισορροπιες και τα ποσοστα αυτα ειναι το ζητημα. Ε λοιπον πολλα αγγλικα περιοδικα ειχαν καλη ωρα αντιστοιχη μανια να υπερασπισουν τα "δικα τους παιδια", αντι για τους ιαπωνες οπως αναφερεσαι και εσυ.
Μια μεση ιαπωνικη εταιρεια του χωρου δεν συγκρινοταν με μια αντιστοιχη αγγλικη, ουτε απο εργατικο δυναμικο, ουτε απο κυκλοφοριες, ουτε απο εσοδα. Αληθεια, επειδη εχεις αναφερθει αρκετες φορες πανω στο προτερημα τοτε, του να αγοραζεις αντιγραφα απο τα παιχνιδια απο τις αγγλικες εταιρειες που τοσο πολυ αγαπας, πως τα πηγανε αυτες οικονομικα; Επειδη σε διαφορες πηγες διαβαζω πως ειχανε πολλα σοβαρα οικονομικα προβληματα, και ηταν απο τους λογους που την "εκαναν" σιγα σιγα εκτος του αγαπημενου μηχανηματος.
Καλοκαιρι του 1989 ημουν μεταξυ Νεας Υορκης και Αιγινας, επαιζα NES και μεγαλα ηλεκτρονικα, και διαβαζα το Hooky απο τον Spider-man.
Εσυ;
FM Towns ειδα πολλα χρονια επειτα σε εξομοιωση, ειχε και εχει καποια καλα παιχνιδια, μεταξυ αυτων μια αξιοπρεπη εκδοση του Shadow of the beast. Αν σου αρεσει τοσο πολυ η σειρα, να το δεις γιατι αξιζει το συγκεκριμενο.
Παγκοσμιως μεινανε με ανοικτο το στομα για το Shadow of the beast. Μεινανε ομως για την μουσικη, τα υποβαθρα και το animation. Οχι για το gameplay και το ποσο διασκεδαστικος τιτλος ειναι. Δεν ειναι, οχι αν εχεις δει διαφορα αλλα παιχνιδια. Το ξερω πως ενοχλει πολυ οτι η Amiga ειχε πολλες φριχτες μεταφορες, και παρα πολλοι ευρωπαιοι προγραμαματιστες δεν ειχαν ολα αυτα τα "κατι" των ιαπωνων και αμερικανων, αλλα ετσι ειναι τι να γινει.
Ακου πχ την συζητηση των ατομων απο το Hardcore gaming 101.
http://www.hardcoregaming101.net/podcasts/top-47858-games-of-all-time-episode-116-shadow-of-the-beast/
Καταλληγουν πως το Shadow of the beast ειχε καλα στοιχεια που εγραψα και υφιστανται, αλλα δεν ηταν καλο παιχνιδι. Το ξερω επισης πως ηταν μια απο τις τασεις κυριως στην Ευρωπη, αν εχεις καλα και πολυχρωμα γραφικα και τεχνικα χαρακτηριστικα να το θεωρουν και καλο παιχνιδι. Ηταν αποδεκτο τοτε στα περιοδικα. Οχι ομως και σε παγκοσμιο επιπεδο γιαυτο και τιτλοι με ομορφα στοιχεια δεν αξιολογηθηκαν και ως καλοι τιτλοι ως παιχνιδια καθεαυτου.
Παρεπιπτωντος στην Ελλαδα υπηρχαν και κονσολες και παιχνιδια και μεγαλα ηλεκτρονικα και ασχολουμασταν με αυτα. Απλα δεν το εκανες εσυ, και τα περιοδικα μαλλον που διαβαζες. Οποτε μιλας εδω για την δικη σου αντιληψη της καταστασης και οχι για την πραγματικοτητα.
Υπαρχει εταιρεια που να μην την ενδιαφερει το κερδος; Ποιες ειναι αυτες; Κανεις λαθος επισης για τα public domain / shareware. MSX και Sharp x68000 υπηρχαν απο τοτε. Δεν υπηρχε ομως η αντιστοιχη demo σκηνη, ουτε η μουσικη ενασχοληση σε αυτο το επιπεδο, ειναι γνωστο και το αναφερω. Δεν βλεπω ομως πως σχετιζονται τα παρακατω και δεν ειμαι σιγουρος τι θελεις να πεις.
Ναι το shovelware δεν ηταν δημοφιλης στην Ιαπωνια, ουτε τα πηγαινανε και καλα με την πειρατεια. Την πειρατια οπου
εξαφανισε τις αγγλικες εταιρειες που τοσο αγαπουσες. Τι να γινει, η αγαπη ειναι μυστηρια δυναμη και εκφραζεται διαφορετικα απο τον καθενα.
Δεν τα πανε ιδιαιτερα καλα με τα corridor shooters ουτε και με τα παιχνιδια πρωτου προσωπου γενικοτερα. Υπηρξαν αρκετα τυπου MUD και με μικρο γραφικο περιβαλλον, αλλα δεν εδρεωθηκαν οπως αλλα ειδη.
Ειναι συμπλεγματικο και αδαες να κρινει κανεις την ποιοτητα ενος τιτλου, υποβαθμιζοντας το εικαστικο κομματι. Λογικο θα μου πεις απο την στιγμη που θεωρουν ολοι αυτοι καλα παιχνιδια τα Agony, Lionheart, Shadow of the beast.
Καπου ισως συγχιστηκες και τα μπερδεψες... Κυριως οι ιαπωνικες μεταφορες εκτος το νησιου, επιδεχονταν λογοκρισιας. Γυμνο/πορνο, βια, θρησκευτικα συμβολα, αναφορες στο δευτερο παγκοσμιο πολεμο.. Ειναι πολλα οπου αλλαξαν κατα την μεταφραση τους στον υπολοιπο κοσμο.
Για το Shadow of the beast τα ειπαμε. Μουσικη, υποβαθρα, animation. Αυτα. Καλα και επιθυμητα ολα αυτα, καποιοι θελανε ομως και.. gameplay. Γιαυτο αγοραζαν.. παιχνιδια. Τι να κανω ενα παιχνιδι αν δεν ειναι διασκεδαστικο; Ας επαιρνες καποιο demo στη τελικη οπου προσφερε και πολυ περισσοτερα, ηταν και δωρεαν αλλωστε.
Για το οικονομικο το εχουμε ξαναπει, καποιοι ειχανε χρηματα να παιρνουν παιχνιδια και μετα να ενοικιαζουν,και να τα ανταλλαζουν με φιλους τους, καποιοι αλλοι ειχανε μονο για αντιγραφες και πηγανε σε αλλες λυσεις. Καμια πλευρα δεν μπορει να κατηγορησει την αλλη. Οτι μπορεις κανεις, και οτι πληρωνεις παιρνεις.
Το ξερω καλα πως ο μεσος Amigας θα μου απαντουσε πως η Amiga ειναι στα παντα ολα καλυτερη και ανωτερη απο τα παντα ολα, το εχω δει πολλες φορες. Αλλα διαφοροι αλλοι ανθρωποι που δεν εχουν τετοια προβληματα, φαινεται πως συμφωνουν πως η συγκεκριμενη εκδοση ειναι καλυτερη. Δεν εχω λογο να διαφωνω μαζι τους, μιας και η της Amiga ειναι ενα υπερβαρετο και υπερκτιμημενο παιχνιδι. Περι αποψης, σε ευχαριστω αλλα βλεπω παρα πολλα πραγματα που δεν βγαζουν νοημα στις δικες σου, οποτε δεν εχω να παραδειγματιστω απο κατι. Σιγουρα οχι απο αυτα που αναφερεις.
Παρεπιπτωντος στο SNES υπαρχει σε ακυκλοφορητη εκδοση.. Λενε πως ηταν απο δοκιμαστικη εκδοση για περιοδικα. Λογικο να παραμεινει ακυκλοφορητη παντως, δεν θα χρειαζοταν το SNES ενα κατω του μετριου παιχνιδι, απο την στιγμη που υπηρχαν και υπαρχουν τοσα πολλα αλλα αξιολογα να παρει κανεις.
Μπραβο που σου αρεσουν τα διαμαντια της Sega, υπαρχουν και πολλα ακομα ειδη απο διαφορες εταιρειες να δεις. Δυστυχως για διαφορους λογους δεν τα ειδες ισως τοτε, ποτε δεν ειναι αργα ομως, πραξτο τωρα.
Και εγω ειχα πολλες διαφορετικες αντιληψεις και ιδεες καποτε. Αλλα.. με τα χρονια και με την εμπειρια καταλαβα πολυ περισσοτερα. Οπως καλη ωρα τους βαλτους αρθογραφους. Τις κακες παρουσιασεις αλλα και τα αδικα θαψιματα. Τους ασχετους στο χωρο. Ενοχλει πολυ οταν καταλαβαινεις πως ειχαν τα πραγματα, επελεξα παντως να μην ειμαι θυμα της καταστασης τοτε. Και ενω μου αρεσουν πολλες εταιρειες και παιχνιδια τους, δεν το παιζω οπαδος ουτε εναντια των αγγλων δημιουργων. Δεν θα πηγαινα και στο αλλο ακρο. Πχ να φοραω σωβρακοφανελα της Amiga. Οπως εχουμε διαβασει σε πολλα θεματα απο αλλους.