1@Getta Robo[/USER]
Είναι μεγάλα τα ποστ σου, δυστυχώς είναι και λίγο δύσκολα στην ανάγνωση. Τα κατάφερα πάντως.
Λες πολλά, και σίγουρα η υπέρμετρή σου αγάπη για την Ιαπωνική κουλτούρα σε οδηγεί σε αυθαίρετα συμπεράσματα και γενικολογίες.
Το αν είναι εργατική χώρα η Ιαπωνία, το γνωρίζουν όλοι. Όλοι επίσης γνωρίζουν το πόσο κλειστή, ξενοφοβική, ρατσιστική, μισογύνικη κοινωνία υπάρχει εκεί. Το να γράφεις ως plagiarist για το πόσο σέβεται η Ιαπωνία τις άλλες κουλτούρες, απλώς υπογραμμίζει τα λεγόμενα ενός fanboy (και μάλιστα plagiarisτού)
Με ποιά κριτήρια, από ποια πηγή συμπέρανες το ότι οι εργαζόμενοι στις Ιαπωνικές εταιρείες έχουν μεταπτυχιακό, και το απέκτησαν με αίμα και ιδρώτα;
Με ποιά στατιστική οδηγήθηκες στο συμπέρασμα ότι τα περισσότερα Ιαπωνικά studio είχαν φωτογράφους, μοντερ, σκηνοθέτες κ.ο.κ;
Με ποια λογική κρίνεις πάλι αυθαίρετα την κοινωνική και οικονομική προέλευση των Ευρωπαίων προγραμματιστών, και το ότι ήταν όλοι τσίπηδες;
Τα βάζεις όλα σε ένα καζάνι, το οποίο είναι δικό σου, και από εκεί μέσα βγαίνει ένας ζωμός γεμάτος από αυθαίρετα συμπεράσματα.
https://www.researchgate.net/publication/248545533_Plagiarism_in_the_Japanese_universities_Truly_a_cultural_matter
https://www.japantimes.co.jp/opinion/2018/08/17/reader-mail/japan-refuses-acknowledge-misogyny/
https://en.wikipedia.org/wiki/Ethnic_issues_in_Japan#Comment_by_U.N._special_rapporteur_on_racism_and_xenophobia
Γράφεις
συνεχώς τα ίδια και τα ίδια. Τα περιοδικά που τα έπαιρναν, τους Κολοσσούς της Ιαπωνίας, τα φτωχά ανόητα Ευρωπαϊκά παιχνίδια, το βαρετό SOTB...
Πού βρισκόσουν το 1989; Έπαιζες FM Towns και διάβαζες Famitsu;
Όλοι στην Ευρώπη είχαν μείνει με το στόμα ανοικτό όταν φόρτωσαν για πρώτη φορά το SOTB στην Amiga. Τίποτε δεν συγκρινόταν με αυτό, και κανένα wow factor δεν έχει ισοφαρίσει αυτό που συνέβη μέχρι σήμερα. Πρόκειται για κάτι κοινά αποδεκτό, απ' όσους έπαιξαν το παιχνίδι στην εποχή του, και έζησαν σε αυτή την περίοδο το home computing. Δεν υπήρχαν τό 89 κονσόλες στην Ελλάδα, ούτε παιχνίδια . Κανείς δεν ασχολιόταν με αυτά, ούτε και στην Ευρώπη. Όλοι ζούσαν το gaming από τις αρχές του '80 με spectrum, cpc, c64, amiga κλπ. Ο κόσμος εδώ έζησε το gaming με την κουλτούρα του Ευρωπαίου, το studio ναι, που έχει προγραμματιστές στην κρεββατοκάμαρα, που έχουν ελευθερία έκφρασης, που δεν χτύπαγαν καρτελάκι, που δεν φόραγαν μπλουζίτσα μπλε και καπελάκι.
Ο Ιάπωνας το μόνο που τον ένοιζε ήταν η κονόμα, και το μη κράξιμο από το εντελώς δογματικό κοινό της χώρας του. Μόνο στην Ευρώπη και λίγο στην Αμερική, άνθισε το PD, το Shareware.
Μόνο στην Ευρώπη, μπορούσε κάποιος να αγοράσει πρωτότυπο παιχνίδι με 2 λίρες για τον Spectrum, C64 και amstrad του.
Μόνο στην Ιαπωνία, οτιδήποτε κυκλοφορύσε ελέυθερα, κρινόταν παράνομο για διαφυγή κερδών.
Παιχνίδια όπως το DOOM και όλα όσα χαρακτηρίζουν τη δυτική κουλτούρα, δεν θα μπορούσαν να βγουν από την Ιαπωνία.
Παιχνίδια όπως το Super Mario RPG, και το Kirby's Dreamland, θα μπορούσαν να βγουν ΜΟΝΟ από την Ιαπωνία. Ροζ συννεφάκι και αγάπη, για να μην γκρινιάζει κανένας.
Η μεγαλύτερη σφαγή και λογοκρισία στον χώρο των video games, έγινε από τους Ιάπωνες.
Πάμε στο SOTB. Σαν Ιάπωνας που (σχεδόν διατείνεσαι ότι) είσαι, δεν περιμένει κανείς να κατανοήσεις το μεγαλείο αυτής της εμπειρίας. Ναι, είχε μάπα gameplay, το λέγαμε και οι ίδιοι τότε, ακόμη και αυτά τα σατανικά περιοδικά που τόσο σιχαίνεσαι.
Ήταν όμως κάτι διαφορετικό, μας άνοιγε τα μάτια για το τι μπορεί να συμβεί μπροστά στις οθόνες μας, την ώρα που ο Ιάπωνας έπαιζε FAPPICOM. (Εκτός από μερικούς καπάτσους υιους μεγαλοεπιχειρηματιών, που είχαν Mega Drive, αλλά και πάλι, στην καλύτερη να έπαιζαν Ghouls N Ghosts).
Η μεταφορά στο FM Towns, όποιον και να ρωτήσεις (λογικό άνθρωπο χωρίς παραισθήσεις, που τα έχει ζήσει αληθινά, όχι virtually) και να έχει παίξει την Amiga version, αν του πεις ότι στο FM Towns είναι καλύτερο,
θα πεθάνει από έμφραγμα.
Είναι απολύτως φυσικό να μην μπορουν να μεταφέρουν αυτούσια μια τέτοια ατμόσφαιρα. Κατακρεούργησαν τα γραφικά (καρτούν), βίασαν τη μουσική (η ενορχήστρωση έγινε σαν μιούζικαλ), και το αποτέλεσμα, που εσύ αποκαλείς ως "επιτέλους αξιοπρεπές", είναι
τουλάχιστον φρικτό.
Ευτυχώς η λογοκρισία της Nintendo που κατακρεούργησε το SOTB στο Snes ήταν τόσο μεγάλη, και δεν κυκολοφόρησε ακόμη ένα αίσχος.
Τέλοσπάντων, δεν λέω πως δεν σέβομαι τους Ιάπωνες στο gaming, θα έλεγα ανοησίες. Shmups, beat' em' ups, Sega... φυσικά και τα λατρεύω,
Το να περάσω όμως στην απέναντι γραμμή ακυρώνοντας το παρελθόν μου, με όλα όσα έχω ζήσει, να το σβήσω και να προσκυνήσω στην "Ιαπωνική ανωτερότητα", δεν προκειται να το κάνω, ούτε να μείνω ανενεργός αναγνώστης λιβελογραφημάτων σαν το δικό σου. Αυτές οι απόψεις προσπαθούν να αλλοιώσουν την πραγματικότητα, να την μετατρέψουν σε ένα ιδανικό πεδίο που ταιριάζει με τα φετίχ σου.