Η Αλίκη δικτάτωρ (1972)

Αυτο που μου είχε κάνει εντύπωση ειναι γιατί στους τίτλους δεν αναφέρθηκαν τα ονόματα των cameo εμφανίσεων Δημήτρη Παπαμιχαήλ, Μάνου Κατράκη και Κωστα Χατζηχρήστου ως "Guests".

:what:

Απλά πριν το όνομα του Νίκου Ρίζου και κατω απο τα όνοματα των υπόλοιπων ηθοποιών της ταινίας αναφέρει "ΚΑΙ ΑΛΛΟΙ..." με κεφαλαια γραμματα που ίσα-ισα όμως διακρινονται....
 

Μια σπάνια φωτογραφία της ταινίας


 


48.jpg
48.jpg
 
Αυτο που μου είχε κάνει εντύπωση ειναι γιατί στους τίτλους δεν αναφέρθηκαν τα ονόματα των cameo εμφανίσεων Δημήτρη Παπαμιχαήλ, Μάνου Κατράκη και Κωστα Χατζηχρήστου ως "Guests".

:what:

Απλά πριν το όνομα του Νίκου Ρίζου και κατω απο τα όνοματα των υπόλοιπων ηθοποιών της ταινίας αναφέρει "ΚΑΙ ΑΛΛΟΙ..." με κεφαλαια γραμματα που ίσα-ισα όμως διακρινονται....
καμια cameo εμφανιση δεν αναφερεται,αλλιως δεν ειναι cameo
 
καμια cameo εμφανιση δεν αναφερεται,αλλιως δεν ειναι cameo
Στη retrodb αναφέρεται ότι στη διάρκεια της δικτατορίας, λόγω της λογοκρισίας, η ταινία προβλήθηκε με κομμένες σκηνές στις κινηματογραφικές αίθουσες.
Οι σκηνές αυτές ήταν:
1. ο Δημήτρης Παπαμιχαήλ ως πολίτης που βγαίνει από τη Βουλή,
2. ο Μάνος Κατράκης ως Ελευθέριος Βενιζέλος,
3. ο Βασίλης Μητσάκης ως πρώην βουλευτής που έχασε την έδρα του
4. ο Κώστας Χατζηχρήστος ως διευθυντής εφημερίδας.
Στη μεταπολίτευση, η ταινία επανήλθε στην αρχική της μορφή, με όλες τις κομμένες σκηνές, αλλά δεν διόρθωσαν τους τίτλους με αποτέλεσμα να μην αναγράφονται οι ηθοποιοί που έπαιζαν στις κομμένες σκηνές.
 
Στη retrodb αναφέρεται ότι στη διάρκεια της δικτατορίας, λόγω της λογοκρισίας, η ταινία προβλήθηκε με κομμένες σκηνές στις κινηματογραφικές αίθουσες.
Οι σκηνές αυτές ήταν:
1. ο Δημήτρης Παπαμιχαήλ ως πολίτης που βγαίνει από τη Βουλή,
2. ο Μάνος Κατράκης ως Ελευθέριος Βενιζέλος,
3. ο Βασίλης Μητσάκης ως πρώην βουλευτής που έχασε την έδρα του
4. ο Κώστας Χατζηχρήστος ως διευθυντής εφημερίδας.
Στη μεταπολίτευση, η ταινία επανήλθε στην αρχική της μορφή, με όλες τις κομμένες σκηνές, αλλά δεν διόρθωσαν τους τίτλους με αποτέλεσμα να μην αναγράφονται οι ηθοποιοί που έπαιζαν στις κομμένες σκηνές.
το γνωριζω αυτο,αλλα δεν αναιρει σε κατι αυτο που ειπα,αν ειναι cameo δεν αναφερετι στους τιτλους,αλλο ειναι γκεστ,κτλ
 
Η εθνική μας Αλίκη καταφέρνει για μια ακόμα φορά με την απαστράπτουσα παρουσία της να προσθέσει άλλη μια επιτυχία στο ενεργητικό της έστω και αν η συγκεκριμένη ταινία δεν ήταν και από τις καλύτερες της. Θα σταθώ σε μερικά χαρακτηριστικά σημεία του φιλμ, που αν και δευτερευούσης σημασίας σε σχέση με το στόρυ άφησαν το στίγμα τους όσο έπρεπε. Π, χ. η ταινία δεν είχε μόνο αντιδικτατορικές αιχμές αλλά και μια σαφέστατη αιχμή και μομφή για το φαύλο προ της χούντας καθεστώς, διακωμωδώντας το όσο έπρεπε με τον σαλεμένο πολιτευτή Μαλλιαγρό που τάχα μου με ένα τηλέφωνο από το γραφείο του διόριζε κόσμο. Τι πιο σαφέστατη καταγραφή της φαυλότητας των διορισμών από φαιδρούς και γραφικούς πολιτικάντηδες θα μπορούσε να περάσει στον θεατή ο σεναριογράφος καθαγιάζοντας εμμέσως το υπάρχον καθεστώς που μας έσωσε από την φαυλοκρατία. Σκηνή που μάλλον άνοιξαν σαμπάνιες οι Απριλιανοί βλέποντας την συγκεκρμένη σκηνή. (Σ.σ. μακριά από μένα πολιτικές και κομματικές καταγραφές)
'Αλλη σκηνή που μου έκανε αλγιεινή εντύπωση ήταν το άθλιο πισώπλατο παιχνιδι της Φαρμάκη με τον εραστή της σε βάρος του τυφλού μάλιστα Γαλανού. Γροθιά στο στομάχι και αποτροπιασμός το λιγότερο συναίσθημα. Ευτυχώς οι κωμικές γκριμάτσες της λαίμαργης Αλίκης που θα ορμούσε στο αρνί που μαγείρεψε ο Γαλανός μετρίασαν το ανακάτεμα του δικού μας στομαχιού από την νοσηρότητα του παράνομου ζεύγους.
Η διακωμώδηση της τεραστίας ειδικά τότε γραφειοκρατίας που για ένα βοήθημα της Λαμπροπούλου ζητήθηκε από την εξουσιοδοτούμενη Αλίκη ένα κάρο πιστοποιητικά με αποτέλεσμα την έκρηξη της,
Παρόμοια έκρηξη στο νεκροταφείο που οι φαιδροί νεοέλληνες δεν σεβάστηκαν ούτε τον ιερό χώρο ούτε την ιερή στιγμή της απώλειας και του κατευοδίου και τσακώθηκαν και καυγάδιζαν σε σκηνές απείρου κάλλους και η Αλίκη δεν άντεξε και αναφώνησε ''Φτου σας σκυλιά''. Να αγιάσει το στόμα της.
Τέλος όπως πολύ σωστά ανέφερε η Bambinella η ωραιότερη με διαφορά στιγμή του φιλμ ήταν το υπέροχο τραγούδι ''Πόσο σε αγαπώ'' που η λαμπερή μας Αλίκη το απογείωσε μέσα σε μια παραμυθένια πανδαισία φύσης και χρωμάτων απολαμβάνοτνας την στιγμή και τον έρωτα νιώθοντας η ίδια να την αγκαλιάζει η απόλυτη ευτυχία, αισθανόμενη αυτάρκης και γεμάτη με τις δυο αγαπημένες της υπάρξεις δίπλα της του Γαλανού και του πιστού της σκύλου. Εν κατακλείδι η ευτυχία μπορεί να είναι δίπλα μας παιδιά και να εθελοτυφλούμε.
 
Η εθνική μας Αλίκη καταφέρνει για μια ακόμα φορά με την απαστράπτουσα παρουσία της να προσθέσει άλλη μια επιτυχία στο ενεργητικό της έστω και αν η συγκεκριμένη ταινία δεν ήταν και από τις καλύτερες της. Θα σταθώ σε μερικά χαρακτηριστικά σημεία του φιλμ, που αν και δευτερευούσης σημασίας σε σχέση με το στόρυ άφησαν το στίγμα τους όσο έπρεπε. Π, χ. η ταινία δεν είχε μόνο αντιδικτατορικές αιχμές αλλά και μια σαφέστατη αιχμή και μομφή για το φαύλο προ της χούντας καθεστώς, διακωμωδώντας το όσο έπρεπε με τον σαλεμένο πολιτευτή Μαλλιαγρό που τάχα μου με ένα τηλέφωνο από το γραφείο του διόριζε κόσμο. Τι πιο σαφέστατη καταγραφή της φαυλότητας των διορισμών από φαιδρούς και γραφικούς πολιτικάντηδες θα μπορούσε να περάσει στον θεατή ο σεναριογράφος καθαγιάζοντας εμμέσως το υπάρχον καθεστώς που μας έσωσε από την φαυλοκρατία. Σκηνή που μάλλον άνοιξαν σαμπάνιες οι Απριλιανοί βλέποντας την συγκεκρμένη σκηνή. (Σ.σ. μακριά από μένα πολιτικές και κομματικές καταγραφές)
'Αλλη σκηνή που μου έκανε αλγιεινή εντύπωση ήταν το άθλιο πισώπλατο παιχνιδι της Φαρμάκη με τον εραστή της σε βάρος του τυφλού μάλιστα Γαλανού. Γροθιά στο στομάχι και αποτροπιασμός το λιγότερο συναίσθημα. Ευτυχώς οι κωμικές γκριμάτσες της λαίμαργης Αλίκης που θα ορμούσε στο αρνί που μαγείρεψε ο Γαλανός μετρίασαν το ανακάτεμα του δικού μας στομαχιού από την νοσηρότητα του παράνομου ζεύγους.
Η διακωμώδηση της τεραστίας ειδικά τότε γραφειοκρατίας που για ένα βοήθημα της Λαμπροπούλου ζητήθηκε από την εξουσιοδοτούμενη Αλίκη ένα κάρο πιστοποιητικά με αποτέλεσμα την έκρηξη της,
Παρόμοια έκρηξη στο νεκροταφείο που οι φαιδροί νεοέλληνες δεν σεβάστηκαν ούτε τον ιερό χώρο ούτε την ιερή στιγμή της απώλειας και του κατευοδίου και τσακώθηκαν και καυγάδιζαν σε σκηνές απείρου κάλλους και η Αλίκη δεν άντεξε και αναφώνησε ''Φτου σας σκυλιά''. Να αγιάσει το στόμα της.
Τέλος όπως πολύ σωστά ανέφερε η Bambinella η ωραιότερη με διαφορά στιγμή του φιλμ ήταν το υπέροχο τραγούδι ''Πόσο σε αγαπώ'' που η λαμπερή μας Αλίκη το απογείωσε μέσα σε μια παραμυθένια πανδαισία φύσης και χρωμάτων απολαμβάνοτνας την στιγμή και τον έρωτα νιώθοντας η ίδια να την αγκαλιάζει η απόλυτη ευτυχία, αισθανόμενη αυτάρκης και γεμάτη με τις δυο αγαπημένες της υπάρξεις δίπλα της του Γαλανού και του πιστού της σκύλου. Εν κατακλείδι η ευτυχία μπορεί να είναι δίπλα μας παιδιά και να εθελοτυφλούμε.
Όσον αφορά στη σκηνή αυτή του τραγουδιού "πόσο σ'αγαπώ" η Αλίκη επανέρχεται έστω για λίγο στην καθιερωμένη της εικόνα της ξανθής χαριτωμένης, ενώ στην υπόλοιπη ταινία κάνει μια απόπειρα να απαγκιστρωθεί από αυτή, παίζοντας με την καστανόχρωμη περούκα. Αλλά ήταν δύσκολο και για την ίδια να απεγκλωβιστεί από τον τύπο της, δεν άντεξε και γύρισε τη σκηνή στην εξοχή ξανθιά και με βλεφαρίδες (χωρίς ιδιαίτερο λόγο, αφού ο Γαλανός δεν την έβλεπε ή την έβλεπε στη φαντασία του).
 
Πίσω
Μπλουζα