Η Παλιά Αθήνα

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας audiodee
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης
Ο Παπάγος είναι ακριβώς πίσω από τον Κονδύλη. Δεξιά του Παπάγου είναι ο Ιωάννης Θεοτόκης. Δεξιά του Κονδύλη πρέπει να είναι ο στρατηγός Παναγιώτης Δεμέστιχας. Αριστερά του, ο ψηλός κύριος με το μουστάκι είναι σίγουρα ο Σίμος Μπαλάνος , πρόεδρος της Βουλής. Αυτός με τα σκούρα γυαλιά δεν μπόρεσα να βρω ποιος είναι...


Υ. Γ Ναι, μετά το κίνημα του '35 ο Κονδύλης συνήθιζε να φοράει στρατιωτικά, αφού είχε αναλάβει την καταστολή του.
 
Τελευταία επεξεργασία:
Ευχαριστώ για τις διευκρινίσεις... δηλαδή μόνο τον Κονδύλη αναγνώρισα, κι αυτόν με αμφιβολίες :cry:

Μαθητής διάβαζα το περιοδικό "Ιστορία" του Παπύρου που συχνά είχε άρθρα γι' αυτή την περίοδο, κι αργότερα ξεκοκκάλισα την "Πολιτική Ιστορία της Νεωτέρας Ελλάδος" του Μαρκεζίνη που είχε πλουσιότατη εικονογράφηση οπότε τους ήξερα όλους αυτούς. Αλλά έχουν περάσει δεκαετίες από τότε. 1638978527971.png
 
Μου κάνει εντύπωση ότι είχε γλυτώσει εκείνη η χαμοκέλα στην Ιπποκράτους παρά την αξία που είχε το οικόπεδο.
 
Βλέπω ότι από το 1960 ήδη υπήρχαν οι τεράααααστιες ουρές στην αφετηρία των Άνω Ιλισίων τις οποίες έζησα κι εγώ μετά το 1973 και στις οποίες έχω συχνά αναφερθεί. Ίσως να ήταν η ίδια ουρά από τότε. Μίκραινε από μπρος όταν ερχόταν το λεωφορείο, μεγάλωνε από πίσω ώσπου να έρθει το επόμενο, αλλά ποτέ δεν άδειαζε. Λέτε να υπάρχει ακόμη?
 
Βλέπω ότι από το 1960 ήδη υπήρχαν οι τεράααααστιες ουρές στην αφετηρία των Άνω Ιλισίων τις οποίες έζησα κι εγώ μετά το 1973 και στις οποίες έχω συχνά αναφερθεί. Ίσως να ήταν η ίδια ουρά από τότε. Μίκραινε από μπρος όταν ερχόταν το λεωφορείο, μεγάλωνε από πίσω ώσπου να έρθει το επόμενο, αλλά ποτέ δεν άδειαζε. Λέτε να υπάρχει ακόμη?
Σε πρώτο πλάνο δύο λεωφορεία SKODA RTO 76 με αμαξώματα Biamax της κρατικής εταιρείας ΑΣΠΑ (τότε συνυπήρχαν τα λεωφορεία των ιδιωτών - ΚΤΕΛ με τα κρατικά της ΑΣΠΑ). Αριστερά όπως φαίνεται από τον αριθμό στον "παπά" του λεωφορείου", βρίσκεται η αφετηρία της γραμμής 140 ΑΚΑΔΗΜΙΑ-ΟΙΚΙΣΜΟΣ ΣΤΡ/ΧΟΥ ΠΑΠΑΓΟΥ (νέος αριθμός 408 ΑΘΗΝΑ-ΠΑΠΑΓΟΥ).
Επιπλέον τα στέγαστρα ήταν με τέτοιο τρόπο κατασκευασμένα ώστε οι επιβάτες να εισέρχονται από την πίσω πόρτα όπου ήταν και ο εισπράκτορας . Στη συνέχεια με την κατάργησή του, η φορά της ουράς άλλαξε καθώς οι επιβάτες εισέρχονταν από την πρώτη πόρτα όπου υπήρχε ο αλήστου μνήμης κερματοδέκτης-κουμπαράς.
Ένα τέτοιο παλαιό στέγαστρο διασωζόταν στην 6η στάση Ιλισίων (Πλατεία Κύπρου) δίπλα από το περίπτερο (υπήρχε σίγουρα τη δεκαετία του '90 και μάλλον και του '00) αλλά δυστυχώς αποξηλώθηκε με την μεταφορά της στάσης λίγα μέτρα πιο κάτω βλ. https://goo.gl/maps/7G1MKkkTsV7QHE8LA (λήψη Απριλίου 2011).
 
Τελευταία επεξεργασία:
Βλέπω ότι από το 1960 ήδη υπήρχαν οι τεράααααστιες ουρές στην αφετηρία των Άνω Ιλισίων τις οποίες έζησα κι εγώ μετά το 1973 και στις οποίες έχω συχνά αναφερθεί. Ίσως να ήταν η ίδια ουρά από τότε. Μίκραινε από μπρος όταν ερχόταν το λεωφορείο, μεγάλωνε από πίσω ώσπου να έρθει το επόμενο, αλλά ποτέ δεν άδειαζε. Λέτε να υπάρχει ακόμη?
Ναι υπάρχει. Κορονοουρά σε κορονολεωφορείο.
 
Επιπλέον τα στέγαστρα ήταν με τέτοιο τρόπο κατασκευασμένα ώστε οι επιβάτες να εισέρχονται από την πίσω πόρτα όπου ήταν και ο εισπράκτορας . Στη συνέχεια με την κατάργησή του, η φορά της ουράς άλλαξε καθώς οι επιβάτες εισέρχονταν από την πρώτη πόρτα όπου υπήρχε ο αλήστου μνήμης κερματοδέκτης-κουμπαράς.

Μόνο που όταν ήρθαν τα πρώτα λεωφορεία χωρίς εισπράκτορα με την είσοδο μπροστά συνέχισαν να σταματάνε στο ίδιο σημείο, δηλαδή με την πίσω πόρτα μπροστά στην έξοδο από το στέγαστρο, διότι αν σταματούσαν με την είσοδο μπροστά στην τρύπα ο πισινός του λεωφορείου θα έφτανε στην προηγούμενη αφετηρία. Με αποτέλεσμα αυτοί που ήταν μπροστά-μπροστά στο στέγαστρο και πριν θα έμπαιναν από πόρτα που είχε σταματήσει μπροστά τους να πρέπει να κάνουν στροφή 180° και να πάνε στην μπροστινή πόρτα, ενώ αυτοί που ήταν πίσω στην αφετηρία έξω από το στέγαστρο είχαν πολύ άνετα μπει ήδη και καθίσει. Και άρχιζες να ακούς τα μόνιμα "Δεν θα γίνουμε ποτέ άνθρωποι", "Στην Ευρώπη δεν γίνονται αυτά" κλπ κλπ. Τότε πια αυξήθηκαν και οι φορές που βλέποντας τι γινότανε στην αφετηρία αρνιόμουνα να τσαλαπατηθω και να σπρώξω με γόνα και με στήθος ή με χέρια και κεφάλια και άλλα τέτοια Σικελιανά και το έπαιρνα ποδαράτα Ακαδημίας, Εθνικός Κήπος, Ζάππειο, Στάδιο, λίγο από Παγκράτι, Άλσος Ιλισίων (έκανα κύκλο αλλά έτσι περπατούσα πολύ μέσα σε πράσινο). Πάνω από ώρα, αλλά το απολάμβανα, έκανα τη γυμναστική μου, κρατούσα την αξιοπρέπειά μου και δεν θα μου έπαιρνε και πολύ λιγότερη ώρα αν περίμενα μέχρι να καταφέρω να μπω σε λεωφορείο (διότι ο πανύβλαξ ήμουν ο μοναδικός Έλλην που τηρούσα αυστηρά τη σειρά προτεραιότητας και τη θέση μου στην ουρά οπότε για να καταφέρω να μπω έπρεπε να περάσουν πολλά λεωφορεία).

Ωραία ήταν η Παλιά Αθήνα, αλλά μην ξεχνάμε και τα όχι και τόσο ωραία της.
 
Θα πρέπει να είχε πέσει πρόσφατη ανακαίνιση, πολύ γυαλιστερό το βλέπω. Πότε έγινε μουσείο?

Βικι: "Το 1953 έγινε σκέψη για κατεδάφιση του μεγάρου, προκειμένου να κτιστούν κτήρια γραφείων υπηρεσιών και υπουργείων. Τότε παρενέβη το ΔΣ της ΙΕΕΕ, και με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών (Παπαγιάννης), ορίστηκε επιτροπή[1] που θα μελετούσε το θέμα. Η Επιτροπή είχε πρόεδρο τον Αναστάσιο Ορλάνδο, Καθηγητή Βυζαντινής Αρχιτεκτονικής, Πρόεδρο της Ακαδημίας Αθηνών και της Αρχαιολογικής Εταιρείας, και μέλη πολλούς επιφανείς επιστημονικούς και διοικητικούς εκπροσώπους. Εντός ενός έτους[2] η επιτροπή καθόρισε τις παρεμβάσεις ανακαίνισης που θα γίνονταν, με αφαίρεση προσθηκών εξωτερικά και μετατροπή εσωτερικά σε χώρο μουσείου. Έτσι το κτήριο παραδόθηκε το 1961[3], και πλήρως ανακαινισμένο άνοιξε την επόμενη χρονιά (εγκαίνια 21/6/1962) η έδρα του Εθνικού Ιστορικού Μουσείου υπό τη διεύθυνση της Ιστορικής και Εθνολογικής Εταιρείας της Ελλάδος."

Άρα φαντάζομαι προχωρημένα 50ς όταν είχαν τελειώσει τα εξωτερικά μερεμέτια.

Απορία: Πώς κατόρθωσε επιτροπή με τόσα πολλά "επιφανή" μέλη εν οις και γραφειοκράτες ("διοικητικούς εκπρόσωπους" τους έλεγαν τότε) να τελειώσει τη δουλειά της σε 1 χρόνο? Τέτοιες επιτροπές την σήμερον ημέραν θα έπαιρναν καμια 10ετία. Το κτήριο θα γκρεμιζόταν από γεράματα πριν αποφασίσουν.
Σύμπτωση! Έκανα μια επανάληψη σήμερα σε προγενέστερες σελίδες για να χαζέψω τις παλιότερες φωτό και έπεσα ελέφαντα σε αυτό το ποστ σου. Όταν επέστρεψα είδα το προηγούμενο ποστ με ρην φωτογραφία της Παλιάς Βουλής.
 
Μπράβο ρε φίλε! Εκατό φορές έχω πει να γράφουν οι φίλτατοι τι δείχνουν οι φωτό, φωνή βοώντος.
Επίσης παρέλειψα να επισημάνω τον Μητροπολιτικό Ναό Αθηνών του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου στο πάνω αριστερό άκρο της φωτογραφίας σχεδόν δίπλα από το τέλος της γραμμής που οριοθετεί την οδό Ερμού.
Επιπλέον στο πάνω άκρο της φωτογραφίας διακρίνεται τμήμα του λόφου Αρδηττού με το Καλλιμάρμαρο Στάδιο.
 
Πίσω
Μπλουζα