Η Παλιά Αθήνα

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας audiodee
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης
Παραθέτω στιγμιότυπα οθόνης από το βιντεο κλιπ Στέλιος Καζαντζίδης - Πάρε τα χνάρια μου - Official Video Clip

Πειραιάς- Ακτή Κονδύλη πλησίον Ι.Ν Αγίου Διονυσίου.

Διακρίνεται αρθρωτό λεωφορείο Volvo B10M Σαρακάκης - "Δεινόσαυρος" σταθμευμένο στην τότε αφετηρία της γραμμής 703-ΠΕΙΡΑΙΑΣ ΑΓΙΟΙ ΑΝΑΡΓΥΡΟΙ.
1640587026089.png

Στο επόμενο πλάνο διακρίνεται το Ε/Γ-Ο/Γ ΝΙΚΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ (IMO 7215161 , 1972, ex- Shiretoko Maru, Ν.Καζαντζάκης, Ming Fai Princess, Metropolis, scrapped as Ropolis) των Μινωικών Γραμμών το οποίο εκτελούσε δρομολόγια προς Κρήτη το διάστημα 1990-2000
1640585959457.png
 

Συνημμένα

  • 1640587093461.png
    1640587093461.png
    949 KB · Προβολές: 0
Αίσχος! Ανήθικον! Σόδομα και Γόμορρα! Παρατηρώ οτι ο ποδόγυρος μερικών από τις ποδιές σταματάει πάνω από το γόνατο! Τι τα κάναμε τα Γυμνάσια θηλέων, American Bar?
 
Οδός Φωτιάδου και Παπατσώνη, περιοχή ΜΕΤΣ
Στον εντοπισμό βοήθησαν :
-η μερικώς φαινόμενη αναγραφόμενη ονομασία της οδού ...ΠΑΤΣΩΝΗ
-το χαρακτηριστικό μπαλκόνι αριστερά με τον ιστό της σημαίας (το κτίριο διασώζεται τουλάχιστον μέχρι τον Ιούλιο 2019 βλ. παρακάτω λήψη street view )
-το βουνό στο βάθος είναι ο Υμηττός
-τα κυπαρίσια στο βάθος παραπέμπουν σε κοιμητήριο (Πρώτο Αθηνών)
-η μορφολογία του εδάφους

 
Τελευταία επεξεργασία:
Επιπλέον έκανα την ακόλουθη σκέψη : αναζήτησα "Κατάλογος ονομάτων δρόμων της Αθήνας" οπότε
προέκυψε πρώτος ο σύνδεσμος
Στην συνέχεια έκανα αντιγραφή - επικόλληση σε word και κατόπιν αναζήτηση σε ...ώνη και ευτυχώς το βρήκα γρήγορα... οδός Παπατσώνη
 
Φοβερή ντετεκτιβική δουλειά, g1973tony!
Μου κάνει εντύπωση το καλοδιατηρημένο κτήριο δεξιά στη σύγχρονη φωτογραφία, που δεν υπήρχε το 1949. Θα το μάντευα παλιότερο. Επίσης οι μαρμάρινες(?) πινακίδες με τα ονόματα των δρόμων. Δεν είναι τόσο ευανάγνωστες όσο οι μπλε (όταν ήταν καινούργιες τα γράμματα υποθέτω ήταν σκούρα) αλλά είναι πολύ ωραιότερες κι απορώ πως επιβίωσαν.

Στον "Φάρο" είχα βγάλει τα εισιτήρια για το πρώτον της ζωής μου ακτοπλοϊκόν ταξίδιον (με το "Κανάρης" για Μήλο το 1976). Ως τότε οι θαλασσοδαρμένες μου εμπειρίες περιορίζονταν στο φέρυ Ρίο-Αντίρριο, και κάποια ταξίδια στον Αμβρακικό με ξύλινα σκάφη διαφόρων μεγεθών.
 
Φοβερή ντετεκτιβική δουλειά, g1973tony!
Μου κάνει εντύπωση το καλοδιατηρημένο κτήριο δεξιά στη σύγχρονη φωτογραφία, που δεν υπήρχε το 1949. Θα το μάντευα παλιότερο. Επίσης οι μαρμάρινες(?) πινακίδες με τα ονόματα των δρόμων. Δεν είναι τόσο ευανάγνωστες όσο οι μπλε (όταν ήταν καινούργιες τα γράμματα υποθέτω ήταν σκούρα) αλλά είναι πολύ
Αν προσέξεις τα ανοίγματα των πορτο-παραθύρων και το μπαλκόνι, πιθανότητα έγινε μετέπειτα προσθήκη ορόφου στο ήδη υπάρχον κτίσμα.
 
Και η ταράτσα με τα στρογγυλά μπροστά-μπροστά ανήκει στην μπροστινή πτέρυγα του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών. (Η φωτογραφία η ίδια πρέπει να είναι παρμένη από κάποιο παράθυρο του κυρίως κτηρίου.) Πολύ θα ήθελα να ήξερα τι ρόλο παίζανε έτσι σε παράταξη.
 
Και η ταράτσα με τα στρογγυλά μπροστά-μπροστά ανήκει στην μπροστινή πτέρυγα του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών. (Η φωτογραφία η ίδια πρέπει να είναι παρμένη από κάποιο παράθυρο του κυρίως κτηρίου.) Πολύ θα ήθελα να ήξερα τι ρόλο παίζανε έτσι σε παράταξη.
Μπορεί να έχουν σχέση με εξαερισμό του κτιρίου...
 
Το σκέφτηκα, αν και αυτή η πτέρυγα μοιάζει με βιβλιοθήκη μάλλον παρά εργαστήρια (που θα δικαιολογούσαν τόσους απαγωγούς αλλά όχι σε τέτοια παράταξη). Παρόλο που ένας καθηγητής μας στο ΕΜΠ ήταν πρόεδρος του ΕΙΕ δεν είχα πάει ποτέ, απ' όσο θυμάμαι, κι έτσι δεν έχω ιδέα από το εσωτερικό του.
 
Και η ταράτσα με τα στρογγυλά μπροστά-μπροστά ανήκει στην μπροστινή πτέρυγα του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών. (Η φωτογραφία η ίδια πρέπει να είναι παρμένη από κάποιο παράθυρο του κυρίως κτηρίου.) Πολύ θα ήθελα να ήξερα τι ρόλο παίζανε έτσι σε παράταξη.
Το κτίριο αυτό είναι η βιβλιοθήκη του Ιδρύματος. Αρχιτέκτονες είναι ο Πικιώνης μαζί με τον Δοξιάδη. Τα κάθετα ανοίγματα είναι για να μπαίνει φυσικό φως ανάμεσα στις βιβλιοθήκες της βιβλιοθήκης! Οπότε δεν είναι απίθανο να είναι και φωταγωγοί, ίσως με κάποιο φιλμ γι αυτό είναι σχετικά σκούροι; Πάντως και σήμερα υπάρχουν αυτά τα στρογγυλά.
2020_eie500.jpg
 
Το κτίριο αυτό είναι η βιβλιοθήκη του Ιδρύματος. Αρχιτέκτονες είναι ο Πικιώνης μαζί με τον Δοξιάδη. Τα κάθετα ανοίγματα είναι για να μπαίνει φυσικό φως ανάμεσα στις βιβλιοθήκες της βιβλιοθήκης! Οπότε δεν είναι απίθανο να είναι και φωταγωγοί, ίσως με κάποιο φιλμ γι αυτό είναι σχετικά σκούροι; Πάντως και σήμερα υπάρχουν αυτά τα στρογγυλά.
Προβολή συνημμένου 234615
Το ζήτημα λύθηκε ...πρόκειται για τους διαφώτιστους οφθαλμούς της οροφής (skylights).
Παραθέτω τα ακόλουθα από την σελίδα
"...................
Η μελέτη του κτιρίου ανατέθηκε από το ΔΣ του ΒΙΕ στους αρχιτέκτονες Δημήτρη Πικιώνη καθηγητή, και Κωσταντίνο Δοξιάδη πολεοδόμο, οι οποίοι αφιερώνουν στο τεύχος της προμελέτης του κτιρίου του 1962, 60 σελίδες για τη βιβλιοθήκη.

Το κτίριο θεμελιώθηκε στις 10.05.1965 πανηγυρικά και η παραλαβή του έγινε τον Οκτώβριο του 1968.

"Το κτήριο του EIE παρείχε στη δημόσια αρχιτεκτονική του τόπου ένα από τα βασικά της μορφολογικά παραδείγματα. Πρόκειται για μια ορθολογική και εύκολα γενικεύσιμη προσέγγιση κοινωφελούς κατασκευής. Χωρίς ιδιαίτερες αισθητικές ή συμβολικές ανησυχίες, ο θετικισμός του Δοξιάδη αποτελεί μια από τις πειστικότερες εφαρμογές της νεωτερικότητας που ήθελε τη μορφή να ακολουθεί τη λειτουργία. Θεωρείται ένα από τα καλύτερα κτήρια του Μοντέρνου Κινήματος της Αθήνας και συγκαταλέγεται στα αντιπροσωπευτικότερα πρότυπα της διεθνούς αρχιτεκτονικής της μεταπολεμικής περιόδου στη χώρα μας". (Σ. Τσιλένης)

Σε έγγραφό του ΒΙΕ του 1968 αναφέρεται ότι η Βιβλιοθήκη περιλαμβάνει 2.500 τίτλους περιοδικών και η σημασία της είναι «έκδηλος» διότι λαμβάνει μορφή Κέντρου Τεκμηριώσεως (Documentation Centre).

Τα κυρίαρχα στοιχεία στην Βιβλιοθήκη είναι οι ξύλινες επενδύσεις, τα ξύλινα κιγκλιδώματα του εξώστη και τα έπιπλα, και ο φυσικός φωτισμός του χώρου από τους διαφώτιστους οφθαλμούς της οροφής (skylights), το κεντρικό αίθριο και τις λεπτές σχισμές ανοιγμάτων ανάμεσα στους βιβλιοστάτες.
....................."
 
Το πιο ενδιαφέρον είναι ότι έμαθα πώς λέγεται ελληνικά το "skylights". Δεν αμφιβάλλω βέβαια ότι κανείς στην πιάτσα δε λέει "Θα βάλουμε διαφώτιστους οφθαλμούς στο ταβάνι". Το πρόβλημα με πολλούς ελληνικούς τεχνικούς όρους είναι ότι "όζουν λυχνίας" (για να γράψω κι εγώ το πλούσιό μου). Οι καρεκλοκένταυροι των επιτροπών που αποφάσιζαν τη "σωστή" ελληνική απόδοση (*) δεν χρησιμοποιούσαν καθημερινούς σύντομους όρους για να φτιάξουν μια εύχρηστη σύνθετη λέξη, με αποτέλεσμα να παραμένουν σε χρήση οι ξένοι όροι. Κι όχι μόνο οι επιτροπάριοι. Θυμάμαι στο "Ομιλείτε Ελληνικά" τη Λιάνα Κανέλλη να προτείνει, για τα καινοφανή τότε CD Player, τον όρο "Ακτινοδισκόφωνο". Ούτε καν "ακτινόφωνο" όπως της γκάριζα εγώ, αλλά πού να με ακούσει εμένα από την ζώσαν αίθουσαν (living room) στα Κουπόνια εκείνη στην Αγία Παρασκευή?

(*) Πριν καμιά 20αριά χρόνια είχα γνωρίσει έναν κι είχα φρίξει με τους όρους που τότε συζητούσαν, με κάθε σοβαρότητα, στην επιτροπή του. Από αυτόν έμαθα και τις παλιές επιτυχίες όπως "ενδομετόπη" (interface) και άλλες.
 
Πίσω
Μπλουζα