Bambinella
Extra Galactic RetroEntity!
- Joined
- 18 Mαϊ 2010
- Μηνύματα
- 17.505
- Αντιδράσεις
- 31.083
Οδός Αθηνάς λίγο μετά την διασταύρωσή της με την οδό Ευρυπίδου (βλ. επισήμανση με πορτοκαλί ορθογώνιο στην παλιά και νέα φωτογραφία).
Διασταύρωση των οδών Σταδίου και Δραγατσανίου 2 όπως αναγράφεται στην γωνιακή κολώνα του κτηρίου στο ισόγειο του οποίου διακρίνεται το κατάστημα ΡΑΔΙΟ ΑΘΗΝΑΙ
Οδός 28ης Οκτωβρίου (Πατησίων) στο ύψος της οδού Βερανζέρου.
Το θυμάμαι αυτό το γαλακτοζαχαροπλαστείο "Η αλήθεια" στην Σόλωνος χαμηλά. Θυμάμαι και τα υπέροχα έρκερ που είχε το κτίριο που στεγαζόταν. Απέναντι ήταν η στάση του 224 λεωφορείου Καισαριανή - Πολύγωνο που το χρησιμοποιούσα καμιά φορά.
Το φροντιστήριο ΖΗΤΑ επίσης το θυμάμαι όπως και τα πιάνα. Μπορεί να είναι και τέλος του εβδομήντα παρόλο που το λεωφορείο φαίνεται παλιό.
Τελικά το μυστήριο της χρονολογίας λύθηκε... Γενικά είχα δει την συγκεκριμένη φωτογραφία , σε σχετική ανάρτηση του Χάρη Κων. Λαζαρόπουλου από το busoldtimers.blogspot.com, την οποία και παραθέτω:Νομίζω ότι είναι πολύ πρώιμα 70ς όχι μόνο γιατί το λεωφορείο είναι παμπάλαιο αλλά γιατί έχει διπλή αρίθμηση, που αν δεν με γελάν τα πρεσβυωπικά μου ματάκια είναι 51/41 και 41 ήταν το λεωφορείο των ηρωικών Κουπονίων στην εποχή μου άρα πρόκειται για τη διπλή γραμμή Γκύζη - Άνω Ιλίσια στην οποία έχω συχνά αναφερθεί και για την οποία διαβάζω στο
Ιστορική Εξέλιξη Λεωφορειακών Γραμμών Αττικής
leoforeia.gr
Στις 18 Ιουνίου του 1969 και στα πλαίσια εκτεταμένων αλλαγών που επέβαλλε η Δικτατορία, ώστε να «ανακουφιστεί» το κέντρο από τις αφετηρίες των λεωφορείων, η γραμμή 51 του Γκύζη συνενώνεται με τη γραμμή 41 των Άνω Ιλισίων, (περισσότερες πληροφορίες για τη γραμμή στα Κεφάλαια για τα 220/221, των οποίων αποτελεί πρόγονο) δημιουργώντας έτσι το διακεντρικό 51/41: Γκύζη-Άνω Ιλίσια. Η «συνδετική» του διαδρομή είναι από τη Ζωοδόχου Πηγής αριστερά στην Ακαδημίας προς Άνω Ιλίσια και από τη Σόλωνος (μέσω της οποίας επέστρεφε τότε το 41 στην Ακαδημία) δεξιά στη Χαρ.Τρικούπη. Η διαρρύθμιση αυτή αποδεικνύεται τελικά πολύ καλή για τα Άνω Ιλίσια, μιας που συνδέονται πια με μεγαλύτερο κομμάτι του κέντρου απ’ ό,τι πριν που είχαν αφετηρία στην Ακαδημίας, αλλά πολύ κακό για το Γκύζη που χάνει την «παραδοσιακή» του σύνδεση με την Πλατ.Κάνιγγος και κατ’ επέκταση την Ομόνοια. Το «διακεντρικό» θα επιζήσει της Δικτατορίας και θα καταργηθεί (μάλλον) στα μέσα της δεκαετίας του ’70, όπου το 51 θα επιστρέψει στην αρχική του διαδρομή και αφετηρία, στην οδό Τζωρτζ.
Δεν κατάφερα να βρω τα "Κεφάλαια για τα 220/221", αλλά αυτά αρκούν. Θυμάμαι να παίρνουμε το λεωφορείο από τη στάση στη Ζωοδόχο Πηγή όταν ανεβαίναμε Αθήνα για διακοπές, αλλά έχω την εντύπωση ότι το 1973 που πια μετακόμισα μόνιμα στην Αθήνα οι γραμμές είχαν ήδη χωρίσει και το 41 πια κατέβαινε Μασσαλίας για να πάει στην αφετηρία (τελευταία στη νησίδα της Ακαδημίας πριν τα φανάρια της Σίνα). Αν και μπορεί να θυμάμαι λάθος. Άλλωστε τον πρώτο ιδιαίτερα χρόνο έπαιρνα το λεωφορείο των Άνω Ιλισίων σπανιότερα διότι σχολείο (10 Αμπελοκήπων) πήγαινα με τα πόδια και για το φροντιστήριο (Σόλωνος) όταν το σχολείο ήταν απογευματινό έπαιρνα άλλο λεωφορείο. Επίσης τότε έμενα μεταξύ Άνω Ιλισίων - Ζωγράφου οπότε βόλευε περισσότερο να παίρνω το 40 για να γυρίσω σπίτι.
Χε χε στο ίδιο φόρουμ βρήκα να διεκτραγωδούν τη φρικτή κατάσταση της γραμμής με τα ελάχιστα λεωφορεία. Άρα δεν είμαι μόνο εγώ που έφαγα τα νιάτα μου περιμένοντας στην αφετηρία των Άνω Ιλισίων.
Οδός Αγίου Κωνσταντίνου στο ύψος της διασταύρωσης με την οδό Σωκράτους. Διακρίνεται ο ομώνυμος ιερός ναός.
Στο κτήριο αριστερά το ξενοδοχείο ΙΛΙΟΝ (Αγίου Κωνσταντίνου 7 και Σωκράτους)
Προβολή συνημμένου 242583
Διακρίνεται ο Ιερός Ναός Παμμεγίστων Ταξιαρχών και Παναγίας Γρηγορούσας και στο βάθος το τζαμί Τζισταράκη με τμήμα της Πλατείας Μοναστηρακίου και οι οδοί Ερμού και Αθηνάς.
Πόσο με συγκίνησες με αυτή την ανάρτηση RIO!Φαίνεται το λεωφορείο της γραμμής 9/65 Άνω Πετράλωνα-Περιστέρι, που έπαιρνα από την αφετηρία του Περιστερίου και κατέβαινα στο τέρμα των Άνω Πετραλώνων, επί εννέα συναπτά έτη από το 1979 έως το 1988, για να πηγαίνω στη δουλειά μου στην Καλλιθέα. Ξεκίναγα στις 5.30 π.μ, και επέστρεφα στις 3.00.μ.μ.Το τι κουδούνισμα έτρωγα σε όλη την διαδρομή, δεν περιγράφεται. Ευτυχώς επειδή το έπαιρνα από τις αφετηρίες εύρισκα πάντα θέση και συνήθως ψιλογλάρωνα. Όταν δε περνάγαμε από την κεντρική αγορά, από το συνονθύλευμα των οσμών, δεν μπορούσα να ανασάνω. Τώρα στα εξήντα πέντε μου και έχοντας συνταξιοδοτηθεί, όλα αυτά τα σκέπτομαι με τρυφερότητα, αγάπη και νοσταλγία. Για αυτό σε ευχαριστώ και σου είμαι ευγνώμων, για αυτή σου την ανάρτηση.
Παιδιά δεν θυμάμαι με τίποτα τον Κατράντζο σπορ στην Σταδίου. Ποιο έτος άραγε να έχει τραβηχτεί η φωτογραφία; Μπορείτε να το προσδιορίσετε από κάποια στοιχεία;