Η Παλιά Αθήνα

Οδός Αθηνάς λίγο μετά την διασταύρωσή της με την οδό Ευρυπίδου (βλ. επισήμανση με πορτοκαλί ορθογώνιο στην παλιά και νέα φωτογραφία).
Επίσης διακρίνεται αστικό λεωφορείο της γραμμής 9/65 Άνω Πετράλωνα-Περιστέρι (η φωτογραφία είναι μετά την 18η Ιουνίου 1969 όταν και έγιναν οι συγχωνεύσεις / ενοποιήσεις γραμμών για να αποφορτιστεί το κέντρο από τις πολλές αφετηρίες λεωφορείων)

1653119480642.png
1653119587886.png
 
Τελευταία επεξεργασία:
Οδός Αγίου Κωνσταντίνου στο ύψος της διασταύρωσης με την οδό Σωκράτους. Διακρίνεται ο ομώνυμος ιερός ναός.
Στο κτήριο αριστερά το ξενοδοχείο ΙΛΙΟΝ (Αγίου Κωνσταντίνου 7 και Σωκράτους)
1653141190728.png

 
Οδός 28ης Οκτωβρίου (Πατησίων) στο ύψος της οδού Βερανζέρου.
Διακρίνονται τριαξονικό τρόλεϊ Alfa Romeo CGE Cassaro της γραμμής 2 Κυψέλη-Παγκράτι και αστικό λεωφορείο Volvo (κατασκευής Ταγκαλάκη ;;; ).
Με γαλάζιο ορθογώνιο επισημαίνεται το Μέγαρο Ορκωτών Λογιστών επί της οδού Καποδιστρίου αρ.28 και 28ης Οκτωβρίου (Πατησίων)
1653157118544.png


1653157334907.png

1653157531685.png

1653158045183.png
 
Τελευταία επεξεργασία:
Το θυμάμαι αυτό το γαλακτοζαχαροπλαστείο "Η αλήθεια" στην Σόλωνος χαμηλά. Θυμάμαι και τα υπέροχα έρκερ που είχε το κτίριο που στεγαζόταν. Απέναντι ήταν η στάση του 224 λεωφορείου Καισαριανή - Πολύγωνο που το χρησιμοποιούσα καμιά φορά.
Το φροντιστήριο ΖΗΤΑ επίσης το θυμάμαι όπως και τα πιάνα. Μπορεί να είναι και τέλος του εβδομήντα παρόλο που το λεωφορείο φαίνεται παλιό.
Νομίζω ότι είναι πολύ πρώιμα 70ς όχι μόνο γιατί το λεωφορείο είναι παμπάλαιο αλλά γιατί έχει διπλή αρίθμηση, που αν δεν με γελάν τα πρεσβυωπικά μου ματάκια είναι 51/41 και 41 ήταν το λεωφορείο των ηρωικών Κουπονίων στην εποχή μου άρα πρόκειται για τη διπλή γραμμή Γκύζη - Άνω Ιλίσια στην οποία έχω συχνά αναφερθεί και για την οποία διαβάζω στο


Στις 18 Ιουνίου του 1969 και στα πλαίσια εκτεταμένων αλλαγών που επέβαλλε η Δικτατορία, ώστε να «ανακουφιστεί» το κέντρο από τις αφετηρίες των λεωφορείων, η γραμμή 51 του Γκύζη συνενώνεται με τη γραμμή 41 των Άνω Ιλισίων, (περισσότερες πληροφορίες για τη γραμμή στα Κεφάλαια για τα 220/221, των οποίων αποτελεί πρόγονο) δημιουργώντας έτσι το διακεντρικό 51/41: Γκύζη-Άνω Ιλίσια. Η «συνδετική» του διαδρομή είναι από τη Ζωοδόχου Πηγής αριστερά στην Ακαδημίας προς Άνω Ιλίσια και από τη Σόλωνος (μέσω της οποίας επέστρεφε τότε το 41 στην Ακαδημία) δεξιά στη Χαρ.Τρικούπη. Η διαρρύθμιση αυτή αποδεικνύεται τελικά πολύ καλή για τα Άνω Ιλίσια, μιας που συνδέονται πια με μεγαλύτερο κομμάτι του κέντρου απ’ ό,τι πριν που είχαν αφετηρία στην Ακαδημίας, αλλά πολύ κακό για το Γκύζη που χάνει την «παραδοσιακή» του σύνδεση με την Πλατ.Κάνιγγος και κατ’ επέκταση την Ομόνοια. Το «διακεντρικό» θα επιζήσει της Δικτατορίας και θα καταργηθεί (μάλλον) στα μέσα της δεκαετίας του ’70, όπου το 51 θα επιστρέψει στην αρχική του διαδρομή και αφετηρία, στην οδό Τζωρτζ.

Δεν κατάφερα να βρω τα "Κεφάλαια για τα 220/221", αλλά αυτά αρκούν. Θυμάμαι να παίρνουμε το λεωφορείο από τη στάση στη Ζωοδόχο Πηγή όταν ανεβαίναμε Αθήνα για διακοπές, αλλά έχω την εντύπωση ότι το 1973 που πια μετακόμισα μόνιμα στην Αθήνα οι γραμμές είχαν ήδη χωρίσει και το 41 πια κατέβαινε Μασσαλίας για να πάει στην αφετηρία (τελευταία στη νησίδα της Ακαδημίας πριν τα φανάρια της Σίνα). Αν και μπορεί να θυμάμαι λάθος. Άλλωστε τον πρώτο ιδιαίτερα χρόνο έπαιρνα το λεωφορείο των Άνω Ιλισίων σπανιότερα διότι σχολείο (10 Αμπελοκήπων) πήγαινα με τα πόδια και για το φροντιστήριο (Σόλωνος) όταν το σχολείο ήταν απογευματινό έπαιρνα άλλο λεωφορείο. Επίσης τότε έμενα μεταξύ Άνω Ιλισίων - Ζωγράφου οπότε βόλευε περισσότερο να παίρνω το 40 για να γυρίσω σπίτι.

Χε χε στο ίδιο φόρουμ βρήκα να διεκτραγωδούν τη φρικτή κατάσταση της γραμμής με τα ελάχιστα λεωφορεία. Άρα δεν είμαι μόνο εγώ που έφαγα τα νιάτα μου περιμένοντας στην αφετηρία των Άνω Ιλισίων.
Τελικά το μυστήριο της χρονολογίας λύθηκε... Γενικά είχα δει την συγκεκριμένη φωτογραφία , σε σχετική ανάρτηση του Χάρη Κων. Λαζαρόπουλου από το busoldtimers.blogspot.com, την οποία και παραθέτω:

Μουντό αθηναϊκό απόγευμα του 1980
Νοέμβριος 1980, Σόλωνος και Θεμιστοκλέους εν Αθήναις

1653159728878.png
" Σε μια μουντή, ασπρόμαυρη, κουρασμένη από το νέφος πόλη, ένα θρυλικό αστικό λεωφορείο Volvo Β63 506 κατασκευής Ταγκαλάκη κατεβαίνει τη Σόλωνος, κάνοντας ταλαιπωρημένα τη γραμμή "Γκύζη - Άνω Ιλίσια" (51/41).

Κοιτώ την εικόνα και τη νοιώθω τόσο μέσα στο μυαλό μου σαν να είναι χθες, αλλά προσπαθώ να θυμηθώ είδωλα εκείνης της Αθήνας και μου φαίνονται τόσο μακρυνά.

Δύο μήνες μετά τη λήψη αυτής της φωτογραφίας, ο κουρασμένος μαχητής των δρόμων αποσύρθηκε οριστικά. Ήταν 15 Ιανουαρίου 1981.

Αυτό ήταν το 197 του 2ου ΚΤΕΛ, το οποίο διακρίνουμε εδώ στο τέλος της ζωής του ως μισθωμένο όχημα της ΕΑΣ. Συμπλήρωσε 23 χρόνια, 3 μήνες και 10 ημέρες συνεχούς υπηρεσίας από τις 5 Οκτωβρίου 1957 στους δρόμους της πρωτεύουσας...

Χ.Κ.Λ. (Χάρης Κων. Λαζαρόπουλος) "
Πηγή
 
Τελευταία επεξεργασία:
ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΤΟΥ 1956
Πλάνα από την ταινία "Πρωτευουσιάνικες περιπέτειες"
Πρόκειται για την πρώτη έγχρωμη Ελληνική ταινία κανονικού μήκους και την πρώτη με σύγχρονο θέμα.

Χριστούγεννα στην Αθήνα 1960s
Φιλμ 8mm από τη Χριστουγεννιάτικη Αθήνα της δεκαετίας του 1960.
Περιλαμβάνονται πλάνα από το δέντρο στην Πλατεία Συντάγματος, το Ζάππειο και τον κόσμο στα καταστήματα κατά μήκος των οδών Πανεπιστημίου και Σταδίου. Παρακολουθούμε τις στολισμένες βιτρίνες μεγάλων καταστημάτων όπως το Athénée, Βάρδας-Αναγνωστόπουλος, Πανελλήνιος Αγορά και τα περίπτερα με τα πολύχρωμα μπαλόνια.
 
Οδός Αγίου Κωνσταντίνου στο ύψος της διασταύρωσης με την οδό Σωκράτους. Διακρίνεται ο ομώνυμος ιερός ναός.
Στο κτήριο αριστερά το ξενοδοχείο ΙΛΙΟΝ (Αγίου Κωνσταντίνου 7 και Σωκράτους)
Προβολή συνημμένου 242583


Πράγματι Tony είναι η Αγίου Κωνσταντίνου. Η λήψη έχει γίνει έξω από το κινηματογράφο Σταρ. (Του... έχμ ας πούμε ιδιαίτερου ενδιαφέροντος κινηματογράφος). Η ταμπέλα στην πόρτα του παλιού διωρόφου γωνία Αγ. Κωνσταντίνου και Γερανίου γράφει ακόμα Ξενοδοχείον Μακεδονία με την είσοδο να βρίσκεται επί της οδού Αγ. Κωνσταντίνου στο νούμερο 17.
 
Διακρίνεται ο Ιερός Ναός Παμμεγίστων Ταξιαρχών και Παναγίας Γρηγορούσας και στο βάθος το τζαμί Τζισταράκη με τμήμα της Πλατείας Μοναστηρακίου και οι οδοί Ερμού και Αθηνάς.
Η λήψη έχει γίνει από την οδό Πανός στο ύψος της οδού Αρετούσας
Το κτίριο που σημειώνεται με πράσινο ορθογώνιο είναι είναι στον αριθμό 24 της οδού Πανός
1653214431679.png
Ακολουθεί λήψη του 2014 όπου είναι καλυμμένο με σκαλωσιές :
1653213891539.png
Κι εδώ σε λήψη του 2011 χωρίς σκαλωσιές με εμφανή τα σημάδια εγκατάλειψης:
1653214220404.png
 
Πόσο με συγκίνησες με αυτή την ανάρτηση RIO!Φαίνεται το λεωφορείο της γραμμής 9/65 Άνω Πετράλωνα-Περιστέρι, που έπαιρνα από την αφετηρία του Περιστερίου και κατέβαινα στο τέρμα των Άνω Πετραλώνων, επί εννέα συναπτά έτη από το 1979 έως το 1988, για να πηγαίνω στη δουλειά μου στην Καλλιθέα. Ξεκίναγα στις 5.30 π.μ, και επέστρεφα στις 3.00.μ.μ.Το τι κουδούνισμα έτρωγα σε όλη την διαδρομή, δεν περιγράφεται. Ευτυχώς επειδή το έπαιρνα από τις αφετηρίες εύρισκα πάντα θέση και συνήθως ψιλογλάρωνα. Όταν δε περνάγαμε από την κεντρική αγορά, από το συνονθύλευμα των οσμών, δεν μπορούσα να ανασάνω. Τώρα στα εξήντα πέντε μου και έχοντας συνταξιοδοτηθεί, όλα αυτά τα σκέπτομαι με τρυφερότητα, αγάπη και νοσταλγία. Για αυτό σε ευχαριστώ και σου είμαι ευγνώμων, για αυτή σου την ανάρτηση.
 
Πίσω
Μπλουζα