To μέγαρο μουσικής είναι όντως ανέμπνευστο αρχιτεκτονικά, παρά το γεγονός ότι αποτελεί ένα σημαντικό πολιτιστικό κτίριο. 'Οσο για τα υπόλοιπα, είναι μεγάλη συζήτηση. Η Αθήνα διαθέτει αρκετά εξαιρετικά κτίρια, όμως πολλά από αυτά βρίσκονται σε κακή κατάσταση ενώ δεν συνθέτουν ένα ενιαίο αρχιτεκτονικό φυσιογνωμικό σύνολο για την πόλη. Η Αθήνα μεταπολεμικά έσπασε κάθε δεσμό με το αρχιτεκτονικό της παρελθόν.PT8 είπε:37 χρόνια! Τόση φτώχεια; Τουλ. γιατί δεν έφτιαχναν κάτι της προκοπής;
Από που εμπνεύστηκαν - άντλησαν τόση φαντασία, είναι κάτι που δε θα κατανοήσω ποτέ. (αναφέρομαι στο 90% + των οικοδομημάτων της Αθήνας).
Εδώ Bill τα λες όλα.prisma είπε:Η Αθήνα μεταπολεμικά έσπασε κάθε δεσμό με το αρχιτεκτονικό της παρελθόν.
Mε προλαβες γιατι και εγω το ιδιο διερωτηθηκα..τωρα γιατι πρεπει να εισαι αρχιτεκτονας για να φτιαξεις ενα τετραγωνο τσιμεντενιο κτηριο ποτε δεν το καταλαβα....και το ιδιο φυσικα ισχυει και για το μεγαρο μουσικης και το νεο μουσειο της ακροπολης..PT8 είπε:12 χρόνια για να φτιάξουν αυτό το κτήριο;;
Bέβαια, ειδικά για το μέγαρο μουσικής, μη ξεχνάμε ότι τέτοια κτίρια έχουν πολλές απαιτήσεις σε τεχνικό επίπεδο. Πάντως ούτε και η Εθνική Πινακοθήκη μου γεμίζει το μάτι, αν και σε μεγάλο μέρος της σχετικής βιβλιογραφίας θεωρείται ως ένα από τα "σημαντικά" μεταπολεμικά δείγματα της Αθήνας. Τι να πούμε δηλαδή για το γειτονικό του Χίλτον!!!!angel_grig είπε:Mε προλαβες γιατι και εγω το ιδιο διερωτηθηκα..τωρα γιατι πρεπει να εισαι αρχιτεκτονας για να φτιαξεις ενα τετραγωνο τσιμεντενιο κτηριο ποτε δεν το καταλαβα....και το ιδιο φυσικα ισχυει και για το μεγαρο μουσικης και το νεο μουσειο της ακροπολης..
Δεν έχω μαζί μου τα σχετικά βιβλία (είμαι εξωτερικό) αλλά νομίζω ότι αυτό που βλέπουμε ήταν εξαρχής σχεδιασμένο. Κατά τη διάρκεια του διαγωνισμού για την πινακοθήκη, αρκετές προτάσεις αποτελούνταν από περισσότερα του ενός κτιρίου, ενώ υποψήφια τοποθεσία δεν ήταν εξαρχής το εν λόγω σημείο. Αρχικά, αν θυμάμαι καλά, ήταν να γίνει πιο πάνω, εκεί που βρίσκεται σήμερα το Πολεμικό Μουσείο.elephadas είπε:Αναρωτιέμαι αν η Πινακοθήκη έγινε σε δύο στάδια γι' αυτό πήρε τόσο καιρό να φτιαχτεί. Αν φτιάξανε το μικρότερο μπροστινό κτήριο πρώτα και μετά το πίσω για επέκταση. Βέβαια το μπροστινό είναι τόσο μικρό που δεν μπορώ να φανταστώ ότι ήταν ποτέ περιορισμένο σ' αυτό το σχέδιο.
Έχω μια μικρή ένσταση. Δεν νομίζω ότι ανάγκασε κανένας να μπει ο κόσμος σε διαμερίσματα. Αντιθέτως, ήταν όνειρο πολλών στα 50s/60s/70s ένα "μοντέρνο" διαμέρισμα σε πολυκατοικία. Και τα παλιά σπίτια, οι ίδιοι οι ιδιοκτήτες τους τα έδιναν αντιπαροχή, με σκοπό να αποκτήσουν 2 διαμερίσματα ή μαγαζί γωνία. Και όλα "αέρα". Και οι (πολλοί) εσωτερικοί μετανάστες γέμιζαν τα υπόλοιπα έχοντας το ίδιο όνειρο.PT8 είπε:Δεν αμφισβητεί κανείς την ποιότητα κατασκευής των πολυκατοικιών του '60-'70 με τα μάρμαρα τους, τα μωσαϊκά τους, τα γύψινα διακοσμητικά, τα χωλ τους, κλπ.
Σαφώς η ανάπτυξη του αστικού ιστού έγινε εις βάρος του φυσικού περιβάλλοντος επιβάλλοντας μια συρρίκνωση με όλα τα σημερινά γνωρίσματα της πόλης και φυσικά λόγω της πλυθησμιακής έκρηξης που βίωσε η πόλη από το '20 κιόλας.
Η ένσταση μου (επειδή ακούγομαι ο γεροπαράξενος της παρέας ) είναι στην προχειρότητα των λύσεων που επιλέχθηκαν.
Πχ. η λύση της Φιλαδέλφειας με τα όμορφα 2όροφα σπιτάκια Αγγλικού στυλ (όταν ήρθαν οι πρόσφυγες) και μια ανάπτυξη της Αθήνας από Χακλίδα μέχρι Κόρινθο, θα ήταν για εμένα προτιμότερη από το ετερόκλητο συνονθύλευμα μπετού και σχεδιασμού οικιών που βλέπουμε από πάντα.
Χάθηκαν γειτονιές, χάθηκαν σχέσεις, ανθρωπιά, μας έβαλαν με το ζόρι μέσα σε διαμερίσματα πληρώνοντας ένα τσουβάλι πεταμένο χρήμα μιας ζωής για κάτι που ποτέ δεν ορίζεις.
Τώρα το μόνο που έμεινε να μας θυμίζει την Αθήνα είναι η Πλάκα σαν αξιοθέατο στη βιτρίνα ώστε να λέμε, ά! να πως ήταν η παλιά Αθήνα.
Σε αυτό συμφωνώ. ΌΛΟΙ έχουν ευθύνη. Έχω μεγαλώσει με το (βλακώδες) θεώρημα ότι ο Καραμανλής κατέστρεψε την Αθήνα. Δηλαδή ο Καραμανλής κατέστρεφε με μια μπουλντόζα και όλοι ξύπνησαν μια μέρα και την είδαν αλλιώς. Αμέτοχοι και ανεύθυνοι.PT8 είπε:Όλοι μαζί συντελέσαμε στο χάος της Αθήνας και ο καθένας φέρει μέρος ευθύνης, πολίτες και ''άρχοντες''.