Η Παλιά Αθήνα

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας audiodee
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης
Γλυφάδα
Η συμβολή των οδών Μεταξά και Λαζαράκη.
Στο βάθος διακρίνεται ο Ι.Ν. Αγίου Κωνσταντίνου.
Στο κέντρο της φωτογραφίας όπου διακρίνεται το κυπαρίσσι, υπάρχει πλέον πιάτσα ταξί. Στην ίδια θέση, από το 1993 έως την δεκαετία του '00 πριν μεταφερθεί στην Διαδόχου Παύλου (δεν θυμάμαι ακριβώς χρονολογία), υπήρχε η αφετηρία του θρυλικού 140 Πολύγωνο - Γλυφάδα.
 
Τελευταία επεξεργασία:
Γλυφάδα
Η συμβολή των οδών Μεταξά και Λαζαράκη.
Στο βάθος διακρίνεται ο Ι.Ν. Αγίου Κωνσταντίνου.
Στο κέντρο της φωτογραφίας όπου διακρίνεται το κυπαρίσσι, υπάρχει πλέον πιάτσα ταξί. Στην ίδια θέση, από το 1993 έως την δεκαετία του '00 πριν μεταφερθεί στην Διαδόχου Παύλου (δεν θυμάμαι ακριβώς), υπήρχε η αφετηρία του θρυλικού 140 Πολύγωνο - Γλυφάδα

Γλυφάδα
Η συμβολή των οδών Μεταξά και Λαζαράκη.
Στο βάθος διακρίνεται ο Ι.Ν. Αγίου Κωνσταντίνου.
Στο κέντρο της φωτογραφίας όπου διακρίνεται το κυπαρίσσι, υπάρχει πλέον πιάτσα ταξί. Στην ίδια θέση, από το 1993 έως την δεκαετία του '00 πριν μεταφερθεί στην Διαδόχου Παύλου (δεν θυμάμαι ακριβώς), υπήρχε η αφετηρία του θρυλικού 140 Πολύγωνο - Γλυφάδα.
Γιατί ήταν θρυλικό το 140 Πολύγωνο - Γλυφάδα;
 
Γιατί ήταν θρυλικό το 140 Πολύγωνο - Γλυφάδα;
Η λειτουργία της γραμμής ξεκίνησε αρχές Ιουνίου του 1993 (αν θυμάμαι καλά Δευτέρα ανήμερα του Αγίου Πνεύματος). Η γραμμή ανήκε στην τότε 5η Συγκοινωνιακή Επιχείρηση (Σ.ΕΠ.) μετά την ιδιωτικοποίηση της ΕΑΣ το καλοκαίρι του 1992 από την τότε κυβέρνηση Κωνσταντίνου Μητσοτάκη. Η αφετηρία της βρισκόταν επί της οδού Μητροπέτροβα στο Πολύγωνο και ήταν κοινή με την γραμμή 224 Καισαριανή Πολύγωνο. Αρχικά τα δρομολόγια ήταν ανά 45 λεπτά και σε συνδυασμό με το μεγάλο μήκος της γραμμής το σχεδιασμό της διαδρομής και τις τότε κυκλοφοριακές συνθήκες (ανυπαρξία μετρό, Αττικής οδού , λειτουργία του τότε αεροδρομίου Ελληνικού κλπ) χρειαζόταν τουλάχιστον μιάμιση ώρα γαι να πας από το Πολύγωνο στη Γλυφάδα και αντιστρόφως. Με άλλα λόγια ένα πλήρες δρομολόγιο σε ώρες αιχμής μαζί με τις αναμονές στην αφετηρία και το τέρμα υπερέβαινε τις 3,5 ώρες.. Δρομολογούνταν σε αυτή λεωφορεία Ikarus 260 και Magirus M230E120 πριν την έλευση των Mercedes 0405N (N1).
Η γραμμή 140 μαζί με την 330 Κορωπί-Αγία Μαρίνα (της 3ης Σ.ΕΠ.) ήταν οι μόνες νέες γραμμές που λειτούργησαν υπό το ιδιωτικό καθεστώς των Σ.ΕΠ.
Πάντως είναι από τις πλέον εξυπηρετικές γραμμές γιατί συνδέει πολλές περιοχές χωρίς να διέρχεται από το κέντρο)
βλ. περισσότερα σε σχετική ανάρτηση με αριθμό #139 στο θέμα Λεωφορεία από 80s!!!!
 
Τελευταία επεξεργασία:
Η λειτουργία της γραμμής ξεκίνησε αρχές Ιουνίου του 1993 (αν θυμάμαι καλά Δευτέρα ανήμερα του Αγίου Πνεύματος). Η γραμμή ανήκε στην τότε 5η Συγκοινωνιακή Επιχείρηση (Σ.ΕΠ.) μετά την ιδιωτικοποίηση της ΕΑΣ το καλοκαίρι του 1992 από την τότε κυβέρνηση Κωνσταντίνου Μητσοτάκη. Η αφετηρία της βρισκόταν επί της οδού Μητροπέτροβα στο Πολύγωνο και ήταν κοινή με της γραμμή 224 Καισαριανή Πολύγωνο. Αρχικά τα δρομολόγια ήταν ανά 45 λεπτά και σε συνδυασμό με το μεγάλο μήκος της γραμμής το σχεδιασμό της διαδρομής και τις τότε κυκλοφοριακές συνθήκες
Έμενα Κυψέλη και το αγόρι μου Άνω Ιλίσια. Το 140 περνούσε και από την Ούλοφ Πάλμε. Ε, δεν ήταν ποτέ στην ώρα του σε στάση της Ευελπίδων. Κάθε 45 λεπτά αποκλείεται να ήταν. Σίγουρα ήταν πάνω από μια ώρα το επίσημο δρομολόγιο, μήπως ήταν μια ώρα και ένα τέταρτο; Πάντως αν περίμενα το λεωφορείο, που έχει τύχει να το περιμένω και δύο ώρες, θα χα χωρίσει. Μιλάμε για πολύ στήσιμο.
 
Τελευταία επεξεργασία:
Εμένα Κυψέλη και το αγόρι μου Άνω Ιλίσια. Το 140 περνούσε και από την Ούλοφ Πάλμε. Ε, δεν ήταν ποτέ στην ώρα του σε στάση της Ευελπίδων. Κάθε 45 λεπτά αποκλείεται να ήταν. Σίγουρα ήταν πάνω από μια ώρα το επίσημο δρομολόγιο, μήπως ήταν μια ώρα και ένα τέταρτο; Πάντως αν περίμενα το λεωφορείο, που έχει τύχει νάτο περιμένω και δύο ώρες, θα χα χωρίσει. Μιλάμε για πολύ στήσιμο.
Κι όμως η επίσημη δρομολόγηση ήταν κάθε 45 λεπτά...
Για ποιές χρονιές μιλάς; Γιατί όντως μέχρι το τέλος της δεκαετίας του '90 ήταν μία πικραμμένη ιστορία.
Γενικά από την πλατεία Υμηττού και μετά ( Ηλιούπολη, Αργυρούπολη κλπ) επειδή διερχόταν από άνετους δρόμους δεν έπηζε ιδιαίτερα. Προβληματικά σημεία από Ιλίσια προς Γλυφάδα ήταν στο Παγκράτι και το Βύρωνα, στα φανάρια της Αλίμου με την παραλιακή (γιατί δεν είχε φτιαχτεί ο ανισόπεδος κόμβος) και το αριστερό φανάρι στην παραλιακή στο ύψος της Πλατείας της Γλυφάδας όπου έκανε αναστροφή για να καταλήξει στο τέρμα της οδού Λαζαράκη. Στην επιστροφή από Γλυφάδα προς Ζωγράφου το πρόβλημα εστιαζόταν στην παραλιακή στο ύψος του παλιού αεροδρομίου μέχρι να στρίψει δεξιά στην Αλίμου, στην Αργυρούπολη στο φανάρι όπου έστριβε αριστερά από την οδό Αλεξιουπόλεως στην Λεωφόρο Κύπρου και μετά σε Βύρωνα, Παγκράτι μέχρι να βγεί στην Υμηττού..
Πάντως ως γέννημα θρέμμα της περιοχής των Άνω Ιλισίων με βόλευε αφάνταστα όταν πήγαινα για μπάνια στη θάλασσα στην Βάρκιζα και τη Βουλιαγμένη... απλά είχε πολύ κόσμο και σταματούσε σε όλες τις στάσεις.
Υπήρχαν επίσης κατά τα μέσα της δεκαετίας του '90 τα express από το Ζάππειο : οι θρυλικές θερινές γραμμές "Ποσειδών" 180 ΖΑΠΠΕΙΟ-ΒΑΡΚΙΖΑ και 350 ΖΑΠΠΕΙΟ-ΑΡΤΕΜΙΣ (κύριο λόγο με αρθρωτά Volvo B10M "Δεινόσαυρος") πριν γίνουν Ε2Θ και Ε5Θ αντίστοιχα και μεταφερθούν στην οδό Ακαδημίας.
Μετά τη λειτουργία του μετρό στη Δάφνη βόλευε να πάω με τα πόδια Μέγαρο Μουσικής να πάρω μετρό (τότε η γραμμή τερμάτιζε Σύνταγμα και από εκείνα πάω Δάφνη απ' όπου έπαιρνα το 171 Σταθμός Δάφνης -Βάρκιζα. Από το 2002 και μετά βόλευε το express Ε22 Ακαδημία-Σαρωνίδα.
Γενικά πάντως έκανα πολλούς συνδυασμούς λεωφορειακών γραμμών και είχα μάθει τα δρομολόγια και τους χρόνους διέλευσης οπότε δεν περίμενα πολύ στις στάσεις. Πάντως το τέρμα του 140 στην οδό Λαζαράκη ήταν ιδανικό για plane spotting αφού όταν οι προσγειώσεις ήταν από Γλυφάδα όλα τα αεροπλάνα περνούσαν από πάνω...:biglaugh::biglaugh::biglaugh::biglaugh:
 
Τελευταία επεξεργασία:
Πάντως ως γέννημα θρέμμα της περιοχής των Άνω Ιλισίων
Μπα, μπα? Τελικά θα βγούμε πρώην γείτονες, μην πω ξαδέρφια (δεν υπάρχει όμως Αντώνης στο Κουπονιώτικο σόι μου)
 
Προβολή συνημμένου 237322


πηγή : σελίδα στο FB - Hellenic Motor History
Θρυλικός δεινόσαυρος (αρ. ανεμοθώρακα 35 και κυκλ. ΥΝ-6935) με τα παλιά χρώματα σε δρομολόγιο της γραμμής 608 με αφετηρία επί της οδού Εδουάρδου Λω στο ύψος των ΕΛ.ΤΑ. (οδός Αιόλου αρ.100) προφανώς μετά το 1993 έως αρχές δεκαετίας '00. Στο βάθος διακρίνεται λεωφορείο Mercedes 0405N. Η συγχώνευση του 608 με το 222 έγινε πολύ αργότερα (1-7-2007)
Στην παρακάτω φωτογραφία επισημαίνεται η πινακίδα που διακρίνεται πάνω από το λεωφορείο στο κτίριο της οδού Αιόλου αρ. 104
1645387066838.png
 
Τελευταία επεξεργασία:
Μπροστά από το ξενοδοχείο Ακταίον στο Φάληρο το οποίο βρισκόταν εκεί ακριβώς που βρίσκεται σήμερα το νοσοκομείο Μετροπόλιταν. Η θάλασσα έφτανε βέβαια τότε μπροστά από το ξενοδοχείο, μετά γίνανε οι επιχωματώσεις. Τα ερείπια πλεον του ξενοδοχείου κατεδαφίστηκαν κατά στη δεκαετία του 70. 160 δωμάτια είχε παρακαλώ. Πανέμορφο και μεγαλειώδες, τύφλα να χε το Carlton στις Κάννες που λέει ο λόγος.
iqabowdewy564c852441107.jpg
 
1968-1970
Πλάκα: Οδός Μνησικλέους και Κυρρήστου.
Διακρίνεται το παλαιό κέντρο Mostrou (βλ. πινακίδα πάνω από το φανάρι στη γωνία), νυν Stairs Athens .
πηγή
1645513700085.png
Κι εδώ όπως φαίνεται στο street view (λήψη Αυγ-2014)
1645513831544.png
 
Τελευταία επεξεργασία:
Πίσω
Μπλουζα