Ιδανικό monitor για amiga

Other_Reality είπε:
Δηλαδή θές να μου πείς ότι τα gradients σε ουρανούς/πολυχρωμίες ιδίως όταν δούλευε ο copper τα σχεδιάζανε όπως νά'νε, χωρίς preview σε 1084 ή αντίστοιχο. Τέλοσπάντων, εγώ δέν μπορώ να το δεχτώ αυτό, για μένα ο artist κάθε παιχνιδιού εξυπακούεται ότι "έπαιζε" με τις ιδιότητες του 1084 που το 90% των amiga users είχε στο γραφείο του ! Σαφώς και θα τον απασχολούσαν και τα pixels και όλα, ειδικά σε μιά πλατφόρμα όπως η amiga που τα γραφικά της ήταν απο τα ατού και ο κάθε artist είχε όνειρο να κάνει graphics εκεί. Σίγουρα περνούσαν όλα απο μικροσκόπιο...
δεν τα σχεδιάζανε "όπως να ΄ναι" , το σχεδιάζανε κανονικά σαν gradient σωστό και όπως επέτρεπε το hardware. Από εκεί και πέρα το "filtering" ήταν υπέρ τους. Τίποτα παραπάνω, τίποτα λιγότερο. Το 1084 δεν είναι καμοία ιδιότητα εκτός του άνωθεν φιλτραρίσματος λόγω μεγάλου dot pitch, αλλά επειδή μπορεί να κάνω και λάθος περιμένω να μου αναφέρεις παραδείγματα στα οποία παιχνίδια εκμεταλευόταν τις "ιδιότητες" του 1084 και συναφή monitors. :)

Other_Reality είπε:
- Παρόλαυτά, θα ήμουν ευγνώμονας άν κάποιος πόσταρε ένα βίντεο με κάποιο demo ή γρήγορο παιχνίδι με τον indivision. Θέλω να δώ πώς φαίνονται τα copper effects, η ham mode, πόσο smooth είναι το scrolling κλπ. Με τα screenshots απο workbench δέν γίνεται να καταλάβεις τίποτα.
όσο παραμένεις σε 50hz vga σήμα όλα είναι το ίδιο ομαλά (50hz σε 60hz vga είναι πολύ απλά ιεροσυλία) , απλά είναι τα πάντα πιο καθαρά και ευδιάκριτα όπως τα pixels/gradients ... τα copper fx κτλ φαίνονται μια χαρά και πολύχρωμα, βασικά το μόνο που χάνεις είναι το dot pitch των 1084 και ΣΙΑ...
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Μερικά παραδείγματα που πιστέυω ότι φαίνονται καλύτερα/σχεδιάστηκαν για 1084/ΣΙΑ

copper17.png


copper24.png


copper15.png


copper12.png


copper2.png
 
μα δεν δείχνεις τίποτα ρε φίλε Other_Reality , γιατί σχεδιάστηκαν ειδικά για 1084 κ ΣΙΑ;

Παιχνίδια low-res 64 χρωμάτων είναι αυτά... επειδή φαίνονται καλύτερα λόγω "θολούρας" δεν σημαίνει ότι έχουν σχεδιαστεί και για 1084... και για να το πάμε και πιο πέρα ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΣΑΝ να τα σχεδιάσουν και αλλιώς διότι πολύ απλά δεν το επέτρεπε το hardware. Θα μπορούσες να πεις ότι τα σχεδιάσανε για 1084 αν μπορούσαν να προγραμματίσουν πχ άλλου είδους gradient, άλλα χρώματα, άλλη ανάλυση. Αλλά δεν γίνεται.
 
Δεν είναι σχεδιασμένα για 1084 για τον απλούστατο λόγο οτι δέν είχαν εναλακτική επιλογη, θα λέγαμε οτι ισχύει μονο αν είχαν 2-3 μονιτορς με διαφορετικά χαρακτιριστικα και επιλέγαν να κάνουν develop στο 1084....

ειναι σαν να λέμε τώρα οτι τα παιχνίδια του PS3 είναι σχεδιασμένα να παίζουν σε Sony TVs αρα και εκεί θα αποδίδουν καλλίτερα κατι που δέν ισχύει.

(πολύ συμφωνώ τελευταία πε το keropi και ανησυχώ)
 
Δέν λέω ότι είναι κατα ανάγκη σχεδιασμένα ρε παιδιά για 1084...εννοώ για CRT τελοσπάντων, έστω και τηλεοράσεις, που πληρούσαν συγκεκριμένες προδιαγραφές κατασκευαστικά (ανάλυση/refresh rates). Ας παίξει κάποιος αυτά τα παιχνίδια σε CRT και ας τα παίξει και σε TFT μετά, ειδικά το lionheart δείχνει τελείως ξεραίλα, όπως και πολλές πίστες του robocod. Ξαναλέω ότι είναι προσωπική άποψη και γούστο.
 
Ισως ο Other Reality εννοεί οτι γνωρίζοντας τις ατέλειες των CRT (και οχι συγκεκριμενα του 1084) ψιλοκλέβανε, προσάρμοζαν τις τεχνικές τους ωστε να έχουν το καλύτερο οπτικό αποτέλεσμα εκεί.

Πάντως θυμάμαι όταν πρωτοτσίμπησα το 1084S (για κανά 6μηνο είχα την Amiga στην τηλεόραση - Nordmende "αυγό") είχα μείνει με το στόμα ανοικτό με την ποιότητα της εικόνας και το contrast.
 
Μα, δεν είναι δυνατόν οι προγραμματιστές των τότε παιχνιδιών να σχεδιάζανε έχοντας κατά νου τον τύπο της οθόνης, πόσο μάλλον των μελλοντικών TFT οθονών. Σχεδιάζανε με βάση τους περιορισμούς του hardware πρωτίστως και ειδικά στην Amiga και με τους περιορισμούς χωρητικότητας των floppy...αφού τα σούπερ γραφικά θέλανε ανάλογα τεράστιο αριθμό από δαύτα.

Εγώ αυτό που θυμάμαι είναι ότι τα μόνιτορ της εποχής εκείνης, αυτά ακριβώς που σήμερα "σνομπάρουμε" επειδή έχουν flicker, μεγάλο dot pitch και δεν ξέρω εγώ τι άλλο, θεωρούνταν πολύ καλύτερα από τις συνηθισμένες τηλεοράσεις που χρησιμοποιούσε ο πολύς κόσμος. Είχα ένα Hantarex για τον Speccy μου και ήταν μέρα με την νύχτα σε σχέση με την τηλεόραση που αντίστοιχα είχαμε τότε (και ήταν και από τις καλές...)

Από εκεί και πέρα το τι κάνουμε σήμερα, μετά από 20 ακόμα χρόνια εξέλιξης της τεχνολογίας των οθονών, είναι καθαρά θέμα προσωπικού γούστου.

Άλλοι πάνε για την αυθεντικότητα και άρα κλίνουν προς τις CRT, άλλοι δεν μπορούν χωρίς τις TFT τους και αλλους απλά δεν τους νοιάζει αρκεί να παίξουν. Ακόμα και σε emulator στο PC. :)
 
Πίσω
Μπλουζα