Ιδανικό monitor για amiga

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας SnakeEyes
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης
Ποιο flicker; Εγώ την Amiga μου την έχω συνδεδεμένη με SCART καλώδιο στην 1084 και μου φαίνεται φανταστική η εικόνα. Δοκιμάζοντας το στην 20αρα Samsung LCD-TV (μοντέλο 2033HD συγκεκριμένα) που έχω και το PC μου, ακόμα και σε 4:3 aspect πιξέλιαζε τρελά. Μήπως μεγαλώσατε κάποιοι και δεν αντέχετε τα 50Hz :P ; Κάτι τέτοια συμπτώματα μόνο στον πατέρα μου τα παρατηρώ που τρελαίνεται εαν του κατεβάσω την οθόνη του δικού του PC από 75 στα 60Hz. :P
 
Συμφωνώ ότι σε νέα TFT η εικόνα είναι μια χαρά, σε αντίθεση με τις παλαιότερες που ήταν χάλια. Όμως για μένα το retro feeling είναι σημαντικό και γι' αυτό επιμένω 1084S... διαφορετικά είναι σαν να βρίσκομαι σε emulated περιβάλλον.
 
Αλκη, δε διαφωνώ. Αλλα αυτό το συνεχές retro-feeling μπορεί καποια μερα να σε "αφήσει", δηλαδή να μείνεις με τους φουσκωμένους πυκνωτές στο χέρι από τη συνεχή χρήση. Εγώ ανέφερα πιο πάνω πότε τη χρησιμοποιώ και να συμπληρώσω ότι η μόνη εξαίρεση ειναι μια ρετροέκθεση όπου εκεί εννοείται ότι πρέπει να τη δείξουμε. Αλλα περί ορέξεως....
 
Rygar είπε:
Γενικά καλό ειναι, αν εχουμε στην κατοχή μας παλια ρετρό οθόνη σε καλή λειτουργική κατάσταση, να μην τη χρησιμοποιούμε, να την έχουμε μονο ως βιτρίνα, γιατί δε φτιάχνεται εύκολα (ή και καθόλου).
Τι διαφορά έχει το να έχεις κάτι και να μην το χρησιμοποιείς από το να μην το έχεις καθόλου; :)

Όταν κάποτε χαλάσει η Amiga μου (φτου φτου...) πρώτα απ' όλα θα πάρω αμέσως άλλη, εκτός πια κι αν χαλάσουν ταυτοχρόνως όλες οι Amiga του πλανήτη, και βεβαίως θα έχω μείνει με την ικανοποίηση ότι την απόλαυσα για καμιά 20αριά χρόνια ατέλειωτου gaming... ήδη μετράει 17.
 
alkis21 είπε:
Τι διαφορά έχει το να έχεις κάτι και να μην το χρησιμοποιείς από το να μην το έχεις καθόλου; :)
Πώς δεν έχει διαφορά! Αυτό που έχεις και δεν το χρησιμοποιείς, μπορείς ανα πάσα στιγμή να το χρησιμοποιήσεις. :D :D
 
Συμφωνώ με τον Άλκη στο ότι είναι λίγο μάταιο το να καβατζώνουμε πράγματα για να μήν μας χαλάσουν. Υπάρχει σάν αντίληψη στο ρετρο-χώρο. Απο την άλλη βέβαια, φύλαγε τα ρούχα σου για να έχεις τα μισά, όμως στην προκειμένη, πάντα θα υπάρχει ένα PC με winuae (που είναι σάν να τρέχεις amiga σε TFT πλέον)

Επι του θέματος, πιστέυω και εγώ πώς ένα καλό CRT μόνιτορ, όχι κατ'ανάγκη το 1084, είναι η καλύτερη λύση για Amiga. Δέν έχω δεί με τα μάτια μου τον indivision, όμως άν έχει latency ή pixels η διαφορά φαίνεται άμεσα και είναι αισθητή σε ένα Vga monitor. Το 1084 άν δέν είναι σκισμένο, δέν έχει ούτε θολούρες ούτε τίποτα, είναι φοβερή οθόνη και όπως αναφέρθηκε είναι ιδανική και για άλλες κονσόλες της εποχής, και home micros. Καμμία οθόνη TFT (χωρίς όμως scandoubler) δέν με έχει πείσει να διώξω το 1084, ειδικά όταν βλέπω το sensible soccer. Άλλη αίσθηση ταχύτητας, πιξέλιασμα, μάυρα borders και latency. Όχι, ευχαριστώ. Αυτές οι οθόνες εξάλλου, είναι σχεδιασμένες για να παίζουν συγκεκριμένες αναλύσεις, οτιδήποτε πάνω η κάτω φαίνεται αισχρό.

Έν κατακλείδι, μέρος της αίσθησης των παιχνιδιών στην amiga, είναι και το CRT. Ότι και να λέμε. Επίσης, το 99% απο όσους λειτουργούν αμίγκες στο χώρο τους, το κάνουν για παιχνίδια, και όχι για να τρέχουν workbench σε 1024χ768, ή να φορτώσουν lightwave. Συνεπώς αφού μιλάμε για games, τίποτα δέν ξεπερνάει τις παλιές καλές γκουμούτσες.

Θα ήθελα να βρώ ένα καλό βίντεο, ή review για την indivision πάντως, μιάς και σκέφτομαι να βάλω στο cd32. (Στην tower ο jens ακόμα περιμένει να μαζευτούμε 3000 άτομα για να την φτιάξει). Άν όντως παίζει τέλεια, χωρίς πίξελ, χωρίς απώλεια σε ms τότε ίσως και να αξίζει τον κόπο.
 
λοιπον εγω αγορασα προσφατα μια 32 lg και εβαλα πανω cd32, atari 2600, dreamcast, ps1..λοιπον εχω ξεσκιστει στο παιχνιδι ...οσο αφορα ποιοτητα σε ολα αψογα, εγω καταλαβαινω την διαφορα απο το 1084 αλλα οχι οτι δεν φχαριστιεμαι το cd 32 στην 32...μα δεν καταλαβαινω γιατι να αγορασει καποιος scandubler..
 
Rygar είπε:
Πώς δεν έχει διαφορά! Αυτό που έχεις και δεν το χρησιμοποιείς, μπορείς ανα πάσα στιγμή να το χρησιμοποιήσεις. :D :D
Και να ανακαλύψεις τότε ότι οι πυκνωτές "γερνάνε" με τον καιρό, ακόμα και χωρίς να είναι η οθόνη στην μπρίζα. :P
 
Αν θελουμε true retro feeling δεν βάζουμε σκληρούς, WHDload, accelerators, scandoublers κλπ κλπ.

Εκτός αν κανουμε καποιους συμβιβασμούς...

...για μένα ένας είναι και το monitor, δεν θέλω ενα μπαούλο στο γραφείο και πρωτιμώ pixels και καθαρά χρώματα παρά θολούρα και πονοκέφαλο!!!

TFT-LCD all the way
 
E καλά, άλλο το feeling στο φόρτωμα, και άλλο στο τί βλέπουν τα μάτια σου. Εντωμεταξύ την θολούρα δέν καταλαβαίνω που την βλέπετε (είπαμε σε νορμάλ μόνιτορ, όχι αυτα που στρώνουν με φάπες)
 
Other_Reality είπε:
E καλά, άλλο το feeling στο φόρτωμα, και άλλο στο τί βλέπουν τα μάτια σου. Εντωμεταξύ την θολούρα δέν καταλαβαίνω που την βλέπετε (είπαμε σε νορμάλ μόνιτορ, όχι αυτα που στρώνουν με φάπες)
αν κάποτε βάλεις scandoubler όπως ο indivision (που να τσιμπάει ψηφιακά το σήμα και όχι αναλογικά) και συνδέσεις την amiga σε ένα vga monitor CRT, αμέσως θα δεις τα πάντα πιο καθαρά, με pixels και με εμφανή το gradient στα χρώματα.... αυτά σε οποιοδήποτε 1048ειδές monitor δεν πρόκειται να τα δεις . Το τεράστιο dot pitch τους φροντίζει για αυτό. Αυτή είναι η "θολούρα" δεν σημαίνει ότι έχει αίσχος εικόνα, είναι σα να λέμε ένα ελαφρύ bilinear φίλτρο (πολύ χονδρικά το εξήγησα ελπίζω να κατάλαβες τί εννοώ).
 
Αυτη ειναι ομως η εικονα που ηθελαν οι κατασκευαστες να δουμε.

Για το 1084 κατασκευαστηκαν τα παιχνιδια.

Αρα η μεταγενεστερη =καλυτερη εικονα, ειναι λαθος.

Η αυθεντικη απεικονιση θελει αυθεντικο μεσο απεικονισης.
 
MariosMSX είπε:
Αυτη ειναι ομως η εικονα που ηθελαν οι κατασκευαστες να δουμε.Για το 1084 κατασκευαστηκαν τα παιχνιδια.

Αρα η μεταγενεστερη =καλυτερη εικονα, ειναι λαθος.

Η αυθεντικη απεικονιση θελει αυθεντικο μεσο απεικονισης.

Αν ήθελαν τέτοια εικόνα θα έβγαινε το σήμα έτσι από την amiga και από κάθε μηχάνημα. Αυτό που βλέπει κάποιος από το scandoubler είναι το ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ τους output.

Όταν κυκλοφόρησαν οι amiga/atari τα λανσάρανε με οθόνες των 70-80.000 γιατί πολύ απλά πιο ακριβές δεν θα πουλούσανε για home computers. Αναγκαστικά ήταν κατώτερων προδιαγραφών. Το ότι φαίνονται έτσι είναι απλά bonus και τίποτα άλλο. Μην τα μπερδεύουμε τα πράγματα. Άλλο τί έχουμε συνηθήσει και άλλο πώς είναι. Και στην τελική αν κάποιος έχει ας πάει να βάλει την amiga του σε επαγγελματικό RGB 15khz monitor. Επειδή έχω δει σας διαβεβαιώ ότι είναι σαν να βλέπεις vga σήμα.
 
Keropi καταλαβαίνω τι εννοείς, αλλα στην πραγματικότητα τα παιχνίδια σχεδιάζονταν προφανώς για να παίξουν σε τέτοια μόνιτορς. Δέν θα ήθελε κανείς να βλέπει ένα καραξεχωρισμένο gradient ούτε φυσικά κάτι pixels που βγάζουν μάτι. Το ότι βλέπουμε τις ατέλειες σε ένα VGA monitor δέν σημαίνει ότι βλέπουμε το "κανονικό", ή "πραγματικό". Απλούστατα βλέπουμε κάτι που δέν σχεδιάστηκε για να παίζει σε VGA. Όπως συμβαίνει και με το MAME και τις arcade VGA όπου ο κόσμος την ψάχνει για να προσεγγίσει το original feeling σε CRT arcade monitors.

Είναι και θέμα γούστου. Με ένα φίλο amiga που έχω χρόνια να τον δώ, θυμάμαι τις πρώτες μας απόπειρες στο emulation και το κράξιμο που έτρωγα όταν ενεργοποιούσα τα scanlines. "Μα γιατί βάζεις scanlines ???!? Πρώτη φορά έχεις την δυνατότητα να δείς τα γραφικά όπως είναι" Φυσικά καταλαβαίνεις τί του απάντησα ! Ακόμα και το flickering, εγώ το θέλω όπως είναι, να βγεί εκεί που το περιμένω, όπως στην intro του agony, στο μενού του Hired Guns, και στα slideshow σε HAM mode.
 
αμαν πια με "παιχνίδια σχεδιάζονταν προφανώς για να παίξουν σε τέτοια μόνιτορς" , δεν ισχύει αυτό! Τα παιχνίδια τα σχεδιάζανε με την παλέτα τους και την 300Χ200 ανάλυση (ή οτιδήποτε low-res/high-res mode θέλανε) από εκεί και πέρα ΔΕΝ ΕΝΔΙΕΦΕΡΕ κανένα αν είχε pixels ή όχι ή αν είχε ομαλό gradient... Δεν φτιάχνανε παιχνίδια βάση μόνιτορ, ΠΟΤΕ δεν γίνεται αυτό τουλάχιστον στην amiga.
 
Δηλαδή θές να μου πείς ότι τα gradients σε ουρανούς/πολυχρωμίες ιδίως όταν δούλευε ο copper τα σχεδιάζανε όπως νά'νε, χωρίς preview σε 1084 ή αντίστοιχο. Τέλοσπάντων, εγώ δέν μπορώ να το δεχτώ αυτό, για μένα ο artist κάθε παιχνιδιού εξυπακούεται ότι "έπαιζε" με τις ιδιότητες του 1084 που το 90% των amiga users είχε στο γραφείο του ! Σαφώς και θα τον απασχολούσαν και τα pixels και όλα, ειδικά σε μιά πλατφόρμα όπως η amiga που τα γραφικά της ήταν απο τα ατού και ο κάθε artist είχε όνειρο να κάνει graphics εκεί. Σίγουρα περνούσαν όλα απο μικροσκόπιο...
 
Εγώ μιάς και δεν είχα ποτέ 1084 Monitor στην Amiga 500, είμαι υπερ ικανοποιημένος απο το RGB to SCART που χρησιμοποιώ στην Amiga 1200 που έχω τώρα.
 
- Παρόλαυτά, θα ήμουν ευγνώμονας άν κάποιος πόσταρε ένα βίντεο με κάποιο demo ή γρήγορο παιχνίδι με τον indivision. Θέλω να δώ πώς φαίνονται τα copper effects, η ham mode, πόσο smooth είναι το scrolling κλπ. Με τα screenshots απο workbench δέν γίνεται να καταλάβεις τίποτα.
 
Δεν ξερω αν τα γραφανε σε 1084, αλλα εκει τα επαιζαν ολοι.

Αυτο ειναι το μετρο συγκρισης.
 
Πίσω
Μπλουζα