ARETARA
RetroNuts!
- Joined
- 1 Σεπ 2010
- Μηνύματα
- 2.192
- Αντιδράσεις
- 2.544
Κλειστό παράθυρο (1977)
RetroDB: http://www.retrodb.gr/wiki/index.php/Κλειστό_παράθυρο
Μια σχετικά άγνωστη αν και πιστεύω σημαντική ταινία παρουσιάζεται εδώ. Είναι η ταινία "Κλειστό παράθυρο" του 1977, μια συμπαραγωγή του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου και του Κλέαρχου Κονιτσιώτη σε σενάριο και σκηνοθεσία Ερμή Βελόπουλου.
Η πλοκή - το cast. Σ' ένα χωριό της Μάνης, η νεαρή σύζυγος Νώλια (Γωγώ Ατζολετάκη) ενός φορτηγατζή, του Μέλιου (Βαγγέλης Καζάν), περνάει το χρόνο της καταθλιπτικά κλεισμένη στο σπίτι-κάστρο έχοντας να αντιμετωπίσει την συντηρητική κοινωνία του τόπου αλλά και την τυφλή πεθερά-δυνάστη (Νίνα Παπαζαφειροπούλου). Η έλλειψη ενός παιδιού καθιστά ακόμη πιο αφόρητη την έλλειψη επικοινωνίας της Νώλιας. Όλα αυτά διαρκούν μέχρι τη στιγμή που καταφθάνει ο Χρύσος, ένας ανιψιός της Νώλιας και παιδικός της σύντροφος (Ντίνος Αυγουστίδης). Ο Μέλλιος προσλαμβάνει τον Χρύσο ως βοηθό στο φορτηγό. Σταδιακά η νέα κατάσταση που δημιουργείται επαναφέρει την Νώλια από την κατάσταση ληθάργου που βρισκόταν. Η απρόοπτη συνάντηση-φιλοξενία με ένα ζευγάρι Αμερικάνων (Rush Ram και Julie Folley) ξυπνάει τα ένστικτα της Νώλιας. Ένας ερωτικός δεσμός δημιουργείται μεταξύ θείας και ανηψιού. Περίεργα περιστατικά όμως που θα μεσολαβήσουν θα μεταβάλλουν την κατάσταση δραματικά. Η αποκάλυψη της "παράνομης" σχέσης θα σηματοδοτήσει το τέλος χωρίς επιστροφή για την ιδιότυπη τριάδα...
Σκέψεις για την ταινία. Η ταινία χρονικά προσδιορίζεται στην περίοδο όπου ξεκινάει τα πρώτα του βήματα ο Νέος Ελληνικός Κινηματογράφος και περιγράφει με ρεαλισμό την δύσκολη ζωή στην επαρχία προς το τέλος της δεκαετίας του '70. Η συντηρητική κοινωνία και οι οικογενειακές δομές αλλά και η μειονεκτική θέση της γυναίκας αποτυπώνονται με σαφή τρόπο. Από την άλλη μεριά η ταινία σηματοδοτεί και την τάση αποκοπής από τον Αθηνοκεντρικό Κινηματογράφο των προηγούμενων δεκαετιών και την προσπάθεια ανάδειξης και μιας "άλλης" Ελλάδας. Σε κάθε περίπτωση η ταινία "γεμίζει" από την μεστή ερμηνεία της Ατζολετάκη ενώ πολύ καλή κρίνεται και η παρουσία του Βαγγέλη Καζάν.
Η μουσική. Θα έλεγα ότι μάλλον ξαφνιάζει η επιλογή της μουσικής επένδυσης (Βαγγέλης Κατσούλης) αφού θα ταίριαζε περισσότερο σε ταινία θρίλερ. Να σημειωθεί ότι ακούγεται και ένα ξενόγλωσο τραγούδι (Γιάννης Σπανός).
Διακρίσεις.1.Τιμητική διάκριση, στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης 1977, στον Μικέ Καραπιπέρη για τη σκηνογραφία.
2.Τιμητική διάκριση, στο ίδιο Φεστιβάλ στην Γωγώ Ατζολετάκη για την ερμηνεία της.
Μικρά μικρά. Στην ταινία παρουσιάζονται και σκηνές από πυγμαχικούς αγώνες, κάτι που δεν ήταν ασύνηθες, σε παλαιότερες όμως ταινίες.
Επίσης να αναφέρω ότι σύμφωνα με πηγή, το κοινό του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης 1977 αποδοκίμασε τόσο την ταινία που η αστυνομία εισέβαλε στην αίθουσα και επιχείρησε να διώξει το κοινό προς τις εξόδους.
Σκηνές από την ταινία μπορείτε να δείτε εδώ.
Και μερικές φωτογραφίες.
1. Η Νώλια πλένει τα πόδια του Μέλιου…
2. Στο σπίτι του Παπαθεόφιλου.
3. Άφιξη των 2 Αμερικάνων, του Μέλιου και του Χρύσου. Αριστερά διακρίνεται το
'κλειστό παράθυρο".
4. "Πυροβολώντας" το πορτραίτο οικογενειακής ευτυχίας….
5. Το φορτηγό εν δράσει. Από πίσω διακρίνονται για όσους τα πρόλαβαν, καταυλισμοί τσιγγάνων.
RetroDB: http://www.retrodb.gr/wiki/index.php/Κλειστό_παράθυρο
Μια σχετικά άγνωστη αν και πιστεύω σημαντική ταινία παρουσιάζεται εδώ. Είναι η ταινία "Κλειστό παράθυρο" του 1977, μια συμπαραγωγή του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου και του Κλέαρχου Κονιτσιώτη σε σενάριο και σκηνοθεσία Ερμή Βελόπουλου.
Η πλοκή - το cast. Σ' ένα χωριό της Μάνης, η νεαρή σύζυγος Νώλια (Γωγώ Ατζολετάκη) ενός φορτηγατζή, του Μέλιου (Βαγγέλης Καζάν), περνάει το χρόνο της καταθλιπτικά κλεισμένη στο σπίτι-κάστρο έχοντας να αντιμετωπίσει την συντηρητική κοινωνία του τόπου αλλά και την τυφλή πεθερά-δυνάστη (Νίνα Παπαζαφειροπούλου). Η έλλειψη ενός παιδιού καθιστά ακόμη πιο αφόρητη την έλλειψη επικοινωνίας της Νώλιας. Όλα αυτά διαρκούν μέχρι τη στιγμή που καταφθάνει ο Χρύσος, ένας ανιψιός της Νώλιας και παιδικός της σύντροφος (Ντίνος Αυγουστίδης). Ο Μέλλιος προσλαμβάνει τον Χρύσο ως βοηθό στο φορτηγό. Σταδιακά η νέα κατάσταση που δημιουργείται επαναφέρει την Νώλια από την κατάσταση ληθάργου που βρισκόταν. Η απρόοπτη συνάντηση-φιλοξενία με ένα ζευγάρι Αμερικάνων (Rush Ram και Julie Folley) ξυπνάει τα ένστικτα της Νώλιας. Ένας ερωτικός δεσμός δημιουργείται μεταξύ θείας και ανηψιού. Περίεργα περιστατικά όμως που θα μεσολαβήσουν θα μεταβάλλουν την κατάσταση δραματικά. Η αποκάλυψη της "παράνομης" σχέσης θα σηματοδοτήσει το τέλος χωρίς επιστροφή για την ιδιότυπη τριάδα...
Σκέψεις για την ταινία. Η ταινία χρονικά προσδιορίζεται στην περίοδο όπου ξεκινάει τα πρώτα του βήματα ο Νέος Ελληνικός Κινηματογράφος και περιγράφει με ρεαλισμό την δύσκολη ζωή στην επαρχία προς το τέλος της δεκαετίας του '70. Η συντηρητική κοινωνία και οι οικογενειακές δομές αλλά και η μειονεκτική θέση της γυναίκας αποτυπώνονται με σαφή τρόπο. Από την άλλη μεριά η ταινία σηματοδοτεί και την τάση αποκοπής από τον Αθηνοκεντρικό Κινηματογράφο των προηγούμενων δεκαετιών και την προσπάθεια ανάδειξης και μιας "άλλης" Ελλάδας. Σε κάθε περίπτωση η ταινία "γεμίζει" από την μεστή ερμηνεία της Ατζολετάκη ενώ πολύ καλή κρίνεται και η παρουσία του Βαγγέλη Καζάν.
Η μουσική. Θα έλεγα ότι μάλλον ξαφνιάζει η επιλογή της μουσικής επένδυσης (Βαγγέλης Κατσούλης) αφού θα ταίριαζε περισσότερο σε ταινία θρίλερ. Να σημειωθεί ότι ακούγεται και ένα ξενόγλωσο τραγούδι (Γιάννης Σπανός).
Διακρίσεις.1.Τιμητική διάκριση, στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης 1977, στον Μικέ Καραπιπέρη για τη σκηνογραφία.
2.Τιμητική διάκριση, στο ίδιο Φεστιβάλ στην Γωγώ Ατζολετάκη για την ερμηνεία της.
Μικρά μικρά. Στην ταινία παρουσιάζονται και σκηνές από πυγμαχικούς αγώνες, κάτι που δεν ήταν ασύνηθες, σε παλαιότερες όμως ταινίες.
Επίσης να αναφέρω ότι σύμφωνα με πηγή, το κοινό του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης 1977 αποδοκίμασε τόσο την ταινία που η αστυνομία εισέβαλε στην αίθουσα και επιχείρησε να διώξει το κοινό προς τις εξόδους.
Σκηνές από την ταινία μπορείτε να δείτε εδώ.
Και μερικές φωτογραφίες.
1. Η Νώλια πλένει τα πόδια του Μέλιου…
2. Στο σπίτι του Παπαθεόφιλου.
3. Άφιξη των 2 Αμερικάνων, του Μέλιου και του Χρύσου. Αριστερά διακρίνεται το
'κλειστό παράθυρο".
4. "Πυροβολώντας" το πορτραίτο οικογενειακής ευτυχίας….
5. Το φορτηγό εν δράσει. Από πίσω διακρίνονται για όσους τα πρόλαβαν, καταυλισμοί τσιγγάνων.
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή: