D@redevil είπε:
Εγώ θυμάμαι αυτά σαν πρώτα λεωφορεία στη Σαλόνικα!!!
ΑΑΑααααχχχ!! Και να γεμίζει, και να κολλάς πάνω στα ξύλινα καθίσματα!
Για να μην πω όταν άλλαζε ο οδηγός ταχύτητα!!! Αρκουδάκια για τα τζάμια γινόμασταν!
Bασικα, τα συγκεκριμενα λεωφορεια, ηταν τα πρωτα αστικα στην Ελλαδα. Ηταν SB756, αρθρωτο, φτιαγμενα απο τον Σαρακακη το 1978-1979. Τα πρωτα, δεν πηγαν αμεσως στη Θεσσαλονικη, αλλα γυρω στο 1981. Τα ειχε ενοικιασει η ΕΑΣ, και εκαναν γραμμες στην Αθηνα, με χρωματα ΟΑΣΘ, μεχρι να ετοιμαστουν οι δικοι μας "Δεινοσαυροι". Ενα απο αυτα, ηταν και το εικονιζομενο 549 (ΜΡ-6449). H συγκεκριμενη
φωτο, εχει τραβηχτει στην Εγνατια, στις 20/9/1992 (Φωτο Α. Κουρμπελης).
Pooky είπε:
Γενικά λεωφορεία και φορτηγά είναι το μεγάλο μου φετίχ.
Στην Πάτρα έχω προσέξει τα παλιά λεωφορεία. Πριν λίγο καιρό κυκλοφορούσαν και στον Πύργο, αλλά τώρα έχουν αλλαχθεί με καινούργια σαν τα Ο405 της Αθήνας.
Οι αναμνήσεις που ξυπνούν είναι απίστευτες. Για τις "φυσαρμόνικες" είχα ρωτήσει μέχρι πότε θα κυκλοφορούν και μου είχαν απαντήσει μέχρι να υπάρχουν ανταλλακτικά.
Ωραιοι ο Pooky&Tsalk και τα φετιχ του!! Κι εμενα μου αρεσουν αυτα, και ειδικα οι "παλιατζουρες". Οπου τα βρισκω, τα "χτυπαω" ανελεητα! Η Πατρα ειχε τα F580S, αλλα τωρα εχει παρει αρκετα σαν της Αθηνας, οπως ειπες. Βεβαια, πολλα απο τα λεωφορεια εκει, ειναι πρωην ΟΑΣΘ. Φυσικα, και οι φυσαρμονικες (παλιες-καινουριες).
Shock είπε:
Το παραπάνω λεωφορείο κυκλοφορούσε κανονικά στη Χίο μέχρι πριν λίγα χρόνια (>2000)
To συγκεκριμενο οχημα, δεν κυκλοφορησε ΠΟΤΕ στη Χιο! Πουληθηκε στην Αλβανια το 1991, και αντικατασταθηκε με ενα Mercedes-Benz O305 Γερμανικο.
Πηγη
maxouli είπε:
Για περάστε μια βόλτα από Αίγινα, να δείτε retro λεωφορεία κάργα.
Σιγα-σιγα, τα λεωφορεια στην Αιγινα αντικαθιστουνται απο λεωφορεια πρωην ΟΑΣΘ. Δες
εδω.
teflon είπε:
Αυτό το 043, για 2 χρόνια μου έτρωγε τη ζωή
Αρε Μπακαουκία................
Βρισκομαι, προς αναζήτηση παλιών φωτογραφιών του λεωφορείου από το οικογενειακό αρχείο.
Αντε να δουμε τιποτα ενδιαφερον!! Βασικα, το λεωφορειο για το Περαμα, ειναι το
843!! 043,
ΔΕΝ υπαρχει, αλλα μην στεναχωρηθεις!!
spyros_s είπε:
τα καλύτερα και τα πλέον γρήγορα λεωφορεία της δεκαετίας του 80 και όχι μόνο ήταν εκείνα που χρησιμοποιούσε ο Ησαπ για τις γραμμές 040-043(Σύνταγμα0-Πειραιάς και Πειραιάς Πέραμα) τα γνωστά μας πράσινα.Αυτά είχαν αρχικά κατασκευαστεί με δυνατό μοτέρ βόλβο για...διπλά και στην συνέχεια απλά έγιναν μονά. Πολλοί κάτοικοι τα πεθύμησαν όταν αντικαταστάθηκαν από τα σαφώς λιγότερο ικανά λεωφορεία της εθέλ.
Πλέον βρίσκονται σε μερικούς δήμους της Ελλάδας που πήραν μερικά δωρεάν...ενώ τα υπόλοιπα εργάζονται κάπου σε άλλες βαλκανικές χώρες(Αλβανία-Σερβία)
Αγαπητε Σπυρο, τα λεωφορεια του Η.Σ.Α.Π. ηταν Volvo, με κινητηρα THD100 απο τη Volvo, οπως ειπες. Ηταν SB756, κατασκευης Σαρακακη. Δεν ειχαν κατασκευαστει για αρθρωτα, γιατι και τα αρθρωτα που προοριζονταν για φυσαρμονικες, ηταν απλα.... Πατεντα Σαρακακη!! Σασι Σαρακακη εμπρος, σασι Schenk (νταλικας) το πισω, και ο μυλος στη μεση! Αντικατασταθηκαν, διοτι ο Η.Σ.Α.Π., δεν μπορουσε να εχει λεωφορεια, τη στιγμη που ο φορεας των λεωφορειων ηταν η Ε.ΘΕ.Λ.. Λεωφορεια ειχε, πριν περασει στο Δημοσιο. Απο το 1955-1961 (84 Chausson), αργοτερα, το 1972 προστεθηκαν 25 Μercedes F580, και το 1981, τα 60 Volvo, προς αντικατασταση των Chausson. Εχω ακουσει, οτι αμα εκαναν εξτρα δρομολογιο στη βαρδια, οι οδηγοι επαιρναν εξτρα λεφτα. Αυτο μπορει να ισχυε πριν την 31-12-1975, που περιηλθε στο Δημοσιο.
Τωρα, το #31 (ΥΝ-8431), εχει διασωθει ως μουσειακο. Τα υπολοιπα, αφου περασαν απο διαφορους Δημους, ή ειναι παρατημενα σε καποιο αμαξοστασιο, ή εχουν γινει καρφιτσες. Υπαρχει ενα παρατημενο στα Καλαβρυτα, και ενα στο Λευκτρο Μεσσηνιας (ex #6, YN-8406). 2 ειχαν παει στο Δημο Σχηματαριου, και ενα στην Κερκυρα. 1 ή 2 στο Δημο Αργους. Του Σχηματαριου και της Κερκυρας, νομιζω απεβιωσαν, οπως και του Δημου Π. Φαληρου (ex #1, ΥΝ-8401). Σε Βαλκανικες χωρες, Πρασινα ΔΕΝ πηγαν! Στη Σερβια πηγαν 31 Ikarus 260 το (2001), 6 στη Γιουγκοσλαβια, και 6 στην Αρχιεπισκοπή Τιράνων Δυρραχίου (Αλβανία). Απο ολα αυτα, δεν ξερω τι κυκλοφορει ακομα, πλην αυτων της Σερβιας, τα οποια, επειδη δεν δουλευε το καλοριφερ, τα δουλεψαν ενα καλοκαιρι, και μετα τα πεταξαν. Αν θες, μπορω να σου πω αναλυτικα ποια ειναι.