Skoda (RTO706)????????? Της Α.Σ.Π.Α.?? Αααααα κατσε, γιατι αυτα θελουν λιγο ψαξιμο!! Αυτα που γραφω, ειναι οτι εχω μαθει, οσα χρονια ασχολουμαι με τα λεωφορεια, ή απο ενα βιβλιο που εχω αγορασει πριν λιγο καιρο, με θεμα τις συγκοινωνιες στην Αθηνα απο το 1835-2005.Pooky είπε:Θυμάμαι επίσης τα παλιά SKODA με το διπλό πάτημα στο συμπλέκτη για να πάρει ταχύτητα!!!!!!!
ΑΘΑΝΑΤΑ!!!!!!!
Ikarus υποκλίνομαι!!!!!! Θησαυρός γνώσεων!!!!!!!!!
Κάνεις λάθος για την τύχη των πράσινων του Ησαπ...πολλά πράσινα πήγαν στην Αλβανία και μερικά στη Σερβία(άμα επιδιώξω θα σου πω και νούμερα εκ των έσω διότι έτσι μου είπαν τότε). Η ηλιθιότητα πολλών δήμων της εποχής ήταν ότι ήθελαν από τον Ησαπ να τα χαρίσουν σε όποιον δημόσιο οργανισμό ενδιαφέρονταν διότι ήταν σε άριστη κατάσταση όμως ελάχιστοι δήμοι ανταποκρίθηκαν...κρίμα! Τα Λεωφορεία του 1981 τα οποία αντικατέστησαν τα παλαιότερα που ήταν εκεί από εποχή Ανδρεάδη είχαν πράγματι καλύτερη μηχανή σε σχέση με οτιδήποτε άλλο κυκλοφορούσε τότε σε δημόσιο μέσο μαζικής μεταφοράς και μάλιστα είχαν συνειδητά ανοιχτά...τα πετρέλαια από τους μηχανικούς (για όσους ξέρουν)! Ίσως ο μύθος για την δύναμη τους να ξεκινά από αυτό...πάντως ήταν τάχιστα σε εκκίνηση από στάση...Ikarus260 είπε:Bασικα, τα συγκεκριμενα λεωφορεια, ηταν τα πρωτα αστικα στην Ελλαδα. Ηταν SB756, αρθρωτο, φτιαγμενα απο τον Σαρακακη το 1978-1979. Τα πρωτα, δεν πηγαν αμεσως στη Θεσσαλονικη, αλλα γυρω στο 1981. Τα ειχε ενοικιασει η ΕΑΣ, και εκαναν γραμμες στην Αθηνα, με χρωματα ΟΑΣΘ, μεχρι να ετοιμαστουν οι δικοι μας "Δεινοσαυροι". Ενα απο αυτα, ηταν και το εικονιζομενο 549 (ΜΡ-6449). H συγκεκριμενη φωτο, εχει τραβηχτει στην Εγνατια, στις 20/9/1992 (Φωτο Α. Κουρμπελης).
Ωραιοι ο Pooky&Tsalk και τα φετιχ του!! Κι εμενα μου αρεσουν αυτα, και ειδικα οι "παλιατζουρες". Οπου τα βρισκω, τα "χτυπαω" ανελεητα! Η Πατρα ειχε τα F580S, αλλα τωρα εχει παρει αρκετα σαν της Αθηνας, οπως ειπες. Βεβαια, πολλα απο τα λεωφορεια εκει, ειναι πρωην ΟΑΣΘ. Φυσικα, και οι φυσαρμονικες (παλιες-καινουριες).
To συγκεκριμενο οχημα, δεν κυκλοφορησε ΠΟΤΕ στη Χιο! Πουληθηκε στην Αλβανια το 1991, και αντικατασταθηκε με ενα Mercedes-Benz O305 Γερμανικο. Πηγη
Σιγα-σιγα, τα λεωφορεια στην Αιγινα αντικαθιστουνται απο λεωφορεια πρωην ΟΑΣΘ. Δες εδω.
Αντε να δουμε τιποτα ενδιαφερον!! Βασικα, το λεωφορειο για το Περαμα, ειναι το 843!! 043, ΔΕΝ υπαρχει, αλλα μην στεναχωρηθεις!!
Αγαπητε Σπυρο, τα λεωφορεια του Η.Σ.Α.Π. ηταν Volvo, με κινητηρα THD100 απο τη Volvo, οπως ειπες. Ηταν SB756, κατασκευης Σαρακακη. Δεν ειχαν κατασκευαστει για αρθρωτα, γιατι και τα αρθρωτα που προοριζονταν για φυσαρμονικες, ηταν απλα.... Πατεντα Σαρακακη!! Σασι Σαρακακη εμπρος, σασι Schenk (νταλικας) το πισω, και ο μυλος στη μεση! Αντικατασταθηκαν, διοτι ο Η.Σ.Α.Π., δεν μπορουσε να εχει λεωφορεια, τη στιγμη που ο φορεας των λεωφορειων ηταν η Ε.ΘΕ.Λ.. Λεωφορεια ειχε, πριν περασει στο Δημοσιο. Απο το 1955-1961 (84 Chausson), αργοτερα, το 1972 προστεθηκαν 25 Μercedes F580, και το 1981, τα 60 Volvo, προς αντικατασταση των Chausson. Εχω ακουσει, οτι αμα εκαναν εξτρα δρομολογιο στη βαρδια, οι οδηγοι επαιρναν εξτρα λεφτα. Αυτο μπορει να ισχυε πριν την 31-12-1975, που περιηλθε στο Δημοσιο.
Τωρα, το #31 (ΥΝ-8431), εχει διασωθει ως μουσειακο. Τα υπολοιπα, αφου περασαν απο διαφορους Δημους, ή ειναι παρατημενα σε καποιο αμαξοστασιο, ή εχουν γινει καρφιτσες. Υπαρχει ενα παρατημενο στα Καλαβρυτα, και ενα στο Λευκτρο Μεσσηνιας (ex #6, YN-8406). 2 ειχαν παει στο Δημο Σχηματαριου, και ενα στην Κερκυρα. 1 ή 2 στο Δημο Αργους. Του Σχηματαριου και της Κερκυρας, νομιζω απεβιωσαν, οπως και του Δημου Π. Φαληρου (ex #1, ΥΝ-8401). Σε Βαλκανικες χωρες, Πρασινα ΔΕΝ πηγαν! Στη Σερβια πηγαν 31 Ikarus 260 το (2001), 6 στη Γιουγκοσλαβια, και 6 στην Αρχιεπισκοπή Τιράνων Δυρραχίου (Αλβανία). Απο ολα αυτα, δεν ξερω τι κυκλοφορει ακομα, πλην αυτων της Σερβιας, τα οποια, επειδη δεν δουλευε το καλοριφερ, τα δουλεψαν ενα καλοκαιρι, και μετα τα πεταξαν. Αν θες, μπορω να σου πω αναλυτικα ποια ειναι.
Εχτες, ημουν μαζι με ενα γνωστο μου, που και αυτος τα θυμαται πολυ, γιατι τα χρησιμοποιουσε καποτε. Νομιζο του Μαρασλειου επαιρνε. Μου ειπε (και το εχω ακουσει απο οδηγους) οτι καποιοι, δεν παταγαν συμπλεκτη για αλλαγη της ταχυτητας. Την αλλαζαν με τις στροφες. Τα λωφορεια αυτα ρημαχτηκαν απο τους φανταρους, σε καποια απαεργια που ειχαν επιταχτει. Φωτο απο Skoda δεν εχω, προς το παρον. Θα του ζητησω να μου δωσει, και να ανεβασω καμια εδω να τα θυμηθεις. Σε ποιες διαδρομες τα χρησιμοποιουσες? Γιατι δεν ηταν ολα τα Skoda ιδια. Ειχαν διαφορετικο αμαξωμα.Pooky είπε:Πρώτα από όλα το avatar σου μου έφερε δάκρυα στα μάτια. Μακράν τα αγαπημένα μου λεωφορεία τα Ikarus. Παλιόσκυλα, δεν χάλαγαν με τίποτε!!!
Κρίμα που έγιναν μέταλλο στα αμαξοστάσια της ΕΘΕΛ.
Θυμάμαι το χαρακτηριστικό ήχο από τις μηχανές τους και γυρνάω χρόνια πίσω, σε εποχές ξένοιαστες. Α, ρε φοιτητική ζωή!!!!!!!
Αυτά και τα παλιά σοβιετικά τρόλεϊ που αντικαταστάθηκαν από τις καινούργιες ηλεκτρονικές σαβούρες.
Ναι, αυτά τα SKODA λέω! Ο μακαρίτης ο θείος μου που μου μετέδωσε τη τρέλα για τα φορτηγά και τα λεωφορεία τα είχε προλάβει μόλις είχε αρχίσει την καριέρα του σαν εισπράκτορας!!!!!
Απίθανα μηχανήματα, έπρεπε να λαδώνεις το πεντάλ του συμπλέκτη με λάδι ραπτομηχανής. Α, τώρα που είπα ραπτομηχανή, παράλληλα κυκλοφορούσαν και κάποια λεωφορεία της SINGER!!!! To λαδάκι για τον συμπλέκτη και τις ντίζες είναι το ίδιο που κυκλοφορεί ακόμα και σήμερα για τις ομώνυμες ραπτομηχανές!!!!!!!
Σπυρο, οι πληροφοριες μου αυτα ελεγαν, και αυτα εγραψα. Στο www.leoforeia.gr, καποιος ειχε αναφερει οτι στα Τιρανα ειχαν ενδιαφερθει να παρουν, αλλα μολις χτες το ανακαλυψα. Αρα, καλα τα λες. Μπορεις σε παρακαλω να βρεις ποια πηγαν? Απ'οτι εχω καταλαβει, λιγοι ειναι οι Δημοι που κανουν πραγματικη Συγκοινωνια με τα λεωφορεια τους. Οι περισσοτεροι απλα οτι εχουν, το εχουν για να δικαιολογουν εξοδα, σε ενα οχημα που απλα σκουριαζει καπου, ή βγαινει καθε Πασχα και Χριστουγεννα.spyros_s είπε:Κάνεις λάθος για την τύχη των πράσινων του Ησαπ...πολλά πράσινα πήγαν στην Αλβανία και μερικά στη Σερβία(άμα επιδιώξω θα σου πω και νούμερα εκ των έσω διότι έτσι μου είπαν τότε). Η ηλιθιότητα πολλών δήμων της εποχής ήταν ότι ήθελαν από τον Ησαπ να τα χαρίσουν σε όποιον δημόσιο οργανισμό ενδιαφέρονταν διότι ήταν σε άριστη κατάσταση όμως ελάχιστοι δήμοι ανταποκρίθηκαν...κρίμα! Τα Λεωφορεία του 1981 τα οποία αντικατέστησαν τα παλαιότερα που ήταν εκεί από εποχή Ανδρεάδη είχαν πράγματι καλύτερη μηχανή σε σχέση με οτιδήποτε άλλο κυκλοφορούσε τότε σε δημόσιο μέσο μαζικής μεταφοράς και μάλιστα είχαν συνειδητά ανοιχτά...τα πετρέλαια από τους μηχανικούς (για όσους ξέρουν)! Ίσως ο μύθος για την δύναμη τους να ξεκινά από αυτό...πάντως ήταν τάχιστα σε εκκίνηση από στάση...
Αυτό για τις βάρδιες πράγματι ίσχυε μέχρι και το 31-12-2002 που το τελευταίο λεωφορείο έκανε την ύστατη βραδινή διαδρομή μεταξύ Πειραιά -Πέραμα. Η σκηνή που το τελευταίο λεωφορείο ολοκληρώνει την βάρδια και μπαίνει στο αμαξοστάσιο πριν η γραμμή παραδοθεί στην εθέλ υπάρχει τραβηγμένη σε βίντεο από τον αδερφό μου αφού οδηγός ήταν -συγκινημένος και με δάκρυα στα μάτια- ένας καλοσυνάτος γελαστός κύριος στα όρια τότε της σύνταξης του οποίου έχω την μεγάλη τιμή να δηλώνω γιος!
Ο Ησαπ, μια προνομιακή δέκο για τους εργαζόμενους και τις οικογένειες τους τότε δεν είχε προσλάβει οδηγούς για πολλά χρόνια με αποτέλεσμα προς το τέλος της δράσης τους να βγαίνουν οριακά οι βάρδιες αφού πολλοί οδηγοί "κατέβαιναν"από το τιμόνι είτε για να συνταξιοδοτηθούν είτε για να περάσουν σε κάποιο πόστο στον ηλεκτρικό μέχρι την οριστική συνταξιοδότηση!
Σ' ευχαριστώ για τις διορθώσεις αναφορικά με το νούμερο της γραμμής όμως είναι τόσες οι παιδικές αναμνήσεις μου από τα πράσινα και οι ιστορίες από τον πατέρα μου για αυτά που στο μυαλό μου όλα είναι άτακτα μοιρασμένα όντας ευτυχής που τα βίωσα μέσω αυτου. Δεν θα ξεχάσω ποτέ τις φορές που παιδάκι πήγαινα μαζί του για παιχνίδι και κάναμε την βάρδια παρέα, είτε όρθιος και καμαρωτός δίπλα του ή καθήμενος στις πρώτες θέσεις αλλά και τα δώρα που μου έκανα οι άλλοι συνάδελφοι στην αίθουσα οδηγών στον Πειραιά!
Αγαπημένο παιχνίδι να πατάω εγώ τα κουμπιά που άνοιγαν οι πόρτες και -άλλες εποχές τότε- ο κόσμος να με χαιρετάει, να μου μιλάει μέχρι και δώρα μου δίνανε επειδή βοηθούσα έλεγαν τον πατέρα μου...
συγνώμη για το off topic!
Μα αυτό δεν σου έγραψα; Το τελευταίο το οδηγούσε ο πατέρας μου και το έχω σε βίντεο για κάνα 15λεπτο. Φυσικά και μπορώ να σου πω το νούμερο!spyros_s είπε:Αυτό για τις βάρδιες πράγματι ίσχυε μέχρι και το 31-12-2002 που το τελευταίο λεωφορείο έκανε την ύστατη βραδινή διαδρομή μεταξύ Πειραιά -Πέραμα. Η σκηνή που το τελευταίο λεωφορείο ολοκληρώνει την βάρδια και μπαίνει στο αμαξοστάσιο πριν η γραμμή παραδοθεί στην εθέλ υπάρχει τραβηγμένη σε βίντεο από τον αδερφό μου αφού οδηγός ήταν -συγκινημένος και με δάκρυα στα μάτια- ένας καλοσυνάτος γελαστός κύριος στα όρια τότε της σύνταξης του οποίου έχω την μεγάλη τιμή να δηλώνω γιος!
Τα Ikarus τα χρησιμοποιούσα στην γραμμή 419 Ακαδημία - Σχολεία Χολαργού, τη στιγμή που παράλληλα χρησιμοποιούσα τις κλασσικές φυσαρμόνικες στη γραμμή 416 Ακαδημία - Χολαργός.Ikarus260 είπε:Εχτες, ημουν μαζι με ενα γνωστο μου, που και αυτος τα θυμαται πολυ, γιατι τα χρησιμοποιουσε καποτε. Νομιζο του Μαρασλειου επαιρνε. Μου ειπε (και το εχω ακουσει απο οδηγους) οτι καποιοι, δεν παταγαν συμπλεκτη για αλλαγη της ταχυτητας. Την αλλαζαν με τις στροφες. Τα λωφορεια αυτα ρημαχτηκαν απο τους φανταρους, σε καποια απαεργια που ειχαν επιταχτει. Φωτο απο Skoda δεν εχω, προς το παρον. Θα του ζητησω να μου δωσει, και να ανεβασω καμια εδω να τα θυμηθεις. Σε ποιες διαδρομες τα χρησιμοποιουσες? Γιατι δεν ηταν ολα τα Skoda ιδια. Ειχαν διαφορετικο αμαξωμα.
Για το αβαταρ μου: Η φωτο ειναι εργοστασιακη, απο την παρτιδα του 1982-1983. Μου την ειχε στειλει ενας Oυγγρος Ikarusmaniac!
Ωπα??????? Σε ποια λεωφορεια ηταν εισπρακτωρας? Καμια φωτο παιζει?
Κατσε, γιατι με μπερδευεις. ΥΝ-99xx, κανενα λεωφορειο της ΕΑΣ δεν ηταν! Για φυσαρμονικες μιλας ετσι? Ειχαν πινακιδες YN-6901-7000.Pooky είπε:Τα Ikarus τα χρησιμοποιούσα στην γραμμή 419 Ακαδημία - Σχολεία Χολαργού, τη στιγμή που παράλληλα χρησιμοποιούσα τις κλασσικές φυσαρμόνικες στη γραμμή 416 Ακαδημία - Χολαργός.
Θυμάμαι και αμυδρά τις πινακίδες τους (δεν είμαι σίγουρος για το δεύτερο ψηφίο του αριθμού).
YN-9923 μακράν το αγαπημένο μου λεωφορείο με το σήμα 023 στο παρπρίζ. Το πετύχαινα κάθε Σάββατο πρωί για Στουρνάρη και με αυτό πήγα και γύρισα τα Χριστούγεννα του 1990 και έφερα την Amiga στο σπίτι.
Εκτός από το 023 πετύχαινα το 022, 024, 027 και ακόμα και το 7000 που είχε το σήμα 100 στο παρπρίζ!!!!!!
Skoda, Singer και άλλα λεωφορεία θα βρεις στο αρχείο της ΕΘΕΛ, μάλιστα πριν 6 χρόνια αν δεν κάνω λάθος είχε τυπωθεί και ημερολόγιο με παλιές σπάνιες φωτογραφίες!!!!!!!!!
Οι "φυσαρμόνικες" θυμάμαι ότι παρουσίαζαν πρόβλημα στα ρουλεμάν των πίσω τροχών (εννοώ πάντα στο βαγόνι). Ο ήχος από την αλλαγή των ταχυτήτων του αυτόματου κιβωτίου θα μου μείνει αξέχαστος. Μάλιστα στο ταμπελάκι του κατασκευαστή μπροστά στην είσοδο που είχε και τον πυροσβεστήρα, έγραφαν έτος κατασκευής 1981!!!!!! Τα λεωφορεία αυτά άντεξαν 25 χρόνια σε συνθήκες αφόρητες, μάλιστα φορώντας μηχανές πολύ μικρές για το βάρος τους.
Τα Skoda τα θυμάμαι πιτσιρικάς στις γραμμές 093 και 092 Χολαργός και Αγία Παρασκευή.
Ενας φιλος μου ηταν εκει τις δυο τελευταιες μερες κυκλοφοριας.spyros_s είπε:Μα αυτό δεν σου έγραψα; Το τελευταίο το οδηγούσε ο πατέρας μου και το έχω σε βίντεο για κάνα 15λεπτο. Φυσικά και μπορώ να σου πω το νούμερο!
Τι σε προδιδει το γερικο μυαλο? Εδω, εγω που ασχολουμαι και δεν τα θυμαμαι καλα-καλα!! Δεν αναφερομουν σε σενα οταν ειπα "Δεν εχω ακουσει κανενα να τις βριζει". Για τους οδηγους το ελεγα. Επειδη κι εγω στο αμαξοστασιο που τις ειχε, ανηκω, οποτε μπορω, ρωταω για τις παλιες Volvo. Μονο τα καλυτερα θα ακουσεις. Απο "Λατρειες", μεχρι κι εγω δεν ξερω τι! Να σου πω την αληθεια, ειμαι μελος σε ενα αλλο φορουμ, αμιγως για τα λεωφορεια. Ομως, ωρες ωρες, χανεται η νοσταλγια. Την οποια αρχιζω να βρισκω εδω!Pooky είπε:NAI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
6923 εννοούσα!!!!! Όχι 9!!!! Τι να σου κάνει το γέρικο μυαλό μου άρχισε να με προδίδει!!!!!!!!!!!!
Ρε συ φιλαράκι Ikarus, είμαι στη δουλειά και αυτή τη στιγμή έχω μπήξει τα ζουμιά.... Πόσο μπορεί κάποιος να αισθάνεται ευγνωμοσύνη προς κάποιον άλλο; Σε υπέρ ευχαριστώ για τις φωτογραφίες, δεν μπορείς να φανταστείς τι σημαίνουν αυτά τα λεωφορεία για μένα.
Οι παλιές μου αγάπες ξανά μπροστά στα μάτια μου.......
Μια ιστορία. Μια ιστορία που γράφτηκε μέσα στο 6923. Ήταν κάπου παλιά εκεί στις αρχές της δεκαετίας του 90 όπου και είδα για τελευταία φορά την παλιά μου αρραβωνιαστικιά μέσα σε αυτό το λεωφορείο.
Σε ευχαριστώ για άλλη μία φορά, ζητώ συγνώμη από εσένα και από τους υπόλοιπους που σας πρήζω με τις δικές μου ιστορίες.
Τα παλιά αυτά λεωφορεία, ήταν για μένα ορόσημα στη ζωή. Τότε που ακόμα πίστευα σε κάποια πράγματα. Συμβόλιζαν όλα τα δυνατά συναισθήματα που μπορεί να ζήσει ένας άνθρωπος.
Κλείνω, προσθέτοντας ότι δεν κακολόγησα τα Alisson. Μου άρεσε αυτός ο τρόπος που άλλαζαν οι ταχύτητες και ο ήχος τους έχει παραμείνει στην καρδιά μου.
Τελικά, όπου και να πάω, όπου και να βρεθώ, μόνο ο δρόμος παραμένει ο πιστός μου και καλύτερός μου φίλος. Ακόμα και τα τσιγάρα γίνονται στάχτη, όσο και αν καίγονται για σένα.....................
Κοιτα, σε ενα εχγειριδιο για Ikarus, λεει οτι καποια απο αυτα παρεληφθησαν με αυτοματο κιβωτιο Renc-Doromat δοκιμαστικα. Ξερω οτι καποια ειχαν Allisson, και τα ΥΑΕ-2444 και 2445, (κατασκευη Σταγιερ-Ελλας), ειχαν ZF. Tι στρατιωτικο μυστικο και βλακειες?!!Pooky είπε:Φίλε Ikarus οι μνήμες δεν ξύπνησαν γιατί δεν κοιμήθηκαν ποτέ. Δεν ξεπερνάς ποτέ κάτι τέτοιο. Μην ανησυχείς, απλά τρελάθηκα που είδα το 023 να φιγουράρει στην οθόνη......
Τα Ikarus είχαν άσχημο σασμάν, είναι γεγονός. Αλλά θυμάμαι πολύ καλά ότι επί εποχής ΣΕΠ, κυκλοφορούσε ένα Ικάρι με αυτόματο σασμάν!!!!!
Είχα ρωτήσει τον οδηγό τι μόντα είναι αυτή και μου είχε απαντήσει ότι είναι στρατιωτικό μυστικό!!!!!! Το πως τράβαγε το εργαλείο δεν λέγεται!
Το τελευταίο Ikarus σε τέλεια κατάσταση το είχα δει στο Δήμο Παπάγου όταν είχα αποσυρθεί από τις γραμμές. Εκτελούσε χρέη Δημοτικής συγκοινωνίας, αλλά μου είχε πει ο οδηγός ότι ήταν πολύ δύσκολο να βρεθούν πια ανταλλακτικά.
Επίσης να αναφέρω ότι οι "δεινόσαυροι" είχαν περάσει από ανακατασκευή. Τα πίσω κλασσικά στρογγυλά φώτα "ΣΤΟΠ" είχαν αντικατασταθεί από κάθετα μακρόστενα που είχαν τοποθετηθεί πιο χαμηλά. Αν και με τη νέα βαφή τα εργαλεία είχαν αποκτήσει πιο σύγχρονο look, μπορώ να πω ότι μου άρεσε μακράν περισσότερο το παλιό "οπίσθιο"!!!!!!!
Θυμάσαι πια χρονιά είχε γίνει αυτό; Σίγουρα είχαν περάσει παρόμοια ανακατασκευή και τα Ikarus.