Λεωφορεία από 80s!!!!

Θυμάμαι επίσης τα παλιά SKODA με το διπλό πάτημα στο συμπλέκτη για να πάρει ταχύτητα!!!!!!!

ΑΘΑΝΑΤΑ!!!!!!!

Ikarus υποκλίνομαι!!!!!! Θησαυρός γνώσεων!!!!!!!!!
 
Pooky είπε:
Θυμάμαι επίσης τα παλιά SKODA με το διπλό πάτημα στο συμπλέκτη για να πάρει ταχύτητα!!!!!!!
ΑΘΑΝΑΤΑ!!!!!!!

Ikarus υποκλίνομαι!!!!!! Θησαυρός γνώσεων!!!!!!!!!
Skoda (RTO706)????????? Της Α.Σ.Π.Α.?? Αααααα κατσε, γιατι αυτα θελουν λιγο ψαξιμο!! Αυτα που γραφω, ειναι οτι εχω μαθει, οσα χρονια ασχολουμαι με τα λεωφορεια, ή απο ενα βιβλιο που εχω αγορασει πριν λιγο καιρο, με θεμα τις συγκοινωνιες στην Αθηνα απο το 1835-2005.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Πρώτα από όλα το avatar σου μου έφερε δάκρυα στα μάτια. Μακράν τα αγαπημένα μου λεωφορεία τα Ikarus. Παλιόσκυλα, δεν χάλαγαν με τίποτε!!!

Κρίμα που έγιναν μέταλλο στα αμαξοστάσια της ΕΘΕΛ.

Θυμάμαι το χαρακτηριστικό ήχο από τις μηχανές τους και γυρνάω χρόνια πίσω, σε εποχές ξένοιαστες. Α, ρε φοιτητική ζωή!!!!!!!

Αυτά και τα παλιά σοβιετικά τρόλεϊ που αντικαταστάθηκαν από τις καινούργιες ηλεκτρονικές σαβούρες.

Ναι, αυτά τα SKODA λέω! Ο μακαρίτης ο θείος μου που μου μετέδωσε τη τρέλα για τα φορτηγά και τα λεωφορεία τα είχε προλάβει μόλις είχε αρχίσει την καριέρα του σαν εισπράκτορας!!!!!

Απίθανα μηχανήματα, έπρεπε να λαδώνεις το πεντάλ του συμπλέκτη με λάδι ραπτομηχανής. Α, τώρα που είπα ραπτομηχανή, παράλληλα κυκλοφορούσαν και κάποια λεωφορεία της SINGER!!!! To λαδάκι για τον συμπλέκτη και τις ντίζες είναι το ίδιο που κυκλοφορεί ακόμα και σήμερα για τις ομώνυμες ραπτομηχανές!!!!!!!
 
Ikarus260 είπε:
Bασικα, τα συγκεκριμενα λεωφορεια, ηταν τα πρωτα αστικα στην Ελλαδα. Ηταν SB756, αρθρωτο, φτιαγμενα απο τον Σαρακακη το 1978-1979. Τα πρωτα, δεν πηγαν αμεσως στη Θεσσαλονικη, αλλα γυρω στο 1981. Τα ειχε ενοικιασει η ΕΑΣ, και εκαναν γραμμες στην Αθηνα, με χρωματα ΟΑΣΘ, μεχρι να ετοιμαστουν οι δικοι μας "Δεινοσαυροι". Ενα απο αυτα, ηταν και το εικονιζομενο 549 (ΜΡ-6449). H συγκεκριμενη φωτο, εχει τραβηχτει στην Εγνατια, στις 20/9/1992 (Φωτο Α. Κουρμπελης).


Ωραιοι ο Pooky&Tsalk και τα φετιχ του!! Κι εμενα μου αρεσουν αυτα, και ειδικα οι "παλιατζουρες". Οπου τα βρισκω, τα "χτυπαω" ανελεητα! Η Πατρα ειχε τα F580S, αλλα τωρα εχει παρει αρκετα σαν της Αθηνας, οπως ειπες. Βεβαια, πολλα απο τα λεωφορεια εκει, ειναι πρωην ΟΑΣΘ. Φυσικα, και οι φυσαρμονικες (παλιες-καινουριες).

To συγκεκριμενο οχημα, δεν κυκλοφορησε ΠΟΤΕ στη Χιο! Πουληθηκε στην Αλβανια το 1991, και αντικατασταθηκε με ενα Mercedes-Benz O305 Γερμανικο. Πηγη

Σιγα-σιγα, τα λεωφορεια στην Αιγινα αντικαθιστουνται απο λεωφορεια πρωην ΟΑΣΘ. Δες εδω.

Αντε να δουμε τιποτα ενδιαφερον!! Βασικα, το λεωφορειο για το Περαμα, ειναι το 843!! 043, ΔΕΝ υπαρχει, αλλα μην στεναχωρηθεις!!

Αγαπητε Σπυρο, τα λεωφορεια του Η.Σ.Α.Π. ηταν Volvo, με κινητηρα THD100 απο τη Volvo, οπως ειπες. Ηταν SB756, κατασκευης Σαρακακη. Δεν ειχαν κατασκευαστει για αρθρωτα, γιατι και τα αρθρωτα που προοριζονταν για φυσαρμονικες, ηταν απλα.... Πατεντα Σαρακακη!! Σασι Σαρακακη εμπρος, σασι Schenk (νταλικας) το πισω, και ο μυλος στη μεση! Αντικατασταθηκαν, διοτι ο Η.Σ.Α.Π., δεν μπορουσε να εχει λεωφορεια, τη στιγμη που ο φορεας των λεωφορειων ηταν η Ε.ΘΕ.Λ.. Λεωφορεια ειχε, πριν περασει στο Δημοσιο. Απο το 1955-1961 (84 Chausson), αργοτερα, το 1972 προστεθηκαν 25 Μercedes F580, και το 1981, τα 60 Volvo, προς αντικατασταση των Chausson. Εχω ακουσει, οτι αμα εκαναν εξτρα δρομολογιο στη βαρδια, οι οδηγοι επαιρναν εξτρα λεφτα. Αυτο μπορει να ισχυε πριν την 31-12-1975, που περιηλθε στο Δημοσιο.

Τωρα, το #31 (ΥΝ-8431), εχει διασωθει ως μουσειακο. Τα υπολοιπα, αφου περασαν απο διαφορους Δημους, ή ειναι παρατημενα σε καποιο αμαξοστασιο, ή εχουν γινει καρφιτσες. Υπαρχει ενα παρατημενο στα Καλαβρυτα, και ενα στο Λευκτρο Μεσσηνιας (ex #6, YN-8406). 2 ειχαν παει στο Δημο Σχηματαριου, και ενα στην Κερκυρα. 1 ή 2 στο Δημο Αργους. Του Σχηματαριου και της Κερκυρας, νομιζω απεβιωσαν, οπως και του Δημου Π. Φαληρου (ex #1, ΥΝ-8401). Σε Βαλκανικες χωρες, Πρασινα ΔΕΝ πηγαν! Στη Σερβια πηγαν 31 Ikarus 260 το (2001), 6 στη Γιουγκοσλαβια, και 6 στην Αρχιεπισκοπή Τιράνων Δυρραχίου (Αλβανία). Απο ολα αυτα, δεν ξερω τι κυκλοφορει ακομα, πλην αυτων της Σερβιας, τα οποια, επειδη δεν δουλευε το καλοριφερ, τα δουλεψαν ενα καλοκαιρι, και μετα τα πεταξαν. Αν θες, μπορω να σου πω αναλυτικα ποια ειναι.
Κάνεις λάθος για την τύχη των πράσινων του Ησαπ...πολλά πράσινα πήγαν στην Αλβανία και μερικά στη Σερβία(άμα επιδιώξω θα σου πω και νούμερα εκ των έσω διότι έτσι μου είπαν τότε). Η ηλιθιότητα πολλών δήμων της εποχής ήταν ότι ήθελαν από τον Ησαπ να τα χαρίσουν σε όποιον δημόσιο οργανισμό ενδιαφέρονταν διότι ήταν σε άριστη κατάσταση όμως ελάχιστοι δήμοι ανταποκρίθηκαν...κρίμα! Τα Λεωφορεία του 1981 τα οποία αντικατέστησαν τα παλαιότερα που ήταν εκεί από εποχή Ανδρεάδη είχαν πράγματι καλύτερη μηχανή σε σχέση με οτιδήποτε άλλο κυκλοφορούσε τότε σε δημόσιο μέσο μαζικής μεταφοράς και μάλιστα είχαν συνειδητά ανοιχτά...τα πετρέλαια από τους μηχανικούς (για όσους ξέρουν)! Ίσως ο μύθος για την δύναμη τους να ξεκινά από αυτό...πάντως ήταν τάχιστα σε εκκίνηση από στάση...

Αυτό για τις βάρδιες πράγματι ίσχυε μέχρι και το 31-12-2002 που το τελευταίο λεωφορείο έκανε την ύστατη βραδινή διαδρομή μεταξύ Πειραιά -Πέραμα. Η σκηνή που το τελευταίο λεωφορείο ολοκληρώνει την βάρδια και μπαίνει στο αμαξοστάσιο πριν η γραμμή παραδοθεί στην εθέλ υπάρχει τραβηγμένη σε βίντεο από τον αδερφό μου αφού οδηγός ήταν -συγκινημένος και με δάκρυα στα μάτια- ένας καλοσυνάτος γελαστός κύριος στα όρια τότε της σύνταξης του οποίου έχω την μεγάλη τιμή να δηλώνω γιος! :cool:

Ο Ησαπ, μια προνομιακή δέκο για τους εργαζόμενους και τις οικογένειες τους τότε δεν είχε προσλάβει οδηγούς για πολλά χρόνια με αποτέλεσμα προς το τέλος της δράσης τους να βγαίνουν οριακά οι βάρδιες αφού πολλοί οδηγοί "κατέβαιναν"από το τιμόνι είτε για να συνταξιοδοτηθούν είτε για να περάσουν σε κάποιο πόστο στον ηλεκτρικό μέχρι την οριστική συνταξιοδότηση!

Σ' ευχαριστώ για τις διορθώσεις αναφορικά με το νούμερο της γραμμής όμως είναι τόσες οι παιδικές αναμνήσεις μου από τα πράσινα και οι ιστορίες από τον πατέρα μου για αυτά που στο μυαλό μου όλα είναι άτακτα μοιρασμένα όντας ευτυχής που τα βίωσα μέσω αυτου. Δεν θα ξεχάσω ποτέ τις φορές που παιδάκι πήγαινα μαζί του για παιχνίδι και κάναμε την βάρδια παρέα, είτε όρθιος και καμαρωτός δίπλα του ή καθήμενος στις πρώτες θέσεις αλλά και τα δώρα που μου έκανα οι άλλοι συνάδελφοι στην αίθουσα οδηγών στον Πειραιά!

Αγαπημένο παιχνίδι να πατάω εγώ τα κουμπιά που άνοιγαν οι πόρτες και -άλλες εποχές τότε- ο κόσμος να με χαιρετάει, να μου μιλάει μέχρι και δώρα μου δίνανε επειδή βοηθούσα έλεγαν τον πατέρα μου...

συγνώμη για το off topic! ;)
 
Off topic; Που το είδες; Εδώ τις αναμνήσεις μας εξιστορούμε και βγάζουμε στο φως.

Ειλικρινά παιδιά, τα σημερινά λεωφορεία έχουν και αυτά πολύ δυνατές μηχανές, αλλά δυστυχώς είναι "μπουκωμένες" λόγω κανονισμών.

Τα παλιά πράσινα λεωφορεία ήταν φαρμάκι στην κατανάλωση, αλλά έριχναν στα αυτιά ακόμα και σπορ αμάξια στην επιτάχυνση από στάση. Τράβαγαν σαν να είχαν ηλεκτρικό μοτέρ!!!

Δυστυχώς τα σημερινά πράσινα με το αέριο (οι επονομαζόμενοι "κλανιάρηδες" !!!! ) είναι τραγικά. Ειδικά τα πρώτα της Renault επιεικώς απαράδεκτα. Μέσα σε 5 χρόνια έχουν γίνει χρέπια.
 
αυτό που λες για την επιτάχυνση είναι αλήθεια...κάπου το 1995 έκανα σύγκριση με το τούρμπο που είχα τότε...δυστυχώς ο πατέρας μου δεν ήθελε να βάλουμε κόντρα αλλά με άφησε να οδηγήσω για λίγα μέτρα το λεωφορείο...πιστεύω ότι κανένα ατμοσφαιρικό μέχρι τα 1600-1800 (πλην χόντα βέβαια) δεν θα το έπιανε σε 0-80...το τούρμπο ένιωθα ότι του έφευγε οριακά...

Αναφορικά με τα σύγχρονα πράσινα της εθέλ απλά δεν υπάρχει σύγκριση... ο αδερφός μου είναι πλέον οδηγός σε αυτά (το μήλο έπεσε κάτω από την μηλιά... :) ) και μου λέει ότι δεν πάνε βήμα ενώ είναι και ζημιάρικα...βέβαια πλέον ξέρουν πια είναι πιο γρήγορα και επιδιώκουν να τα πάρουν...

Στο θέμα εθέλ έχω επίσης ότι πληροφορίες θέλετε για τα σύγχρονα λεωφορεία...απλά δεν τα πονάω αυτά...τα παλιά πράσινα είναι στην καρδιά μου και δεν θα φύγουν ποτέ από εκεί...

Υ.Γ. Φίλε Ίκαρε επιβεβαίωσα το θέμα με τα πράσινα που πήγαν στην Αλβανία...πήγαν πολλά!
 
Pooky είπε:
Πρώτα από όλα το avatar σου μου έφερε δάκρυα στα μάτια. Μακράν τα αγαπημένα μου λεωφορεία τα Ikarus. Παλιόσκυλα, δεν χάλαγαν με τίποτε!!!
Κρίμα που έγιναν μέταλλο στα αμαξοστάσια της ΕΘΕΛ.

Θυμάμαι το χαρακτηριστικό ήχο από τις μηχανές τους και γυρνάω χρόνια πίσω, σε εποχές ξένοιαστες. Α, ρε φοιτητική ζωή!!!!!!!

Αυτά και τα παλιά σοβιετικά τρόλεϊ που αντικαταστάθηκαν από τις καινούργιες ηλεκτρονικές σαβούρες.

Ναι, αυτά τα SKODA λέω! Ο μακαρίτης ο θείος μου που μου μετέδωσε τη τρέλα για τα φορτηγά και τα λεωφορεία τα είχε προλάβει μόλις είχε αρχίσει την καριέρα του σαν εισπράκτορας!!!!!

Απίθανα μηχανήματα, έπρεπε να λαδώνεις το πεντάλ του συμπλέκτη με λάδι ραπτομηχανής. Α, τώρα που είπα ραπτομηχανή, παράλληλα κυκλοφορούσαν και κάποια λεωφορεία της SINGER!!!! To λαδάκι για τον συμπλέκτη και τις ντίζες είναι το ίδιο που κυκλοφορεί ακόμα και σήμερα για τις ομώνυμες ραπτομηχανές!!!!!!!
Εχτες, ημουν μαζι με ενα γνωστο μου, που και αυτος τα θυμαται πολυ, γιατι τα χρησιμοποιουσε καποτε. Νομιζο του Μαρασλειου επαιρνε. Μου ειπε (και το εχω ακουσει απο οδηγους) οτι καποιοι, δεν παταγαν συμπλεκτη για αλλαγη της ταχυτητας. Την αλλαζαν με τις στροφες. Τα λωφορεια αυτα ρημαχτηκαν απο τους φανταρους, σε καποια απαεργια που ειχαν επιταχτει. Φωτο απο Skoda δεν εχω, προς το παρον. Θα του ζητησω να μου δωσει, και να ανεβασω καμια εδω να τα θυμηθεις. Σε ποιες διαδρομες τα χρησιμοποιουσες? Γιατι δεν ηταν ολα τα Skoda ιδια. Ειχαν διαφορετικο αμαξωμα.

Για το αβαταρ μου: Η φωτο ειναι εργοστασιακη, απο την παρτιδα του 1982-1983. Μου την ειχε στειλει ενας Oυγγρος Ikarusmaniac!

Ωπα??????? Σε ποια λεωφορεια ηταν εισπρακτωρας? Καμια φωτο παιζει?

spyros_s είπε:
Κάνεις λάθος για την τύχη των πράσινων του Ησαπ...πολλά πράσινα πήγαν στην Αλβανία και μερικά στη Σερβία(άμα επιδιώξω θα σου πω και νούμερα εκ των έσω διότι έτσι μου είπαν τότε). Η ηλιθιότητα πολλών δήμων της εποχής ήταν ότι ήθελαν από τον Ησαπ να τα χαρίσουν σε όποιον δημόσιο οργανισμό ενδιαφέρονταν διότι ήταν σε άριστη κατάσταση όμως ελάχιστοι δήμοι ανταποκρίθηκαν...κρίμα! Τα Λεωφορεία του 1981 τα οποία αντικατέστησαν τα παλαιότερα που ήταν εκεί από εποχή Ανδρεάδη είχαν πράγματι καλύτερη μηχανή σε σχέση με οτιδήποτε άλλο κυκλοφορούσε τότε σε δημόσιο μέσο μαζικής μεταφοράς και μάλιστα είχαν συνειδητά ανοιχτά...τα πετρέλαια από τους μηχανικούς (για όσους ξέρουν)! Ίσως ο μύθος για την δύναμη τους να ξεκινά από αυτό...πάντως ήταν τάχιστα σε εκκίνηση από στάση...

Αυτό για τις βάρδιες πράγματι ίσχυε μέχρι και το 31-12-2002 που το τελευταίο λεωφορείο έκανε την ύστατη βραδινή διαδρομή μεταξύ Πειραιά -Πέραμα. Η σκηνή που το τελευταίο λεωφορείο ολοκληρώνει την βάρδια και μπαίνει στο αμαξοστάσιο πριν η γραμμή παραδοθεί στην εθέλ υπάρχει τραβηγμένη σε βίντεο από τον αδερφό μου αφού οδηγός ήταν -συγκινημένος και με δάκρυα στα μάτια- ένας καλοσυνάτος γελαστός κύριος στα όρια τότε της σύνταξης του οποίου έχω την μεγάλη τιμή να δηλώνω γιος! :cool:

Ο Ησαπ, μια προνομιακή δέκο για τους εργαζόμενους και τις οικογένειες τους τότε δεν είχε προσλάβει οδηγούς για πολλά χρόνια με αποτέλεσμα προς το τέλος της δράσης τους να βγαίνουν οριακά οι βάρδιες αφού πολλοί οδηγοί "κατέβαιναν"από το τιμόνι είτε για να συνταξιοδοτηθούν είτε για να περάσουν σε κάποιο πόστο στον ηλεκτρικό μέχρι την οριστική συνταξιοδότηση!

Σ' ευχαριστώ για τις διορθώσεις αναφορικά με το νούμερο της γραμμής όμως είναι τόσες οι παιδικές αναμνήσεις μου από τα πράσινα και οι ιστορίες από τον πατέρα μου για αυτά που στο μυαλό μου όλα είναι άτακτα μοιρασμένα όντας ευτυχής που τα βίωσα μέσω αυτου. Δεν θα ξεχάσω ποτέ τις φορές που παιδάκι πήγαινα μαζί του για παιχνίδι και κάναμε την βάρδια παρέα, είτε όρθιος και καμαρωτός δίπλα του ή καθήμενος στις πρώτες θέσεις αλλά και τα δώρα που μου έκανα οι άλλοι συνάδελφοι στην αίθουσα οδηγών στον Πειραιά!

Αγαπημένο παιχνίδι να πατάω εγώ τα κουμπιά που άνοιγαν οι πόρτες και -άλλες εποχές τότε- ο κόσμος να με χαιρετάει, να μου μιλάει μέχρι και δώρα μου δίνανε επειδή βοηθούσα έλεγαν τον πατέρα μου...

συγνώμη για το off topic! ;)
Σπυρο, οι πληροφοριες μου αυτα ελεγαν, και αυτα εγραψα. Στο www.leoforeia.gr, καποιος ειχε αναφερει οτι στα Τιρανα ειχαν ενδιαφερθει να παρουν, αλλα μολις χτες το ανακαλυψα. Αρα, καλα τα λες. Μπορεις σε παρακαλω να βρεις ποια πηγαν? Απ'οτι εχω καταλαβει, λιγοι ειναι οι Δημοι που κανουν πραγματικη Συγκοινωνια με τα λεωφορεια τους. Οι περισσοτεροι απλα οτι εχουν, το εχουν για να δικαιολογουν εξοδα, σε ενα οχημα που απλα σκουριαζει καπου, ή βγαινει καθε Πασχα και Χριστουγεννα.

Χτες που εριξα μια ματια σε ενα βιβλιο για τα ΗΣΑΠιτικα λεωφορεια, ανεφερε για το ποτε περασε το 843 στην ΕΘΕΛ (31-12-02). Κατι φιλοι μου ειχαν παει σε ενα δρομολογιο εκεινη τη μερα. Θυμασαι ποιο ηταν το τελευταιο που μπηκε μεσα? Μηπως παιζει καμια φωτο απο τα περιβοητα Chausson??

Αναμνησεις απο τα Πρασινα εχω απο το 040. Το παιρναμε απο τον Οικο Τυφλων, μεχρι τη Ναυτικη Εστια, για να παμε σπιτι, απο συγγενεις. Ξεκιναγε με 2α, και εφτανε μεχρι 6η σε πολυ λιγο χρονο. Ενιοτε, μυριζε και συμπλεκτη βεβαια, αλλα αυτο ειναι αλλο. Το 80αρι το πιανανε, νομιζω! Τζαμι οχηματα!!

Αυτα που λες οτι ησουν διπλα στον πατερα σου, τα βλεπω κι εγω τωρα, αλλα με τους διαφορους φιλους μου, που ερχονται για παρεα στο δρομολογιο. Το κλασσικο ειναι: "Να πατησω το κουμπι για την πορτα?"

Δεν υπαρχει off-topic οσο αφορα τις αναμνησεις. Για αυτο το λογο εγινα μελος στο forum αυτο. Για να διαβασω και να γραψω περι αυτων. Το οτι εχουν να κανουν με λεωφορεια, ειναι ακομα καλυτερο!
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
spyros_s είπε:
Αυτό για τις βάρδιες πράγματι ίσχυε μέχρι και το 31-12-2002 που το τελευταίο λεωφορείο έκανε την ύστατη βραδινή διαδρομή μεταξύ Πειραιά -Πέραμα. Η σκηνή που το τελευταίο λεωφορείο ολοκληρώνει την βάρδια και μπαίνει στο αμαξοστάσιο πριν η γραμμή παραδοθεί στην εθέλ υπάρχει τραβηγμένη σε βίντεο από τον αδερφό μου αφού οδηγός ήταν -συγκινημένος και με δάκρυα στα μάτια- ένας καλοσυνάτος γελαστός κύριος στα όρια τότε της σύνταξης του οποίου έχω την μεγάλη τιμή να δηλώνω γιος! :cool:
Μα αυτό δεν σου έγραψα; Το τελευταίο το οδηγούσε ο πατέρας μου και το έχω σε βίντεο για κάνα 15λεπτο. Φυσικά και μπορώ να σου πω το νούμερο!
 
Ikarus260 είπε:
Εχτες, ημουν μαζι με ενα γνωστο μου, που και αυτος τα θυμαται πολυ, γιατι τα χρησιμοποιουσε καποτε. Νομιζο του Μαρασλειου επαιρνε. Μου ειπε (και το εχω ακουσει απο οδηγους) οτι καποιοι, δεν παταγαν συμπλεκτη για αλλαγη της ταχυτητας. Την αλλαζαν με τις στροφες. Τα λωφορεια αυτα ρημαχτηκαν απο τους φανταρους, σε καποια απαεργια που ειχαν επιταχτει. Φωτο απο Skoda δεν εχω, προς το παρον. Θα του ζητησω να μου δωσει, και να ανεβασω καμια εδω να τα θυμηθεις. Σε ποιες διαδρομες τα χρησιμοποιουσες? Γιατι δεν ηταν ολα τα Skoda ιδια. Ειχαν διαφορετικο αμαξωμα.
Για το αβαταρ μου: Η φωτο ειναι εργοστασιακη, απο την παρτιδα του 1982-1983. Μου την ειχε στειλει ενας Oυγγρος Ikarusmaniac!

Ωπα??????? Σε ποια λεωφορεια ηταν εισπρακτωρας? Καμια φωτο παιζει?
Τα Ikarus τα χρησιμοποιούσα στην γραμμή 419 Ακαδημία - Σχολεία Χολαργού, τη στιγμή που παράλληλα χρησιμοποιούσα τις κλασσικές φυσαρμόνικες στη γραμμή 416 Ακαδημία - Χολαργός.

Θυμάμαι και αμυδρά τις πινακίδες τους (δεν είμαι σίγουρος για το δεύτερο ψηφίο του αριθμού).

YN-9923 μακράν το αγαπημένο μου λεωφορείο με το σήμα 023 στο παρπρίζ. Το πετύχαινα κάθε Σάββατο πρωί για Στουρνάρη και με αυτό πήγα και γύρισα τα Χριστούγεννα του 1990 και έφερα την Amiga στο σπίτι.

Εκτός από το 023 πετύχαινα το 022, 024, 027 και ακόμα και το 7000 που είχε το σήμα 100 στο παρπρίζ!!!!!!

Skoda, Singer και άλλα λεωφορεία θα βρεις στο αρχείο της ΕΘΕΛ, μάλιστα πριν 6 χρόνια αν δεν κάνω λάθος είχε τυπωθεί και ημερολόγιο με παλιές σπάνιες φωτογραφίες!!!!!!!!!

Οι "φυσαρμόνικες" θυμάμαι ότι παρουσίαζαν πρόβλημα στα ρουλεμάν των πίσω τροχών (εννοώ πάντα στο βαγόνι). Ο ήχος από την αλλαγή των ταχυτήτων του αυτόματου κιβωτίου θα μου μείνει αξέχαστος. Μάλιστα στο ταμπελάκι του κατασκευαστή μπροστά στην είσοδο που είχε και τον πυροσβεστήρα, έγραφαν έτος κατασκευής 1981!!!!!! Τα λεωφορεία αυτά άντεξαν 25 χρόνια σε συνθήκες αφόρητες, μάλιστα φορώντας μηχανές πολύ μικρές για το βάρος τους.

Τα Skoda τα θυμάμαι πιτσιρικάς στις γραμμές 093 και 092 Χολαργός και Αγία Παρασκευή.
 
Pooky είπε:
Τα Ikarus τα χρησιμοποιούσα στην γραμμή 419 Ακαδημία - Σχολεία Χολαργού, τη στιγμή που παράλληλα χρησιμοποιούσα τις κλασσικές φυσαρμόνικες στη γραμμή 416 Ακαδημία - Χολαργός.
Θυμάμαι και αμυδρά τις πινακίδες τους (δεν είμαι σίγουρος για το δεύτερο ψηφίο του αριθμού).

YN-9923 μακράν το αγαπημένο μου λεωφορείο με το σήμα 023 στο παρπρίζ. Το πετύχαινα κάθε Σάββατο πρωί για Στουρνάρη και με αυτό πήγα και γύρισα τα Χριστούγεννα του 1990 και έφερα την Amiga στο σπίτι.

Εκτός από το 023 πετύχαινα το 022, 024, 027 και ακόμα και το 7000 που είχε το σήμα 100 στο παρπρίζ!!!!!!

Skoda, Singer και άλλα λεωφορεία θα βρεις στο αρχείο της ΕΘΕΛ, μάλιστα πριν 6 χρόνια αν δεν κάνω λάθος είχε τυπωθεί και ημερολόγιο με παλιές σπάνιες φωτογραφίες!!!!!!!!!

Οι "φυσαρμόνικες" θυμάμαι ότι παρουσίαζαν πρόβλημα στα ρουλεμάν των πίσω τροχών (εννοώ πάντα στο βαγόνι). Ο ήχος από την αλλαγή των ταχυτήτων του αυτόματου κιβωτίου θα μου μείνει αξέχαστος. Μάλιστα στο ταμπελάκι του κατασκευαστή μπροστά στην είσοδο που είχε και τον πυροσβεστήρα, έγραφαν έτος κατασκευής 1981!!!!!! Τα λεωφορεία αυτά άντεξαν 25 χρόνια σε συνθήκες αφόρητες, μάλιστα φορώντας μηχανές πολύ μικρές για το βάρος τους.

Τα Skoda τα θυμάμαι πιτσιρικάς στις γραμμές 093 και 092 Χολαργός και Αγία Παρασκευή.
Κατσε, γιατι με μπερδευεις. ΥΝ-99xx, κανενα λεωφορειο της ΕΑΣ δεν ηταν! Για φυσαρμονικες μιλας ετσι? Ειχαν πινακιδες YN-6901-7000.

Το ημερολογιο αυτο (που ειχε νομιζω ενα παλιο λεωφορειο της δεκαετιας του 1920 στο εξωφυλλο), ειχε φωτο απο ενα γνωστο μου, που μαζευει φωτο πολλα χρονια τωρα. Οι Volvo, ειχαν σασμαν Allisson. Σε ολους τους οδηγους αρεσαν. Δεν εχω ακουσει κανενα να τις βριζει. Φυσικα, προς το τελος της ζωης τους, δεν ηταν οτι καλυτερο, γιατι το καλοκαιρι εβραζαν, και το χειμωνα ηταν ψυγεια!

Προς το παρον, παρε φωτο απο φυσαρμονικες.

Προβολή συνημμένου 1066

Το ΥΝ-6923 στο σταθμο Η.Σ.Α.Π. Ν. Φαληρου. (15-8-04 Φωτο: Απ. Κουρμπέλης)

Προβολή συνημμένου 1067

Το ΥΝ-6926 στο τερμα/ αφετηρια του 416 (Φωτο: Απ. Κουρμπέλης)

Προβολή συνημμένου 1068

Το ΥΝ-6927 στην Αφετηρια του Β5, στο Σταθμο Λαρισης (14-11-1999 Φωτο: Απ. Κουρμπέλης)

spyros_s είπε:
Μα αυτό δεν σου έγραψα; Το τελευταίο το οδηγούσε ο πατέρας μου και το έχω σε βίντεο για κάνα 15λεπτο. Φυσικά και μπορώ να σου πω το νούμερο!
Ενας φιλος μου ηταν εκει τις δυο τελευταιες μερες κυκλοφοριας.

Προβολή συνημμένου 1069

Το 40 (ΥΝ-8440) στο τερμα Περαματος (30-12-01 Φωτο: Απ. Κουρμπέλης).

Προβολή συνημμένου 1070

Το 40 (ΥΝ-8440) στην Ακτη Καλλιμασιωτη, στον Πειραια, απεναντι απο το Μεγαρο του Η.Σ.Α.Π. (30-12-01 Φωτο: Απ. Κουρμπέλης).

Προβολή συνημμένου 1071

Το 22 (ΥΝ-8422) στην Ακτη Καλλιμασιωτη, στον Πειραια, απεναντι απο το Μεγαρο του Η.Σ.Α.Π. (31-12-01 Φωτο: Απ. Κουρμπέλης).
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
NAI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

6923 εννοούσα!!!!! Όχι 9!!!! Τι να σου κάνει το γέρικο μυαλό μου άρχισε να με προδίδει!!!!!!!!!!!!

Ρε συ φιλαράκι Ikarus, είμαι στη δουλειά και αυτή τη στιγμή έχω μπήξει τα ζουμιά.... Πόσο μπορεί κάποιος να αισθάνεται ευγνωμοσύνη προς κάποιον άλλο; Σε υπέρ ευχαριστώ για τις φωτογραφίες, δεν μπορείς να φανταστείς τι σημαίνουν αυτά τα λεωφορεία για μένα.

Οι παλιές μου αγάπες ξανά μπροστά στα μάτια μου.......

Μια ιστορία. Μια ιστορία που γράφτηκε μέσα στο 6923. Ήταν κάπου παλιά εκεί στις αρχές της δεκαετίας του 90 όπου και είδα για τελευταία φορά την παλιά μου αρραβωνιαστικιά μέσα σε αυτό το λεωφορείο. Την επόμενη έφυγε από δίπλα μου και από αυτό το κόσμο. Θυμάμαι ότι είχα κλειστεί στον εαυτό μου και όταν ξαναμπήκα μέσα σε αυτό το λεωφορείο χάζευα τη θέση που καθόμασταν μαζί για τελευταία φορά. Οι στιγμές που μου είχαν χαρίσει αυτά τα οχήματα ήταν ανεπανάληπτες. Οι βόλτες στην Αθήνα για καφέ και στουρναρότσαρκα τα απογεύματα αντί για φροντιστήριο στην Τρίτη Λυκείου μαζί με το κορίτσι αυτό τα Σάββατα το πρωί, η τρεχάλα από τα σινεμά να προλάβουμε το τελευταίο δρομολόγιο για να γυρίσουμε πίσω, οι ξένοιαστες στιγμές που ποτέ δεν θα έρθουν στη ζωή μου ξανά, μια ανάμνηση μιας ζωής που ποτέ δεν θα ξαναμπεί στο ρυθμό που είχε και ποτέ δεν θα έχει την κατάληξη που ονειρευόμουν τότε.

Σε ευχαριστώ για άλλη μία φορά, ζητώ συγνώμη από εσένα και από τους υπόλοιπους που σας πρήζω με τις δικές μου ιστορίες.

Τα παλιά αυτά λεωφορεία, ήταν για μένα ορόσημα στη ζωή. Τότε που ακόμα πίστευα σε κάποια πράγματα. Συμβόλιζαν όλα τα δυνατά συναισθήματα που μπορεί να ζήσει ένας άνθρωπος.

Κλείνω, προσθέτοντας ότι δεν κακολόγησα τα Alisson. Μου άρεσε αυτός ο τρόπος που άλλαζαν οι ταχύτητες και ο ήχος τους έχει παραμείνει στην καρδιά μου.

Τελικά, όπου και να πάω, όπου και να βρεθώ, μόνο ο δρόμος παραμένει ο πιστός μου και καλύτερός μου φίλος. Ακόμα και τα τσιγάρα γίνονται στάχτη, όσο και αν καίγονται για σένα.....................
 
φίλε ίκαρε...το τελευταίο δρομολόγιο που έγινε με λεωφορείο του Ησαπ ήταν το 55 (υν8455)...χαρά ο πατέρας μου μόλις τον ρώτησα...

:) :)

α ρε Pooky...γιατί να είμαστε τόσο συναισθηματικά....μα@@κες εμείς οι άντρες; Μου αρέσει που μετά λέμε ότι είμαστε το ισχυρό φύλο... τρομάρα μας...

Έκανα ακριβώς το ίδιο...με κάποια που σήμαινε πολλά για μένα αλλά πλέον δεν...
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Φίλε Spyros δυστυχώς η κοπέλα αυτή την επόμενη μέρα στην Εθνική οδό Αθηνών - Πατρών λίγο μετά το Διακοφτό σκοτώθηκε σε αυτοκινητιστικό μαζί με τον αδερφό της, που ήταν συμμαθητής μου και παράλληλα ένας κολλητός και αδερφικός φίλος.

Η μοίρα παίζει τρελά παιχνίδια τις πιο τρελές στιγμές, να είσαι σίγουρος για αυτό. Αν είχα χρήματα θα αγόραζα το συγκεκριμένο λεωφορείο, να μην έχεις καμία αμφιβολία.

Ο Θείος μου που δούλευε στην ΕΘΕΛ για κάποιο διάστημα είχε εισχωρήσει στην 8η ΣΕΠ και είχε αποκτήσει ένα magirus αν δεν κάνω λάθος. Τα λεωφορεία αυτά μου φαίνονταν τα περισσότερο δεμένα από όλα τα άλλα, αλλά δεν τα νοιώθω κοντά μου όσο τα Ikarus διότι δεν εξυπηρετούσαν γραμμές κοντά στην περιοχή μου οπότε και δεν τα έζησα διεξοδικά. Θυμάμαι πάντως παλιούς συναδέλφους του να πίνουν νερό στο όνομά τους. Υποστήριζαν ότι ήταν μακράν τα λεωφορεία με τα λιγότερα τεχνικά προβλήματα αν και τσίμπαγαν τρελά στην κατανάλωση.
 
ήταν απλοικές κατασκευές τα ικάρια...και με μηδενικούς περιορισμούς στα υλικά κατασκευής...ήταν όμως δύσκολα για τον οδηγό τους διότι έιχαν βαρύ συμπλέκτη και το σασμαν δεν ήταν ότι καλύτερο...

Για το θέμα της κοπέλας που μου ανέφερες σιωπώ... :( Πρέπει να σοκαρίστηκες πολύ τότε και δεν μπορώ να διανοηθώ τι βοήθησε περισσότερο στο να το ξεπεράσεις πλέον του γιατρού χρόνου!
 
Pooky είπε:
NAI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
6923 εννοούσα!!!!! Όχι 9!!!! Τι να σου κάνει το γέρικο μυαλό μου άρχισε να με προδίδει!!!!!!!!!!!!

Ρε συ φιλαράκι Ikarus, είμαι στη δουλειά και αυτή τη στιγμή έχω μπήξει τα ζουμιά.... Πόσο μπορεί κάποιος να αισθάνεται ευγνωμοσύνη προς κάποιον άλλο; Σε υπέρ ευχαριστώ για τις φωτογραφίες, δεν μπορείς να φανταστείς τι σημαίνουν αυτά τα λεωφορεία για μένα.

Οι παλιές μου αγάπες ξανά μπροστά στα μάτια μου.......

Μια ιστορία. Μια ιστορία που γράφτηκε μέσα στο 6923. Ήταν κάπου παλιά εκεί στις αρχές της δεκαετίας του 90 όπου και είδα για τελευταία φορά την παλιά μου αρραβωνιαστικιά μέσα σε αυτό το λεωφορείο.

Σε ευχαριστώ για άλλη μία φορά, ζητώ συγνώμη από εσένα και από τους υπόλοιπους που σας πρήζω με τις δικές μου ιστορίες.

Τα παλιά αυτά λεωφορεία, ήταν για μένα ορόσημα στη ζωή. Τότε που ακόμα πίστευα σε κάποια πράγματα. Συμβόλιζαν όλα τα δυνατά συναισθήματα που μπορεί να ζήσει ένας άνθρωπος.

Κλείνω, προσθέτοντας ότι δεν κακολόγησα τα Alisson. Μου άρεσε αυτός ο τρόπος που άλλαζαν οι ταχύτητες και ο ήχος τους έχει παραμείνει στην καρδιά μου.

Τελικά, όπου και να πάω, όπου και να βρεθώ, μόνο ο δρόμος παραμένει ο πιστός μου και καλύτερός μου φίλος. Ακόμα και τα τσιγάρα γίνονται στάχτη, όσο και αν καίγονται για σένα.....................
Τι σε προδιδει το γερικο μυαλο? Εδω, εγω που ασχολουμαι και δεν τα θυμαμαι καλα-καλα!! Δεν αναφερομουν σε σενα οταν ειπα "Δεν εχω ακουσει κανενα να τις βριζει". Για τους οδηγους το ελεγα. Επειδη κι εγω στο αμαξοστασιο που τις ειχε, ανηκω, οποτε μπορω, ρωταω για τις παλιες Volvo. Μονο τα καλυτερα θα ακουσεις. Απο "Λατρειες", μεχρι κι εγω δεν ξερω τι! Να σου πω την αληθεια, ειμαι μελος σε ενα αλλο φορουμ, αμιγως για τα λεωφορεια. Ομως, ωρες ωρες, χανεται η νοσταλγια. Την οποια αρχιζω να βρισκω εδω!

Η ιστορια σου πραγματικα συγκινητικη... Δεν θα μπορουσα να διανοηθω, οτι αυτο που ανεβασα το μεσημερι, ειναι ενα συμβολο για σενα... Αυτο που φοβαμαι, ειναι μην "ξυπνησα" μνημες...

Οσο αφορα τα Magirus, και εκεινα ηταν πολυ καλα. Ειχαν αεροψυκτους κινητηρες, και οπως λες, δεν ειχαν πολλες βλαβες. Ο κινητηρας τους ηταν ο F8L413F, που εδινε 230 ΗP (V8 κινητηρας), και το σασμαν τους, ενα με 4 ταχυτητες. Δεν ξερω τυπο. Το μοντελο ηταν το M230E120, με αμαξωμα απο την Βελο-Ντόιτς Ελλας. Αν και τα ειχαμε στο 835-Πειραιας Αγ. Αννα, δεν μπορω να πω οτι τα γουσταρα. Ηταν ψηλα οχηματα, και μου φαινοταν οτι εκαναν θορυβο. Ασε που τα εβλεπα πολυ κουμουτσες! Γενικα παντως, ηταν νευρικα οχηματα (και πως να μην ειναι, με τετοια ιπποδυναμη)!

Απο την αλλη, τα αγαπημενα μου Ikarus 260, ειχαν τον Raba-MAN D2156HM6U (6κυλινδρος-σε σειρα), που εβγαζε 192ΗΡ/ 2100 RPM. Σασμαν, ειχαν ZF S6-90, ενα 6αρι, αλλα ολοι ξεκιναγαν με 3η, ή και 4η τα πρωτα χρονια, επειδη ειχε κοντες σχεσεις! Απο συμπλεκτη, οπως πολυ σωστα λεει ο Σπυρος, εχω ακουσει οτι ηταν τουβλο! Το αλλο προβλημα που ειχαν, ειναι οτι η αντλια του τιμονιου, ηταν με λουρια πανω στη μηχανη. Ετσι, οταν ειχε χαμηλες στροφες, δεν εστριβε ευκολα!

Aυτα που δεν εχω ακουσει τα καλυτερα, ειναι τα Balkancar (ή Atlas) που ειχαμε προμηθευτει απο την Βουλγαρια, το 1982 και το 1984 (αλλα το αμαξωμα κατασκευαστηκε εδω). Το καλυτερο που εχω ακουσει, ειναι "Θερμοκηπιο", λογω του μεγαλου παρμπριζ που ειχαν. Μηχανικα, ειχαν κοινα μερη με τα Ikarus (Mηχανη).

Για τον Σπυρο και τον (συνταξιουχο) συναδελφο μπαμπα του:

Προβολή συνημμένου 1075

Το 55 (ΥΝ-8455) φωτογραφημενο στη σταση "Μαρκομιχελακειο" (3-12-1998 Φωτο: Απ. Κουρμπέλης)

PS. Επειδη εχουμε αναφερει ολους τους τυπους λεωφορειων (ΟΚ, επιφυλασομαι για τα Skoda), θυμαται κανενας τα Leyland Olympian, τα διοροφα που ειχε η ΕΑΣ?
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Φίλε Ikarus οι μνήμες δεν ξύπνησαν γιατί δεν κοιμήθηκαν ποτέ. Δεν ξεπερνάς ποτέ κάτι τέτοιο. Μην ανησυχείς, απλά τρελάθηκα που είδα το 023 να φιγουράρει στην οθόνη......

Τα Ikarus είχαν άσχημο σασμάν, είναι γεγονός. Αλλά θυμάμαι πολύ καλά ότι επί εποχής ΣΕΠ, κυκλοφορούσε ένα Ικάρι με αυτόματο σασμάν!!!!! Μιλάμε πάντα για γραμμή που πέρναγε από τη λεοφόρο Μεσογείων, το είχα πετύχει δυό φορές, πρέπει να ήταν το Α5, αλλά θα σε γελάσω, μπορεί και να έκανε και 419 Σχολεία Χολαργού.

Είχα ρωτήσει τον οδηγό τι μόντα είναι αυτή και μου είχε απαντήσει ότι είναι στρατιωτικό μυστικό!!!!!! Το πως τράβαγε το εργαλείο δεν λέγεται!

Το τελευταίο Ikarus σε τέλεια κατάσταση το είχα δει στο Δήμο Παπάγου όταν είχα αποσυρθεί από τις γραμμές. Εκτελούσε χρέη Δημοτικής συγκοινωνίας, αλλά μου είχε πει ο οδηγός ότι ήταν πολύ δύσκολο να βρεθούν πια ανταλλακτικά.

Επίσης να αναφέρω ότι οι "δεινόσαυροι" είχαν περάσει από ανακατασκευή. Τα πίσω κλασσικά στρογγυλά φώτα "ΣΤΟΠ" είχαν αντικατασταθεί από κάθετα μακρόστενα που είχαν τοποθετηθεί πιο χαμηλά. Αν και με τη νέα βαφή τα εργαλεία είχαν αποκτήσει πιο σύγχρονο look, μπορώ να πω ότι μου άρεσε μακράν περισσότερο το παλιό "οπίσθιο"!!!!!!!

Θυμάσαι πια χρονιά είχε γίνει αυτό; Σίγουρα είχαν περάσει παρόμοια ανακατασκευή και τα Ikarus.
 
Pooky είπε:
Φίλε Ikarus οι μνήμες δεν ξύπνησαν γιατί δεν κοιμήθηκαν ποτέ. Δεν ξεπερνάς ποτέ κάτι τέτοιο. Μην ανησυχείς, απλά τρελάθηκα που είδα το 023 να φιγουράρει στην οθόνη......
Τα Ikarus είχαν άσχημο σασμάν, είναι γεγονός. Αλλά θυμάμαι πολύ καλά ότι επί εποχής ΣΕΠ, κυκλοφορούσε ένα Ικάρι με αυτόματο σασμάν!!!!!

Είχα ρωτήσει τον οδηγό τι μόντα είναι αυτή και μου είχε απαντήσει ότι είναι στρατιωτικό μυστικό!!!!!! Το πως τράβαγε το εργαλείο δεν λέγεται!

Το τελευταίο Ikarus σε τέλεια κατάσταση το είχα δει στο Δήμο Παπάγου όταν είχα αποσυρθεί από τις γραμμές. Εκτελούσε χρέη Δημοτικής συγκοινωνίας, αλλά μου είχε πει ο οδηγός ότι ήταν πολύ δύσκολο να βρεθούν πια ανταλλακτικά.

Επίσης να αναφέρω ότι οι "δεινόσαυροι" είχαν περάσει από ανακατασκευή. Τα πίσω κλασσικά στρογγυλά φώτα "ΣΤΟΠ" είχαν αντικατασταθεί από κάθετα μακρόστενα που είχαν τοποθετηθεί πιο χαμηλά. Αν και με τη νέα βαφή τα εργαλεία είχαν αποκτήσει πιο σύγχρονο look, μπορώ να πω ότι μου άρεσε μακράν περισσότερο το παλιό "οπίσθιο"!!!!!!!

Θυμάσαι πια χρονιά είχε γίνει αυτό; Σίγουρα είχαν περάσει παρόμοια ανακατασκευή και τα Ikarus.
Κοιτα, σε ενα εχγειριδιο για Ikarus, λεει οτι καποια απο αυτα παρεληφθησαν με αυτοματο κιβωτιο Renc-Doromat δοκιμαστικα. Ξερω οτι καποια ειχαν Allisson, και τα ΥΑΕ-2444 και 2445, (κατασκευη Σταγιερ-Ελλας), ειχαν ZF. Tι στρατιωτικο μυστικο και βλακειες?!!

Ειχες δει του Δημου Παπαγου να δουλευει?????????? Εγω το εχω δει με graffiti καπου κοντα στην Κατεχακη, και ενας φιλος, το ειχε βγαλει φωτο, κατα την παραδοση στο Δημο!

Ουτε κι εμενα μου αρεσαν οι Volvo με τα αλλα φαναρια (Καπου στο 1996 και μετα)!! Ναι, αναλογα αντικατασταθηκαν και στα Ikarus, μα και στα Magirus! Μαλιστα, σε καποια απο αυτα, η εξαγωγη της εξατμισης, μεταφερθηκε προς τα πανω, και εχασαν μια θεση απο τη γαλαρια! Ενα τετοιο, ειναι το μουσειακο της Ε.ΘΕ.Λ..

Προβολή συνημμένου 1076
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
To Ikarus της Δημοτικής συγκοινωνίας το είχα δει για λίγους μήνες να δουλεύει στο δήμο Παπάγου. Μάλιστα στη στάση Εθνική Άμυνα του Μετρό πέρναγε κανονικά στο βοηθητικό δρόμο. Αλλά δεν κράτησε πολύ.

Στη φωτό που παραθέτεις, εκτός από τα γκράφιτι, το λεωφορείο βρίσκεται σε άριστη κατάσταση. Δεν ξέρω τι απέγινε έπειτα. Μένω Χολαργό, οπότε όποτε κατέβαινα άμυνα το έβλεπα. Νομίζω όμως, ότι είχε πάνω από ένα κομμάτι αν και δεν είμαι σίγουρος για αυτό.

Όσο για το "στρατιωτικό μυστικό" ο τύπος το είχε πει για αστείο, με πολύ συνωμοτικό ύφος!!!!!!! Απλά είχα μείνει που έβλεπα Ικάρι με αυτόματο! Ο κινητήρας φαινόταν να ζορίζεται λιγότερο, και τράβαγε πολύ καλύτερα!

Τα Balkan τα χρησιμοποιούσα δύο χρόνια, 1993 και 1994 στη γραμμή 713 για Ζωφριά. Μου φαινόταν ότι τράβαγαν καλύτερα από τα Ikarus. Αλλά τα μεσημέρια το καλοκαίρι η κατάσταση ήταν αφόρητη από τη ζέστη. Ειδικά στο πίσω μέρος έβραζες.
 
Tελικα, συμφωνα με τις μαρτυριες σου, δουλεψε!! Καλα, απο τον παραδρομο που πηγαινε? Εγω οταν ειμαι στο Χ94, βλεπω μονο 2 αλλα λεωφορεια του Παπαγου. Ενα ΜΑΝ-Σφακιανακη, και ενα Iveco-Cacciamalli, που στριβουν μεσα, για να πανε σαν τα λεωφορεια του Παπαγου (408/409). Δεν θυμαμαι αν ειχε αλλο προβλημα, περαν απο τα γκραφιτι, βασικα . Αλλα ισως να ειχε μηχανικα προβληματα. Στο Ρεντη, που εχουν ενα Steyr Ελλας, ουτε σαν εφερδρικο δεν το θελουν οι οδηγοι! Καλως ή κακως, ειναι ενα οχημα περασμενης τεχνολογιας).

Εγω ειχα μπει στο αυτοματο με το ZF κιβωτιο (ΥΑΕ-2445). Το παραξενο στην ολη ιστορια, ειναι οτι οι οδηγοι αλλαζαν τις ταχυτητες, πατωντας τα κουμπια! Δεν ξερω το λογο...

Εγω Balkancar θυμαμαι στο 904/ 905, οταν ειχαν πρωτοερθει. Τοτε, μεναμε κοντα στη Σχολη Ναυτικων Δοκίμων. Αργοτερα ηρθαν (οχι οι μελισσες) τα Ikarus, και δεν ξαναμπηκα, παρα μονο οταν πηγα στην Πάτρα, και μπηκα στο εκει Balkancar (ex ΕΑΣ). Οτι και να πω, ειναι λιγο λοιπον για αυτα. Ειχε κρατησει ενα η ΕΘΕΛ (με Βουλγαρικο αμαξωμα & 2φυλλες πορτες). Απ' οτι μου ειχε πει ο Διευθυντης Τεχνικων Υπηρεσιων τοτε (αειμνηστος πλεον Aλεξανδρος Παρισης), οτι οι παλιατζηδες που εκοβαν τα Ikarus & Magirus στον ιδιο χωρο, του ειχαν παρει μηχανικα μερη, και ετσι τελικα, στο τελος κοπηκε και αυτο... Το αλλο της Πατρας, το δινουν για ενα αρκετα μεγαλο ποσο, το οποιο κρινεται ασυμφορο! Τουλαχιστον, υπαρχει και το αγαπημενο μου Leyland Olympian, σαν μουσειακο!

Φωτης
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Είναι απαράδεκτο να μην έχει κρατηθεί έστω και ένα κομμάτι για μουσειακό έκθεμα. Πραγματικά απαράδεκτο......

Ναι η Δημοτική του Παπάγου πηγαίνει από δρόμους απίθανους. Ξέρεις πως βγαίνει το δρομολόγιο. Ο κάθε ένας που έχει γνωστό σε κατάλληλη θέση βάζει το χεράκι του και αλλάζει το δρομολόγιο.

Ρώτησα πριν από λίγο τη μητέρα μου που έχει φίλες στου Παπάγου και μου είπε ότι τα "λευκά λεωφορεία" κρίθηκαν ασύμφορα γιατί δεν χώραγαν να μπουν σε πολλά στενά που διάφοροι "πίεζαν" να περάσει το δρομολόγιο και ότι μερικοί - μερικοί τσίνησαν γιατί θεωρούσαν τα Ikarus δευτεράντζα και εν έτει 2007 δεν μπορούσαν οι καθώς πρέπει κύριοι και κυρίες να μπαίνουν σε τέτοια οχήματα.

Έλεος............ Ας τα χάριζαν σε κάποιον που θα καταλάβαινε την αξία τους..........
 
Πίσω
Μπλουζα