Λεωφορεία από 80s!!!!

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας pooky(1)
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης
Koιτα, εγω πιστευω οτι αυτοι που κανονιζουν τα μουσειακα, και το τι θα μεινει, απλα δεν ενδιαφερονται. Στην Αγγλια (χωρα που διαλεξα κι εγω...) Εχουν ενα καρο μουσειακα, απο ολους τους τυπους. Ετσι, γιατι με ενα τετοιο πηγαιναν σχολειο, γιατι τους αρεσε ενας τυπος οχηματος... Εδω, δεν ειναι ευκολο να κρατησεις τετοια πραματα. Η ομαδα μελετης των συγκοινωνιων, εχει προσπαθησει να κρατησει καποια κομματια, αλλα ειναι δυσκολο (απαιτει αρκετα χρηματα), το να διατηρησεις μουσειακο ενα τετοιο οχημα. Η Ε.ΘΕ.Λ. εχει μονο το Leyland, ενα Μagirus, ενα Ikarus, και την φυσαρμονικα 94 (προοριζοταν για δημο, και τους εμεινε αμανατι. Τωρα βρισκεται στο αμαξοστασιο Ελληνικου)

Τα δρομολογια, δεν αμφιβαλω οτι βγαινουν με "γνωστους", σε κατι τετοιες περιπτωσεις, μα μην νομιζεις οτι δεν θα γινεται ετσι και στις κανονικες διαδρομες!! :darkglasses: Οπως σου ειπα σε αλλο μηνυμα, το να εχεις στην κυκλοφορια ενα τετοιο οχημα, δεν ηταν και οτι καλυτερο. Αυτα ηταν οχηματα μιας αλλης εποχης. Εξαλλου, οι Δημοι χρειαζονται κατι μικροτερο, ωστε να μπαινει σε στενα, εστω και σαν ρουσφετι σε καποιους.

Φωτης
 
Διώροφα αστικά λεωφορεία

picture.php


Όλοι πιστεύω θυμάστε τα διώροφα λεωφορεία που εξυπηρετούσαν συγκεκριμένες αστικές γραμμές στο Λεκανοπέδιο τη δεκαετία του '80.

Εδώ, το πρώτο από αυτά, μόλις έχει φτάσει στην Ελλάδα και ποζάρει κάτω από την Ακρόπολη. Μάρτιος 1982.

Το 1983 ήρθαν κι άλλα 19 τέτοια.

Τα 20 αυτά διώροφα, αποσύρθηκαν το 1994. Ήταν μάρκας Leyland Olympian (κατασκευασμένα στην Αγγλία) κι είχαν ημιαυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων (joystick στο παράθυρο του οδηγού).
 
Τα θυμάμαι τα διώροφα λεωφορεία στη γραμμή του 049 .Είχε τύχη να μπώ σε αυτά χριστούγεννα για βόλτα σε MINION και Λαμπρόπουλο.Ήθελα πάντα μια θέση επάνω και μπροστά .Λεπτομέριες για το εσωτερικό δεν θυμάμαι.Υπάρχει μια ελληνική ταινία οι πόντιοι αν δεν κανω λάθως που ο Βουτσάς μπαίνει σε ένα τέτοιο.Το θυμάμαι από την ατάκα του Βουτσά όταν μπαίνει στο λεωφορείο και ο οδηγος λέει να προχωρίσουν και επάνω.Ανεβαίνει ο Βουτσας και κατεβαινει λέγοντας στον οδηγό.<<Τι με έστειλες επάνω.Επάνω δεν έχει οδηγό>>.
 
Υπάρχουν κι άλλοι λόγοι που αποσύρθηκαν τα κομμουνιστόκουτα άρον άρον, όπως και υπήρχαν λόγοι που αυτά, κακώς, αγοράστηκαν. Κυρίως πολιτικοί.
 
Ε,αν δω να γυρνάει σε πολιτικά,μια συζήτηση για....λεωφορεία,θα τα έχω δει όλα στο GRM !!! :D :D
 
Τώρα πρόσεξα το thread και θέλω να πω, όπως λέει και ο Pooky σχετικά με το avatar του Ikarus ότι

Pooky είπε:
το avatar σου μου έφερε δάκρυα στα μάτια. Μακράν τα αγαπημένα μου λεωφορεία τα Ikarus.
Και επίσης, σχετικά με αυτό:

Pooky είπε:
Θυμάμαι το χαρακτηριστικό ήχο από τις μηχανές τους και γυρνάω χρόνια πίσω, σε εποχές ξένοιαστες. Α, ρε φοιτητική ζωή!!!!!!!
Εγώ θυμάμαι το χαρακτηριστικό ήχο από τις πόρτες και με πόση φόρα άνοιγαν κι έκλειναν (άμα σε έκλεινε πέθαινες :P ). Και τα καθίσματα φυσικά δεν ξεχνιούνται...
 
tolis είπε:
Υπάρχουν κι άλλοι λόγοι που αποσύρθηκαν τα κομμουνιστόκουτα άρον άρον, όπως και υπήρχαν λόγοι που αυτά, κακώς, αγοράστηκαν. Κυρίως πολιτικοί.
Οικονομικοί οι λόγοι. . .

Όταν λες "κομμουνιστόκουτα", ποια εννοείς;
 
Όλα τα μεταφορικά μέσα της εποχής από 1981 και μετά, εκτός από τα πράσινα Volvo και τις φυσαρμόνικες ήταν από χώρες του πρώην ανατολικού μπλοκ. Επίσης και τα τρόλεϊ ήταν "Made in Soviet Union".
 
και εγω θυμαμαι τα ikarus με την καπνιλα, τις πορτες μπαμ μπουμ, τα σκαλοπατια αναριχησης και τον τεραστιο συμπλεκτη......θυμαμαι που χαζευα τον οδηγο πιτσιρικι για να μαθω θεωρητικα τουλαχιστον να οδηγαω....αληθεια δεν υπαρχουν μερικα που δουλευουν ακομα στον ασπροπυργο...?μακραν οτι πιο ακαταληλο εχει περασει για επιβατες
 
Pooky είπε:
Επίσης και τα τρόλεϊ ήταν "Made in Soviet Union".
Έχω διαβάσει πως τα παλιά τρολει της Αθήνας ήταν συγκεκριμένα από την Ουκρανία και τα είχαμε πάρει με το λεγόμενο clearance. Δηλαδή τους δώσαμε πορτοκάλια που προορίζονταν για τη χωματερή (η γνωστή τακτική για να μην πέσει η τιμή όταν υπάρχει μεγάλη παραγωγή) με αντάλαγμα μερικά τρολει.
 
tolis είπε:
Υπάρχουν κι άλλοι λόγοι που αποσύρθηκαν τα κομμουνιστόκουτα άρον άρον, όπως και υπήρχαν λόγοι που αυτά, κακώς, αγοράστηκαν. Κυρίως πολιτικοί.

Pooky είπε:
Όλα τα μεταφορικά μέσα της εποχής από 1981 και μετά, εκτός από τα πράσινα Volvo και τις φυσαρμόνικες ήταν από χώρες του πρώην ανατολικού μπλοκ. Επίσης και τα τρόλεϊ ήταν "Made in Soviet Union".
Koιτα, δεν ξερω αν οι λογοι ηταν καθαρα πολιτικοι, αλλα, οι τιμες, συγκριτικα, το να κατασκευασεις ενα οχημα εδω εξολοκληρου (Σαρακακης, Βiamax κτλ), ηταν πιο ακριβο απ'οτι να το φερεις απ'εξω ετοιμο.

Τωρα, αναλυτικοτερα, τα 902 Ikarus ηταν Ουγγρικα, τα 200 Βalkancar (Chavdar) ηταν Βουλγαρικα. Αργοτερα, κατασκευαστηκαν στην Ελλαδα, αλλα 145 Ikarus, και αλλα 100 Balkancar. Ειχε ερθει και demo φυσαρμονικα Ikarus, αλλα μετα την δοκιμαστικη περιοδο, την γυρισαμε πισω. Σιγα μην και δεν επαιρνε μεριδιο ο Σαρακακης, που ειχε αντιπροσωπεια για τα περισσοτερα κρατικα οχηματα εκεινη την περιοδο! (Dodge, Mitsubishi, Volvo, Βedford, Vauxhall, Honda, Plymouth, Aro, Buregi)

Τα τρολλεϋ, δεν ξερω ποσα ηταν, αλλα νομιζω η πρωτη παραλαβη ηταν το 1978, μαζι με τα πρωτα Ikarus, και η τελευταια το 91. Λιγο πιο πριν, ειχε ερθει και μια φυσαρμονικα Demo, την οποια κρατησαμε, διοτι τα εξοδα επαναπατρισμου της, ηταν περισσοτερα απο την αξια της! Υπαρχει ακομα στο Θριασειο, μαζι με τα απεσυρμενα της ΕΘΕΛ.

ΜΗ Ανατολικου μπλοκ, εκτος απο τις 100 φυσαρμονικες (που ηταν κατασκευασμενες απο τον Σαρακακακη), ηταν και τα 300 Magirus-Deutz, που ειχαν Ελληνικο αμαξωμα. Τα διοροφα, δεν ξερω πως ηρθαν κι εμειναν εδω! Ηρθε ενα για αρχη, με μετα απο 2 χρονια, το 1983, εσκασαν μυτη αλλα 19, υπο μορφη leasing. To 1988, η Leyland μας ειπε "Δωστε τα υπολοιπα λεφτα, και κρατηστε τα". Οπερ εγενετο! Βεβαια, η πολιτικη της Leyland ηταν φτηνα οχηματα, ακριβα ανταλλακτικα... Μετα εκλεισε κιολα, και... No more Leylands!

simonkey είπε:
και εγω θυμαμαι τα ikarus με την καπνιλα, τις πορτες μπαμ μπουμ, τα σκαλοπατια αναριχησης και τον τεραστιο συμπλεκτη......θυμαμαι που χαζευα τον οδηγο πιτσιρικι για να μαθω θεωρητικα τουλαχιστον να οδηγαω....αληθεια δεν υπαρχουν μερικα που δουλευουν ακομα στον ασπροπυργο...?μακραν οτι πιο ακαταληλο εχει περασει για επιβατες
Σε καταλαβαινω απολυτα! Κι εγω εκει μπροστα καθομουν, και εβλεπα τον οδηγο! Απο τοτε μου κολλησε το μικροβιο μετα λεωφορεια! Καποιοι Δημοι εχουν νοικιασει απο την ΕΘΕΛ. Ν. Ιωνιας, Νικαιας Αμαρουσιου κ.α.) Μπορει τωρα να ειναι οτι ακαταλληλο κυκλοφορει, αλλα σε σχεση με αυτα που αντικατεστησαν,την εποχη που τα αντικατεστησαν, ηταν χλιδα! Τα πιο παλια, ηταν χαρχαλα, παλια και με μικρα παραθυρα. Φυσικα και μικροτερης χωρητικοτητας.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
1977 - Τα πρώτα σοβιετικά τρόλλεϋ στην Αθήνα

Το πρώτο σοβιετικό τρόλλεϋ κυκλοφόρησε στην Αθήνα το 1977. Τη χρονιά αυτή κυκλοφόρησαν όλα κι όλα 5 συνολικά! Ο λόγος: παρουσίαζαν πολλά προβλήματα στο δρόμο και το υπουργείο ζήτησε από την κατασκευάστρια εταιρία να προχωρήσει σε σημαντικές αλλαγές/επιδιορθώσεις. Η εταιρία με τα χίλια ζόρια ξεκίνησε τις επιδιορθώσεις και φυσικά, καθυστέρησε να βγάλει από το εργοστάσιό της και τα υπόλοιπα 119 της παραγγελίας, καθώς έκανε αλλαγές και σε αυτά. Οι εφημερίδες της εποχής αντιμετώπισαν με δυσπιστία και σκωπτικά σχόλια την εμφάνιση των σοβιετικών τρόλλεϋ στους αθηναϊκούς δρόμους. Έφευγαν οι ρόδες τους, έφευγαν οι κεραίες (κλασικό πρόβλημα μέχρι και σήμερα...). Η εικόνα τους ήταν τόσο απογοητευτική, που ακόμα και κυβερνητικές εφημερίδες άσκησαν έντονη κριτική στο υπουργείο. Τελικά, τα 124 σοβιετικά τρόλλεϋ χρειάστηκαν τρία ολόκληρα χρόνια ώσπου να φτάσουν όλα στην Ελλάδα και να ενταχθούν στο στόλο των ΗΛΠΑΠ. . .
 
Ακριβώς πριν μια εβδομάδα, στο δρομολόγιο Αθήνα - Πύργος Ηλείας μέσω Πάτρας, παρατήρησα κάτι που ποτέ μου δεν περίμενα να ξαναδώ.

Το λεωφορείο κατευθυνόταν προς Πύργο. Έπειτα από τη διασταύρωση των Λεχαινών και πριν τη διασταύρωση Κυλλήνης, παρατήρησα σε ένα χωράφι στη δεξιά πλευρά του δρόμου (αρκετά μέσα από το δρόμο) ένα παλιό πράσινο λεωφορείο. Μάλιστα ακόμα είχε πάνω το πανώ με τη διαδρομή "040 ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΠΕΙΡΑΙΑΣ".

Το λεωφορείο το παρατήρησα ακριβώς γιατί ήμουν επιβάτης στο ΚΤΕΛ και καθόμουν πολύ πάνω σε σχέση με ένα ΙΧ. Έχω περάσει από εκεί πάνω από 5 φορές με δικό μου αμάξι και δεν είχα παρατηρήσει τίποτε.

Ευτυχώς στο σημείο εκείνο δεν πηγαίναμε γρήγορα και πρόλαβα να δω ότι το λεωφορείο ήταν σε άρτια κατάσταση, θα σας γελάσω όμως αν έλειπαν κάποια παράθυρα ή ήταν κατεβασμένα. Τα λάστιχά του ήταν χωρίς αέρα και, φυσικά, ήταν σε κατάσταση μη λειτουργήσιμη προφανώς.

Μόλις έφτασα Πύργο, για να πάω Ζαχάρω είχα μισή ώρα κενό και έπιασα κουβέντα με τον οδηγό του ΚΤΕΛ που θα εκτελούσε το τοπικό δρομολόγιο Πύργος - Ζαχάρω. Τον ρώτησα από που και ως που βρέθηκε εκεί το πράσινο λεωφορείο από την Αθήνα. Μου απάντησε ότι δεν είναι το μόνο. Πολλά άλλα λεωφορεία Ikarus, Πράσινα, Balcancar, "φυσσαρμόνικες" πήγαν στην περιοχή για να μπορούν να κοιμούνται μέσα τα βράδια οι μετανάστες - εργάτες που εργάζονται στην περιοχή την εποχή της συγκομιδής των καρπουζιών.

Δεν είχα καιρό να το ψάξω, μια και την επόμενη έπρεπε να επιστρέψω Αθήνα, αλλά τα λεγόμενά του μου τα επιβεβαίωσαν και άλλοι που μένουν Γαστούνη και απασχολούν μετανάστες στη συγκομιδή. Μου είπαν πως τα λεωφορεία στην κυριολεξία χαρίστηκαν σε όποιον ενδιαφερόταν να τα αποκτήσει. Πολλά κατέληξαν εκεί και χρησιμοποιούνται σαν "ξενώνες" ακόμα και σήμερα.............
 
όταν αποσύρθηκαν τα πράσινα λεωφορεία δόθηκε η ευκαιρία σε πολλούς δήμους να τ' αποκτήσουν ΔΩΡΕΑΝ! Κάποιοι -λίγοι- δήμοι το έκαναν και πράγματι άξιζε διότι τ' αυτοκίνητα αυτά ήταν σε άρτια συγκριτικά κατάσταση και με μηχανές ισχυρότερες από το πλαίσιο του αφού είχαν αρχικά σχεδιαστεί για να γίνουν διπλά! Πολλά πήγαν Αλβανία και μερικά σε άλλες βαλκανικές χώρες. Κανονικά θα έπρεπε να τα κρατούσαν οι δήμοι εδώ για τοπική συγκοινωνία αλλά οι διοικούντες είναι τόσο αρτηριοσκληρωτικοί που προτίμησαν να γίνουν παλιοσίδερα!
 
Με τα "040" , η πλάκα είναι ότι πολλοί (ανάμεσά τους και ο γράφων) συνεχίζουν

να τα αποκαλούν "πράσινα" παρότι πλέον έγιναν μπλε !

Είμαι σίγουρος ότι η νέα γενιά -που δεν πρόλαβε το παλιό χρώμα-

θα γελάει μαζί μας, όταν μας ακούει να τα αποκαλούμε με "λάθος" χρώμα ...
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
exetlaios είπε:
Με τα "040" , η πλάκα είναι ότι πολλοί (ανάμεσά τους και ο γράφων) συνεχίζουν να τα αποκαλούν "πράσινα" παρότι πλέον έγιναν μπλε !

Είμαι σίγουρος ότι η νέα γενιά -που δεν πρόλαβε το παλιό χρώμα-

θα γελάει μαζί μας, όταν μας ακούει να τα αποκαλούμε με "λάθος" χρώμα ...
Εχω ακουσει και το αλλο "θεϊκο": Επειδη οι γκαζιερες ειναι πρασινες, πολλοι λενε οτι πηραν τα "πρασινα" (φυσικου αεριου λεωφορεια) απο το 040, και τα εβαλαν σε αλλες γραμμες!!! ;-ΡΡΡ
 
Ikarus260 είπε:
Η ομαδα μελετης των συγκοινωνιων, εχει προσπαθησει να κρατησει καποια κομματια, αλλα ειναι δυσκολο (απαιτει αρκετα χρηματα), το να διατηρησεις μουσειακο ενα τετοιο οχημα.
Καταρχήν δηλώνω εντελώς άσχετη με το θέμα, αλλά το βρήκα ενδιαφέρον διαβάζοντας αυτό το θρεντ... :D Μια ερώτηση μόνο από καθαρά απλή περιέργεια: τη στιγμή που ένα όχημα δεν κινείται, άρα δεν έχει μηχανικές φθορές, τι έξοδα έχει η συντήρησή του? #)
 
pooky(1) είπε:
Ακριβώς πριν μια εβδομάδα, στο δρομολόγιο Αθήνα - Πύργος Ηλείας μέσω Πάτρας, παρατήρησα κάτι που ποτέ μου δεν περίμενα να ξαναδώ.
Το λεωφορείο κατευθυνόταν προς Πύργο. Έπειτα από τη διασταύρωση των Λεχαινών και πριν τη διασταύρωση Κυλλήνης, παρατήρησα σε ένα χωράφι στη δεξιά πλευρά του δρόμου (αρκετά μέσα από το δρόμο) ένα παλιό πράσινο λεωφορείο. Μάλιστα ακόμα είχε πάνω το πανώ με τη διαδρομή "040 ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΠΕΙΡΑΙΑΣ".

Το λεωφορείο το παρατήρησα ακριβώς γιατί ήμουν επιβάτης στο ΚΤΕΛ και καθόμουν πολύ πάνω σε σχέση με ένα ΙΧ. Έχω περάσει από εκεί πάνω από 5 φορές με δικό μου αμάξι και δεν είχα παρατηρήσει τίποτε.

Ευτυχώς στο σημείο εκείνο δεν πηγαίναμε γρήγορα και πρόλαβα να δω ότι το λεωφορείο ήταν σε άρτια κατάσταση, θα σας γελάσω όμως αν έλειπαν κάποια παράθυρα ή ήταν κατεβασμένα. Τα λάστιχά του ήταν χωρίς αέρα και, φυσικά, ήταν σε κατάσταση μη λειτουργήσιμη προφανώς.

Μόλις έφτασα Πύργο, για να πάω Ζαχάρω είχα μισή ώρα κενό και έπιασα κουβέντα με τον οδηγό του ΚΤΕΛ που θα εκτελούσε το τοπικό δρομολόγιο Πύργος - Ζαχάρω. Τον ρώτησα από που και ως που βρέθηκε εκεί το πράσινο λεωφορείο από την Αθήνα. Μου απάντησε ότι δεν είναι το μόνο. Πολλά άλλα λεωφορεία Ikarus, Πράσινα, Balcancar, "φυσσαρμόνικες" πήγαν στην περιοχή για να μπορούν να κοιμούνται μέσα τα βράδια οι μετανάστες - εργάτες που εργάζονται στην περιοχή την εποχή της συγκομιδής των καρπουζιών.

Δεν είχα καιρό να το ψάξω, μια και την επόμενη έπρεπε να επιστρέψω Αθήνα, αλλά τα λεγόμενά του μου τα επιβεβαίωσαν και άλλοι που μένουν Γαστούνη και απασχολούν μετανάστες στη συγκομιδή. Μου είπαν πως τα λεωφορεία στην κυριολεξία χαρίστηκαν σε όποιον ενδιαφερόταν να τα αποκτήσει. Πολλά κατέληξαν εκεί και χρησιμοποιούνται σαν "ξενώνες" ακόμα και σήμερα.............
Παίζει και να έχουμε συναντηθεί στον Πύργο μιας και ήμουν 4 χρόνια φοιτητής και την διαδρομή για Αθήνα την έκανα άπειρες φορές! :P (λές?!)
 
Εξαρτάται που το αποθηκεύεις...κλειστό η ανοικτό χώρο! Από την άλλη το γεγονός ότι το όχημα μένει ακίνητο δεν σημαίνει ότι δεν χρήζει συντήρησης...αρχικά θα πρέπει να έχουν αφαιρεθεί όλα τα λάδια-λιπαντικά-υγρά από την μηχανή...τα λάστιχα να κινούνται μπρος πίσω κ.α.! Το όχημα δεν θα μπει σε γυάλα για να το βλέπεις αλλά ο επισκέπτης θα το αγγίζει, θα εισέρχεται ενδεχόμενα σε αυτό οπότε θα πρέπει να καθαρίζεται συχνά! Πολλοί παράγοντες παίζουν ρόλο
 
Στην Πάτρα πάντως αρκετά από τα λεωφορεία που πάνε πανεπιστήμιο είναι από τη δεκαετία του 80!Τρίζουν αρκετά από κάτω,αλλά μια χαρά δουλεύουν!
 
Πίσω
Μπλουζα