Εντυπωσιακότατη σειρά με υπέροχες ερμηνείες! Και, κάτι που πάντα προσέχω στις ιστορικές σειρές, καλήαπόδοση της πραγματικής ιστορίας.
Βλέπεις τηλεόραση βρε παιδί μου και μπορείς να πας στο σχολείο μετά και να πεις δυο σωστά πράγματα για το ποιος ήταν ο Μεγάλος Πέτρος! Όχι σαν τους tudors που έκαναν την αγγλική ιστορία κουλουβάχατα μπερδεύοντας πρόσωπα και γεγονότα

.
Θυμάμαι ότι στον "Μεγάλο Πέτρο" μου την έσπαγε ο πρωταγωνιστής. Πολύ όμως! Νομίζω ότι είχα μείνει στη σκηνή όπου ο νεαρός Πέτρος "βιάζει" τη γυναίκα του την πρώτη νύχτα του γάμου, μην μπορώντας να δείξει κατανόηση στο ότι είναι μια άπειρη κοπέλα από παραδοσιακή οικογένεια, κολλημένη στις διδαχές της εκκλησίας. Κι έτσι ξεκινάνε οι κακές βάσεις για τη σχέση του με τον γιο του ...
(Μικρό κουτσομπολιό

, η ηθοποιός που έκανε την Ευδοκία -την πρώτη του γυναίκα- ήταν η μοναδική ρωσίδα του καστ. Στα γυρίσματα γνώρισε τον Μαξιμίλιαν Σελ που παίζει τον Πέτρο σε ώριμη ηλικία και παντρευτήκανε στην πραγματικότητα).
Θυμάμαι επίσης ως καλύτερη ηθοποιό την Βανέσα Ρεντγκρέιβ που έπαιζε την αδελφή του Πέτρου, Σοφία. Μια μεγάλη ερμηνεύτρια να υποδύεται μια σημαντική γυναικεία μορφή. Γιατί, ό,τι και να λέμε για τη ραδιούργα αδελφή του Πέτρου, παραμένει μια γυναίκα που βγήκε από την αφάνεια του γυναικωνίτη και διεκδίκησε τη ζωή της και την επιτυχία της.
Εκείνη την εποχή οι Ρωσίδες κόρες κι αδελφές των τσάρων ήταν καταδικασμένες. Επειδή ανήκαν στη βασιλική οικογένεια, δεν μπορούσαν να ξεπέσουν με το να παντρευτούν απλούς ευγενείς. Κι επειδή ήταν ορθόδοξες, δεν μπορούσαν να παντρευτούν αλλόδοξους. Αν σκεφτούμε ότι άλλο ορθόδοξο βασίλειο δεν υπήρχε (η βυζαντική αυτοκρατορία είχε πέσει προ πολλού), ήταν καταδικασμένες να πεθάνουν μόνες και ανώνυμες, κλεισμένες στα δωμάτιά τους.
Η εν λόγω Σοφία μορφώθηκε μόνη της και, όταν πέθανε ο μεγάλος της αδελφός, κατάφερε να πείσει τους βογιάρους να ανακηρύξουν εκείνη αντιβασίλισσα, στη θέση των μικρότερων, ετεροθαλών αδελφών της Ιβάν (που ήταν διανοητικά καθυστερημένος) και Πέτρου (που προσπάθησε ν' απαλλαγεί από την παρουσία του). Τελικά όμως ο μικρός αποδείχθηκε σκληρό καρύδι και, μετά από μπόλικες συγκρούσεις, αναγκάστηκε ν' αποσυρθεί σε μοναστήρι.
Μου έχει μείνει μια σκηνή όπου ο Πέτρος αποφασίζει να τη διώξει στο μοναστήρι και να εξορίσει τον εραστή της και στρατηγό του που συνωμότησε μαζί της εναντίον του. Η Ρεντγκρέιβ - Σοφία ακούει την ποινή με σχεδόν αδιαφορία και μόνο, όταν ετοιμάζονται να πάρουν τον εραστή της, πηγαίνει κοντά του και τον φιλάει στο στόμα αδιαφορώντας για όλα τα βλέμματα των γύρω. Ο φίλος του Πέτρου λέει κάτι ειρωνικό και εκείνος απαντά "μη κοροϊδεύεις, είναι το μοναδικό πράγμα που ζηλεύω γιατί εκείνη κατάφερε να βρει την αγάπη κι εγώ όχι" ή κάπως έτσι. Όντως, σε μια μόνο σκηνή η Ρεντγκρέιβ κατάφερε να βγάλει όλη την περηφάνια, τη βασιλική αξιοπρέπεια, τον εγωισμό και το πάθος του χαρακτήρα της Σοφίας. Δεν είναι τυχαίο ότι πήρε βραβείο γι' αυτό της τον ρόλο.
Τελικά Αριάδνη δεν ασχολούμαστε μόνο με Μάρκους. Επεκτεινόμαστε και σ' άλλα ονόματα
