Θεία Λένα
RetroJunkie
- Joined
- 21 Απρ 2017
- Μηνύματα
- 2.135
- Αντιδράσεις
- 4.757
Την ιδέα για το θέμα μου την έδωσε μια περιπλάνηση στη σελίδα της Φίνος Φιλμ
Οι κριτικοί του κινηματογράφου αποτελούν μια ξεχωριστή σελίδα και παράμετρο της εποχής της άνθισης του ελληνικού σινεμά. Πολλοί εξ αυτών ήταν διανοούμενοι, συγγραφείς και οι ίδιοι και άνθρωποι του πνεύματος.
Κριτικές που σήμερα ξαφνιάζουν - αφού μιλάμε για αγαπημένες ταινίες και πλέον κλασικές- , άλλες σκληρές, άλλες υπερβολικές, άλλες λογικές.
Ας εξερευνήσουμε λοιπόν πως υποδέχθηκαν οι κριτικοί της εποχής αγαπημένες ή και όχι ελληνικές ταινίες.
Το θέμα είναι ιδιαίτερο και αρκετά δύσκολο γι'αυτό για τον εμπλουτισμό του παρακαλώ όλους τους φίλους που έχουν αρχείο να ψαχτούν και να προσθέσουν. Πιστεύω μπορούν να βγουν ωραίες συζητήσεις.
Η πρώτη κριτική που θα ανεβάσω είναι για μια απο τις αγαπημένες ταινίες του φόρουμ, τον Εφιάλτη, του Ερρίκου Ανδρέου. Την αντιγράφω από απόκομμα εφημερίδας που είναι δημοσιευμένο στο http://www.nikolinakos.com/ .
Δυστυχώς δεν διακρίνεται συντάκτης ή έντυπο.
" Πολλές αναφομοίωτες επιδράσεις χαρακτηρίζουν την πρώτη αυτή ταινία του Ερρίκου Ανδρέου. Κατ' αρχήν υπάρχει πολύς Χίτσκοκ. Ύστερα έντονη επίδραση αγγλικών αστυνομικών ταινιών και γαλλικών ψυχολογικών δραμάτων ατμόσφαιρας. Ο νεαρότατος σκηνοθέτης του " Εφιάλτη" βρίσκεται στην περίοδο που δεν έχει ακόμη αφομοιώσει αισθητικά και πλαστικά ότι του προκάλεσε κάποια συγκίνηση.
Ωστόσο, πέρα απο τις αδυναμίες του, πέρα απ' την 'φιλολογικότητα' στην κινηματογραφική αφήγηση υπάρχει ένας σκηνοθέτης προικισμένος με αναμφισβήτητο ταλέντο και με θετικές γνώσεις της κινηματογραφικής τέχνης. Ο 'Εφιάλτης' σαν ντεκουπάρισμα πλάνων, σαν τεχνική επεξεργασία και σαν ατμόσφαιρα, είναι απ' τις αρτιότερες ελληνικές ταινίες που είδαμε ως τώρα. Σ' αυτή συντελεί πολύ και η υποδειγματική, η άψογη φωτογραφία του Αριστείδη Καρύδη.
Ο κινηματογραφικότατος Μιχάλης Νικολινάκος πραγματοποιεί την πιο ενδιαφέρουσα εμφάνιση του, ενώ η Βούλα Χαριλάου αποδεικνύει οτι είναι προικισμένη με αναμφισβήτητο κινηματογραφικό ταλέντο και με πολλή ευαισθησία. Απ' τους άλλους ηθοποιούς αναφέρουμε την επιβλητική παρουσία της Αθηνάς Μιχαηλίδου και τη γοητευτική εμφάνιση της Ντέπη Μαρτίνι. Θετική η μουσική συμβολή του Μίμη Πλέσσα στο γενικό αγαθό αποτέλεσμα."
Ο Βίων Παπαμιχάλης έγραφε την ίδια εποχή για τον Ατσίδα του Δαλιανίδη:
"Στα γνώριμα πλαίσια κινείται η καινούρια κωμωδία της Φίνος Φιλμ, ο Ατσίδας που εσκηνοθέτησε ο Γιάννης Νταλ.
Πρωταγωνιστούν ο Ντίνος Ηλιόπουλος, πάντα φίνος και χαριτωμένος σ'οτιδήποτε κι αν κάνει, ο παντελής Ζερβός, η Ζωή Λάσκαρη και ο Θανάσης Βέγγος"
Οι κριτικοί του κινηματογράφου αποτελούν μια ξεχωριστή σελίδα και παράμετρο της εποχής της άνθισης του ελληνικού σινεμά. Πολλοί εξ αυτών ήταν διανοούμενοι, συγγραφείς και οι ίδιοι και άνθρωποι του πνεύματος.
Κριτικές που σήμερα ξαφνιάζουν - αφού μιλάμε για αγαπημένες ταινίες και πλέον κλασικές- , άλλες σκληρές, άλλες υπερβολικές, άλλες λογικές.
Ας εξερευνήσουμε λοιπόν πως υποδέχθηκαν οι κριτικοί της εποχής αγαπημένες ή και όχι ελληνικές ταινίες.
Το θέμα είναι ιδιαίτερο και αρκετά δύσκολο γι'αυτό για τον εμπλουτισμό του παρακαλώ όλους τους φίλους που έχουν αρχείο να ψαχτούν και να προσθέσουν. Πιστεύω μπορούν να βγουν ωραίες συζητήσεις.
Η πρώτη κριτική που θα ανεβάσω είναι για μια απο τις αγαπημένες ταινίες του φόρουμ, τον Εφιάλτη, του Ερρίκου Ανδρέου. Την αντιγράφω από απόκομμα εφημερίδας που είναι δημοσιευμένο στο http://www.nikolinakos.com/ .
Δυστυχώς δεν διακρίνεται συντάκτης ή έντυπο.
" Πολλές αναφομοίωτες επιδράσεις χαρακτηρίζουν την πρώτη αυτή ταινία του Ερρίκου Ανδρέου. Κατ' αρχήν υπάρχει πολύς Χίτσκοκ. Ύστερα έντονη επίδραση αγγλικών αστυνομικών ταινιών και γαλλικών ψυχολογικών δραμάτων ατμόσφαιρας. Ο νεαρότατος σκηνοθέτης του " Εφιάλτη" βρίσκεται στην περίοδο που δεν έχει ακόμη αφομοιώσει αισθητικά και πλαστικά ότι του προκάλεσε κάποια συγκίνηση.
Ωστόσο, πέρα απο τις αδυναμίες του, πέρα απ' την 'φιλολογικότητα' στην κινηματογραφική αφήγηση υπάρχει ένας σκηνοθέτης προικισμένος με αναμφισβήτητο ταλέντο και με θετικές γνώσεις της κινηματογραφικής τέχνης. Ο 'Εφιάλτης' σαν ντεκουπάρισμα πλάνων, σαν τεχνική επεξεργασία και σαν ατμόσφαιρα, είναι απ' τις αρτιότερες ελληνικές ταινίες που είδαμε ως τώρα. Σ' αυτή συντελεί πολύ και η υποδειγματική, η άψογη φωτογραφία του Αριστείδη Καρύδη.
Ο κινηματογραφικότατος Μιχάλης Νικολινάκος πραγματοποιεί την πιο ενδιαφέρουσα εμφάνιση του, ενώ η Βούλα Χαριλάου αποδεικνύει οτι είναι προικισμένη με αναμφισβήτητο κινηματογραφικό ταλέντο και με πολλή ευαισθησία. Απ' τους άλλους ηθοποιούς αναφέρουμε την επιβλητική παρουσία της Αθηνάς Μιχαηλίδου και τη γοητευτική εμφάνιση της Ντέπη Μαρτίνι. Θετική η μουσική συμβολή του Μίμη Πλέσσα στο γενικό αγαθό αποτέλεσμα."
Ο Βίων Παπαμιχάλης έγραφε την ίδια εποχή για τον Ατσίδα του Δαλιανίδη:
"Στα γνώριμα πλαίσια κινείται η καινούρια κωμωδία της Φίνος Φιλμ, ο Ατσίδας που εσκηνοθέτησε ο Γιάννης Νταλ.
Πρωταγωνιστούν ο Ντίνος Ηλιόπουλος, πάντα φίνος και χαριτωμένος σ'οτιδήποτε κι αν κάνει, ο παντελής Ζερβός, η Ζωή Λάσκαρη και ο Θανάσης Βέγγος"