lolisman
RetroDB Feeder
- Joined
- 12 Αύγ 2009
- Μηνύματα
- 130
- Αντιδράσεις
- 62
Άρθρο του αθλητικογράφου Αντώνη Καρπετόπουλου (Novasports-Sporday-Η Καθημερινή-NovaΣΠΟΡ FM 94,6,)
για τους Ιερόσυλους:
(δημοσιεύτηκε 29 Μαρτίου 2012)
Κάθε φορά όταν πλησιάζουμε στον Απρίλιο και αρχίζουν οι εβδομάδες της ατέλειωτης τηλεοπτικής μπάλας, με Τσάμπιονς και Γιουρόπα λιγκ, Ευρολίγκες, τελικούς κυπέλλων και άλλα τέτοια, θυμάμαι τον μόνο άνθρωπο που τη μακρινή δεκαετία του 80 κατάφερε να μας αναγκάσει να μη βλέπουμε κάθε Τετάρτη ποδόσφαιρο, δηλαδή το μεγάλο δημοσιογράφο Αρη Μαρτέλη.
Ο Μαρτέλης, για την επιτυχία του οποίου υπήρξε υπεύθυνος σαν σεναριογράφος και φυσικά ερμηνευτής ο μακαρίτης ο Θάνος Λειβαδίτης, υπήρξε δαιμόνιος ρεπόρτερ τις περιπέτειες του οποίου παρακολουθήσαμε στα 80ʼs σε τρεις γενναίες δόσεις. Η εμφάνισή του υπήρξε τη σεζόν 1981-82 στην ΥΕΝΕΔ και στο σήριαλ «Οι αξιόπιστοι». Η καταξίωσή του ήρθε το 1983 με τους θρυλικούς «Ιερόσυλους» που είχαν σταθεί αιτία να νεκρώνουν οι δρόμοι – στο μεταξύ είχε έρθει το ΠΑΣΟΚ και η ΥΕΝΕΔ ονομάζονταν ΕΡΤ2. Και η παρακμή του έλαβε χώρα στο ίδιο κανάλι λίγα χρόνια αργότερα, όταν η «Βεντέτα», το τρίτο μέρος της τριλογίας του Μαρτέλη, δεν κατάφερε να ενθουσιάσει μολονότι αγαπήθηκε από μας τους φανατικούς.
Στους «αξιόπιστους» ο Μαρτέλης αναλαμβάνει για λογαριασμό της εφημερίδας του να ερευνήσει ένα φόνο μεγάλου βιομήχανου της εποχής και μια απαγωγή μιας νεαρής κοπέλας: σύντομα οι δυο ιστορίες γίνονται μία. Αν δε με απατά η σκουριασμένη μνήμη μου στο ρόλο της κακιάς που τα έχει σχεδιάσει όλα είναι η τότε κουκλάρα Ελενα Ναθαναήλ: η επιτυχία υπήρξε μικρή κυρίως για αυτό – η Ελενα ως σατανική χήρα δεν γίνεται αποδεκτή καθώς η μισή Ελλάδα είναι ερωτευμένη μαζί της. Ο Μαρτέλης όμως κάνει γκελ: ο Λειβαδίτης (με ένα κορακί μαλλί και μάλλον με περουκίνι) μιλάει αργά, μιμείται τα βλέμματα του Μπόγκαρτ, είναι σοβαρός και σατανάς όπως πρέπει να είναι οι καλοί δημοσιογράφοι. Στο μεταξύ έχει βγει το ΠΑΣΟΚ και σήριαλ όπως «οι Αξιόπιστοι» θεωρούνται πολύ λαϊκά – το Κίνημα έχει για την ΕΡΤ άλλα σχέδια.
Μετά τη θύελλα αντιδράσεων που προκαλούν τα δυο πρώτα σήριαλ της Αλλαγής, τα «Λαυρεωτικά» και «Ο πρώτος σοσιαλιστής Ρόκος Χοϊδάς» (για τα οποία θα σας γράψω άλλη φορά) κάποιοι στο ραδιομέγαρο θυμούνται το Μαρτέλη που είναι σίγουρο χαρτί. Η επαναφορά του γίνεται με μια σούπερ για την εποχή παραγωγή: οι «Ιερόσυλοι» είναι για τα μέτρα της εποχής Χόλυγουντ. Χρησιμοποιούνται ελικόπτερα, περιπολικά, η μισή ελληνική αστυνομία, το λιμενικό και φυσικά οι dream team των γκόμενων της εποχής αφού σε διάφορους ρόλους εμφανίζονται η Ελένη Φιλίνη (ως μαθητευόμενη δημοσιογράφος μάλλον ψιλοκαψούρα με το Μαρτέλη που όμως κοιτάζει μόνο τη δουλειά του), η Νέλη Γκίνη (σε ρόλο κακιάς που θέλει να τον παρασύρει με τα κάλη της), η Μυρτώ Παράσχη (ως Γερμανίδα καλλονή Λίντα, συνοδός του εγκέφαλου της σπείρας των Ιερόσυλων που λέγεται Χανς Γκάριγκ και τον υποδύεται ο Δημήτρης Μυράτ). Το στόρι των «Ιερόσυλων» είναι ένας συναρπαστικός αχταρμάς. Ο Μυράτ, ως Χανς Γκάριγκ, είναι πρώην λοχαγός των Ες Ες και έρχεται στην Ελλάδα και κλέβει εικόνες από μοναστήρια που έχει σταμπάρει τον καιρό της Κατοχής. Φτιάχνει μια συμμορία από Ελληνες (ένα κλειδαρά, ένα ζωγράφο, ένα οδηγό αγώνων – καμιά σχέση με το Τζίγκερ (!) και το Γιάννη το φονιά παιδί μιας Πατρινιάς), και ρημάζουν το σύμπαν: στέλνουν τεμαχισμένες εικόνες κυρίως στη Ζυρίχη και στο Μόναχο.
Ενώ η αστυνομία έχει πανικοβληθεί ο Χανς Γκάριγκ παγιδεύει ένα αγνό λαϊκό παιδί της εποχής με «μουστάκι ΠΑΣΟΚ», τον Θεοδώρου, που τον ερμηνεύει ο Νίκος Γαλανός: σε αυτόν φορτώνει κρυφά μια εικόνα γεγονός που οδηγεί την αστυνομία στη σύλληψή του. Ο Μαρτέλης πείθεται ότι ο Θεοδώρου είναι αθώος και τότε συμβαίνει κάτι εκτός προγράμματος: αρχίζουν και πεθαίνουν ένας ένας διάφοροι συνεργάτες του Χανς Γκάριγκ δολοφονημένοι – πρώτος πηγαίνει άκλαφτος ο Γιώργος Ζαϊφίδης που τεμάχιζε τις εικόνες. Πανικόβλητος από την εξέλιξη ο Γερμανός κάνει ένα λάθος και συλλαμβάνεται, μετά από μια θεαματική καταδίωξη της θαλαμηγού του από το Λιμενικό, έξω από την Ιο όπου πήγε κι έκλεψε μια εικόνα από την εκκλησία της Βασίλισσας των Προφητών. Δεν είναι όμως αυτός ο δολοφόνος. Το Εθνος κάνει τότε ένα διαγωνισμό του στυλ βρείτε το δολοφόνο και στέλνει γράμματα όλη η Ελλάδα!
Είχα φυσικά στείλει κι εγώ: δολοφόνος ήταν ο πιτσιρίκος τότε Σπύρος Μπιμπίλας, ένας σήριαλ κίλερ που δρα στο όνομα της Ελλάδας που κλέβουν οι Γερμανοί ή κάτι τέτοιο. Χάι λάιτς των Ιερόσυλων οι μεταμορφώσεις του Μαρτέλη και του Μυράτ: και οι δυο φοράνε ξανθιά περούκα και ξανθά γένια και ντύνονται με γούνες για να γλυτώσουν από τους διώκτες τους. Πρέπει να πω ότι υπήρχαν και γυρίσματα στο εξωτερικό – κυρίως στη Ζυρίχη και στη Νέα Υόρκη όπου ο Μαρτέλης είχε πάει για να βρει τους υπόλοιπους της σπείρας καθώς και τους πολύτιμους ελληνικούς θησαυρούς. Φυσικά υπήρχαν απόπειρες δολοφονίας του, κυνηγητά, σκηνές δράσης με συλλήψεις Ιερόσυλων και άλλα τέτοια ωραία. Οι δε διάλογοι έμοιαζαν αρκετά με κάποιους που είχαν χρησιμοποιηθεί και στο προηγούμενο σήριαλ: η μικρή επιτυχία του το επέτρεπε.
Οι ηθοποιοί της σειράς είχαν αγαπηθεί τόσο ώστε οι περισσότεροι χρησιμοποιήθηκαν σε άλλους ρόλους και στη «Βεντέτα» που ακολούθησε: μάλιστα η γιαγιά ενός φίλου μου, όταν είδε στη «Βεντέτα» το Δημήτρη Μυράτ να παίζει τον πρόεδρο του δικαστηρίου, φώναζε και σταυροκοπιότανε για το πώς είναι δυνατόν να μη βλέπουν ότι ο αρχαιοκάπηλος το έσκασε από τη φυλακή κι έγινε δικαστής!Ηταν τέτοια η εθνική υστερία για το Μαρτέλη, ώστε όχι μόνο δεν βλέπαμε μπάλα την Τετάρτη που μεταδίδονταν τα επεισόδια, αλλά δε συζητούσαμε και τίποτα άλλο. Ομολογώ ότι ένα καλοκαίρι σε διακοπές στο Πήλιο με κάτι φίλους το ίδιο βλαμμένους με μένα κλέψαμε μια εικόνα από ένα ξωκλήσι και θέλαμε να στείλουμε γράμμα στο Δήμαρχο ότι θα την επιστρέψουμε μόνο αν ειδοποιηθεί ο Μαρτέλης ή έστω κάποιος από την εφημερίδα του Βόλου, την ιστορική Θεσσαλία. Θέλαμε να την τεμαχίσουμε, αλλά μπροστά στην πιθανότητα να εμφανιστεί ο Μπιμπίλας και να μας κυνηγάει την πήγαμε πίσω. Ελπίζω ο Αγιος Θανάσης να μας συγχώρεσε...
Πηγή: http://www.sport.gr/Article/Blogs/%CE%9A%CE%B1%CF%81%CF%80%CE%B5%CF%84%CF%8C%CF%80%CE%BF%CF%85%CE%BB%CE%BF%CF%82/%CE%A4%CE%B1-%CE%BC%CE%B5%CE%B3%CE%AC%CE%BB%CE%B1-%CF%83%CE%AE%CF%81%CE%B9%CE%B1%CE%BB-%28part1%29:-%CE%BF%CE%B9-%CE%99%CE%B5%CF%81%CF%8C%CF%83%CF%85%CE%BB%CE%BF%CE%B9%E2%80%A6-/85-124555.html
για τους Ιερόσυλους:
(δημοσιεύτηκε 29 Μαρτίου 2012)
Κάθε φορά όταν πλησιάζουμε στον Απρίλιο και αρχίζουν οι εβδομάδες της ατέλειωτης τηλεοπτικής μπάλας, με Τσάμπιονς και Γιουρόπα λιγκ, Ευρολίγκες, τελικούς κυπέλλων και άλλα τέτοια, θυμάμαι τον μόνο άνθρωπο που τη μακρινή δεκαετία του 80 κατάφερε να μας αναγκάσει να μη βλέπουμε κάθε Τετάρτη ποδόσφαιρο, δηλαδή το μεγάλο δημοσιογράφο Αρη Μαρτέλη.
Ο Μαρτέλης, για την επιτυχία του οποίου υπήρξε υπεύθυνος σαν σεναριογράφος και φυσικά ερμηνευτής ο μακαρίτης ο Θάνος Λειβαδίτης, υπήρξε δαιμόνιος ρεπόρτερ τις περιπέτειες του οποίου παρακολουθήσαμε στα 80ʼs σε τρεις γενναίες δόσεις. Η εμφάνισή του υπήρξε τη σεζόν 1981-82 στην ΥΕΝΕΔ και στο σήριαλ «Οι αξιόπιστοι». Η καταξίωσή του ήρθε το 1983 με τους θρυλικούς «Ιερόσυλους» που είχαν σταθεί αιτία να νεκρώνουν οι δρόμοι – στο μεταξύ είχε έρθει το ΠΑΣΟΚ και η ΥΕΝΕΔ ονομάζονταν ΕΡΤ2. Και η παρακμή του έλαβε χώρα στο ίδιο κανάλι λίγα χρόνια αργότερα, όταν η «Βεντέτα», το τρίτο μέρος της τριλογίας του Μαρτέλη, δεν κατάφερε να ενθουσιάσει μολονότι αγαπήθηκε από μας τους φανατικούς.
Στους «αξιόπιστους» ο Μαρτέλης αναλαμβάνει για λογαριασμό της εφημερίδας του να ερευνήσει ένα φόνο μεγάλου βιομήχανου της εποχής και μια απαγωγή μιας νεαρής κοπέλας: σύντομα οι δυο ιστορίες γίνονται μία. Αν δε με απατά η σκουριασμένη μνήμη μου στο ρόλο της κακιάς που τα έχει σχεδιάσει όλα είναι η τότε κουκλάρα Ελενα Ναθαναήλ: η επιτυχία υπήρξε μικρή κυρίως για αυτό – η Ελενα ως σατανική χήρα δεν γίνεται αποδεκτή καθώς η μισή Ελλάδα είναι ερωτευμένη μαζί της. Ο Μαρτέλης όμως κάνει γκελ: ο Λειβαδίτης (με ένα κορακί μαλλί και μάλλον με περουκίνι) μιλάει αργά, μιμείται τα βλέμματα του Μπόγκαρτ, είναι σοβαρός και σατανάς όπως πρέπει να είναι οι καλοί δημοσιογράφοι. Στο μεταξύ έχει βγει το ΠΑΣΟΚ και σήριαλ όπως «οι Αξιόπιστοι» θεωρούνται πολύ λαϊκά – το Κίνημα έχει για την ΕΡΤ άλλα σχέδια.
Μετά τη θύελλα αντιδράσεων που προκαλούν τα δυο πρώτα σήριαλ της Αλλαγής, τα «Λαυρεωτικά» και «Ο πρώτος σοσιαλιστής Ρόκος Χοϊδάς» (για τα οποία θα σας γράψω άλλη φορά) κάποιοι στο ραδιομέγαρο θυμούνται το Μαρτέλη που είναι σίγουρο χαρτί. Η επαναφορά του γίνεται με μια σούπερ για την εποχή παραγωγή: οι «Ιερόσυλοι» είναι για τα μέτρα της εποχής Χόλυγουντ. Χρησιμοποιούνται ελικόπτερα, περιπολικά, η μισή ελληνική αστυνομία, το λιμενικό και φυσικά οι dream team των γκόμενων της εποχής αφού σε διάφορους ρόλους εμφανίζονται η Ελένη Φιλίνη (ως μαθητευόμενη δημοσιογράφος μάλλον ψιλοκαψούρα με το Μαρτέλη που όμως κοιτάζει μόνο τη δουλειά του), η Νέλη Γκίνη (σε ρόλο κακιάς που θέλει να τον παρασύρει με τα κάλη της), η Μυρτώ Παράσχη (ως Γερμανίδα καλλονή Λίντα, συνοδός του εγκέφαλου της σπείρας των Ιερόσυλων που λέγεται Χανς Γκάριγκ και τον υποδύεται ο Δημήτρης Μυράτ). Το στόρι των «Ιερόσυλων» είναι ένας συναρπαστικός αχταρμάς. Ο Μυράτ, ως Χανς Γκάριγκ, είναι πρώην λοχαγός των Ες Ες και έρχεται στην Ελλάδα και κλέβει εικόνες από μοναστήρια που έχει σταμπάρει τον καιρό της Κατοχής. Φτιάχνει μια συμμορία από Ελληνες (ένα κλειδαρά, ένα ζωγράφο, ένα οδηγό αγώνων – καμιά σχέση με το Τζίγκερ (!) και το Γιάννη το φονιά παιδί μιας Πατρινιάς), και ρημάζουν το σύμπαν: στέλνουν τεμαχισμένες εικόνες κυρίως στη Ζυρίχη και στο Μόναχο.
Ενώ η αστυνομία έχει πανικοβληθεί ο Χανς Γκάριγκ παγιδεύει ένα αγνό λαϊκό παιδί της εποχής με «μουστάκι ΠΑΣΟΚ», τον Θεοδώρου, που τον ερμηνεύει ο Νίκος Γαλανός: σε αυτόν φορτώνει κρυφά μια εικόνα γεγονός που οδηγεί την αστυνομία στη σύλληψή του. Ο Μαρτέλης πείθεται ότι ο Θεοδώρου είναι αθώος και τότε συμβαίνει κάτι εκτός προγράμματος: αρχίζουν και πεθαίνουν ένας ένας διάφοροι συνεργάτες του Χανς Γκάριγκ δολοφονημένοι – πρώτος πηγαίνει άκλαφτος ο Γιώργος Ζαϊφίδης που τεμάχιζε τις εικόνες. Πανικόβλητος από την εξέλιξη ο Γερμανός κάνει ένα λάθος και συλλαμβάνεται, μετά από μια θεαματική καταδίωξη της θαλαμηγού του από το Λιμενικό, έξω από την Ιο όπου πήγε κι έκλεψε μια εικόνα από την εκκλησία της Βασίλισσας των Προφητών. Δεν είναι όμως αυτός ο δολοφόνος. Το Εθνος κάνει τότε ένα διαγωνισμό του στυλ βρείτε το δολοφόνο και στέλνει γράμματα όλη η Ελλάδα!
Είχα φυσικά στείλει κι εγώ: δολοφόνος ήταν ο πιτσιρίκος τότε Σπύρος Μπιμπίλας, ένας σήριαλ κίλερ που δρα στο όνομα της Ελλάδας που κλέβουν οι Γερμανοί ή κάτι τέτοιο. Χάι λάιτς των Ιερόσυλων οι μεταμορφώσεις του Μαρτέλη και του Μυράτ: και οι δυο φοράνε ξανθιά περούκα και ξανθά γένια και ντύνονται με γούνες για να γλυτώσουν από τους διώκτες τους. Πρέπει να πω ότι υπήρχαν και γυρίσματα στο εξωτερικό – κυρίως στη Ζυρίχη και στη Νέα Υόρκη όπου ο Μαρτέλης είχε πάει για να βρει τους υπόλοιπους της σπείρας καθώς και τους πολύτιμους ελληνικούς θησαυρούς. Φυσικά υπήρχαν απόπειρες δολοφονίας του, κυνηγητά, σκηνές δράσης με συλλήψεις Ιερόσυλων και άλλα τέτοια ωραία. Οι δε διάλογοι έμοιαζαν αρκετά με κάποιους που είχαν χρησιμοποιηθεί και στο προηγούμενο σήριαλ: η μικρή επιτυχία του το επέτρεπε.
Οι ηθοποιοί της σειράς είχαν αγαπηθεί τόσο ώστε οι περισσότεροι χρησιμοποιήθηκαν σε άλλους ρόλους και στη «Βεντέτα» που ακολούθησε: μάλιστα η γιαγιά ενός φίλου μου, όταν είδε στη «Βεντέτα» το Δημήτρη Μυράτ να παίζει τον πρόεδρο του δικαστηρίου, φώναζε και σταυροκοπιότανε για το πώς είναι δυνατόν να μη βλέπουν ότι ο αρχαιοκάπηλος το έσκασε από τη φυλακή κι έγινε δικαστής!Ηταν τέτοια η εθνική υστερία για το Μαρτέλη, ώστε όχι μόνο δεν βλέπαμε μπάλα την Τετάρτη που μεταδίδονταν τα επεισόδια, αλλά δε συζητούσαμε και τίποτα άλλο. Ομολογώ ότι ένα καλοκαίρι σε διακοπές στο Πήλιο με κάτι φίλους το ίδιο βλαμμένους με μένα κλέψαμε μια εικόνα από ένα ξωκλήσι και θέλαμε να στείλουμε γράμμα στο Δήμαρχο ότι θα την επιστρέψουμε μόνο αν ειδοποιηθεί ο Μαρτέλης ή έστω κάποιος από την εφημερίδα του Βόλου, την ιστορική Θεσσαλία. Θέλαμε να την τεμαχίσουμε, αλλά μπροστά στην πιθανότητα να εμφανιστεί ο Μπιμπίλας και να μας κυνηγάει την πήγαμε πίσω. Ελπίζω ο Αγιος Θανάσης να μας συγχώρεσε...
Πηγή: http://www.sport.gr/Article/Blogs/%CE%9A%CE%B1%CF%81%CF%80%CE%B5%CF%84%CF%8C%CF%80%CE%BF%CF%85%CE%BB%CE%BF%CF%82/%CE%A4%CE%B1-%CE%BC%CE%B5%CE%B3%CE%AC%CE%BB%CE%B1-%CF%83%CE%AE%CF%81%CE%B9%CE%B1%CE%BB-%28part1%29:-%CE%BF%CE%B9-%CE%99%CE%B5%CF%81%CF%8C%CF%83%CF%85%CE%BB%CE%BF%CE%B9%E2%80%A6-/85-124555.html
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή: