Ορατότης μηδέν (1970)

Τρομερή ταινία. Αρέσει-δεν αρέσει ο Φώσκολος ήταν μεγάλο ταλέντο και μας έδωσε πολύ ωραίες ταινίες εκείνη την εποχή είτε ως σκηνοθέτης είτε ως σεναριογράφος μόνο (Με φόβο και πάθος, Κατηγορώ τους ανθρώπους, το χώμα βάφτηκε κόκκινο κλπ.).

Μακάρι να είχαμε και σήμερα έναν Φώσκολο στον ελληνικό κινηματογράφο. Οι ταινίες αυτές βλέπονται άνετα τόσα χρόνια μετά.
 
Ο Φώσκολος πραγματικά ξεκίνησε πολύ καλά στο σινεμά. Δεν παύει να υπάρχει μια υποβόσκουσα υπερβολή στις ταινίες του εκείνης της εποχής (ακόμα και στη συγκεκριμένη, τα φέρετρα που το κύμα βγάζει στην παραλία), αλλά τα επόμενα χρόνια ήταν που το ξεχείλωσε...
 
Έχω ξεκινήσει να βλέπω τις παλιές ταινίες του Κούρκουλου. Μέχρι τώρα έχω δει το "Κατηγορώ του ανθρώπους", "Κοινωνία ώρα μηδέν", "Ορατότης μηδέν", "Ένας μεγάλος έρωτας" και "Ενα γελαστό απόγευμα". Οι 2 πρώτες είναι σε σενάριο Φώσκολου και σκηνοθεσία Ντίνου Δημοπουλου, ενώ το "Ορατότης μηδέν" είναι σενάριο-σκηνοθεσία Φώσκολου. Ο Φώσκολος στις 2 πρώτες περιορίστηκε, με την καλή έννοια όμως, από τον σκηνοθέτη, ενώ στην 3η ταινία "αφιέρωσε"...ό,τι δεν μπόρεσε να κάνει με τον Δημόπουλο, το έκανε όταν είχε και την σκηνοθεσία :)

Για να μην παρεξηγηθώ, λατρεύω τον παλιό Φώσκολο, και σε συνδυασμό με Ντίνο Δημόπουλο, Κούρκουλο και την υπόλοιπη παρέα (Ζ. Τσαπελης, Αγ. Αντωνόπουλος, Φλ. Ζάννα, Τζ. Ρουσέα, κ.α.) μας έχουν δώσει υπέροχες ταινίες!

Μήπως θυμάται κανείς σε ποιά ταινία πατάει μια μπουλντόζα το χέρι του Κούρκουλου? Δεν είναι σε καμία από αυτές που είδα :(
 
domniki είπε:
Έχω ξεκινήσει να βλέπω τις παλιές ταινίες του Κούρκουλου. Μέχρι τώρα έχω δει το "Κατηγορώ του ανθρώπους", "Κοινωνία ώρα μηδέν", "Ορατότης μηδέν", "Ένας μεγάλος έρωτας" και "Ενα γελαστό απόγευμα". Οι 2 πρώτες είναι σε σενάριο Φώσκολου και σκηνοθεσία Ντίνου Δημοπουλου, ενώ το "Ορατότης μηδέν" είναι σενάριο-σκηνοθεσία Φώσκολου. Ο Φώσκολος στις 2 πρώτες περιορίστηκε, με την καλή έννοια όμως, από τον σκηνοθέτη, ενώ στην 3η ταινία "αφιέρωσε"...ό,τι δεν μπόρεσε να κάνει με τον Δημόπουλο, το έκανε όταν είχε και την σκηνοθεσία :) Για να μην παρεξηγηθώ, λατρεύω τον παλιό Φώσκολο, και σε συνδυασμό με Ντίνο Δημόπουλο, Κούρκουλο και την υπόλοιπη παρέα (Ζ. Τσαπελης, Αγ. Αντωνόπουλος, Φλ. Ζάννα, Τζ. Ρουσέα, κ.α.) μας έχουν δώσει υπέροχες ταινίες!

Μήπως θυμάται κανείς σε ποιά ταινία πατάει μια μπουλντόζα το χέρι του Κούρκουλου? Δεν είναι σε καμία από αυτές που είδα :(
Είναι η ταινία "η ζουγκλα των Πολεων" με τον Κ.Πρέκα του 1970.......Δεν είναι με τον Κουρκουλο
 
Ευχαριστώ antonovar! Έχεις δίκιο, την βρήκα την ταινία και θα την δω :)
 
Σκηνοθετικα/σεναριακα λαθη

1)Στην απολογια του ο πλοιοκτητης Ηροδοτος Ριχτερ λεει:"το πλοιο ξεκινησε απο το Λαγκος της Νιγηριας,επιασε στο Καταρ και συνεχισε για Πειραια.Μετα τη Μαλτα η τρικυμια ηταν φοβερη..."Αφου το πλοιο πηγαινε για Πειραια απο Καταρ,πως ειναι δυνατον να επεσε σε τρικυμια μετα τη Μαλτα;Η Μαλτα δεν βρισκεται στη διαδρομη Καταρ-Πειραιας!

2)Κι αφου το ναυαγιο εγινε καπου κοντα στη Μαλτα,πως η διασωση και η περισυλλογη εγινε απο ελικοπτερα Sikorsky της ελληνικης πολεμικης αεροποριας (αυτα που φαινονται στην αρχη) κι οχι απο ιταλικα;Αλλα και οι νεκροι κι ο δασωθεις αντι να μεταφερθουν στα κοντινοτερα ιταλικα νοσοκομεια,μεταφερθηκαν στην Αθηνα και το ΚΑΤ;
 
1. Από το 1967 μέχρι το 1975 η διώρυγα του Σουέζ ήταν κλειστή, οπότε ένα πλοίο που έκανε τη διαδρομή Κατάρ - Πειραιάς περιέπλεε την Αφρική και έμπαινε στη Μεσόγειο από το Γιβραλτάρ. Άρα περνούσε (χονδρικά) από Μάλτα. Τώρα τι νόημα έχει ένα πλοίο να πάει μπρος - πίσω από Νιγηρία στο Κατάρ και μετά Πειραιά είναι άλλη ιστορία... δεν είμαι μεγαλοεφοπλιστής κι έτσι δεν ξέρω πώς αποφασίζουν τα δρομολόγια

2. Διότι ο προϋπολογισμός της ταινίας δεν σήκωνε ταξιδάκια σε Ιταλία ή πληρωμή Ιταλών ηθοποιών ώστε ο Ευαγγελισμός να παίζει το ρόλο του ιταλικού νοσοκομείου L'Annunciazione
 
1. Από το 1967 μέχρι το 1975 η διώρυγα του Σουέζ ήταν κλειστή, οπότε ένα πλοίο που έκανε τη διαδρομή Κατάρ - Πειραιάς περιέπλεε την Αφρική και έμπαινε στη Μεσόγειο από το Γιβραλτάρ. Άρα περνούσε (χονδρικά) από Μάλτα. Τώρα τι νόημα έχει ένα πλοίο να πάει μπρος - πίσω από Νιγηρία στο Κατάρ και μετά Πειραιά είναι άλλη ιστορία... δεν είμαι μεγαλοεφοπλιστής κι έτσι δεν ξέρω πώς αποφασίζουν τα δρομολόγια

2. Διότι ο προϋπολογισμός της ταινίας δεν σήκωνε ταξιδάκια σε Ιταλία ή πληρωμή Ιταλών ηθοποιών ώστε ο Ευαγγελισμός να παίζει το ρόλο του ιταλικού νοσοκομείου L'Annunciazione
Ναι οντως σχετικα με το 1 το αναφερει στην ταινια ο καπετανιος Α.Αντωνοπουλος στη συζητηση του με τον Κατρακη-Ριχτερ οτι το Σουεζ ηταν κλειστο.Το ειδα κι εγω τωρα.Σχετικα με το 2,μπορουσαν να βαλουν ιταλικα αυτοκολλητα στα ελικοπτερα και ιταλικες πινακιδες στο νοσοκομειο και τα ασθενοφορα,οπως πχ στις πολεμικες ταινιες εβαφαν τανκς με συμβολα των ναζι για να παραστησουν τα γερμανικα τανκς και στα κτηρια εβαζαν την περιφημη επιγραφη "Kommandatur" διπλα στη σημαια των ναζι.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Είμαι κάθετα αρνητικός και ενάντια όπως και όλοι μας βέβαια στο ψαλίδι που πέφτει κατά καιρούς σε ταινίες. Αλλά στην προκειμένη περίπτωση επιβαλλόταν να γίνει στην κακόγουστα μακάβρια σκηνη στην παραλία της Ψάθης με τα πλεούμενα φέρετρα σαν συμβολισμός για τους νεκρούς του ναυαγίου. Δεν μπορώ να καταλάβω το σκεπτικό του Φώσκολου να προβεί σε τέτοιο άκομψο παραλληλισμό. Η θέα των φερέτρων προκαλεί σε όλους μας τουλάχιστον ρίγη έως αποστροφή φόβου. Έχει μανία φαίνεται ο Φώσκολος με συσχετισμούς με ότι θανατικό υπάρχει. Θυμάμαι μια άλλη ταινία που νομίζω ήταν η Κατάχρηση εξουσίας, όπου μια σκηνή γυρίστηκε νύχτα σε νεκροταφείο (μπρρρ). Φήμες ότι έπαιρναν μάτι το γύρισμα των σκηνών κάτι σατανιστές που έτυχε να βρίσκονται εκεί κοντά και το πρωί βρέθηκε ένας σφαγμένος κόκορας από τους ίδιους ανάμεσα στα μνήματα, ελέγχονται ως ανυπόστατες και ανακριβείς. Απορώ πως επέτρεψαν το γύρισμα οι αρμόδιες τοπικές αρχές.
Για να επανέλθουμε στην Ορατότης μηδέν δεν αποκλείεται στην θέα των ξύλινων παλτών να τρόμαξε τόσο πολύ ο Γαλανός, για αυτό έτρεξε σε χρόνο dt και έγινε Μπολτ και έφτασε μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα από την Ψάθη στο Πέραμα. Εγώ στην θέση του θα είχα φτάσει στην Μαδαγασκάρη!
Και κάτι τελευταίο από την ταινία. Επιβεβαιώνονται όσοι πιστεύουν ότι η μουσική είναι αθάνατη. Γιατί μετά την έξωση που έκανε στον Κρεούζη η ευτραφής σπιτονοικοκυρά του, του πέταξε την πραμάτεια του στον δρόμο, και αυτός ατάραχος έβαλε φωτιά, έκαψε την προίκα του και ταυτόχρονα έβαλε στο πικαπ τον δίσκο Βρέχει φωτιά στην στράτα μου. Η πραμάτεια του κάηκε σε λίγα δευτερόλεπτα εκτός από το αθάνατο πικάπ και ακούσαμε το τραγούδι του Στράτου μέχρι τελευταία νότα. Εδώ είναι πολύ προχώ σενάριο και σκηνοθεσία. όχι παίζουμε. Α ρε Φώσκολε με τα αδιάβροχα πικάπ σου.
 
Πίσω
Μπλουζα