Παιχνίδια με εντυπωσιακό τεχνικό τομέα [MegaDrive]

UNCLE CARL

RetroWannaBe
Joined
16 Mαϊ 2010
Μηνύματα
100
Αντιδράσεις
2
Δεν έχω δεί κάποιο αντίστοιχο thread στο foroum και είπα να ανοίξω ένα! Τονίζω πως θα μιλήσω για παιχνίδια που εντυπωσίασαν τον απλό χρήστη με τον τεχνικό τους τομέα παρόλου που μπορεί κάποια από αυτά να μην ήταν καλά παιχνίδια ή να ήταν εύκολο να προγραματιστούν και να μην εντυπωσιάζουν τους ειδικούς σε αυτά τα θέματα! Θα παραθέσω τα εξώφυλλα τους γιατί έχει τη πλάκα του να βλέπεις το artwork και το κείμενο στα οπισθόφυλλα! Tέλος παραθέτω και τα απαραίτητα βιντεο, που κατα κανόνα όμως αδικούν τα παιχνίδια.

Αρχικά θα αναφερθώ σε παιχνίδια που έπαιξα και τερμάτισα στην εποχή τους:

1) Ristar (1995):




ristareur.jpg





Το αγόρασα όταν έβλεπα στα περιοδικά το πολύχρωμο Rayman και άκουγα πόσο καλό animationέχει κτλ. Πραγματικά με εντυπωσίασε με τα πανέμορφα γραφικά του και τις μελωδίες του. Ποσότητα χρωμάτων που δεν περίμενα να δω στο megadrive, μπόλικη κίνηση στο background, όμορφο animation και μελωδίες που θα ζήλευαν συστήματα με πολύ καλύτερο soundchip. Αξίζει να προσέξετε την όμορφη εισαγωγή και μερικά όμορφα εφέ όπως τα νερά που σκοτεινιάζουν όσο πιο βαθιά πας στη πίστα 2-2! Ποιος χρειάζεται την νέα (τότε) γενιά για 2Dπλατφόρμες όταν έχεις τον Ristar?

Βαθμός εντυπωσιασμού τότε: 8

Βαθμός εντυπωσιασμού τώρα: 8, το παιχνίδι γέρασε πολύ καλά

Αξίζει να το παίξεις σήμερα: Φυσικά, είναι ένα πολύ διασκεδαστικό platformer.

Βίντεο:

Βαθμός εντυπωσιασμού τότε: 10

Βαθμός εντυπωσιασμού τώρα: 7 βλέπετε άνετα σήμερα !

Αξίζει να το παίξεις σήμερα: To συστήνω ανεπιφύλακτα σε όλους τους fanπαιχνιδιών όπως το contraκαι το metalslug!
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Eξαιρετικό αφιερωμα! Μπράβο θείε Carl :D
 
Μπράβο ειλικρινά τρομερός! :)

Το Flink και το Vectorman 1 ήταν τα τελευταία παιχνίδια που είδα στο mega drive, πραγματικά αυτή η πλατφόρμα θα μπορούσε άνετα να βγάζει ακόμη παιχνίδια (επίσημα :) )

Βέβαια το Duke Nukem 3d ίσως θα ήταν καλύτερα να μην βγει..(από ότι είδα στο βίντεο δηλαδή(ς))
 
Πάντως, εξαιρετικό FPS για το MegaDrive είναι το ZeroTolerance!

Δοκιμάστε το οπωσδήποτε!

Και το Sonic 3 το θεωρώ πολύ εντυπωσιακό για την εποχή του. Έδειχνε πανέμορφο (όπως άλλωστε και όλα τα Sonic στο MD). Και το Castlevania Bloodlines με την πίστα με τους καθρέφτες το θυμάται κανείς;
 
ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ THREAD !!!!!

εγώ θα πρόσθετα και το Probotector/Contra στη λίστα :D

ωραίος και μερικά δεν τα ήξερα καν (duke3d πχ...) πάω για τεστ στο CDX!!!

σημ. το ΤΡΟΜΕΡΟ Gunstar Heroes είναι από την ομάδα των Contra από όσο θυμάμαι :)

 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Θα ηθελα να δοκιμασεις και το bloodnet που για ανεξηγητο λογο γραφει πανω "battle frenzy". Ειναι απο τα καλυτερα FPS (doom clone) του megadrive.

To comix zone το επαιζα πριν απο λιγο, απιστευτη συμπτωση. Δεν ειναι ομως αξιολογο δεν μπορεις να περασεις ουτε καν το πρωτο τελικο κακο.

Το sonic 3D δεν μου αρεσε καθολου, χιλιες φορες soniCD.

To gunstar heroes το θελω τρελα, αλλα που να το βρω!
 
Λίγα τα λόγια σου για το Comix Zone! :p

Παιχνιδάρα και πολύ δύσκολο!
 
Δηλαδη εχει καλο gameplay?

ουτε στην 3η πιστα δεν μπορεις να πας...

γραφικα: 8

ηχος : 8

gameplay: 5

διαρκεια : 3

γενικα : 6

Ειναι μαλλον ενα απλα καλο παιχνιδι, τιποτα ιδιαιτερο.

Ειχα μαζι μου και το desert strike, και επαιξα 20 λεπτα το comix zone

και 2,5 ωρες το desert strike...
 
Ε οκ δεν μπορεί να αρέσει σε όλους. Τι σημαίνει το ούτε στην 3η πίστα δεν μπορείς να πας; Απλώς είναι πολύ δύσκολο! Πάντως το λατρεύω σαν παιχνίδι, τα σπάει !
 
-Alien Soldier

-Ecco 2

-Eternal Champions

-Samurai Showdown

-Thunderforce 4

-Xperts
 
f2bnp είπε:
Ε οκ δεν μπορεί να αρέσει σε όλους. Τι σημαίνει το ούτε στην 3η πίστα δεν μπορείς να πας; Απλώς είναι πολύ δύσκολο! Πάντως το λατρεύω σαν παιχνίδι, τα σπάει !
Μαζί με τα Sonic, θεωρώ το Comix Zone το καλύτερο παιχνίδι του Mega Drive. To είχα τερματίσει πάνω από 20 φορές (ενταξει, τότε δεν είχαμε και emulators με άπειρα roms να τα κατεβάζουμε τσάμπα, αλλά το παιχνίδι με τραβούσε έτσι κι αλλιως). Είναι λίγο δύσκολο στην αρχή, αλλά αν χρησιμοποιείς τα items στα σωστά σημεία γίνεται εύκολο. Επεισης για να το ευχαριστηθεις, πρεπει να το παιξεις με 6κουμπο pad.
 
Ενα απο τα εντυπωσιακοτερα παιχνιδια της κονσολας ηταν αναμφισβητητα το Ranger X που καταφερε και "εσπασε" τους περιορισμους της πλατφορμας τοσο στη παλλετα οσο και στα ταυχτοχρονα απεικονισμενα χρωματα (Scan line palette swapping).

 
Wally είπε:
Αυτο που βελτιωνε χρονια με τη χρονια τη ποιοτητα των γραφικων ηταν τα μεγεθη των carts. Αν θυμαμαι καλα ξεκινησαν απο 1 (Strider arcade perfect απο τα αποδυτηρια) και εφτασαν τα 40 (SSFII).
Δεν είναι. Λείπουν αρκετά από τα animations και υπάρχουν και και στιγμές όπου το μηχάνημα αποφεύγει να ζωγραφίζει τα πάντα για λίγα frames. Για τότε ήτα έπος βέβαια, ειδικά σε σύγκριση με τις υπόλοιπες ελεινές εκδόσεις για computers και άλλες κονσόλες. Μπορεί κάποιος να τα βάλει πλάι πλάι με MAME και Mega Drive emus και να παρατηρήσει τις διαφορές. Επαναλαμβάνω ότι ΤΟΤΕ ήταν έπος.

Επίσης αναφορά στο thread πρέπει να γίνει στο Sonic & Knuckles, που είναι τόσο πολύχρωμο που αναρωτιέσαι πώς γίνεται να πετύχεις κάτι τέτοιο μόνο με 64 χρώματα.
 
Εκτος απο πολυχρωμο, ειναι και ταχυτατο και με αρκετα ομαλο scrolling.

Σε megadrive μονο το ZOOL το συναγωνιζεται.

Γενικα στα 16μπιτ, τα donkey Kong ΔΕΝ ειναι τοσο γρηγορα (αν και εχουν καλυτερα γραφικα)

ενω σε ταχυτητα σε συνδιασμο με πολυχρωμια/γραφικα μονο το Mr Nutz της Α500 ειναι καλυτερο.

Θεωρω οτι απο τεχνικης σκοπιας τα Sonic ειναι αριστουργηματα.
 
Πράγματι μου ξεφυγαν πολλά από αυτά που είπατε όπως τα sonic, το contra, propotector, alien soldier, Ranger X κτλ. Από αυτά που είπατε θα διαφωνήσω μόνο με το X perts, το οποίο μου φαίνεται άθλιο!

Επίσης το zero tolerance δεν μου φαίνεται πολύ εντυπωσιακό. Η οθόνη δράσης καλύπτει το 20% της οθόνης. Το bloodshot/battle frenzy (Νομίζω είναι το ίδιο παιχνίδι που κυκλοφόρησε με διαφορετικό όνομα σε mega drive - mega cd) είναι αρκετά πιο όμορφο και τρέχει full screen έχει τραγικό frame rate(ούτε 10 καρέ δεν μου φαίνεται να πιάνει-σε emulator όμως). Γι' αυτό συμπεριέλαβα το duke nukem, το κατα τα άλλα άθλιο, στη λιστα: Τρέχει σε μεγάλο παράθυρο και έχει ικανοποιητικό frame rate ταυτόχρονα. Η κονσόλα πάντως δεν ήταν σχεδιασμένη να παίζει τέτοια παιχνίδια και δεν νομίζω ότι αξίζει το κόπο να ασχοληθεί κανείς μαζί τους!

To comix zone είναι πράγματι πολύ δύσκολο παιχνίδι άλλα εγώ είχα διασκεδάσει πολύ μαζί του. Βέβαια μιλάμε για εποχές που τα καινούργια παιχνίδια του mega drive κόστιζαν 22.900 δρχ και με το χαρτζιλίκι μου αγόραζα ελάχιστα παιχνίδια το χρόνο, οπότε αν ένα παιχνίδι ήταν δύσκολο δεν με ενοχλούσε! Επαιζες ξανά και ξανά το ίδιο παιχνίδι, γινόσουν master και κάποτε το τερμάτιζες. Η αλήθεια είναι πως σήμερα, με την πληθώρα επιλογών και την έλειψη χρόνου, αυτά τα παιχνίδια κουράζουν!

Τέλος διαφωνήσω παντως με την άποψη ότι τα παιχνίδια του mega drive δεν εξελίχθηκαν με το χρόνο! Με το πέρασμα του χρόνου είδαμε ποιοτικό rotation και scalling πιο πολλά χρώματα πολύγωνα κτλ. Τα παιχνίδια του 89-90 μοιάζουν πιο πολύ με 8μπιτα ενώ αρκετά του 94-96 με μικρές βελτιώσεις μπορούν να κυκλοφορήσουν και σήμερα! Τα παιχνίδια στο δεύτερο μισό της ζωής της κονσόλας μου φαίνονται πολύ πιο όμορφα! Μάλιστα μου φαίνεται πως είναι από τις κονσόλες που ξεζουμίστηκαν περισσότερο από τους προγραμματιστές!
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Φυσικα και τα παιχνιδια εξελιχθηκαν τεχνικα απλα κυριως λογω της αυξησης της χωριτηκοτητας του cart.

Οπως λενε αρκετοι προγραμματιστες το Megadrive δεν ηταν και πολυ "programable" με την εννοια των εξυπνων τρυκ και του δημιουργικο κωδικα.

Ψευτο-transparencies, highlights, "βαθια" parallax scrollings ειδαμε απο τα πρωτα κιολας παιχνιδια.

To Megadrive αποτελεσε ενα μικρο θαυμα αφου καταφερε να κοντραρει - και σε καποιες περιπτωσεις να ξεπερασει - τεχνικα κονσολες που κυκλοφορησαν δυο χρονια μετα και κοπαναγαν το μισο computation πανω στα carts. Ονοματα δεν λεμε, υποληψεις δεν θιγουμε.

Eιχε δυνατο raw computing power και ολα τα παιχνιδια ηταν σχεδον ακατεβατα 320*240.

Η Sega θα μπορουσε με αρχικα μπαλωματα να σβησει καποιες ανοητες ελλειψεις (reverb κτλ).

Θα μπορουσε να τελειωνε τον ανταγωνισμο βγαζοντας ενα ελαφρα cut-down System16b consolized (χωρις extra super scalars 68xxx κτλ). Και ας μην αρχισουμε για το κοστος. To board ηταν ηδη 2 ετων οταν λανσαριστηκε το MegaDrive. Οτι εκανε και με το Dreamcast και τη χρηση του Naomi board.
 
Δειτε αυτό το video ειναι πολυ ενδιαφέρον. Δειχνει καποιες από τις περιπτώσεις που τα παιχνίδια ξεπερνουν τα 64 χρώματα στην οθόνη (εχει μετρητή). Οι εισαγωγικές οθόνες του Toy Story πχ ξεπερνάει τα 100+!

 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Συμφωνα με τα τεχνικα χαρακτηριστικα εχει 512 διαθεσιμα χρωματα

με ταυτοχρονη απεικονιση 64 χρωματων. Τωρα το προγραμμα που φαινεται

και το βιντεακι δεν μπορει να θεωρηθει αποδειξη για περισσοτερα...

Γενικα βιντεο, φωτο και λοιπα στοιχεια απο το διαδικτυο δεν αποτελουν ποτε αποδειξη,

σε ολα τα θεματα ισχυει.

Αν και τα χρωματα περιοριζονται απο αλλους παραγοντες, οπως τα διπλανα πιξελς

οποτε μπορει να ειναι και περισσοτερα αλλα και λιγοτερα.

Για την ιστορια το παρομοιο SNES εχει 256 χρωματα απο 32.768, το pc engine 32 απο 512,

το turbografhx 32 απο 1024, ενω η Α500 εχει 4096 απο 4096.

Το megadrive στηριζεται στον εξαιρετικο 68000 και εχει ΤΑΧΥΤΗΤΑ, εκει δεν παιζεται

σε σχεση με το SNES...
 
Γιατί μια πατέντα σε στυλ ΗΑΜ αποκλείεται δηλαδή...; δεν έχουν όλα τα μηχανήματα τα κολπάκια τους; γιατί το Md να μην έχει; Και τί σχέση έχουν τα διπλανά pixels, δεν είναι ακουαρέλλα να ξεγεύγει το χρώμα χαχαχ

Εξάλλου αν παρατηρήσεις τα πολλά χρώματα προκύπτουν σε στατικές εικόνες ή σε screens που έχουν ένα μέρος τους στατικό.

Με την ίδια λογική ούτε τα τεχνικά χαρακτηριστικά που βρίσκεις στο νετ είναι απόδειξη...

Έχουμε δει και άλλα παρόμοια σε άλλα μηχανήματα, όπως το Conker στο Ν64 που γενικά σαν μηχάνημα έχει ένα θέμα με την απεικόνηση, εκεί δεν είναι καθαρά θέμα προγραμματισμού; (για τον microcode μιλάω btw)
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Υπαρχει το Scan-line palette swapping και αλλο ενα κολπο που περιγραφεται εδω

There was a trick which I didn't see until very late in the Genesis' lifetime, but I don't think any game actually used. Which involved turning off the screen and using DMA to write repeatedly to the background color. The net result was you got a bitmapped 16bit color screen in RAM with no borders but it wasn't quite 1 color/pixel, some colors would cover 2 pixels. And like many Atari ST effects it was extremly timing dependant, so getting it working on one hardware rev required slightly different incantations than getting it working on a different rev. I wrote a proof of concept 3D maze game demo using it, but it just wasn't worth it.
 
Πίσω
Μπλουζα