Παιχνίδια με εντυπωσιακό τεχνικό τομέα [MegaDrive]

mike είπε:
Το megadrive στηριζεται στον εξαιρετικο 68000 και εχει ΤΑΧΥΤΗΤΑ, εκει δεν παιζεται σε σχεση με το SNES...
Και αυτό αλήθεια είναι. Πολλά multiplatform παιχνίδια που βγήκαν και στα δύο μηχανήματα είχαν συνήθως καλύτερα γραφικά στο SNES, αν τα κοιτουσαμε σε στατικές οθόνες, αλλά στην κίνηση και το animation το Μegadrive υπερτερουσε. Επεισης ειχε και πιο γρήγορη ανταπόκριση με το pad οπότε τα περισσότερα παιχνίδια είχαν μια πιο ωραία και ομαλή αισθηση στο Megadrive. Και το λέω από προσωπικές εμπειρίες αφού για αρκετό καιρό είχα και τις δύο κονσόλες και νοικιαζα παιχνίδια.

Μου έχει μεινει η περίπτωση του Earthworm Jim το οποιο σε στατικές εικόνες ήταν πολύ πιο ωραίο στο SNES (είχε και καποια extra effects) αλλά στο Megadrive ήταν πιο ομαλό και το animation έμοιαζε να ειχε περισσότερα frames με αποτελεσμα να μοιαζει περισσότερο σαν cartoon από ότι στο SNES. Και το Mortal Kombat 3 θυμάμαι είχε καλύτερα γραφικά στο SNES αλλά στο Megadrive το ευχαριστιόμουν περισσότερο γιατι ένιωθα ότι είναι πιο γρήγορο και οι χαρακτήρες αντιδρουσαν αστραπιαία στις εντολές μου.

Ισως αυτό να εννοουσαν οι Αμερικάνοι με την έννοια "blast processing"? :p
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Display Palette: 512 colors (3:3:3 RGB)

Onscreen colors: 64 (normal) or 183 (using shadow/highlight mode)

@Imgema: ναί, εκτός από τα διπλάσια Mhz στην περίπτωση του md, το SNES είχε έναν καθαρά 16bit επεξεργαστή που βασιζόταν παραπάνω στα περιφερειακά υποσυστήματα, σε αντίθεση με τον "υβριδικό" 68Κ.. βέβαια αυτό με το input lag δεν το έχω παρατηρήσει για να πω την αλήθεια :p
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Δεν ξερω αν ειναι ακριβώς input lag, ίσως να μου έδινε αυτην την αίσθηση λόγω του ταχύτερου gameplay? Πάντως υπήρχε και η φήμη οτι στο Megadrive τα sport games ήταν καλύτερα λόγω αυτού (δεν ξερω αν ισχυει γιατί δεν παιζω sport games).
 
Σε ενα sport παιχνιδι που εχω λιωσει, η διαφορα ειναι συντρηπτικη υπερ του megadrive.

Μιλαω για το NBA JAM, αν και η διαφορα ωφειλεται στα πολυ περισσοτερα samples του MD, παρα στην ταχυτητα.

Οσο για τα τεχνικα χαρακτηριστικα, εγω τα ειδα γραμενα σε εντυπο που τυπωθηκε το 1993,

καμια σχεση με ιντερνετ.
 
mike είπε:
Σε ενα sport παιχνιδι που εχω λιωσει, η διαφορα ειναι συντρηπτικη υπερ του megadrive.Μιλαω για το NBA JAM, αν και η διαφορα ωφειλεται στα πολυ περισσοτερα samples του MD, παρα στην ταχυτητα.

Οσο για τα τεχνικα χαρακτηριστικα, εγω τα ειδα γραμενα σε εντυπο που τυπωθηκε το 1993,

καμια σχεση με ιντερνετ.
το οποίο είναι; περιοδικό; φυλλάδιο development kit για megadrive; τί ακριβώς το κάνει πιο αξιόπιστο από το wikipedia πχ ή τα άπειρα sites των homebrew programmers / emulator programmers;

το γεγονός ότι το είδες σε έντυπο του '93 που δεν υπήρχε σχεδόν καμοία δυνατότητα επιβεβαίωσης/διασταύρωσης είναι χειρότερο... όχι ότι είναι λάθος η πληροφορία (μισή θα την έλεγα)
 
Ο Keropi έχει και πάλι δίκιο!

Γενικά δεν νομίζω ότι το MegaDrive ήταν πιο γρήγορο από το SNES. Το ότι ο ένας επεξεργαστής τρέχει στην μισή ταχύτητα του άλλο δεν λέει και πολλά. Το θέμα είναι πως δουλεύει ο επεξεργαστής. Για παράδειγμα θα πω ότι στα PC ας πούμε ,στα παιχνίδια, ο επεξεργαστής της AMD K6-2 στα 400MHz ήταν πολύ πιο αργός από τον Intel Pentium 3 στα 400MHz!
 
παραθέτω ένα απόσπασμα:

[...] the SNES could actually display 2-3 times the colors on screen, while the Genesis could display 2-3 times the sprites and independently scrolling 2D planes. The SNES also could scale and rotate one 256 color plane, which could be made to look like large objects such as Bowser in Super Mario World or the Bomber in the first level of Contra IV. Alternately, games on the Genesis typically ran with less slowdown, featured faster scrolling levels, "tilted" sprites and backgrounds, and featured more custom special effects like scaling backgrounds and fully polygonal gameplay without any cart loaded processors. The Genesis' software effects are best seen in Contra Hard Corp, Castlevania Bloodlines, Batman and Robin, Ranger X, Sonic 3D Blast's bonus levels, LHX Attack Chopper, and Red Zone, for starters.
 
keropi είπε:
το οποίο είναι; περιοδικό; φυλλάδιο development kit για megadrive; τί ακριβώς το κάνει πιο αξιόπιστο από το wikipedia πχ ή τα άπειρα sites των homebrew programmers / emulator programmers; το γεγονός ότι το είδες σε έντυπο του '93 που δεν υπήρχε σχεδόν καμοία δυνατότητα επιβεβαίωσης/διασταύρωσης είναι χειρότερο... όχι ότι είναι λάθος η πληροφορία (μισή θα την έλεγα)
Όταν βρω τα τεύχη του gamepro θα το επιβεβαιώσουμε. :)
 
Λοιπον το διαβασα σε αφιερωμα περιοδικου εκεινης της εποχης, ειχε ολες τις κονσολες,

ακομα και το c64 game system και gx4000.

Δεν υπαρχει αμφισβητηση.

Σε αυτο που κανετε λαθος ειναι οτι δεν ανεφερα πουθενα οτι ειδα κατι σχετικο με την ΤΑΧΥΤΗΤΑ.

Τα χρωματα ανεφερα.

Αρα τι εννουμε οτι ειναι καποιο ειναι γρηγοροτερο απο το αλλο?

επαιξα sonic στο SNES και μου φανηκε αργο? οχι φυσικα.

Επαιξα NBA JAM και μου φανηκε καλυτερο/γρηγοροτερο στο megadrive.

Και το μονο που εμπιστευομαι ειναι τα ματια μου και η γνωμη μου.

Ασχετα οτι το NBA JAM του SNES ειναι πιο αργο, πιθανον επειδη εχει καλυτερα γραφικα στο SNES απο το megadrive.

Δεν εχει σχεση η ταχυτητα του επεξεργαστη, οι περισσοτεροι για παραδειγμα ξερουν οτι ο 68040 στα 25 ειναι γρηγοροτερος απο τον 68030 στη διπλασια ταχυτητα (50).

Ακομα και σε αμεση συγκριση να βαζαμε τον 68000 στα 8 με τον 65C816 στα 3,58, δηλαδη συγκριση MIPS, παλι δεν αποδεικνυει οτι το megadrive ή το SNES ειναι γρηγοροτερο, μιαs και η τελικη λειτουργια επειρεαζεται απο χιλιους παραγοντες.

Δυστυχως ειναι αδυνατο να αποδειχθει πιο ειναι γρηγοροτερο.

Διαφωνεις φιλε keropi ?

Με εσενα πραγματικα μου αρεσει να μιλαω, μιας και φαινεται να κατεχεις και τεχνικα, αλλα και να εχεις δοκιμασει και πολυ hardware. Εκει που διαφωνω ειναι στα emulator, ποτε δεν εχω τρεξει κανενα εκτος απο mame.
 
Έχει κάποιος την δυνατότητα να αντιπαραβάλλει video captures από τα παιχνίδια και σε ένα video; Το σκέφτομαι εδώ και καιρό σαν ιδέα. Είτε με κανονικό hardware είτε με emulator, να γίνου capture multiplatform τίτλοι της εποχής και να αρχειοθετηθούν με βάση τις διαφορές και τα χαρακτηριστικά τους.

Eθελοντικά μπορώ να κάνω capture MegaDrive/MEGA CD/32X games με emulation και να τα δώσω σαν input για το συγκριτικό. Σπουδαίο αρχείο θα γινόταν αυτό και πρωτότυπο.
 
Καλυτερα στα πραγματικα μηχανηματα.

Αλλα και παλι δεν αποτυπωνει την "αισθηση" που δινει το παιχνιδι.
 
Καλύτερα μέσω emulator. Είναι πολύ πιο εύκολο να τα σετάρεις όλα και να κάνεις record.
 
Η αχχιλειος πτερνα του SNES ηταν ο επεξεργαστης του. Ο 65816 ετρεχε στα 3.58MHz, ηταν μια μετεξελιξη του 6502 και μπορουσε να address-αρει μονο 64kb chunks δεδομενων. Μαλιστα αυτοι οι 2 περιορισμοι βαζαν βαρυδια και στο εξαιρετικο SPC700 που αναγκαστικα ταιζοταν με 64kb (ολα τα αρχεια ηχου που μπορει να ριπαρει καποιος απο ενα SNES rom ειναι 65536 bytes) αλλα και στα ιδια τα DSP!

Αλλωστε πριν την κυκλοφορια οι φημες ελεγαν οτι το SNES θα φοραγε μια 10 Mhz 68000 CPU. Ομως λογω κοστους (κλασικα) διαλεξαν μια αργη CPU και ξεκινησαν να χωνουν DSP στα carts και να λενε για καποιο μελλοντικο co-proccessor στα 33mhz.

H Nintendo δηλαδη εκανε το εξης εξυπνο: εφτιαξε μια κονσολα που περιειχε μια παναργη και παμφηνη CPU και μετακυλησε το κοστος της δημιουργιας αξιολογων τεχνικα παιχνιδιων στους developers που αγοραζαν απο αυτη τα αναγκαια DSP chips. Καλο ε?

Το οτι ειναι αργο μπορει να το δει καποιος παιζοντας τα προ DSP παιχνιδια (πχ Super R-Type).

Αν θελουμε να το παμε και παραπερα, ο 65816 δεν ηταν καν πραγματικος 16bit (ειχε 8bit register ενω ο 68000 ειχε κανονικο 16bit).

Η αναλυση που χρησιμοποιηθηκε στα SNES games ηταν η 256*224 - γειτνιαζε με τον Spectrum δηλαδη - (δεν υπαρχει κανενα παιχνιδι που να χρησιμοποιει την υψηλη 512*448 )

Δεν ειχε μαμισιο μηχανισμο για sprite hardware scaling και rotation διοτι δεν τραβαγε η CPU. Παλι τα cart DSPs τραβαγαν το κουπι.

Και ολα αυτα 2 χρονια ΜΕΤΑ το Megadrive...
 
εγώ αυτό που έχω καταλάβει με τις γνώσεις μου είναι ότι λόγω mhz , bus και cpu το megadrive "τραβούσε" παραπάνω ΑΛΛΑ του λείπανε διάφορα εφέ στα γραφικά - και το κυριότερο πλήθος χρωμάτων , ενώ το SNES με πιο αργά buses/cpu - που έπρεπε να προσέξεις μην τα παραταίσεις τα χαζό 8bitα buses - βασιζόταν στα PPU του με τα χρώματάκια και τα έξτρα τους... Σε καμοία περίπτωση δεν το λες αποτυχία αφού ακόμα και τα "απλά" του παιχνίδια είναι πολύ καλά... Τώρα για τα DSP καλή η ιδέα τους, αλλά δεν είναι και τόσο πολλά τα παιχνίδια που τα χρησιμοποιούνε για να πούμε ότι το μηχάνημα είναι προβληματικό στο αρχικό του configuration http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Super_NES_enhancement_chips#List_of_Super_NES_games_that_use_enhancement_chips

Κάθε κονσόλα έχει τα δικά της :p απλά πιστεύω ότι λόγω 68000 (που ήταν της μοδός τότε και τον γνωρίζανe σχεδόν όλοι οι προγραμματιστές) το megadrive μπόρεσε και ξεζουμίστηκε λίγο παραπάνω...

edit:

statusgr είπε:
Όταν βρω τα τεύχη του gamepro θα το επιβεβαιώσουμε. :)
ναί, σίγουρα 101% αξιοπιστία, έχω και ένα USER που το SOTBIII το έχουνε review και ότι τρέχει σε 386DX/40 με 4ΜΒ RAM ΛΟΟΟΟΟΟΛΛΛΛΛ
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Καλα λαθη γινονται παντου, εδω στο τεστ της Α500+ το Πιξελ λεει οτι εχει 68000 στα 16ΜΗζ !

Το διαβασα και το εντωπισα τυχαια στην συναντηση του ρετρομανιαξ, μπροστα στους εκπληκτους συν-φορουμητες.
 
Mike: Το turbografx 16 και pcengine είναι η ίδια κονσόλα με διαφορετικό όνομα σε αμερική και Ιαπωνία αντίστοιχα. Μπορούσενα προβάλει ταυτόχρονα στην οθόνη 482 από 512 χρώμματα όπως γράφει το wikipedia. Εχω διαβάσει και αλλού ότι το δυνατό του σημείο ήταν τα πολλά χρώμματα!

Η ιδέα με τα συγκριτικά βίντεο είναι πολύ καλή! Αν υπάρχει η δυνατότητα να να γίνει capture μέσω των πραγματικών μηχανημάτων θα είναι καλύτερα! Οσο καλό emulation και να έχει γίνει δεν συγκρίνεται με το real thing!

Τέλος για να κάνω και λίγο το δικηγόρο του snes, πιστεύω πως τον απλό χρήστη δεν τον ενδιέφερε αν ένα παιχνίδι είχε μέσα special chips ή όλο το κουπί το τραβούσε η ίδια η κονσόλα! Καλά παιχνίδια με εντυπωσιακά γραφικά ήθελε! Βέβαια υπάρχει και το θέμα του κόστους των παιχνιδιών, αλλά ,όπως και σήμερα, μπορούσες απλά να αγοράσεις το παιχνίδι ένα χρόνο αργότερα! Θυμάμαι χαρακτηρηστικά πως τα ίδια Χριστούγεννα ένας φίλος μου αγόρασε το Donkey kong country 2 27.900δρχ :eek: και ένας άλλος το DKC 1 σχεδόν μισή τιμή ( νομίζω 15.000)
 
Το turbografx 16 μπορούσε να πει κάποιος πολύ χονδρικά ότι ήταν μηχάνημα με 8μπιτο επεξεργαστή και 16μπιτη κάρτα γραφικών... είναι κάπου στην μέση , ανώτερο από οποιοδήποτε 8μπιτο αλλά κατώτερο από τα 16αρια...

έχω σκεφτεί πολλές φορές να πάρω ατόφιο video από κονσόλα, αλλά δεν ξέρω πώς... η καλύτερη λύση (που δεν διαθέτω και από ότι έχω καταλάβει έτσι κάνουν capture hdmi) είναι να έχεις ένα DVR, να του δίνεις rgb , από εκεί να πάει στην τηλεόραση και αυτό να γράφει...
 
[offtopic]

Η Αχιλλειος πτερνα ειναι χαρακτηρισμος για καποιο συμβαν που οδηγησε στη πτωση ή στη καταστροφη καποιου....στο SNES που κολλαει αυτο ?

Το SNES παρουσιαστηκε 2 χρονια μετα το megadrive και πουλησε 10 εκατομμυρια κομματια παραπανω...

H CPU που φορουσε δεν ηταν ο 65816 αλλα ο Ricoh 5A22 με το διπλο address bus και καποιες μαγκιες παραπανω απο τον 65816.

Το 8bit data bus (που αναφερθηκε) το ξεχναμε οταν μιλαμε πχ για τον QL - ο οποιος ηταν ενας 8bit υπολογιστης επισης.

Τα υπολοιπα "αρνητικα" της κονσολας που αναφερθηκαν ειναι οι γνωστες δικαιολογιες απο τους μονιμα "δευτερους" ;-)

[/offtopic]
 
Στο δυτικό ημισφαίριο,όπου βρισκόμαστε και εμείς, το mega drive επικράτησε άνετα. H αγορά της Ιαπωνίας είναι μια περίεργη ιστορία. Ασε που το Snes κυκλοφόρησε δύο χρόνια αργότερα αλλά η παραγωγή του συνεχίστηκε μέχρι το 1999 στη δύση και το 2003 στην Ιαπωνία. Η sega έκανε το μεγάλο λάθος να σταματήσει τη παραγωγή της κονσόλας της το 1995! Μιλάμε συνολικά για +2 και +6 χρόνια παραγωγής παραπάνω από το mega drive αντίστοιχα,λογικό είναι να το ξεπεράσει με τόσο μεγαλύτερη διάρκεια ζωής!
 
έλα ρε! φτιάχνανε SNES ως το 2003 ???
 
Πίσω
Μπλουζα