Παλιές φωτογραφίες της Ελλάδας.

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας prisma
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης
Στο https://www.lifo.gr/now/greece/span...a-prota-ferimpot-sto-porthmeio-rioy-antirrioy διαβάζουμε:
"
Το 1946, οι συνεταιρισμοί Αγρινίου και Ηπείρου ζήτησαν από το κράτος την ίδρυση του πορθμείου Ρίου-Αντιρρίου. Και το αίτημά τους έγινε δεκτό, παρά την σφοδρή αντίδραση των Ναυπακτίων, οι οποίοι ήθελαν να διατηρήσουν το πορθμείο στην πόλη τους. Έτσι, με το πορθμείο Ρίου-Αντιρρίου το ταξίδι μεταξύ Πατρών-Αγρινίου θα διαρκούσε περίπου 3 ώρες λιγότερο.

Όπως ήταν φυσικό τα φέριμποτ τράβηξαν ένα σημαντικότατο ποσοστό τόσο της επιβατικής όσο και τις μεταφορικής κίνησης και εις βάρος της κινήσης του ΣΔΒΕ (σ.σ. Σιδηρόδρομοι Βορειοδυτικής Ελλάδας), ιδιοκτησίας της εταιρείας Ε. Νομικού με αποτέλεσμα να γίνουν οικονομικά ασύμφοροι και να κλείσουν το 1970.

Ως αποζημίωση προς τους «πληγέντες πλοιοκτήτες» της Ναυπάκτου, που πήραν το πρώτο φέριμποτ οι Αγρινιώτες, τους δόθηκε είτε άδεια δρομολόγησης αλλού φέριμποτ στο Ρίο-Αντίρριο είτε άδεια λεωφορείου.

Στις 24 Αυγούστου 1946 το πρώτο φέριμποτ τύπου «παντόφλας», αγοράστηκε από την Ένωση Γεωργικών Συνεταιρισμών Αιτωλοακαρνανίας, και ξεκίνησε δρομολόγια στη γραμμή Ρίου-Αντιρρίου, με το όνομα «ΣΩΚΡΑΤΗΣ ΙΑΣΕΜΕΙΔΗΣ». Ο Σωκράτης Ιασεμείδης ήταν καθηγητής στη Γεωπονική Σχολή Αθηνών στις αρχές του 20ού αιώνα.

Στην πραγματικότητα το φέριμποτ είχε κατασκευαστεί ως αποβατικό και κατά μια εκδοχή είχε πάρει μέρος στην απόβαση της Νορμανδίας μεταφέροντας άρματα μάχης των ΗΠΑ. Το πρώην αποβατικό είχε χωρητικότητα 152 επιβατών.

Η ομάδα των «πληγέντων πλοιοκτητών», από τη Ναύπακτο αργότερα αγόρασαν και δρομολόγησαν, το 1950, το δεύτερο φέριμποτ της γραμμής, το «ΝΑΥΠΑΚΤΟΣ».

Το 1958, πλοιοκτήτες πάλι από τη Ναύπακτο, δρομολόγησαν το «ΑΓΙΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ», ενώ δέκα χρόνια αργότερα, ναυπήγησαν το «ΜΕΛΙΝΑ» και το «ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ» στα ναυπηγεία Ζέρβα στο Πέραμα το οποίο ήταν το σταθερότερο και ταχύτερο φέριμποτ εκείνης της εποχής.

Το «ΣΩΚΡΑΤΗΣ ΙΑΣΕΜΙΔΗΣ» το 1981 άλλαξε ιδιοκτήτη, μετονομάστηκε σε «Ευγενία Π.» και άρχισε δρομολόγια στο Αιγαίο ως φορτηγό-οχηματαγωγό, μεταφέροντας φορτηγά και βυτία για να καταλήξει, τελικά, παροπλισμένο το 2011, στην Ελευσίνα.

(Αντλήθηκαν πληροφορίες κυρίως από το βιβλίο «Ο κόσμος της ακτοπλοΐας στον Κορινθιακό κόλπο» του Ναυπακτιωτη Γιάννη Χαλάτση και την ιστοσελίδα Shipfriends).
"
Επίσης στην αναφερόμενη ιστοσελίδα δημοσιεύονται οι ακόλουθες φωτογραφίες :
1727771859740.png
Στο πορθμείο Ρίου-Αντιρρίου (1960). Η φωτογραφία αναρτήθηκε στη σελίδα BUS Memories Greece, απ' όπου πληροφορούμαστε ότι πέραν του λεωφορείου του ΚΤΕΛ Θεσπρωτίας στο βάθος, το λεωφορείο δεξιά ήταν τουριστικό του ΚΤΕΛ Κέρκυρας.

1727771916204.png
Το φεριμποτ Ναύπακτος με «χύμα φορτίο»

1727771962078.png
Το Μελίνα ναυπηγήθηκε το 1968.

1727771981003.png

1727771990902.png
 
Διακρίνεται πάνω αριστερά ο Ιερός Ναός Αγίας Σοφίας (10ος αιώνας), στο κέντρο η με την χαρακτηριστική είσοδο και ερειπωμένη πλέον (δεν υφίσταται ο τελευταίος όροφος μετά της κεραμοσκεπής) οικία ΛΑΖΑΡΟΥ Γ. ΙΝΤΖΕΣΙΛΟΓΛΟΥ (1889-1962) πρωτεργάτη του αγροτικού συνδικαλιστικού κινήματος της Δράμας και δεξιά η υπό ανέγερσιν πολυκατοικία επί των οδών Κουντουριώτου και 19ης Μαΐου (με τα χαρακτηριστικά στηθαία στα μπαλκόνια).
Στον εντοπισμό βοήθησε το σχήμα του τρούλου του ιερού ναού (έγινε αναζήτηση "ιεροί ναοί δράμας") και έγινε επιβεβαίωση από την ύπαρξη των κτηρίων στα οποία έγινε προηγουμένως αναφορά.

1727780823101.png

1727780878673.png

1727780920424.png

 
οι αυτοχρωμικές λήψεις ήταν από τις πρώτες εμπορικές μεθόδους έγχρωμης φωτογραφίας και ήταν μια γυάλινη πλάκα (με κανονική παγχρωματική α/μ εμουλσιόν) που είχε πάνω της διασκορπισμένους κόκκους από άμυλο σε χρώμα μπλε, πράσινο, κόκκινο και ήταν εκπληκτικής ποιότητας για την εποχή της και εφευρέτες της ήταν οι αδερφοί Lumiere.
 
Πίσω
Μπλουζα