Έχω μείνει άναυδος καθώς δεν είχα ιδέα ότι το να πας στην Λευκάδα μέχρι και τα μέσα της δεκαετίας του 80' προϋπέθετε το να χρησιμοποιήσεις μια σχεδία ουσιαστικά. Αλλά εδώ έπρεπε να φτάσουμε 2017 για να έχουμε έναν σωστό δρόμο στην ήπειρο και την Αιτωλοακαρνανία. Κ για Λευκάδα ακόμα υπάρχει η σκοτωστρα εθνική οδός 42 (Αμφιλοχία-Βόνιτσα-Λευκάδα). Θα ήταν ενδιαφέρον αν υπάρχουν φωτογραφίες από τα φέρρυ μποτ ακτιο-Πρέβεζα πριν φτιαχτεί η υποθαλάσσια σήραγγαΤο "πέραμα" της Λευκάδος στον προηγούμενο αιώνα.
Όσοι έχουν ταξιδέψει στη Λευκάδα πριν τα μέσα της δεκαετίας του '80 ίσως θυμούνται ότι η σύνδεση του νησιού με την Αιτωλοακαρνανία δεν γινόταν με την πλωτή γέφυρα που υπάρχει σήμερα αλλά με ένα σχοινοκίνητο πορθμείο. Το πορθμείο αυτό, το οποίο ξεκίνησε να λειτουργεί το 1909, δεν ήταν τίποτε άλλο παρά μια ξύλινη και αργότερα σιδερένια πλατφόρμα η οποία κινούνταν κατά μήκος ενός χοντρού συρματόσχοινου δεμένου πάνω σε δύο παλιά κανόνια μπηγμένα στο έδαφος από τη μια και την άλλη πλευρά της διώρυγας. Το συρματόσχοινο το τράβαγαν με τα χέρια, ωστόσο μετά τη δεκαετία του '60 το πορθμείο έγινε ηλεκτροκίνητο ενώ το 1973 μετατράπηκε σε συρόμενο από ξηράς.
Δεκαετία '30
Δεκαετία '50
Δεκαετία '70
Η πλωτή γέφυρα που υπάρχει σήμερα πρωτολειτούργησε το 1986 ενώ για λίγο διάστημα οι δύο τρόποι σύνδεσης του νησιού με την απέναντι όχθη συνυπήρχαν. Το πώς λειτουργεί η πλωτή γέφυρα της Λευκάδος μπορεί κάποιος να το δει εδώ *
*Στο συγκεκριμένο βίντεο, γύρω στο 2.45 και στο 3.28 φαίνεται και το παροπλισμένο πορθμείο που λειτουργούσε από το 1973 έως το 1986
Θυμάσαι μήπως να μπαίνεις και στο φέρυ Άκτιο- Πρέβεζα; γιατί αν σκεφτώ ότι κάνατε το γύρο του Αμβρακικού για να φτάσετε από Άρτα Λευκάδα σίγουρα θα επρόκειτο για Οδύσσεια.Αν και μέναμε στην Άρτα, το ταξίδι για τη Λευκάδα πρέπει να ήταν ολόκληρη Οδύσσεια διότι δεν είχαμε αυτοκίνητο, οι δρόμοι ήταν χάλια, και δεν υπήρχε λεωφορείο που να συνδέει Άρτα - Λευκάδα (γιατί να υπάρχει?), οπότε θα έπρεπε να αλλάξει κανείς διάφορα μέσα τα οποία δεν είχαν απαραίτητα ανταπόκριση μεταξύ τους.
Το Βόνιτσα - Λευκάδα είναι κάπως πιο βατό σε σχέση με το Αμφιλοχία -Βόνιτσα που γνωρίζεις θέλοντας και μη όλους τους κολπίσκους και τους γκρεμούς της παραλίας του κάτω Αμβρακικού. Φωτό του φέρυ του Ακτίου πιστεύω να έχουμε προσεχώς!Κ για Λευκάδα ακόμα υπάρχει η σκοτωστρα εθνική οδός 42 (Αμφιλοχία-Βόνιτσα-Λευκάδα). Θα ήταν ενδιαφέρον αν υπάρχουν φωτογραφίες από τα φέρρυ μποτ ακτιο-Πρέβεζα πριν φτιαχτεί η υποθαλάσσια σήραγγα
Έχω εγώ που τις έβγαλα ο ίδιος, αλλά σίγουρα θα υπάρχουν. Θυμάμαι πόσο μικρά μου είχαν φανεί σε σύγκριση με αυτά του Ρίου-Αντιρρίου που δεν ήταν πια και τερατώδη, αλλά εκείνα αν ήταν παντόφλες, του Ακτίου ήταν παντοφλίτσες.Θα ήταν ενδιαφέρον αν υπάρχουν φωτογραφίες από τα φέρρυ μποτ ακτιο-Πρέβεζα πριν φτιαχτεί η υποθαλάσσια σήραγγα