Παλιές φωτογραφίες της Ελλάδας.

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας prisma
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης
Πειραιάς 23-6-17. Γαλλικό πεζικό στην Ακτή Μιαούλη κατά τη διάρκεια του συμμαχικού αποκλεισμού από την Αντάντ. Αριστερά ο Τινάνειος Κήπος, πιο πίσω ο Ιερός Ναός Αγίου Νικολάου και μπροστά του η... καταραμένη οικία Χατζόπουλου.

 23-6-17. Γαλλικό πεζικό στην Ακτή Μιαούλη κατά τη διάρκεια του συμμαχικού αποκλεισμού από την...jpg
 
Πειραιάς 23-6-17. Γαλλικό πεζικό στην Ακτή Μιαούλη κατά τη διάρκεια του συμμαχικού αποκλεισμού από την Αντάντ. Αριστερά ο Τινάνειος Κήπος, πιο πίσω ο Ιερός Ναός Αγίου Νικολάου και μπροστά του η... καταραμένη οικία Χατζόπουλου.

Προβολή συνημμένου 221564
Η οικία Χατζόπουλου είναι η (πρώην) οικία Μιαούλη; Και γιατί θεωρείται καταραμένη;
 
Ναι, αυτή είναι. Διότι όποιος αγόραζε την οικία πέθαινε σύντομα, αλλά και όποια εταιρεία το χρησιμοποιούσε, κήρυττε πτώχευση!
Τότε λεγόταν ότι τα δεινά τα προκαλούσε ο ίδιος ο Άγιος της εκκλησίας από πίσω, διότι του έκρυβαν τη θέα από τη θάλασσα.
Τελικά κατεδαφίστηκε και ηρεμήσαμε όλοι! :icon_lol:
 
Όταν μας πρωτόρθε ο τουρισμός σπεύσαμε να "εξυπηρετήσουμε" και να πουλήσουμε στους ξένους όσο μπορούσαμε καλύτερα. Καλά στην Αθήνα υπήρχαν, ας πούμε και δέκα άνθρωποι να μιλούν μια ξένη γλώσσα για να συνεννοηθούν οι τουρίστες. Τα προβλήματα προκύπταν στην επαρχία, ας πούμε στα χωριά γύρω από την Επίδαυρο από όπου υποπτεύομαι ότι είναι οι φωτογραφίες. Η ευχέρεια στις ξένες γλώσσες εξηγεί και γιατϊ το σενάριο από την ελληνική ταινία "Γοργόνες και Μάγκες" είναι βγαλμένο από τη ζωή.
eggs-the-hour.jpg
cf81ceb5cf83cf84cebfcf81ceaccebd.jpg

Άλλη φορά όταν μου ζητούν να τους φτιάξω καμμιά ομελέτα της ώρας θα ακούω μόνο στο omelette the hour.
 
Μην νομίζεις ότι δεν υπάρχουν και τώρα τέτοια. Πριν λίγα χρόνια έβγαλα φωτογραφία ένα μενού σε μαυροπίνακα που είχε "Κόκκορα χωριάτικο" και δίπλα εξηγούσε "Cock Village". Κάπου την έχω. Γενικά όπου μπορώ να το κάνω χωρίς να με δείρουνε παίρνω φωτογραφίες τέτοιων καταλόγων, και καμιά τους δεν είναι ρετρό διότι είναι μετά το 2000 :)
 
Cock village; πωπω ντροπή! Τι θα σκέφθηκαν άραγε οι αγγλόφωνες κυρίες;
Στη δεύτερη φωτο που παρέθεσα οι ανορθογραφίες είναι τραγικές. Το beer Fix Greece (το συντακτικό είναι εκτός συναγωνισμού) γίνεται bier fix Grsere το coffee γίνεται gaffe και το whiskey μετατρέπεται σε wisgh.
 
Γι'αυτό και το μόνο που κατάφερα να διαβάσω ήταν το restaurant;;; Για μια στιγμή φοβήθηκα ότι εισέπνευσα βλακείες και έβλεπα άλλα αντ'άλλων
 
Cock village; πωπω ντροπή! Τι θα σκέφθηκαν άραγε οι αγγλόφωνες κυρίες;
Για όποιες σκέφτηκαν κάτι ακατάλληλον δι' ανηλίκους, ταιριάζει η απάντηση του πολύ ρετρό Άγγλου βασιλιά, δεν θυμάμαι ποιος ήταν, που έφτιαξε το παράσημο της περικνημίδας με αφορμή την καλτσοδέτα της γκόμενας: "Honi soit qui mal y pense"
 
Χειμώνας σε διάφορα μέρη απο παλιότερες δεκαετίες...


Αναμνηστική φωτογραφία απο το Βέρμιο, το 1940.

βερμιο.jpg


Ιωάννινα στον Μώλο (φωτογραφία Άγγελος Καλογερίδης).

Ιωάννινα ο Μώλος Αγγελος καλογεριδης.jpg


Μέτσοβο,1965 (φωτογραφία Απόστολος Βερτόδουλος).

Μετσοβο Απόστολου Βερτόδουλου 1965.jpg


Στο Περτούλι,το 1972 (φωτογραφία Τάκης Τλούπας).

1972 Περτούλι Τάκης Τλούπας.jpg
 
Τελευταία επεξεργασία:
Όχι και τόσο χειμωνιάτικη όσο οι πιο πάνω αλλά πολύ παλιά και αφιερωμένη στη Tzelaso . Το λιμάνι της Σκοπέλου γύρω στα 1920.

Σκοπελοσ (640x510).jpg

(πηγή: Αρχείο Οικ. Τράντα, έκδοση Νησίδες)
 
Τρένο δεν έχουμε σταθμό όμως παλαιό έχουμε! Παλαιός σταθμός αγρινιου τώρα τα Χριστούγεννα( αναλλοίωτος στον χρόνο) και μακάρι να ξανάρθει τρένο στην πόλη . Θέλω να γράψω πολλά άλλα ή μπαχαρ μας θα τα έλεγε πολύ καλύτερα! ( Βρε παιδί μου χιονίσει μέχρι την Ζάχαρα και στο Βραχωρι να μην φιλοτιμηθει) !
 

Συνημμένα

  • IMG_20210119_135753.png
    IMG_20210119_135753.png
    646,3 KB · Προβολές: 8
Τρένο δεν έχουμε σταθμό όμως παλαιό έχουμε! Παλαιός σταθμός αγρινιου τώρα τα Χριστούγεννα( αναλλοίωτος στον χρόνο) και μακάρι να ξανάρθει τρένο στην πόλη . Θέλω να γράψω πολλά άλλα ή μπαχαρ μας θα τα έλεγε πολύ καλύτερα! ( Βρε παιδί μου χιονίσει μέχρι την Ζάχαρα και στο Βραχωρι να μην φιλοτιμηθει) !
Δυσκολο να υπαρξει τρενο μιας και δεν υπηρξε προβλεψη να γινει και σιδηροδρομικη γραμμη στην γεφυρα ριου -αντιριου . Ισως να μπορουσε να λειτουργησει ενας προαστιακος αιτωλοακαρνανιας στην γραμμη του σβδε αν δεν την εχουν ξηλωσει βεβαια .
 
Δυσκολο να υπαρξει τρενο μιας και δεν υπηρξε προβλεψη να γινει και σιδηροδρομικη γραμμη στην γεφυρα ριου -αντιριου . Ισως να μπορουσε να λειτουργησει ενας προαστιακος αιτωλοακαρνανιας στην γραμμη του σβδε αν δεν την εχουν ξηλωσει βεβαια .
Eισαι από τα μέρη μας; Ας ήτανε και έτσι να πηγαίνει αποστάσεις όντως νόμου, έστω και ως Μεσολλογγι, Αιτωλικο, Στάμνα.
 
Δυσκολο να υπαρξει τρενο μιας και δεν υπηρξε προβλεψη να γινει και σιδηροδρομικη γραμμη στην γεφυρα ριου -αντιριου . Ισως να μπορουσε να λειτουργησει ενας προαστιακος αιτωλοακαρνανιας στην γραμμη του σβδε αν δεν την εχουν ξηλωσει βεβαια .
Έχεις δίκιο για τη γέφυρα αλλά νομίζω ότι δεν είχαν ποτέ σκοπό να επανασυνδέσουν την Αιτ/νία με την Πελοπόννησο σιδηροδρομικώς, πολύ περισσότερο δε να κατασκευάσουν συμπληρωματικό δίκτυο με αφετηρία το Αντίρριο. Άλλωστε το κύριο μέλημα ήταν να κατασκευαστεί η Ιόνια Οδός. Όσο για τον προαστειακό πράγματι έγινε μια προσπάθεια με νέους συρμούς γύρω στο 2003 με το ήδη υπάρχον δίκτυο των ΣΒΔΕ (ανακαινισμένο βέβαια) αλλά για λόγους που θα ξημερώσω να τους αναλύσω το τρένο δεν έφτασε ποτέ στο Αγρίνιο....
Σχετικά με τον σταθμό του Αγρινίου (που ήταν τερματικός) υπάρχει αρκετή ιστορία πίσω του την οποία θα διηγηθώ σε άλλη δεδομένη στιγμή με τη συνοδεία παλαιότερων φωτογραφιών. Το μόνο που έχω να προσθέσω είναι ότι το κύριο κτήριο του σταθμού όπως φαίνεται στη φωτογραφία της αριάδνης είναι το μόνο που έχει απομείνει αφότου καταργήθηκαν οι ΣΒΔΕ. Στον ίδιο χώρο υπήρχαν δυο ακόμη κτίσματα (μηχανοστάσιο και αποθήκη) καθώς και υδατόπυργος τα οποία κατεδαφίστηκαν στη δεκαετία του 80 και στη θέση τους ανηγέρθη σχολικό συγκρότημα.

@αριαδνη
Πότε χιόνισε καλέ στο Βραχώρι για να χιονίσει και τώρα; Μια φορά στα 10 χρόνια το θυμάται να ρίξει καμιά νιφάδα.
 
Τελευταία επεξεργασία:
πολύ δύσκολο το βλέπω κι εγώ μιας και όλες οι παλιές γραμμές της Ελλάδας ήταν "φυτεμένες" κατ' ευθείαν στο χώμα χωρίς να υπάρχουν "σκύρα" δηλ. χαλίκια κάτω από τη γραμμή που κρατάνε το βάρος του τραίνου (φανταστείτε μια ντίζελ μηχανή είναι γύρω 120 τόνους!).το αποτέλεσμα ήταν το τραίνο να μην μπορούσε να αναπτύξει μεγάλη ταχύτητα, πάνω από 80 χλμ. περίπου και η γραμμή να "χτυπάει" δηλ. να χοροπηδάει πάνω στο χώμα που ήταν τοποθετημένη κάνοντας το γνωστό γκάπα-γκούπα. επίσης οι παλιές ράγες ήταν ενωμένες με ειδικούς συνδέσμους διαστολής που δίναν ένα περιθώριο στη ράγα το καλοκαίρι όταν διαστελλόταν να μην στραβώσουν οι ράγες. τώρα είναι συγκολημένες σε μια συνεχή ράγα. επίσης σε αυτές τις παλιές ράγες ούτε κουβέντα να μπει γραμμή επαφής για να γίνει ηλεκτρικό το τρένο. θα έχανε την επαφή ο παντογράφος. με την ράγα όχι και με τόση ακρίβεια τοποθετημένη. επίσης ήθελα να προσθέσω ότι μια ντίζελ μηχανή είναι βασικά μια ηλεκτρική μηχανή η οποία κουβαλάει και την γεννήτρια της μαζί. ή ένα Η/Ζ όπως είναι γνωστό σε μας τους ηλεκτρολόγους. δηλαδή ηλεκτροπαραγωγό ζεύγος (δίχρονος κινητήρας ντίζελ και γεννήτρια εναλλασσόμενου ή αλλιώς εναλλακτήρας)..
 
Τελευταία επεξεργασία:
Έχεις δίκιο για τη γέφυρα αλλά νομίζω ότι δεν είχαν ποτέ σκοπό να επανασυνδέσουν την Αιτ/νία με την Πελοπόννησο σιδηροδρομικώς, πολύ περισσότερο δε να κατασκευάσουν συμπληρωματικό δίκτυο με αφετηρία το Αντίρριο. Άλλωστε το κύριο μέλημα ήταν να κατασκευαστεί η Ιόνια Οδός. Όσο για τον προαστειακό πράγματι έγινε μια προσπάθεια με νέους συρμούς γύρω στο 2003 με το ήδη υπάρχον δίκτυο των ΣΒΔΕ (ανακαινισμένο βέβαια) αλλά για λόγους που θα ξημερώσω να τους αναλύσω το τρένο δεν έφτασε ποτέ στο Αγρίνιο....
Σχετικά με τον σταθμό του Αγρινίου (που ήταν τερματικός) υπάρχει αρκετή ιστορία πίσω του την οποία θα διηγηθώ σε άλλη δεδομένη στιγμή με τη συνοδεία παλαιότερων φωτογραφιών. Το μόνο που έχω να προσθέσω είναι ότι το κύριο κτήριο του σταθμού όπως φαίνεται στη φωτογραφία της αριάδνης είναι το μόνο που έχει απομείνει αφότου καταργήθηκαν οι ΣΒΔΕ. Στον ίδιο χώρο υπήρχαν δυο ακόμη κτίσματα (μηχανοστάσιο και αποθήκη) καθώς και υδατόπυργος τα οποία κατεδαφίστηκαν στη δεκαετία του 80 και στη θέση τους ανηγέρθη σχολικό συγκρότημα.

@αριαδνη
Πότε χιόνισε καλέ στο Βραχώρι για να χιονίσει και τώρα; Μια φορά στα 10 χρόνια το θυμάται να ρίξει καμιά νιφάδα.
Περσυ ω του θαύματος, χιονισε ( θαύμα του Αγίου Χριστοφορου). Δεν είχα ιδέα ότι υπήρχαν αλλά δύο κτίρια, ή μάνα μου λέει πως το παίρνανε και πήγαιναν Αιτωλικο για μπάνια το καλοκαίρι.
 
Eισαι από τα μέρη μας; Ας ήτανε και έτσι να πηγαίνει αποστάσεις όντως νόμου, έστω και ως Μεσολλογγι, Αιτωλικο, Στάμνα.
Οχι κυρία αριάδνη δεν έχω καταγωγή απο την αιτωλοακαρνανία αλλά απο την ήπειρο . Οπότε έχω περάσει πολλές φορές απο κεινον τον καρόδρομο αντιρίου -ιωαννίνων . Παρόλο που ήταν ταλαιπωρία ,ήθελα να τον οδηγήσω μια φόρα αλλά με το που έβγαλα το δίπλωμα εγκαινιάστηκε η ιονία οδός. Σχετικά με τα τρένα είμαι ίσως απο τους ελάχιστους της ηλικίας μου (σχεδον 23)που ασχολούνται . Οπότε ο σβδε υπήρξε αντικείμενο έρευνας για μένα. Μάλιστα ειχα βρει κάτι χάρτες που έδειχναν επέκταση μέχρι γιάννενα και ηγουμενίτσα(μέσω της σημερίνης εγνάτιας) αλλα δεν έγιναν ποτέ . Κ υπηρχε κ φημη οτι ειχαν γινει χωματουργικά κοντά στην αμφιλοχία
 
Οχι κυρία αριάδνη δεν έχω καταγωγή απο την αιτωλοακαρνανία αλλά απο την ήπειρο . Οπότε έχω περάσει πολλές φορές απο κεινον τον καρόδρομο αντιρίου -ιωαννίνων . Παρόλο που ήταν ταλαιπωρία ,ήθελα να τον οδηγήσω μια φόρα αλλά με το που έβγαλα το δίπλωμα εγκαινιάστηκε η ιονία οδός. Σχετικά με τα τρένα είμαι ίσως απο τους ελάχιστους της ηλικίας μου (σχεδον 23)που ασχολούνται . Οπότε ο σβδε υπήρξε αντικείμενο έρευνας για μένα. Μάλιστα ειχα βρει κάτι χάρτες που έδειχναν επέκταση μέχρι γιάννενα και ηγουμενίτσα(μέσω της σημερίνης εγνάτιας) αλλα δεν έγιναν ποτέ . Κ υπηρχε κ φημη οτι ειχαν γινει χωματουργικά κοντά στην αμφιλοχία
Αυτό το κυρία Αριαδνη πολύ μου άρεσε , με ανυψωσε τολμώ να πω!
 
Πίσω
Μπλουζα