Φίλε Karnov, επέτρεψέ μου μερικά σχόλια ακόμα:
Karnov είπε:
(...) όταν το περιοδικό ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΠΛΕΟΝ ΤΙΠΟΤΕ ΠΟΥ ΝΑ ΤΟΝ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ , σταματά να το διαβάζει.
Σύμφωνοι. Οποιος θεωρεί ότι ένα περιοδικό δεν τον καλύπτει, σταματάει να το διαβάζει.
Karnov είπε:
2)Το Pixel θεώρησε τελειωμένα τα 8-bit από το 1989 και από το 1990 έπαψε κάθε ενασχόληση μαζί τους
"Kάθε ενασχόληση";
Αν δεν απατώμαι υπάρχουν αναφορές στα οκτάμπιτα σε Pixel του '90 - και ακόμα περισσότερες το '89.
Karnov είπε:
(...) οπότε όσοι είχαμε "ξεμείνει" σε αυτά (...)
Σωστή η λέξη αυτή. Eίχαμε ξεμείνει όντως. Διότι ο spectrum και ο commodore κυκλοφόρησαν το '82, o 464 το '84, και ο 6128 το '85. Tώρα επειδή πολλοί έλληνες άργησαν να μπούν στο "τραίνο" της πληροφορικής, και έφτασαν να αγοράσουν... οκτάμπιτο μηχάνημα το '88 ή το '89 (μην με παρεξηγήσεις σε παρακαλώ - δεν μιλάω συγκεκριμένα για σένα ή για μένα !!), λογικό είναι να ήθελαν ο περιοδικός τύπος να ασχολείται με το μηχάνημά τους για πολλά χρόνια ακόμα. Ο ειδικός τύπος όμως παρακολουθεί την αγορά, και η αγορά δεν δουλεύει έτσι - ούτε μένει στάσιμη !!
Karnov είπε:
To 1989 , όσο κι αν ήθελε το Pixel , δεν είχαν τελειώσει τα 8-bit.
Το Pixel κατά τη γνώμη μου δεν
"ήθελε" αυτό που υποστηρίζεις - ούτε το '89, ούτε έπειτα. Δεν υπήρχε κανένα "συμφέρον" να παραγκωνίσουν τα οκτάμπιτα μηχανήματα, αλλά ούτε και το έκαναν "κατα λάθος".
Θα ξαναϋποστηρίξω ακόμα μία φορά, το ότι η ίδια η αγορά βάδιζε προς τα εκεί, και το Pixel απλά ακολουθούσε (και καλά έκανε). Το ξέρω ότι μπορεί να μοιάζει εγωϊστικό αυτό, αλλά έτσι είναι η "ροή" της νέας τεχνολογίας, και φυσικά των εταιριών παραγωγής software. Φαντάζεσαι να έπρεπε το Pixel να περιμένει να βγεί η cpc έκδοση του Lemmings για να παρουσιάσει αυτή αντί για της Amiga, ή έστω για να έχει την ευκαιρία να πεί: "Είδαμε το παιχνίδι
και στον 6128. Είναι πολύ καλό - αγοράστε το !!". Αντιλαμβάνεσαι πόσο πίσω θα πήγαινε η ενημέρωση; Επειδή λοιπόν
οι ίδιες οι εταιρίες καθυστερούσαν κάποιους μήνες (ή απο ένα σημείο και μετά, μέχρι και ολόκληρο χρόνο) την κυκλοφορία των οκτάμπιτων εκδόσεων (επειδή το αγοράστικό κοινό των 16-bit
ήταν πλέον μεγαλύτερο και του έδιναν προτεραιότητα), το Pixel κάτι έπρεπε να παρουσιάσει εν τω μεταξύ, αλλιώς θα έμενε χωρίς reviews !!
Κάτι με το οποίο θα συμφωνήσω μαζί σου, είναι το ότι θα μπορούσε το Pixel να αφιερώσει έστω μισή σελίδα (σε στυλ "τα 8-bit ποτέ δεν πεθαίνουν" του USER, όπως είχες ο ίδιος αναφέρει), ώστε να έχουν κάτι να διαβάζουν όσοι δεν ήταν διατεθημένοι (ή θεωρούσαν ότι ήταν ακόμα "νωρίς") να αλλάξουν μηχάνημα (αν και δεν ξέρω ποιός θα αγόραζε ένα περιοδικό για να διαβάσει μόνο μισή σελίδα).
Οπως και να 'χει όμως, το ότι δεν έκαναν μία τέτοια κίνηση δεν σημαίνει ότι είχαν κάποιο σκοτεινό συμφέρον να στείλουν τα οκτάμπιτα στο πυρ το εξώτερον !! Αντιθέτως, εκεί τα έστειλαν σιγά-σιγά οι εταιρίες, η ίδια η αγορά.
Karnov είπε:
Σχετικά με την πειρατεία. Κανείς δεν ζήτησε ούτε θα περίμενε να "ευλογήσει" ένα περιοδικό την πειρατεία!
Σωστό.
Karnov είπε:
Νομικά ωστόσο , ήταν απολύτως καλυμμένο , να κάνει review ενός game , το οποίο κυκλοφορούσε σε όλη την Ευρώπη. Αρκούσε η δήλωση ότι προμηθεύτηκαν το παιχνίδι από το εξωτερικό. Οι του Pixel όμως , στην σταυροφορία εναντίον της πειρατείας , μάλλον αποδείχθηκαν "βασιλικότεροι του βασιλέως".
Σύμφωνοι, θα μπορύσαν να παρουσιαστούν παιχνίδια τα οποία η σύνταξη του Pixel προμηθεύτηκε "πλαγίως" (απο τον "πειρατή" της γειτονιάς δηλαδή), λέγοντας ότι ήρθαν δήθεν απο το εξωτερικό. Ετσι θα είχαμε περισσότερη πληροφόρηση, και πληρέστερη κάλυψη της "επικαιρότητας" στον τομέα των computer games.
Αναλογίσου όμως και τα εξής:
1) Αν κάποιο πειρατικό παιχνίδι που παρουσίαζαν ήταν κακοσπασμένο και δεν "έσωζε", ή κολλούσε σε κάποιο σημείο, ή είχε μόνο τις 3 πρώτες πίστες και μετά έβγαζε ένα "congratulations" ώστε να έχει ο παίκτης την (εσφαλμένη) εντύπωση ότι... το τελείωσε (!), τι θα γινόταν; Η παρουσίαση του συγκεκριμένου παιχνιδιού θα ήταν προβληματική όπως το ίδιο το παιχνίδι: "Καλά γραφικά έχει, αλλά δεν έγινε καλή δουλειά απο τους προγραμματιστές, διότι το παιχνίδι στην 2η πίστα κολλάει. Γι' αυτό θα του δώσουμε 60% αντί για 80%". Φαντάζεσαι πόσο εύκολα μπορεί να πληγεί το κύρος ενός περιοδικού που κάνει τέτοιες "πονηριές";
2) Πολλά παιχνίδια (όπως τα adventures που παρουσίαζε ο μαίτρ Ανδρέας για παράδειγμα) είχαν ένα σωρό manuals, χάρτες, σημειώσεις, ημερολόγια, κλπ. - όλα απαραίτητα συμπληρώματα για την πρόοδο στο παιχνίδι - έστω και αν αυτό ήταν σπασμένο στο σημείο που "ζητάει λέξη απο το manual". Το ίδιο ίσχυε και για πολλά RPG (θυμίζω τις κλασσικές "παραγράφους" των "gold box" της SSI), όπως και άλλα είδη παιχνιδιών μαζί με τα παραπάνω. Πόσο εμπεριστατωμένο θα ήταν ένα review χωρίς το σχετικό documentation; "Καλό παιχνίδι το Starglider II, έχει φοβερά γραφικά και ήχο, αλλά μόνο σκοτώνεις "aliens" που εμφανίζονται συνεχώς. Είναι ακαταλαβίστικο, χωρίς συγκεκριμένο σκοπό, και θα σας πάρει και αρκετή ώρα να ανακαλύψετε τι κάνουν τα διάφορα κουμπιά. Στην ουσία πρόκειται για ένα απλό shoot 'em up, με την διαφορά ότι είναι τρισδιάστατο. Βαθμολογία: Γραφικά 90% Ηχος: 80%, gameplay: 60% Γενικά: 70%" !!
Νομίζω πως κατάλαβες που το πάω...
Karnov είπε:
(...) Και βέβαια να δημοσιεύσει cheats & walkthrough (...)
Εξακολουθώ να έχω την εντύπωση πως δημοσίευαν όποια hints 'n' tips τους ερχόντουσαν - άσχετα με το αν το παιχνίδι αντιπροσωπευόταν επίσημα στην Ελλάδα, ή όχι...
Κλείνοντας, να πω ξανά πως όλα τα παραπάνω αποτελούν την προσωπική μου άποψη και τα γράφω χωρίς να έχω πρόθεση να σε "πείσω" να ασπαστείς την γνώμη μου με το ζόρι ή να σε εκνευρίσω, αλλά απλά να μπορέσω να παρουσιάσω τα πράγματα απο την δική μου οπτική γωνία.
