Περί Pixel - Σκέψεις - Απόψεις

billy είπε:
Διότι το να ερμηνεύουμε την κυριαρχία των 16-bit στην αγορά (και κατά συνέπεια την "αλλαγή πλεύσης" στον ειδικό τύπο) ως "υποτίμηση" και "σνομπισμό" των 8-bit, είναι πέρα για πέρα λάθος.Η "δική σου γενιά" ποιά ακριβώς είναι; :D Μάλλον αναφέρεσαι στο άτομό σου. Δεν νομίζω όμως ότι ασπάζονται όλοι τις απόψεις σου.
Έχω την εντύπωση ότι το 1989-1990 τα 8bit είχαν ακόμη ψωμί.

Ήξερα πάρα πολλά παιδιά και το 1989 , υπήρχαν παιδιά που αγόραζαν ακόμη spectrum,

είτε μεταχειρισμένους τους παλιούς , είτε καινούργιους τους made-by-amstrad.

Αν θυμάμαι καλά ένας μεταχειρισμένος έπαιζε στα 20.000δρχ (με το κασετόφωνό του), ο καινούργιος made-by-amstrad στις 40.000δρχ

(με ενσωματωμένο κασετόφωνο) ενώ ο φθηνότερος st έπαιζε στα 95.000δρχ με tv-modulator

(tv με scart δεν θα έλεγες ότι είχαν οι περισσότεροι)

και η amiga στις 110.000δρχ χωρίς μόνιτορ , σχεδόν τα διπλά με μόνιτορ.

Επαναλαμβάνω ότι η αγορά amiga/st το 1990 ήταν για πολλούς 16χρονους-17χρονους

τόσο προσιτή , όσο προσιτό είναι σήμερα σε 16χρονους-17χρονους αντίστοιχα

ένα gaming pc με κάρτα γραφικών GTX 590 ή triple SLI GTX 590.

Με το γενιά μου, αναφέρθηκα σε παιδιά που ήταν 16-18 το 1990 και είχαν ξεκινήσει από παλιά με spectrum-oric αρκετά χρόνια πριν

και γύρω στο 1989 δεν ήταν αποφασισμένοι ακόμη να πάνε στα 16bit.

Πέρα από όσους γνώριζα τότε , ανακάλυψα αργότερα και άλλους,

σε σχετικές συζητήσεις.Παιδιά που είχαν φτιάξει μόντες με drive 5 1/4 στο cpc για φθηνές δισκέτες (είχα και εγώ)

είχαν εκατοντάδες κασέτες στον spectrum και multiface και δεν είχαν διάθεση να τον εγκαταλείψουν από το 1989.

Όλοι αυτοί ήταν φανατικοί του Pixel την 5ετία 1984-1989.

Μετά το Pixel τους χάλασε , το αντιπάθησαν και το εγκατέλειψαν

επειδή αυτό πλέον δεν τους ήθελε για αναγνώστες,

Στο μεταξύ προέκυψαν και νέες "κατηγορίες" gamers , πιο πιστοί , πιο fanboys .

Π.χ. όσοι ξεκίνησαν με 1ο μηχάνημα 8-bit κονσόλες.

Φαίνονται πιο "πολιτικά ορθό" κοινό ενδεχομένως στο Pixel.

Οι παλιοί λοιπόν εγκατέλειψαν το Pixel και το αντικατέστησαν με το Your Sinclair , το Crash , το Amstrad Action κ.α

μέχρι το 1992 και αργότερα που έμειναν πιστοί στα 8-bit. Το ότι έβγαιναν τα περιοδικά για το spectrum μέχρι το 1992+

και για τα cpc μέχρι το 1994+ σημαίνει ότι παγκοσμίως υπήρχε κάποιο κοινό,

που δεν ακολουθούσε τις επιταγές του Pixel .

Δεν ήταν η συνήθης πορεία σίγουρα , αλλά υπήρχαν αρκετοί τέτοιοι χρήστες ,

όσο κι αν το Pixel και η τηλεοπτική του εκπομπή το 1990 δεν ήθελαν να τους ξέρουν.

Στη συνέχεια πολλοί πήγαν κατευθείαν στα pc.

Πολλοί όμως , επειδή είχαν άχτι το Pixel από την περίοδο 1990

όντας pc-άδες το 1994 , το μοναδικό περιοδικό που ΔΕΝ ΘΑ ΕΠΑΙΡΝΑΝ ήταν το Pixel.

Πλάκα έχουν σήμερα, όσοι ήταν κράχτες της υπεροχής των 16bit έναντι των 8bit

που χαλιούνται που βγαίνουν νέες κάρτες γραφικών ανά 6μηνο

και που μια ... 4890 δεν παίζει τα παιχνίδια όπως μια (ή 2 ή 3) GTX 580 - 590.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Συμμεριζομαι την εμμονη σου φιλε Karnov. Εχεις καποιο δικιο αλλα οπως λεει ο Billy ισως παραδινεις σημασια.

Το Pixel ακομα και επι 8bit παντοδυναμιας, στηριζε τα μεγαλα ονοματα. Αν καποιος δεν ηταν κατοχος μιας απο τα μελη της "χρυσης τριπλετας" το Micromad ηταν μονοδρομος (αλλα δεν εκμεταλευτηκε αυτη την πληροτητα).

Σε ενα ιδανικο κοσμο και παιζοντας το "μεταθανατον προφητες" το Pixel θα επρεπε (ακολουθουν σκορπιες σκεψεις της στιγμης)

  • να μην εδινε τοση βαση στο arcade PC gaming που εν ετει 1989 ειχε τα χαλια του
  • εγκατελειψε τα νεα της Ελληνικης αγορας. Με το εκτοπισμα που ειχε ισως θα μπορουσε να βοηθησει την εγχωρια παραγωγη (αν υπηρχε σταθερη καλυψη software ισως θα ειχαμε παραγωγη τιτλων - θα μπορουσε μεσω ερευνας να δουμε τι εγινε με τον ΚΑΤ και αλλες προσπαθειες και ισως να βοηθουσε σε επιτυχια τους κτλ).
  • παλι το 1990 να αντιστεκοταν στις κονσολες. Η Compupress επρεπε να λανσαριζε console-only περιοδικο εκεινη ακριβως τη περιοδο.
  • μεχρι το 1991 να ειχε μια σταθερη καλυψη 8bit τιτλων
  • Λιγο μετα απολεσε το χαρτι "Εδω Λονδινο" και δεν το αντικατεστησε χανοντας ετσι μια απευθειας επαφη με τις εξελιξεις...εστω τις Ευρωπαικες
  • το 1993 με την αποχωρηση Τσουρινακη το μελλον ηταν προκαθορισμενο. Ηταν εμφανες οτι μετα απο τετοιο κενο, δεν θα μπορουσε να ανακαμψει χωρις ενα βαρελοτο.
  • η πολυ δυνατη συνεισφορα συντακτων οπως πχ ο Μανεσιωτης αδικειτο με το νεο πιο light και "νεανικο" χαρακτηρα
  • την ιδια περιοδο συνεχιζαν για αγνωστο λογο τα PC reviews ενω ηδη υπηρχε το PC Master
 
Karnov είπε:
Πλάκα έχουν σήμερα, όσοι ήταν κράχτες της υπεροχής των 16bit έναντι των 8bit

που χαλιούνται που βγαίνουν νέες κάρτες γραφικών ανά 6μηνο

και που μια ... 4890 δεν παίζει τα παιχνίδια όπως μια (ή 2 ή 3) GTX 580 - 590.
Αν με αυτό εννοείς ότι τα 16bits ήταν για τα 8 ότι η 4890 στις 580 θα διαφωνήσω κάθετα.

Τα 16 bits ήταν άλμα στην εξέλιξη της πληροφορικής. Δεν αυξήθηκε απλά το bus, άλλαξε η φιλοσοφία εντελώς, άλλαξαν τα ήδη των προγραμμάτων, ήρθαν σοβαρά λειτουργικά συστήματα ενώ πριν υπήρχε ένα στοιχειώδες OS με μια Basic από πάνω. Και αν ξεφύγουμε από τα παιχνίδια και δούμε την εικόνα από πιο μακριά θα δούμε ακόμα μεγαλύτερες διαφορές.

Το Pixel φυσικά και είδε αυτή την εκπληκτική εξέλιξη μέσα από τα μάτια του gamer, και φυσικά έπραξε καλώς,

Ήταν η εποχή των εξελίξεων, σήμερα είναι η εποχή της ταχύτητας, άλλο το ένα άλλο το άλλο.
 
Shock είπε:
Τα 16 bits ήταν άλμα στην εξέλιξη της πληροφορικής. Δεν αυξήθηκε απλά το bus, άλλαξε η φιλοσοφία εντελώς, άλλαξαν τα ήδη των προγραμμάτων, ήρθαν σοβαρά λειτουργικά συστήματα ενώ πριν υπήρχε ένα στοιχειώδες OS με μια Basic από πάνω. Και αν ξεφύγουμε από τα παιχνίδια και δούμε την εικόνα από πιο μακριά θα δούμε ακόμα μεγαλύτερες διαφορές.Το Pixel φυσικά και είδε αυτή την εκπληκτική εξέλιξη μέσα από τα μάτια του gamer, και φυσικά έπραξε καλώς,
Οι σοβαρές διαφορές που αναφέρεις , δεν νομίζω ότι γίνονταν αντιληπτές στη μεγάλη μάζα των πιτσιρικάδων χρηστών,

που χρησιμοποιούσαν τους υπολογιστές για games και μόνο.

Αυτό που ανντιλαμβάνονταν οι περισσότεροι ήταν ότι τα games ήταν καλύτερα στα 16-bit.

Αν το Pixel έκανε σωστές επιλογές και έπρατε σωστά,

δεν θα είχε το τέλος που είχε.

Η εξέλιξη δεν σταματά ποτέ.
 
billy είπε:
Εγραψες "το '90". Εννοείς το 1990, ή τα '90s που έγραψα εγώ;

Για το 1990 δεν μπορώ να πω με σιγουριά, δυστυχώς. Ισως έχει στοιχεία ο Spyros που έκανε την αρχική αναφορά "Οι πωλήσεις του πίξελ έκτοτε το απέδειξαν", αν και έχω την εντύπωση πως λέγοντας "έκτοτε" εννοεί "σε βάθος χρόνου", δηλαδή εννοεί και αυτός "κάποια στιγμή μέσα την περίοδο των '90s" - όχι απαραίτητα απο το έτος 1990.
Ρώταγα για το 1990 συγκεκριμένα, όπου οι 16 bit είναι ακόμα στα high τους και το Pixel "παράτησε" τα οκτάμπιτα (για να δούμε αν έπεσαν οι πωλήσεις για αυτό). Από εκεί και πέρα δεν νομίζω ότι υπάρχει ερώτημα γιατί έπεσαν οι πωλήσεις του Pixel: Απόλυτη κυριαρχία των PC στο computing και 16 bit consoles.

Karnov είπε:
Οι σοβαρές διαφορές που αναφέρεις , δεν νομίζω ότι γίνονταν αντιληπτές στη μεγάλη μάζα των πιτσιρικάδων χρηστών,που χρησιμοποιούσαν τους υπολογιστές για games και μόνο.

Αυτό που ανντιλαμβάνονταν οι περισσότεροι ήταν ότι τα games ήταν καλύτερα στα 16-bit.

Αν το Pixel έκανε σωστές επιλογές και έπρατε σωστά,

δεν θα είχε το τέλος που είχε.
Αν νομίζεις ότι το Pixel πέθανε επειδή δεν κάλυπτε τα οκτάμπιτα, κάνεις πολύ μεγάλο λάθος. Το Pixel πέθανε μαζί με τους home (τους 16 bit) λόγω της κυριαρχίας των PC αλλά και των 16 bit consoles. H εποχή του χομπίστικου home computing είχε τελειώσει. Για να επιβίωνε το Pixel μάλλον θα έπρεπε να είχε παρατήσει τις άλλες στήλες και τους home computers και να επικεντρωθεί αποκλειστικά στο gaming (τόσο console όσο και PC gaming). Αν βέβαια γινόταν αυτό, θα ήταν Pixel μόνο κατ'όνομα. Καλύτερα που "έπεσε ηρωικά" μαζί με τους home computers.
 
O Leon τα είπε όλα.

Το Pixel τελείωσε γιατί τελείωσε και το αντικείμνο που πραγματευότανε. Επένδυσε στα 16bits γιατί αυτό φαινόταν το μέλλον αλλά η μοίρα τα έφερε αλλιώς.
 
Leon είπε:
Αν νομίζεις ότι το Pixel πέθανε επειδή δεν κάλυπτε τα οκτάμπιτα, κάνεις πολύ μεγάλο λάθος. Το Pixel πέθανε μαζί με τους home (τους 16 bit) λόγω της κυριαρχίας των PC αλλά και των 16 bit consoles. H εποχή του χομπίστικου home computing είχε τελειώσει.
Οι "αιτίες θανάτου" ήταν πολλαπλές.

Την εποχή θανάτου του , τα pc είχαν κυριαρχήσει προ πολλού

και οι 16bit κονσόλες δεν ήταν και στα καλύτερά τους.

Αν και πιστεύω ότι οι οι χρήστες κονσολών , δεν ήταν ιδιαίτερα μεγάλο κομμάτι του κοινού του.Δεν έγραψα ότι η αιτία θανάτου του ήταν η περιφρόνηση των 8bit.Ήταν όμως μια αιτία που ένα κομμάτι του "ιδρυτικού" κοινού του, του γύρισε την πλάτη , για πάντα.

Το χομπίστικο Home computing δεν νομίζω ότι τέλειωσε ποτέ.

Απλά εξελίχθηκε και έγινε Ηομε pc computing.

Το Pixel ήταν δεινόσαυρος όμως ,που συνεχώς έχανε αναγνώστες ,

χωρίς να προσελκύει νέους.Όπως έχασε πολλούς fan των 8bit ,

προφανώς έχασε και fan των 16bit αφότου πέρασαν στα pc.
 
Δεν μπορούσε να προσελκύσει νέους αναγνώστες γιατί την ίδια περίοδο κυκλοφορούσε και το PC Master, όπου στράφηκε προς τα εκεί το αναγνωστικό κοινό, το οποίο στην πλειοψηφία του είχε PC...

Βέβαια μην παραγνωρίζουμε το γεγονός της έλευσης νέου αρχισυντάκτη και την αποχώρηση βασικών συντακτών που ήταν η ψυχή του περιοδικού. Φυσικά και δε ρίχνω το φταίξιμο της κατρακύλας στο νέο αρχισυντάκτη. Απλά από τη στιγμή που τα PCs είχαν κυριαρχήσει, το PIXEL δεν είχε λόγο ύπαρξης.

Το PC Master έκανε καλύτερα τη δουλειά...
 
Η κυρίαρχη άποψη εδώ λοιπόν ,

είναι ότι ήταν αναπόφευκτο το τέλος του Pixel

και δεν μπορούσε να αποφευχθεί με τίποτε .

Και ότι ουδέν λάθος είχε διαπραχτεί ,

αλλά όλα ήταν άψογα.

Προσωπικά , δεν συμφωνώ ωστόσο.
 
Το τέλος του PIXEL ήταν αναπόφευκτο, όπως και του USER, του MicroMad, του ZERO και άλλων πολλών εγχώριων και μη περιοδικών που ασχολούνταν με το αντικείμενο.

Πέθαναν μαζί με τα 16bits, όπως γράφει παραπάνω ο Shock.

Τώρα, όσον αφορά τα λάθη, φυσικά και έγιναν. Άψογο δεν ήταν το PIXEL, σε καμία περίπτωση.

Όμως, μέσα σε μια "παρθένα" και εν τη γενέση της αγορά, ήταν εκείνο που έγινε σήμα κατατεθέν. Ήταν εκείνο που γαλούχησε μια γενιά στους home υπολογιστές. To να εγκαταλέιψει τα 8-bit ήταν αναπόφευκτο, όπως και το να εγκαταλείψει τον Atari ST, από ένα σημείο και μετά.

Και ύστερα ήρθε το Game Over...
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Η δεύτερη προσπάθεια , ως περιοδικό για κονσόλες,

ήταν ακόμη πιο αποτυχημένη.
 
Το PIXEL NG, απλά δεν ήταν PIXEL...
 
συμφωνώ απόλυτα σε αυτό Ντίνε...ούτε καν ασχολήθηκα με δαυτο τοτε
 
billy είπε:
Οσο για το σχόλιο του Spyros σχετικά με την σελίδα του USER "τα 8-bit ποτέ δεν πεθαίνουν", υπάρχει και ο αντίποδας: εγώ π.χ. δεν θα αγόραζα το περιοδικό με αφορμή αποκλειστικά την ύπαρξη αυτής της σελίδας. Χαίρομαι που υπήρχαν και πορωμένοι που το έκαναν, αλλά προσωπικά δεν θα το έκανα αυτό.
Mήπως μπορεί κάποιος να σκανάρει και να ποστάρει την σελίδα αυτή; Tην θυμάμαι χαρακτηριστικά την ατάκα αυτή όταν ξεφύλιζα το τεύχος αυτό που είχε αγοράσει ο μεγάλος αδερφός ενός φίλου μου. Τότε επειδή ήμουν και πιτσιρικάς μου φαινόταν τελείως σαχλό ως μήνυμα (άσχετο που εξακολουθούσα να πορώνομαι με Game Boy) αλλά μετά από πολλά χρόνια διαπίστωσα πόσο άδικο είχα κι ότι επρόκειτο για μήνυμα προφητικό.[h=6][/h]
 
Σίγουρα τα 8μπιτα είχαν ζωή ακόμα μετά το 1990 και αρκετούς χρήστες. Ενδεικτικά αναφέρω τίτλους όπως

Rainbow islands-Sim City-Midnight Resistance-Robocop 2-Hostages-Pang-Puzznic-Turrican-Super Cars (1990)

Switchblade-Rodland-North & South-Lemmings-Dizzy-SWIV-Turrican 2-Simpsons-Smash TV (1991)

Space Crusade-Dizzy-Space Gun-Fate of Atlantis-Addams Family (1992).

Κάπου εκεί τελειώνει και η υποστήριξη απο τα μεγάλα software houses όπως Ocean-US Gold-Codemasters κλπ.

To Pixel σίγουρα είχε παραγκωνίσει τα 8μπιτα σε μεγάλο βαθμό απο το 1990 και μετά, κάπως άκομψα είναι η αλήθεια. Η αιτία νομίζω είναι τα "συγκοινωνούντα δοχεία" δηλαδή οι επιταγές των "αγορών" που προσπάθησε να καλύψει το περιοδικό. Αν ο χρήστης μείνει με το ίδιο μηχάνημα 10 χρόνια δε θα κινηθεί η αγορά. Εξ ου και η υποστήριξη στις κονσόλες που ήταν 8μπιτ γιατί ήταν νέα μηχανήματα. Δε νομίζω οτι έχει να κάνει με το πειρατικό software. Το πως λειτουργεί ένα περιοδικό δε μπορούμε να το ξέρουμε όταν είμαστε έξω απο αυτό. Τα μαγαζιά είναι πολλές φορές διαφορετικά "απ'έξω" και διαφορετικά "απο μέσα". Παίζονται και πολλά που εμείς δε μπορούμε να ξέρουμε.

Εγώ πάντως είχα Amiga και συνέχισα να το διαβάζω μέχρι το 1994 περίπου που έπεσε πλέον κατακόρυφα η ποιότητα του περιοδικού. Η αλήθεια είναι οτι και για ST δεν είχε πολλά πράγματα απο το 1992 και μετά..
 
Vetus είπε:
Mήπως μπορεί κάποιος να σκανάρει και να ποστάρει την σελίδα αυτή;
Ρίξε μία ματιά στα τεύχη USER που έχουν ήδη σκανναριστεί. Δεν θυμάμαι με 100% σιγουριά αν υπάρχει η εν λόγω σελίδα σε κάποιο (ή κάποια) απο τα τεύχη αυτά, αλλά δεν χάνεις τίποτα να τσεκάρεις. :)
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Όταν το 1994 πήρα 3DO, είχα μιλήσει με τον Κο Ουμπέρτο Γκρελόνι, για να πάρω πληροφορίες για την συνδεσμολογία ;)
 
Shock είπε:
Αν με αυτό εννοείς ότι τα 16bits ήταν για τα 8 ότι η 4890 στις 580 θα διαφωνήσω κάθετα.Τα 16 bits ήταν άλμα στην εξέλιξη της πληροφορικής. Δεν αυξήθηκε απλά το bus, άλλαξε η φιλοσοφία εντελώς, άλλαξαν τα ήδη των προγραμμάτων, ήρθαν σοβαρά λειτουργικά συστήματα ενώ πριν υπήρχε ένα στοιχειώδες OS με μια Basic από πάνω. Και αν ξεφύγουμε από τα παιχνίδια και δούμε την εικόνα από πιο μακριά θα δούμε ακόμα μεγαλύτερες διαφορές.

Το Pixel φυσικά και είδε αυτή την εκπληκτική εξέλιξη μέσα από τα μάτια του gamer, και φυσικά έπραξε καλώς,

Ήταν η εποχή των εξελίξεων, σήμερα είναι η εποχή της ταχύτητας, άλλο το ένα άλλο το άλλο.
Θα συμφωνήσω εν μέρει. Τώρα όντως ζούμε την εποχή της ταχύτητας που φέρνει όμως και ραγδαίες εξελίξεις! ΠΧ το cloud computing. Δεν μπορείς να πεις ότι είναι ασήμαντη εξέλιξη.
 
Σόρυ παιδιά αλλά προσωπικά δεν είμαι φαν του Pixel. Είχα Commodore 64 και όταν ανακάλυψα τα αγγλικά περιοδικά (Zzap64, Commodore Format) σταμάτησα να το αγοράζω. Τα reviews του ήταν τελείως αναξιόπιστα. Ποτέ δεν έβαζε κακή βαθμολογία, ενώ πολλές φορές δεν έλεγε καν ποια version εξέταζε.
 
Εγώ πάλι ακόμα θυμάμαι το 32% (?) του Chase HQ για c64 :D
 
Πίσω
Μπλουζα