"της κακομοίρας" ή "Ζήκος" 1963 - η σκηνή με το δέντρο (συνέχεια από το
#1623)
Εδώ ο Κατσουρίδης ήταν σκηνοθετικά τίμιος (η μόνη φορά στην ταινία !!).
Φεύγοντας από το σπίτι της Φιφίκας, Ρίζος και Μυλωνάς βλέπουν τον Ζήκο
και η σκηνή είναι να τρέξουν να κρυφτούν πίσω από το πρώτο δέντρο που βρίσκουν
ε αυτό κάνανε. Πράγματι το δέντρο ήταν στην επόμενη γωνία (38.020800, 23.721274) Βασ. Αλεξάνδρου και Μπενάκη
Η γωνία και το δέντρο φαίνονται και στον "Πυρετό στην Άσφαλτο", είναι η γωνία που κρύβεται το παιδάκι που απειλεί τον Γεωργίτση που κατεβαίνει την Μπενάκη
Επίσης είναι η γωνία που φαίνεται τη στιγμή που ο Γεωργίτσης ανεβαίνει στο σπίτι της Βαλσάμη (ξέρετε αυτό που είναι πίσω από την κυρά Μαρίκα
που παρακολουθεί τον Ζήκο που κάνει καντάδα)
Προβολή συνημμένου 130706
Το μοναδικό σπίτι που είναι αναγνωρίσιμο είναι η είσοδος μιας μονοκατοικίας που φαίνεται και στις δύο ταινίες
Αυτές οι σκηνές, Δούκας κανταδόροι, σπίτι Φιφίκας, Δέντρο Ρίζος-Μυλωνάς και Ζήκος γραμμόφωνο πρέπει να γυρίστηκαν και όλες μαζί,
και μάλιστα πήγαινε το συνεργείο από γωνία σε γωνία (είναι οι τρεις γωνίες στη σειρά !!)
Οι ματιές τους δεν ταιριάζουν καθόλου και φαίνεται από την πρώτη στιγμή που κάποιος βλέπει την ταινία. Από τη στιγμή που μάλιστα προσέξεις
ότι η γωνία του Δούκα είναι το σπίτι της Φιφίκας. Άλλα ντ'άλλων είναι οι ματιές. Οι σκιές επίσης είναι 3-4 σε κάθε σκηνή οπότε δε βγάζεις άκρη
Επίσης το ίδιο βράδυ γυρίστηκε και η σκηνή με την καντάδα, και το αστυνομία-αστυνομία, καθώς και οι δύο σκηνές που ο Μυλωνάς παρακολουθεί τον Φέρμα
που φεύγει από το σπίτι του και τον Ρίζο που στήνει τη σκάλα (γκρουπάρισμα σκηνών kyrbill)
και στις δύο σκηνές, είναι ορατό ότι ο Μυλωνάς δεν ξέρει που να κοιτάξει. Δεν βλέπει τίποτα.
Το σπίτι της καντάδας (και του αστυνομία αστυνομία - είναι το ίδιο) δεν υπάρχει σήμερα και πρέπει να ήταν ή στην Μπενάκη ή στην Σαρανταπόρου
(μάλλον Μπενάκη) ή είναι αυτό το ίδιο πίσω από το δέντρο Ρίζου επί της Βασ. Αλεξάνδρου δίπλα και κολλητά στης Φιφίκας.
Τώρα γιατί πήγαν στην Κίμωνος να τραβήξουν τις σκηνές, σίγουρα επειδή ήθελαν διόρωφο, σίγουρα επειδή ταίριαζε με το σκηνικό
που είχαν στα studio και μάλλον επειδή κάποιος είχε κάποια σχέση με την Κίμωνος και την πρότεινε στον Κατσουρίδη
(ή ίσως ο Κατσουρίδης να έμενε κάπου εκεί). Ούτε η πλατεία ήταν απαραίτητη. Ταίριαξε κι αυτή.
Όπως επίσης οι σκηνές με την εκκλησία του Αγ. Αρτεμίου στους τίτλους αρχής, οι οποίες είναι άσχετες με την υπόλοιπη ταινία, μάλλον τραβήχτηκαν
μαζί με άλλες (κάποιο συνεργείο βγήκε τυχαία τσάρκα και τράβηξε κάποιες σκηνές για γέμισμα) ώστε να γεμίσουν το τραγούδι, αφού οι σκηνές από τη
Λένορμαν είναι λίγες για το τραγούδι τίτλου και την έκταση των τίτλων (γέμισμα ήταν)
Ένα άλλο μυστήριο είναι η Ιωαννίνων, η Γερακίου και ο Λόφος Σκουζέ. Εκεί πάλι γιατί έπρεπε η Νέζερ να κάνει τσάρκα εκεί και
όχι σε κάποια γειτονιά των Αγ. Αναργύρων που είναι παρόμοια ?
Μετά από πολύ σκέψη καταλλήγω ότι ο Κατσουρίδης πειραματιζόταν με τη σύνθεση σκηνών. Εξάλλου ας μην ξεχνάμε ότι ο Κατσουρίδης ξεκίνησε
ως διευθυντής Φωτογραφίας και Μοντέρ και σε όλες του τις ταινίες ασχολιόταν προσωπικά και με τα δύο (εκτός από τη σκηνοθεσία)
και στο τέλος της ζωής του, στις τελευταίες του δουλειές πάλι φωτογραφία και μοντάζ έκανε.
Όπως λέει και στο βιογραφικό του "Ο Κατσουρίδης διέπρεψε ως διευθυντής φωτογραφίας και μοντέρ"
Να πούμε ότι ο Κατσουρίδης ξεκίνησε ως μοντέρ του Τζαβέλλα.
Άρα σ'αυτήν την ταινία ο Κατσουρίδης πειραματίζεται σκηνοθετικά και μπλέκει και τις γνώσεις του στη Φωτογραφία και το Μοντάζ.
Δείτε μια πολύ ωραία σύνθεση :
Ο Μυλωνάς κοιτάζει από το δέντρο στην Βασ. Αλεξάνδρου με Μπενάκη, τον Ρίζο και τη Φιφίκα που σκαρφαλώνει στο παράθυρο της Λίτσας που είναι
στην ... Κίμωνος, στη συνέχεια κατεβαίνουν τα κορίτσια από το studio κάπου στον περίβολο της Φίνος Φιλμς, στη συνέχεια περνάει
και αυτός απέναντι στην ..... Κίμωνος έρχεται ο Ζήκος που φωνάζει αστυνομία - αστυνομία στην .... Μπενάκη (ας πούμε)
και ενώ η τετράδα χάνει τελικά το αυτοκίνητο στην ... Κερατσινίου ο Ζήκος τρώει την μπουνιά (χωρίς να είναι στην Κερατσινίου)
και όλα αυτά υποτίθεται είναι μια σκηνή στο ίδιο μέρος
Επίσης σκεφτείτε :
Ο Ζήκος κάνει βόλτα στη Λενορμαν, ενδιάμεσα σουλατσάρει στην .... Φιλολάου στον Βύρωνα, μετά φτάνει κάπου στην Ιωαννίνων στο Λόφο Σκουζέ
και τέλος στρίβει στη .... Βοσπόρου
Όχι ότι δεν είναι σύνηθες στον κινηματογράφο.... Αυτό άλλωστε κάνει το μοντάζ και η φωτογραφία και αυτή είναι και η διαφορά με το θέατρο
Όμως εδώ μιλάμε για ταινία του 63, με περιορισμένα budget (παραγωγή του Χατζηχρήστου), με δυσκολίες στις μετακινήσεις (για ολόκληρα συνεργεία)
και έναν Κατσουρίδη να γυρίζει σε Λένορμαν, Βύρωνα, Λόφο Σκουζέ, Κίμωνος, Αγ. Αναργύρους δύο σκηνές !!!
Σκηνοθετικούς πειραματισμούς μάλλον έκανε ο Κατσουρίδης και εξασκούσε παράλληλα και το κυρίως hobby του το ΜΟΝΤΑΖ και τη ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ.
Ας δούμε
ένα μικρό βιογραφικό του Κατσουρίδη (το πήρα από εδώ :
http://www.iefimerida.gr)
"Ο Ντίνος Κατσουρίδης (1927 - 2011) σπούδασε κινηματογράφο στη σχολή Σταυράκου (1952) παράλληλα με τις σπουδές του στις οικονομικές επιστήμες και τα νομικά.
Προτού περάσει στη σκηνοθεσία το 1960, δούλεψε ως διευθυντής φωτογραφίας και μοντέρ σε πολλές ταινίες ανάμεσά τους οι «Ο αγαπητικός της βοσκοπούλας»,
«Η ωραία των Αθηνών», «Το αμαξάκι» και «Λατέρνα, φτώχεια και φιλότιμο».
Με το φιλμ νουάρ «Εγκλημα στα παρασκήνια», ο Κατσουρίδης πέρασε στη σκηνοθεσία το 1960.
Η τρίτη ταινία που σκηνοθέτησε, με τίτλο «Της κακομοίρας» ανήκει στις πιο χαρακτηριστικές κωμωδίες του ελληνικού κινηματογράφου όλων των εποχών,
ενώ από το 1970 μέχρι το 1982 ο Κατσουρίδης σκηνοθέτησε τον Θανάση Βέγγο σε εννέα συνεχόμενες ταινίες, μεταξύ των οποίων και το «Τι έκανες στον πόλεμο Θανάση;».
Με το μοντάζ και την διεύθυνση φωτογραφίας ο Κατσουρίδης εξακολουθούσε να ασχολείται και τα τελευταία χρόνια όταν πλέον δεν σκηνοθετούσε ο ίδιος.
Εκανε την διεύθυνση φωτογραφίας στο «Ακροπόλ» του Παντελή Βούλγαρη και το μοντάζ στο «Ολα είναι δρόμος» του ιδίου,
καθώς επίσης έκανε το μοντάζ στις «Γυναικείες συνομωσίες» του Βασίλη Βαφέα, ταινία παραγωγής 2007."