Προγαμιαίες Σχέσεις - Σινεμά το Ελληνικόν

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας Θεία Λένα
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης
Στα σύνορα της προδοσίας

Ο Σοβιετικός κατάσκοπος Κώστας Πρέκας άφησε έγκυο την δασκάλα του χωριού Καίτη Παπανίκα. Την ερωτεύτηκε στην πορεια βεβαια, αλλά η αλήθεια ειναι πως στην αρχή την πλησίασε προκειμένου να την χρησιμοποιήσει (παριστάνοντας τον ερωτευμένο) για να πάρει τις πληροφορίες που ήθελε για την περιοχη...
 
Ξεχάσαμε να αναφέρουμε την πιο κραυγαλέα περίπτωση: την κυρία Κοκκοβίκου!!! Την Ελενίτσα του Αντωνάκη! 10 χρόνια "σπιτωμένη, αστεφάνωτη παστρικιά" όπως την αποκαλούσε η κυρία Ξ.Παπαμήτρου!
 
Εεε, όχι ότι πειράζει να ξαναναφέρουμε την ταινία, αλλά δεν την ξεχάσαμε (πώς θα ήταν δυνατόν, με τόσα κινηματογραφικά τσακάλια των οποίων δεν θα ήμουν άξιος να δέσω τα κορδόνια των υποδημάτων, αν τα τσακάλια φορούσαν υποδήματα?) Στο πέμπτο ποστ γράφω "Αλλά το χαρακτηριστικότερο παράδειγμα είναι το "Η δε γυνή να φοβείται τον άνδρα" όπου όχι απλώς είχαν προγαμιαίες σχέσεις αλλά την είχε σπιτωμένη, όπως ήταν η κομψή έκφραση της εποχής."
 
Στην ταινία η θυσία της μάνας (1956) η Σμαρούλα Γιούλη μένει έγκυος από τον αγαπημένο της ο οποίος σκοτώνεται σε δυστύχημα. Η μητέρα της Ελένη Χατζηαργύρη παρουσιάζει το παιδί της κόρης της ως δικό της με αποτέλεσμα ο σύζυγος της να την διώξει από το σπίτι. Μετά από πολλές περιπέτειες η αλήθεια θα αποκαλυφθεί και η κόρη θα μεγαλώσει το παιδί με τον σύζυγό της (Αλέκος Αλεξανδράκης).
Και εκτός από τη θυσία της μάνας και το εκείνες που δεν πρέπει να αγαπούν, η Σμαρούλα Γιούλη ξαναμαναμένει έγκυος, αυτή τη φορά από τον Κώστα Κούρτη (ο Ντορής που θα φαρμακωνόταν η Χέλμη) στην ταινία ο Μισογύνης.
Γενικά η Γιούλη ήταν πολύ άτυχη στο θέμα των προγαμιαίων σχέσεων. Στο φινάλε την παντρεύτηκε κι αυτός κι έζησαν αυτοί καλά.
 
Στο φυντανακι η Γκέλυ Μαυροπούλου αν θυμάμαι καλά καλείται να πάει , αγνή κορασίδα με έναν πλούσιο μεγάλο άνδρα, για να κάνει μετα την τύχη της. Όμως δεν είναι στην πραγματικότητα και τόσο αγνή αφού περιμένει παιδί από κάποιον που την έχει προδώσει.
 
Δηλαδή τελικά οι αγνές κορασίδες είναι ύπουλες συμφεροντολόγες που κρύβουν εγκυμοσύνες, αφήνουν τη μάνα τους να πάρει τη ρετσινιά και άλλα τέτοια αγνά. Καλά κάνω εγώ και προτιμώ τις πονηρές και ξεβγαλμένες αντίζηλες (στις ταινίες)
 
Δηλαδή τελικά οι αγνές κορασίδες είναι ύπουλες συμφεροντολόγες που κρύβουν εγκυμοσύνες, αφήνουν τη μάνα τους να πάρει τη ρετσινιά και άλλα τέτοια αγνά. Καλά κάνω εγώ και προτιμώ τις πονηρές και ξεβγαλμένες αντίζηλες (στις ταινίες)
Καταραμένη φτώχεια τι τα θες. Φτωχή και "ατιμασμένη " με παιδί στην κοιλιά .:) :cry:
 
Αν ήσουν φτωχή και δεν ήσουνα παρθένα κούνια που σε κουνάγε. Αν ήσουν όμως πλουσιοκόριτσο και είχες και την ομορφιά της Σταθοπούλου τότε μπορούσες να παίξεις με μερικούς νέους και να φλερτάρεις , να διασκεδάσεις πριν παντρευτείς.
Όλα ταξικά αδέρφια σε αυτήν την ζωη :D :icon_lol:
 
Στις προγαμιαίες και η Έλλη Λαμπέτη στην ταινία Παιδιά της Αθήνας (1947). Και ενώ θα μπορούσε να πάει με το Νίκο τον Καζή που έπαιζε στην ταινία, πήγε με τον Ανδρέα Φιλιππίδη. Φυσικά έμεινε κι αυτή έγκυος (αλίμονο) και τελικά παντρεύονται κι αυτοί (ξανά αλίμονο).
 
Στις προγαμιαίες και η Έλλη Λαμπέτη στην ταινία Παιδιά της Αθήνας (1947). Και ενώ θα μπορούσε να πάει με το Νίκο τον Καζή που έπαιζε στην ταινία, πήγε με τον Ανδρέα Φιλιππίδη.
Ναι, αλλα μετα δε θα πηγαινε με κανεναν αλλον γιατι θα την εσφαζες. :D
 
Και στην αμαρτία της ομορφιάς η Μπέτυ Λιβανού έχει κανονική σχέση με τον Λευτέρη Βουρνά προτού μπει στην ζωή της ο εφοπλιστής..
Στην ταινία ο Θεόδωρος και το δίκανο γίνεται ολόκληρη συζήτηση γιατί η Ρούλα χάνει την παρθενιά της από τον Βουτσά καθότι φτωχοκοριτσο και αυτή και πως θα παντρευόταν μετά.
 
Aχ το χρήμα όλα τα σκεπάζει , δείτε την Έλενα Ναθαναήλ στην αναζήτηση αν δεν ήταν τόσο πλούσια θα πήγαινε στο κρεβάτι του Αντωνόπουλο χωρίς να μετρα τις συνέπειες;
 
Και στην αμαρτία της ομορφιάς η Μπέτυ Λιβανού έχει κανονική σχέση με τον Λευτέρη Βουρνά προτού μπει στην ζωή της ο εφοπλιστής..
Δεν το ξερουμε αυτο. Ειναι αρραβωνιασμενοι, αλλα δεν μαθαινουμε μεχρι που εφτασε η σχεση τους.

Aχ το χρήμα όλα τα σκεπάζει , δείτε την Έλενα Ναθαναήλ στην αναζήτηση αν δεν ήταν τόσο πλούσια θα πήγαινε στο κρεβάτι του Αντωνόπουλο χωρίς να μετρα τις συνέπειες;
Αυτη ειναι διαζευγμενη, οποτε δεν τιθεται θεμα αγνοτητας.
 
Δεν το ξερουμε αυτο. Ειναι αρραβωνιασμενοι, αλλα δεν μαθαινουμε μεχρι που εφτασε η σχεση τους.


Αυτη ειναι διαζευγμενη, οποτε δεν τιθεται θεμα αγνοτητας.
Καλά Μπάμπι και διαζευγμένη να μην ήταν δεν νομιζω ότι δεν θα πήγαινε στην κουκέτα του εφοπλιστή, γιατί δεν τον ήξερε και καθόλου. Ήταν κοσμοπολιτισσα Νομίζω ότι είχαν σχέση κανονική στην αμαρτία της ομορφιάς εννοώ , πήγαιναν για σοβαρά, λίγο δύσκολα να μην ειχαν.
 
Τελευταία επεξεργασία:
Πάντως σε πολλές ταινίες ο αρραβωνιαστικος σέβεται πολύ την κοπελα και οι πιο στενές σχέσεις έρχονται μετά τον γάμο. Δεν ξέρω αν αυτή ήταν η εξαίρεση του τότε η η πραγματικότητα
 
Μπερδεμένα λίγο τα πράγματα στο ελληνικό σινεμά. Αν είχες σχέσεις το 40' το 50' χωρίς γάμο θεωρουσανε παραστρατημενη, ατιμασμενη κτλ. ίσως μόνο η αστική τάξη που έγραφε τους κανόνες ( και πάλι και αυτοι κρατούσαν τα προσχήματα πιστευω οποτε και κει ισως σπανιζε για τις γυναίκες κυριως)η οι γυναίκες που εργαζόταν στα καμπαρέ να είχαν η οι απελευθερωμενοι καλλιτέχνες. H μικροαστικά κοπελα αν είχε σαρκική προγαμιαια σχέση καταστρεφοταν.Το 60' αλλάζει πλέον η κατάσταση αυτη
 
Τελευταία επεξεργασία:
Βουτυρομπεμπές ίσως αλλά με πλούσιο μπαμπά. Χαζή ήταν η αγνή και αθώα κορασίς να δώσει ό,τι πολυτιμότερο είχε μία κόρη σε κάποιον φτωχομπινέ?
Aν δεν την έπαιρνε όμως ο βούτυρο μπέμπες τι γινόταν τότε αλοιμονο στην τέως αγνη κορασίδα .
 
Στην ταινία ''Στεφανία" η Λάσκαρη υποκύπτει στην αρχή στην γοητεία του πατριού της Πάλλη δίνοντας του ολοκληρωτικά το κορμί της όπως πάντα φαντασιωνόταν, όπως διηγήθηκε αργότερα και η ίδια. Επικές οι ερωτικές σκηνές μεταξύ της Στεφανίας και του πατριού της (με το αμάνικο παρωχημένο φανελάκι και την πετσέτα στον λαιμό ο Βύρων έδωσε ρέστα!). Μετά αφού πήρε το βάπτισμα του πυρός η Ζωή-Στεφανία δόθηκε σε ουκ ολίγους άρρενες κάθε ηλικίας για να καταλήξει για συμμόρφωση (χμμμ!!!) στο Αναμορφωτήριο.
Πέρα από την μάλλον γραφική απεικόνιση του πατριού της Βύρωνα Πάλλη με την εστίαση του βλέμματος του στα απόκρυφα της Λάσκαρη το ολοκληρωτικό ερωτικό δόσιμο της ανήλικης στο έργο στον πατριό της αποδόθηκε απόλυτα παραστατικά από τον σκηνοθέτη και ήταν από τα σημεία που απογείωσαν την ταινία. Σεξουαλική απενοχοποίηση από τα αυστηρά ήθη της εποχής ή η απόλυτη κορύφωση ερωτισμού κι πάθους ανεξαρτήτως συνθηκών και οικογενειακών στεγανών. Ο καθένας όπως το ερμηνεύει.
 
Πίσω
Μπλουζα