Πρωτοποριακά Παιχνίδια

Leon

RetroNuts!
Joined
27 Σεπ 2008
Μηνύματα
2.119
Αντιδράσεις
1.037
Ας μνημονεύσουμε παιχνίδια τα οποία ήταν μπροστά από την εποχή τους και επηρέασαν το μοντέρνο gaming.

Gemstone Warrior (1984)

Οι δημιουργοί του ήθελαν να φτιάξουν ένα arcade παιχνίδι επηρεασμένο από το Dungeons and Dragons. Έτσι δημιούργησαν ένα από τα πρώτα action RPGs, προπάτορας σημερινών παιχνιδιών σαν το Diablo. To παιχνίδι είναι ένα κανονικότατο Dungeon Crawl που μπουκάρεις στο μπουντρούμι και σκοτώνεις τα τέρατα όπως σε όλα τα RPG της εποχής πχ σαν το Wizardy. Χρειάζεται mapping, έχει inventory, βρίσκεις αντικείμενα που κάποια βοηθούν και κάποια σου κάνουν ζημιά, κλπ. Η διαφορά είναι ότι παίζεται σε top down perspective που σκρολάρει σαν action game και πυροβολείς τους εχθρούς με crossbow που μάλιστα έχει διαφορετικά controls για την κατεύθυνση, μοιάζοντας σχεδόν με twin stick shooter σαν το Robotron 2084. To παιχνίδι εκδόθηκε από την SSI για τον Apple II και ακολούθησαν μεταφορές για C64 και Atari 8 bit. Ήταν τεράστια επιτυχία και πούλησε πάνω από 50,000 αντίτυπα. Η συνέχεια (το Gemstone Healer) προσέθεσε randomly generated dungeons.

 
Πολυ ωραίο θέμα! :thumbup:

Λοιπόν.. Θα αναφέρω το ANT ATTACK (zx spectrum)!

Το Ant Attack δημιουργηθηκε απο τον Sandy Whites και κυκλοφόρησε απο την Quick Silva to 1983.

 


ZX SPECTRUM COVER


.

Ο δημιουργός του παιχνιδιού εμπνεύστηκε την πλοκή του παιχνιδιού απο κλασικές ταινίες του 1950 βασισμένες σε επιθέσεις γιγαντιαίων εντομών αλλα και στα έργα τέχνης του M.C. Escher : http://www.mcescher.com/

Tarantula_1955.jpg
naked-lunch.jpg
beginning-of-the-end.jpg



Πηγή εικόνων απο ταινίες του 1950 : https://grandoldmovies.wordpress.com...ig-bug-movies/

Το ANT ATTACK έμελλε να χαρακτηριστεί το πρώτο - Real 3D - Ισομετρικό παιχνίδι για υπολογιστή!

 


.


.

Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να πούμε ότι σαν πρώτο (3D style) παιχνίδι ισομετρικού περιβάλλοντος είχε θεωρηθεί ότι ήταν το Zaxxon (arcade/cabinet -1982) χωρίς όμως αυτό να ισχύει, μιας και ήταν περισσότερο ένα side scrolling game που επέτρεπε στον παίκτη να κινείται προς μια μόνο κατεύθυνση (πάνω/κάτω).

Το Ant Attack έδινε στον παίκτη την δυνατότητα να μετακινηθεί ελεύθερα προς όλες τις κατευθύνσεις (πάνω/κάτω - αριστερά/δεξιά) με 100% 3D ισομετρικό τρόπο!

Υποθεση

Το παιχνίδι στη αρχική οθόνη σου δίνει την δυνατότητα να επιλέξεις τον ήρωα σου ανάμεσα σε αγόρι και κορίτσι!

Αμέσως μετά ξεκινάς να περιπλανιεσαι στην Antescher City ψάχνοντας να βρεις και να σώσεις το άλλο σου μισό..

.

.

Προσοχή όμως γιατί η πόλη είναι γεμάτη απο τεράστια μυρμήγκια που μόλις σε δουν θα σε κυνηγήσουν για να σε φάνε!

16525.jpg


Αν τα καταφέρεις και βρεις τελικά το άλλο σου μισό θα πρέπει χεράκι-χεράκι να βρείτε την έξοδο της πόλης για να σωθείτε απο τα γιγαντιαία μυρμήγκια!

Ant Attack - Gameplay (video)

3d_ant_attack_cover_art.jpg

maxresdefault (1).jpg

Myth-Loading-Screen (1).jpg

yr02_ant.jpg
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Συμφωνα με την αρθρογραφια που εχω υποψη μου, το King's Quest ηταν πρωτοποριακο ως το πρωτο graphical adventure με ενα sprite που μετακινειται σε ενα "τρισδιαστατο" χωρο.

Το Loom επισης εμεινε στην ιστορια ως κατι πρωτοποριακο, ως ενα adventure οπου δεν υπαρχουν εντολες και καθημερινες κινησεις οπως πχ το ανοιγμα μιας πορτας, αλλα πιο larger than life καταστασεις, μονο με μαγικα spells αντι για καθημερινες, "γηινες" εντολες και Inventory-based γριφους. Αν και αντικειμενικα πρωτοποριακο, εμενα δεν με εντυπωσιασε η συγκεκριμενη ιδεα, αφου δεν ηταν κατι πρωτοφανες (χρησιμοποιεις spells και σε αλλα adventures για να λυσεις γριφους, οπως Quest for Glory) ουτε βεβαια αποτελουσε καποια καινουργια τεχνολογια. Ειναι βεβαια παντα ενα κλασσικο και αγαπημενο παιχνιδι :)
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Το Αnt Attack έχει σχεδόν την ίδια υπόθεση και γραφικά με το Head Over Heels. Απ' όσο ξέρω βέβαια είναι μεταγενέστερο, κυκλοφόρισε στα τέλη του '80. Εχω δεί κριτικές που λένε πως είναι αρκετά πρωτοτυπο παιχνίδι, ενδεχομένως όμως να μην γνώριζαν για το Ant Attack. Κι εγώ πρώτη φορά το ακούω, αλλά δεν μπορώ να παραβλέψω την ομοιότητα.


Να προσθέσω ότι μισώ το Head Over Heels με πάθος! Το βρίσκω μονότονο, βαρετό και με έλλειψη δράσης. Δεν κατάφερα ποτέ να το τερματίσω, βαριόμουν μέχρι θανάτου στην πορεία!


 






Πρωτοποριακά παιχνίδια ήταν σίγουρα καί οι Pocket Monsters Red/Green, δηλαδή η πρώτη κυκλοφορία των Pokemon το 1996. Στην εποχή μας η σειρά των παιχνιδιών Pokemon είναι αυτή με την περισσότερη επιρροή σε όλες τις ηλικιακές ομάδες. Το βρίσκω λογικό που ξεχώρισαν απ' την αρχή, δεν είχαν τα καλύτερα γραφικά για την χρονια που κυκλοφόρισαν, αλλά πρόσφεραν μία περιπέτεια με τέρατα που μπορούσες να τα εχεις μαζί σου, να τα εκπαιδεύεις σαν κατοικίδια και να δίνεις με αυτά μάχες με τους φίλους σου. Με αυτή τη λογική το παιχνίδι δεν τελειώνει ποτέ, αφού ακόμη κι αν τερματίσεις την ιστορία μπορείς να συνεχίσεις να προπονείς pokemon για να γίνεις ο καλύτερος ανάμεσα στους άλλους παίκτες.

https://www.youtube.com/watch?v=12jU4Be6oDU
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Εγώ θα μιλήσω απο προσωπική εμπειρία, δηλαδή ποιά παιχνίδια πρόλαβα στην εποχή τους και μετέπειτα έπαιξα άλλα που είχαν ισχυρές επιρροές.

Το πρώτο είναι το Sid Meier's Pirates

Αφενός είναι το πρώτο παιχνίδι που έχει το όνομα του Sid Meier στον τίτλο, προφανώς για εμπορικούς λόγους, αλλα δεν είναι ο δικός μου λόγος που το θεωρώ πρωτοποριακό. Για μένα είναι το πρώτο "open world" παιχνίδι με στοιχεία εξερεύνησης, ζωντανές πόλεις με πληθυσμό, ταβέρνες, έμπορους κλπ με θέμα τους πειρατές και την Καραιβική. Δεν είχα παίξει τίποτα που να το πλησίαζε στο παρελθόν, ίσως κάποια RPG αλλα και πάλι, το setting της θάλασσας με τις ναυμαχίες δεν το είχα ξαναζήσει. Μετά απο πολλά χρόνια βγήκαν διάφοροι τίτλοι, όπως το Sea Dogs, το Pirates Of The Caribbean, μέχρι και το πρόσφατο Assassins Creed IV, και σε όλα τα παραπάνω (και ακόμη μερικά) πάντα βλέπω το Pirates μπροστά μου !

Mετά θεωρώ οτι το Tetris, πάντα αξίζει μια αναφορά σε τέτοια θέματα.

Δεν ειναι το πρώτο puzzle game, όμως είναι το πρώτο που έκανε αυτό που έκανε με τα τουβλάκια, το πηγάδι, και τον εθισμό που σου προκαλέι αυτό το gameplay. Σε ότι αφορά στην μετέπειτα κληρονομιά που άφησε, νομίζω συμφωνούμε όλοι οτι το συγκεκριμένο παιχνίδι έχει "κοπιαριστεί" και "κλωνοποιηθεί" ίσως περισσότερες φορές απο οποιοδήποτε άλλο.

Kαι τέλος, στα πιό σύγχρονα παιχνίδια, το Descent, είναι πάντα στο μυαλό μου όταν σκέφτομαι την εξέλιξη των 3D games.

Σίγουρα υπήρχε το Doom κλπ, αλλα τα sprites δεν ήταν 3d, και η αίσθηση του χώρου μου έκανε τόσο μεγάλη εντύπωση για πρώτη φορά στο Descent. Νομίζω οτι ήταν και το πρώτο accelerated παιχνίδι, μπορεί να κάνω και λάθος, το μόνο σίγουρο είναι οτι το έπαιξα πριν απο το Quake και θα μου μείνει πάντα χαραγμένη η ανάμνηση του "wow factor" που μου προκάλεσε. Είχα να νιώσω έτσι απο το πρώτο φόρτωμα του Shadow of The Beast στην Amiga, αρκετά χρόνια πρίν δηλαδή, και ήταν και η μέρα που κατάλαβα οτι το PC gaming, με τις κάρτες γραφικών, cpu κλπ θα γίνει ο απόλυτος κυρίαρχος στο χώρο.Μπορεί να υπήρχαν και προγενέστερα κάποιες προσπάθειες, ακόμη και στις κονσόλες (π.χ το Star Fox στο Snes), αλλα τίποτα δεν μπορεί να συγκριθεί με αυτό που κατάφερε το Descent.
 

1@Other_Reality[/USER] νομιζω προδρομος του Pirates με ναυμαχιες, εμποριο, πολεις κλπ ηταν το Taipan στα 8-bit. Απλα το βαζω στο τραπεζι για να συπληρωθει η συζητηση. Το ειχα δει πολυ μικρος σε ενα φιλο μου και μου ειχε φανει τοσο εnτυπωσιακο οσο το Pirates καποια χρονια αργοτερα (που το ειδα στον ιδιο φιλο μου :) )

Ενταξει δεν αμφισβητουμε οτι το Pirates ειναι αριστουργημα και μαλλον πηγε το ειδος ετη φωτος μπροστα.

 
circleag είπε:
Το παιχνίδι θεωρείται προάγγελος όλων των 3D παιχνιδιών και ένα απο τα πρώτα που εισήγαγαν την ιδέα της ακολουθίας δεύτερου χαρακτήρα οπου και συναντάμε στα σημερινά RPG games με χαρακτήρες που ακολουθεί ο ένας τον άλλον.
Πολύ καλή επιλογή circleag. Πράγματι το Ant Attack ήταν από το πιο πρωτοποριακά παιχνίδια που έφτιαξε ένα ολόκληρο είδος, αυτό του isometric arcade adventure αλλά και προπομπός των 3D παιχνιδιών γενικότερα. Νομίζω την πρωτιά την μοιράζεται με ένα άλλο παιχνίδι που βγήκε το 1983 για τους οκτάμπιτους Atari, το Zombies. Και αυτό ισομετρικό arcade adventure με επιρροές από Escher και μάλιστα το τελευταίο του level χρησιμοποιεί τις οπτικές οφθαλμαπάτες του καλλιτέχνη. Το όνομα αυτού του level χρησιμοποιήθηκε για την επανέκδοση του παιχνιδιού από την Electronic Arts και έτσι το γνωρίσαμε και εμείς. Το Realm of Impossibility.

Ναι το Taipan είναι από τα πρώτα του είδους αλλά είναι text based. To μεγάλο μπαμ το κάνει το Seven Cities of Gold του μεγάλου Dan Bunten το 1984 που ασχολείται με τους κονκισταδόρες και την εξερεύνηση του νέου κόσμου. Μάλιστα μπορείς είτε να παίξεις στον κανονικό χάρτη ή σε έναν randomly generated. O Sid Meier αναφέρει αυτό το παιχνίδι ως έμπνευση για το Pirates!
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Leon είπε:
Ναι το Taipan είναι από τα πρώτα του είδους αλλά είναι text based. To μεγάλο μπαμ το κάνει το Seven Cities of Gold του μεγάλου Dan Bunten το 1984 που ασχολείται με τους κονκισταδόρες και την εξερεύνηση του νέου κόσμου. Μάλιστα μπορείς είτε να παίξεις στον κανονικό χάρτη ή σε έναν randomly generated. O Sid Meier αναφέρει αυτό το παιχνίδι ως έμπνευση για το Pirates!
Για να είμαι ειλικρινής δεν γνώριζα κανένα απο τα δύο που αναφέρατε. Ειδικά το Seven Cities of Gold δείχνει να είναι όντως πολύ κοντά (και σίγουρα το έχει πάρει το μάτι μου σε κάποιο περιοδικό τώρα που το ξανασκέφτομαι), αν και το στοιχείο που εμένα μου άρεσε περισσότερο, οι ναυμαχίες δηλαδή, με τον άνεμο, τον υπολογισμό βολής κλπ, νομίζω εξακολουθεί να είναι πρώτο στο Pirates. Ειδικά αν δείτε τα μεταγενέστερα παιχνίδια που ανέφερα στο πρώτο μου πόστ, πιστευω οτι "ξεσήκωσαν" πάρα πολλά πράγματα απο εκεί. Με την πρώτη ευκαιρία πάντως θα δοκιμάσω το Seven Cities, είτε στην Amiga, είτε στον C64.
 
Crimson Moonlight είπε:
Το Αnt Attack έχει σχεδόν την ίδια υπόθεση και γραφικά με το Head Over Heels. Απ' όσο ξέρω βέβαια είναι μεταγενέστερο, κυκλοφόρισε στα τέλη του '80. Εχω δεί κριτικές που λένε πως είναι αρκετά πρωτοτυπο παιχνίδι, ενδεχομένως όμως να μην γνώριζαν για το Ant Attack. Κι εγώ πρώτη φορά το ακούω, αλλά δεν μπορώ να παραβλέψω την ομοιότητα.
Να προσθέσω ότι μισώ το Head Over Heels με πάθος! Το βρίσκω μονότονο, βαρετό και με έλλειψη δράσης. Δεν κατάφερα ποτέ να το τερματίσω, βαριόμουν μέχρι θανάτου στην πορεία!


 





Εισαι η μονη κοπελα που γνωριζω οτι εχει ασχοληθει με το HoH!!!!! Με εστειλες!!

Στα ισομετρικα παιχνιδια ειμαι καπου στη μεση. Ναι μεν το Ant Attack ηταν το πρωτο, ναι μεν το HoH ηταν απο τα πιο αρτια, αλλα το πραγματικο breakthrough στο genre αυτο εγινε απο το KnightLore που κυκλοφορησε στο ενδιαμεσο. Δεν νομιζω οτι αλλο ισομετρικο δημιουργησε τετοιο σουσουρο οταν κυκλοφορησε.
 
Αφού πιάσαμε τα ισομετρικά παιχνίδια να αναφέρουμε και το Fairlight. Μιας και οι υπολογιστές της εποχής δεν είχαν την υπολογιστική ισχύ για πολύγωνα, χρησιμοποιήθηκε η ισομετρική απεικόνιση για την απόδοση ενός τρισδιάστατου κόσμου. Αυτό που προσέθεσε το Fairlight ήταν η "ρεαλιστική" (για την εποχή, μη γελάτε) physics engine. Για παράδειγμα δείτε στην αρχή του βίντεο (γύρω στο 1:20) που οι φρουροί κυνηγούν τον χαρακτήρα και σπρώχνουν το τραπέζι. Το ψωμί που έχει πάνω δεν μένει "καρφωμένο" αλλά πηγαίνει πέρα δώθε. Τα ρεαλιστικά physics στα 3D παιχνίδια φυσικά έγιναν must πολλά χρόνια αργότερα και απαραίτητο στοιχείο για να είναι πιστευτός ένας κόσμος.

https://www.youtube.com/watch?v=U7S4xIs1WZE

Μιλώντας για πιστευτούς κόσμους στα video games ας ασχοληθούμε λίγο με τα open world games που είναι της μόδας. Ήδη αναφέρθηκαν τέτοια παιχνίδια όπως το Pirates! Υπάρχουν πολλά παραδείγματα τέτοιων παιχνιδιών όπως τα Ultima και φυσικά το Elite. Αλλά ένα παιχνίδι που έχει όλα τα χαρακτηριστικά ενός μοντέρνου open world παιχνιδιού σαν τα GTA είναι το Mercenary του Paul Woakes. O σκοπός του παιχνιδιού είναι να βρεις ένα τρόπο να φύγεις από τον Targ τον πλανήτη που συντρίβεται το σκάφος σου. Ο τρόπος όμως που θα το κάνεις είναι τελείως ανοιχτός. Το παιχνίδι διαθέτει real time 3D wire frame γραφικά και είναι τεράστιο. Μπορείς να οδηγήσεις οχήματα, να πάρεις αποστολές από τις δύο φατρίες που είναι σε μάχη στον πλανήτη και να πουλήσεις αντικείμενα ώστε να βγάλεις όσα περισσότερα χρήματα.

 
Δεν το ξερω το Mercenary, εχω ακουσει οτι ενα απο τα πρωτα sandbox παιχνιδια ηταν ενα Terminator (ενα απο τα παιχνιδια βασισμενα στην πρωτη ταινια)
 
To Terminator είναι της Bethesda και βγήκε το 1990, 5 χρόνια μετά το Mercenary. Είναι και αυτό από τα πρώτα 3D open world games. Μπορείς να διαλέξεις μεταξύ του Kyle Reese και του Terminator για να παίξεις. Έχει αρκετή πλάκα, δοκίμασε το. Στη συνέχεια η Bethesda έβγαλε αρκετά Terminator games, μεταξύ αυτών το Future Shock που είναι μάλλον το πρώτο fully 3D textured mapped FPS με mouselook, πριν το Quake.

Ένα άλλο πρωτο-FPS είναι το The Colony για τον Mac το 1987 που είναι συνδυασμός FPS με adventure. Πιθανότατα όσοι είχατε Amiga θα το είχατε δει εκεί.


Και άλλο ένα FPS για τον mac το οποίο δεν το γνώριζα (αφού είχε βγει μόνο για mac) είναι το Splat'ers και το έμαθα πριν μερικά χρόνια που του έκανε αφιέρωμα το hardcore gaming 101. , το οποίο ήταν ένα paintball simulator. Πραγματικά μπροστά για το 1991 (την ίδια χρονιά που βγήκε το Catacomb 3D) αφού ήταν πολυγωνικό με ωραία γραφικά και χρησιμοποιούσε και mouse. Δυστυχώς ο χειρισμός του είναι απίστευτα περίπλοκος και είναι αργό οπότε χίλιες φορές το πιο απλό Catacomb 3D.
 
Leon είπε:
Αφού πιάσαμε τα ισομετρικά παιχνίδια να αναφέρουμε και το Fairlight. Μιας και οι υπολογιστές της εποχής δεν είχαν την υπολογιστική ισχύ για πολύγωνα, χρησιμοποιήθηκε η ισομετρική απεικόνιση για την απόδοση ενός τρισδιάστατου κόσμου. Αυτό που προσέθεσε το Fairlight ήταν η "ρεαλιστική" (για την εποχή, μη γελάτε) physics engine. Για παράδειγμα δείτε στην αρχή του βίντεο (γύρω στο 1:20) που οι φρουροί κυνηγούν τον χαρακτήρα και σπρώχνουν το τραπέζι. Το ψωμί που έχει πάνω δεν μένει "καρφωμένο" αλλά πηγαίνει πέρα δώθε. Τα ρεαλιστικά physics στα 3D παιχνίδια φυσικά έγιναν must πολλά χρόνια αργότερα και απαραίτητο στοιχείο για να είναι πιστευτός ένας κόσμος.https://www.youtube.com/watch?v=U7S4xIs1WZE
Δεν θα μπορουσες να με βρεις πιο συμφωνω. Ομως τα σαγονια πρωτοανοιξαν με το KnightLore. Επισης σε εκεινη την ηλικια προσωπικα δεν ειχα καταλαβει τη ειχε καταφερει ο Jangeborg. Επιχειρησα μια μικρη παρουσιαση στο Phoenix 3

Ασχετο: Απο αποψη playability στον Spectrum στα ισομετρικα με τραβαει to Movie. Απο τα Ultimate βρισκω πιο βατο το Alien8. Η αδυναμια μου παντως ειναι το Batman. Ο Spectrum ηταν η ισομετρικο-μανα!! Τι να πρωτοδιαλεξεις?? Great Escape,Rentakill Rita,WTSS,Amaurote, Inside Outing, Pyracurse, Bomb Scare κτλ. Κριμα που τοσα χρονια δεν εχει μεταφραστει το Abadia del crimen να δουμε αν αξιζε το σουσουρο.

Ερωτηση...στα 8bit home micros ποιο ηταν το πρωτο παιχνιδι με filled polygons? Νομιζω το StarStrike II. Αυτο και αν ηταν πρωτοποριακο! Θυμαμαι οταν το πρωτοφορτωσα με καθηλωσε η μεγαλειωδης εισαγωγικη οθονη και με εξεπληξε ο μετρητης φορτωματος (δεν θυμαμαι καποιο αλλο με ετοιο χαρακτηριστικο πριν). Μπορει να λεω και ανακριβειες...σχωρατε με διοτι μολις επεστρεψα απο τας διακοπας.
 
To Abadia del Crimen έχει μεταφραστεί. Τώρα δεν θυμάμαι link για κατέβασμα αλλά με λίγο ψάξιμο θα το βρεις. Τώρα ποιο είναι το καλύτερο isometric; Αυτό που μου άρεσε περισσότερο είναι μάλλον το Great Escape και λόγω θεματολογίας. Πάντως και το Where Time Stood Still θεωρείται πλέον πρωτο-survival horror. Αν και μάλλον πιο κοντά στα Survival Horror όπως τα εννοούμε σήμερα είναι το Project Firestart.

Συνολικά το πρώτο είναι μάλλον το I,Robot για τα arcades. Δε νομίζω να είναι το StarStrike II πάντως πρώτο για home συστήματα. Το Jet της Sublogic πχ βγήκε ένα χρόνο πριν. Θα μου πεις δεν είναι για home αλλά είναι για PC...Ε τέλος πάντων νομίζω μετράει.


Έχω και εγώ μια ερώτηση: Ποιο είναι το πρώτο action game που είχε save; Εντάξει στα adventures και στα RPG ήταν κάτι δεδομένο από την αρχή αλλά στα action παιχνίδια που βασίζονταν στα "κανονάκια"; Φαντάζομαι ότι θα υπήρχαν παιχνίδια πριν το Zelda, μπορεί ακόμα και να τα έχω παίξει αλλά δεν θυμάμαι κάτι.
 
Eχει μεταφραστει για CPC νομιζω οποτε δεν το ακουμπω χαχαχαχαχα

Save? Χμμμμ...απο μνημης...Hobbit?
 
Αλλά ένα παιχνίδι που έχει όλα τα χαρακτηριστικά ενός μοντέρνου open world παιχνιδιού σαν τα GTA είναι το Mercenary του Paul Woakes. O σκοπός του παιχνιδιού είναι να βρεις ένα τρόπο να φύγεις από τον Targ τον πλανήτη που συντρίβεται το σκάφος σου. Ο τρόπος όμως που θα το κάνεις είναι τελείως ανοιχτός. Το παιχνίδι διαθέτει real time 3D wire frame γραφικά και είναι τεράστιο. Μπορείς να οδηγήσεις οχήματα, να πάρεις αποστολές από τις δύο φατρίες που είναι σε μάχη στον πλανήτη και να πουλήσεις αντικείμενα ώστε να βγάλεις όσα περισσότερα χρήματα.
Να υπενθυμίσω, ότι το remake της σειρά (Mercenary, Damocles, The Dion Crisis), είναι μεταφρασμένη στα ελληνικά, και θα κατεβάσετε την τελευταία έκδοση, από εδώ.
 
Wally είπε:
Eχει μεταφραστει για CPC νομιζω οποτε δεν το ακουμπω χαχαχαχαχα
Save? Χμμμμ...απο μνημης...Hobbit?
E...Νομίζω ότι ΕΙΝΑΙ παιχνίδι του CPC. Save είχε και το Zork. Λέω σε action παιχνίδια, όχι σε adventures και RPG. Αποκλείεται να είναι πρώτο το Zelda.
 
Ναι αναπτυχθηκε σε CPC αλλα I could not care less χαχαχαχα

BTW ειδα οτι το remake του υπαρχει στο Steam ως The Abbey of Crime Extensum δωρεαν(!)
 
Πάλι "θάβεις" τα CPC εσύ; :eviltongue: (άντε μην αρχίσω ξανά με τις μουστάρδες, μπουαχαχαχα :p )

Για παλαιό action παιχνίδι που έσωζε, ένα απο τα πρώτα που μου έρχονται στο μυαλό είναι το γνωστό μας Castle Wolfenstein...

Bέβαια εδώ μπορεί κάποιος να πεί ότι "ξέρεις, αυτό δεν είναι 'καθαρό' action game", αλλά με την ίδια λογική ούτε και το Zelda που ήδη αναφέρθηκε θα το λέγαμε 100% action... :)

Πολύ καλές και όλες οι αναφορές σε κλασσικά & αγαπημένα games, συμπεριλαμβανομένου ασφαλώς και του εμβληματικού Seven Cities (το είχαμε παρουσιάσει και στον "Φοίνικα" - διόλου απίθανο να το είχε δεί [και] εκεί ο φίλος Other_R. :) Να και η επίμαχη σελίδα με την βαθμολογία).

Captain Kal είπε:
Να υπενθυμίσω, ότι το remake της σειρά (Mercenary, Damocles, The Dion Crisis), είναι μεταφρασμένη στα ελληνικά, και θα κατεβάσετε την τελευταία έκδοση, από εδώ.
Thanks και πάλι για την υπενθύμιση Captain, και βέβαια για την μετάφρασή σου. :)

Λόγω του ότι το Mercenary ήταν πολύ αγαπημένο μου παιχνίδι απο την εποχή των οκτάμπιτων, είχα κάνει κάποτε σχετικές "ψακτικές" στο internet και είχα πέσει πάνω στο MDDClone που περιλάμβανε και τα επίσης γνωστά & αγαπημένα sequels. Σε αυτό το σημείο να αναφέρω ότι είχα ξεχαστεί για κάποια χρόνια με έκδοση του MDDClone απο το 2002, όταν ο Captain έκανε heads-up καλή ώρα σαν και τώρα (το 2006 στην πρώτη του εμφάνιση στο GRM :) ) παραθέτοντας το ανάλογο update. :thumbup: (δείτε εδώ, για ένα blast-from-the-past !!)
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
circleag είπε:
Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να πούμε ότι σαν πρώτο (3D style) παιχνίδι ισομετρικού περιβάλλοντος είχε θεωρηθεί ότι ήταν το Zaxxon (arcade/cabinet -1982) χωρίς όμως αυτό να ισχύει, μιας και ήταν περισσότερο ένα side scrolling game που επέτρεπε στον παίκτη να κινείται προς μια μόνο κατεύθυνση (πάνω/κάτω).
Δεν ξέρω αν αναφέρεσαι συγκεκριμένα στην arcade έκδοση (αν ισχύει πάω πάσο εννοείται) αλλά στην έκδοση για PC τουλάχιστον που γνωρίζω ο παίχτης κινείται και στις 4 κατευθύνσεις.
 
Πίσω
Μπλουζα