Ραντεβού με μια άγνωστη (1968)

ARETARA

RetroNuts!
Joined
1 Σεπ 2010
Μηνύματα
2.136
Αντιδράσεις
2.279
Ραντεβού με μια άγνωστη (1968)

Retrodb: http://retrodb.gr/wiki/index.php/%CE%A1%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%B5%CE%B2%CE%BF%CF%8D_%CE%BC%CE%B5_%CE%BC%CE%B9%CE%B1_%CE%AC%CE%B3%CE%BD%CF%89%CF%83%CF%84%CE%B7

Μία σημαντική αισθηματική-δραματική ταινία συζητά το παρόν θέμα. Είναι το "Ραντεβού με μια άγνωστη" του 1968, της εταιρείας Δαμασκηνός-Μιχαηλίδης σε σενάριο Πάνου Κοντέλη και σκηνοθεσία Βασίλη Γεωργιάδη. Δεύτερος τίτλος "Για μια νύχτα έρωτα".

Το θέμα - το καστ. Μια νεαρή γυναίκα, η Χριστίνα (Έλενα Ναθαναήλ) κατηγορείται για φόνο και προφυλακίζεται. Μέσα από την ανάγνωση στο δικαστήριο του προσωπικού της ημερολογίου παρακολουθούμε πώς εκτυλίσσεται η ζωή της μέχρι την μέρα του εγκλήματος...

Η Χριστίνα ζει μια άνετη αλλά συμβατική ζωή σε μια μουντή επαρχιακή πόλη, σύζυγος ενός εισαγγελέα (Δημήτρης Μυράτ). Μια ξαφνική καταιγίδα θα γίνει αιτία να γνωριστεί με έναν ερημίτη ζωγράφο, τον Αλέξη (Γιάννης Βόγλης). Η αμοιβαία έλξη εξελίσσεται σε ερωτική σχέση. Ωστόσο τα πράγματα κρέμονται από μια κλωστή...

Ο ερχομός της κόρης του εισαγγελέα Ειρήνης (από τον πρώτο του γάμο, Ann Lonnberg) ταράζει την ηρεμία της οικογένειας. Η τυχαία συνάντηση Χριστίνας-Αλέξη-Ειρήνης θα φέρει τη ρήξη των δύο πρώτων. Η Ειρήνη, με την αμερικανική κουλτούρα, δεν θα επιχειρήσει να μπει στην πορεία των πραγμάτων και θα φύγει. Σταδιακά η Χριστίνα θα επαναπροσεγγίσει τον εισαγγελέα και θα απομακρυνθεί από τον Αλέξη. Τυφλωμένος από το πάθος του ο τελευταίος θα απαγάγει τη Χριστίνα που όμως θα βρει την ευκαιρία να τον σκοτώσει...

Ξαναγυρνώντας σε παρόντα χρόνο και ενώ αναμένεται η εξέλιξη και η κατάληξη της δίκης ο εισαγγελέας θα πρέπει να αποφασίσει. Να μείνει ή να φύγει; Το τέλος και η απάντηση θα δοθεί στον σιδηροδρομικό σταθμό την ώρα που φεύγει το τρένο...

Σχόλια. Πρόκειται για μια ενδιαφέρουσα δραματική ταινία. Ο χώρος της επαρχίας καταρχήν, ασυνήθιστος εν γένει στον ελληνικό κινηματογράφο, καθίσταται ως η περιοχή δράσης. Το μεσοαστικό - μεγαλοαστικό εύπορο περιβάλλον σε μία πόλη "που δεν συμβαίνει ποτέ τίποτα" και όλα ακολουθούν την ρουτίνα του χρόνου. Η πνιγηρή ατμόσφαιρα όπου η νεαρή κοπέλα δεν μπορεί να αναπνεύσει. Οι συμβάσεις και οι τύποι, οι κοινωνικές υποχρεώσεις και οι αυστηρά καθορισμένοι ρυθμοί απαγορεύουν αυτό που η ίδια λέει μέσα στην ταινία ότι αναζητούσε, ένα όνειρο. Η γνωριμία με τον ζωγράφο-αφορμή για την μικρή της επανάσταση. Η επανάκαμψη και το αναπόφευκτο τέλος. Μολονότι αρκετά προβλέψιμη στην εξέλιξή της η ταινία, εντούτοις διατηρεί το ενδιαφέρον του θεατή. Σε αυτό καίρια συμβάλλει και η σκηνοθετική ματιά του Βασίλη Γεωργιάδη, ενός σπουδαίου δημιουργού που δεν αρκείται στην περιγραφή αλλά εμβαθύνει και ψυχογραφεί τους ήρωες. Και βέβαια με άξιους συμπαραστάτες τους ερμηνευτές.

Καταλυτική η παρουσία της Ναθαναήλ σε ένα ρόλο τον οποίο ενσαρκώνει πειστικότατα με μια φρεσκάδα που έρχεται σαφώς σε αντίθεση με το συντηρητικό περιβάλλον. Πολύ καλός και ο Μυράτ με το εντυπωσιακό παράστημα και τον ήρεμο λόγο του έχει μία από τις καλύτερές του ερμηνείες. Ο Βόγλης είχε θετική συνεισφορά, αν και θα περίμενα περισσότερα. Το δροσερό πέρασμα, τέλος, της νεότατης Lonnberg δίνει μια ανοιχτόχρωμη πνοή στη βαριά ατμόσφαιρα του έργου.

Εντύπωση επίσης μου έκανε η πολύ καλή φωτογραφία του Νίκου Γαρδέλη και οι εξαιρετικοί φωτισμοί (δείτε για παράδειγμα την τελευταία σκηνή με τον εισαγγελέα). Η μουσική τέλος, του Χρήστου Λεοντή, λιτή και απέριττη προσθέτει το αναγκαίο χρώμα στην ταινία. Να σημειώσω και δύο μουσικές στιγμές τέλος που μου έκαναν εντύπωση: Η σύνθεση Prelude to Act III του Richard Wagner (πρελούδιο 3ης πράξης) και το Goodnight Irene των Weavers.

Μικρά-μικρά.

1) Αρκετά landmarks από την περιοχή που γυρίστηκε είναι διαθέσιμα (δείτε και παρακάτω στις φωτογραφίες). Ωστόσο δεν έγινε δυνατό να εξακριβωθεί με σιγουριά. Γίνεται μνεία για τη Φλώρινα και υπάρχουν λήψεις στα Μετέωρα (εκδρομή) ωστόσο η θάλασσα και ο σιδηροδρομικός σταθμός μπερδεύουν κάπως τον εντοπισμό. Αν υπάρχει κάποια περαιτέρω πληροφορία, ας αναφερθεί.
 

2) Η στιγμή που η νεαρή Ειρήνη παραγγέλνει nes-frappe....

Τιμητικές διακρίσεις. Η ταινία απέσπασε (δικαίως) το βραβείο Αʼ γυναικείου ρόλου (Έλενα Ναθαναήλ) στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης 1968.

Απόσπασμα. Η Χριστίνα σκέφτεται την συνέχεια μετά την επίσκεψη στον ζωγράφο...

"...Ήταν μια απερισκεψία...αναγκάστηκα να παίξω θέατρο...είπα ψέμματα...Πώς φέρθηκα τόσο ελαφρά...Ο άντρας μου το λέει συχνά αυτό: Μπορεί να χάσει κανείς το παιχνίδι από μία και μόνη άστοχη κίνηση...".

Φωτογραφίες.

1. Ο εισαγγελέας με τον πρόεδρο του δικαστηρίου (Λυκούργος Καλλέργης) λίγο πριν την έναρξη της δίκης. Διακρίνονται και οι σχετικές φωτογραφίες της βασιλικής οικογένειας.

rantvou1.JPG

2. Μία από τις πολλές εξαιρετικές λήψεις με τη Χριστίνα στο παράθυρο του σπιτιού του Αλέξη κατά το ηλιοβασίλεμα.

rantvou5.JPG



3. Ο Αλέξης.

rantvou4.JPG



4. Κολάζ από landmarks της περιοχής.

rantvou6.jpg



5. Η Ειρήνη.

rantvou10.JPG
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Μια πολύ καλή ταινία (μάλιστα παίχτηκε το χειμώνα κάποια στιγμή), την οποία όμως δεν κατόρθωσα να δω... (Με πήρε ο ύπνος με τον ερχομό της κόρης του εισαγγελέα!.... :( )

Αν και μικρό το κομμάτι που παρακολούθησα, μου έκανε τρομερή εντύπωση η ταινία για δυο ακριβώς "συστατικά" της, που -πολύ εύστοχα- αναπτύσσει ο Aretara:

α) Για τη δροσερή & απολαυστική Ναθαναήλ, που κατορθώνει να υποβάλλει στον τηλεθεατή τη "βαριά" ατμόσφαιρα που επικρατεί στο σπίτι με το σύζυγό της (τουλάχιστον όσο θυμάμαι & δεδομένου ότι θυμάμαι τη σωστή ταινία, η Ναθαναήλ είναι προσκολλημένη στο ημερολόγιό της).

β) Για τα εκπληκτικά πλάνα με τις τοποθεσίες - μου είχαν κάνει τρομερή εντύπωση (μαζί με την πρόσοψη του σπιτιού που έμεναν ο εισαγγελέας και η Ναθαναήλ)....

Για την παρουσίαση, δεν έχει κάτι να πω! Είναι απλά άψογη (όπως πάντα!), δίνοντας την ανάλογη έμφαση, σε αυτά που χρειάζεται να τονιστούν.

Ελπίζω να κατορθώσω να τη δω ολόκληρη (το οποίο συνεπάγεται να τη βάλουν λίγο νωρίτερα από τις 12 και μεσοβδομαδιάτικα! :p )
 
Τελικα στο τέλος η νεαρή γυναίκα ανακαλύπτει οτι αγαπάει τον άνδρα της αλλά μάλλον είναι πολύ αργά για δράση και αντίδραση..

Κάτι πρέπει να το χάσουμε για να το εκτιμήσουμε και να το ζητήσουμε πίσω, αν και κάνει εντύπωση πως από την αρχή ερωτεύτηκε εναν άνδρα πολύ μεγαλύτερο της, ενω η ίδια δεν είχε συναισθηματικό ''παρελθόν'' , τελικά της συμβαίνει η στραβή στο πρόσωπο του Αλέξη. Εναν νεαρό άνθρωπο θα τον έπνιγε το στατικό περιβάλλον με ενα σοβαρό εισαγγελέα, αρκετά μεγαλύτερο και μέχρι να αντιμετωπίσει την συναισθηματική της κατάσταση και να καταλαγιάσει η φλόγα της, ήθελε μια πιο τρυφερή ματιά από μέρους του άνδρα της.
 
D@redevil είπε:
Μια πολύ καλή ταινία (μάλιστα παίχτηκε το χειμώνα κάποια στιγμή), την οποία όμως δεν κατόρθωσα να δω... (Με πήρε ο ύπνος με τον ερχομό της κόρης του εισαγγελέα!.... :( )
Ωωωω .... εγώ, πάντως, όποτε βλέπω αυτήν την ταινία, ακόμη και ψιλονυσταγμένος να είμαι ... θα ξυπνήσω για να την απολαύσω μέχρι τέλους !!! Εκεί στα 80ς η τηλεόραση την έβαζε πολύ συχνά και κάθε φορά, ως παιδάκι και ως έφηβος, την έβλεπα ξανά λες ... και ήταν η πρώτη φορά !!! Για την ταινία, ό,τι και να γράψω ... λίγο θα είναι !!! Απο τις ωραιότερες στιγμές του ελληνικού κινηματογράφου, από την οποία αναβλύζουν τόσα και τόσα θέματα για προβληματισμό και για σκέψη ....

Θα μού επιτρέψετε, όμως, στο ποστ μου να μην αναφερθώ στους "προβληματισμούς" που μάς προκαλεί η ταινία !!! Επειδή θέλω να ... "χαλαρώσω" λιγάκι, θα θέσω γι' αυτήν μερικές ερωτήσεις, ως "μίνι κουίζ", τις οποίες ...είμαι σίγουρος ότι θα απαντήσετε : :flower: :flower::

1/ Σε κάποια σκηνή βλέπουμε τη Ναθαναήλ και τον Βόγλη - ευτυχισμένουν να ζούνε τον παράνομο έρωτά τους - να ψαρεύουν μαζί !!! Τι πιάσανε με την πετονιά ???

2/ Όταν έρχεται να επισκεφθεί τον κο εισαγγελέα {Δ. Μυράτ] η κόρη του, η Ειρήνη, ποιο τραγούδι της τραγουδάνε μέσα στο αυτοκίνητο ???

3/ Σε αυτήν την ταινία η Έλενα Ναθαναήλ μαθαίνει κάποια ξένη γλώσσα !!! α) Ποια γλώσσα ??? β) Με ποιον τρόπο την μαθαίνει ???

4/ Κάποια στιγμή η Έλενα Ναθαναήλ μονολογεί : "Πόσο θα ήθελα να είχα ..." ... Τι θα ήθελε να είχε ???

5/ Όταν η Ειρήνη βλέπει για πρώτη φορά την Έλενα Ναθαναήλ [σύζυγο του μπαμπά της], τι πράγμα της κάνει έκπληξη σε αυτήν και το αναφωνεί γεμάτη χαρά ???

6/ Η Ειρήνη κάποια στιγμή τσακώνει "στα πράσα" την Έλενα Ναθαναήλ και τον Βόγλη στο καλύβι του τελευταίου !!! Θυμάστε με ποιον τρόπο τους τσάκωσε ??? [αυτό συνέβη εντελώς τυχαία ... πραγματικά η "κακιά στιγμή" για το "παράνομο ζευγαράκι" ... ] .....
 
"3/ Σε αυτήν την ταινία η Έλενα Ναθαναήλ μαθαίνει κάποια ξένη γλώσσα !!! α) Ποια γλώσσα ??? β) Με ποιον τρόπο την μαθαίνει ???"

 


"An English man speaks English...." Χαχαχα
. Ελπίζω η φωτογραφία να μην θεωρηθεί διαφήμιση. :)

 


englishman.jpg

 

 


 
Χε χε ... σωστόοοος ... Η Ναθαναήλ, ξαπλωμένη στο κρεβάτι και συμμένη πάνω από το μικρό πικάπ με τα δισκάκια εκμάθησης Αγγλικής γλώσσης .... Τι γοητεία, τι ομορφιά .... Δεν χρειάζεται να γράψω περισσότερα, η φωτο που ανάρτησες μάλλον τα λέει όλα ....

Και ... άλλη μια φλασιά για την ταινία : Αν είχε γυριστεί στη Γαλλία ή στην Ιταλία με πρωταγωνιστή καναν Αλέν Ντελόν, είμαι σίγουρος ότι ... θα είχε γίνει "κλασική ταινία", θα είχε σημειώσει τεράστια επιτυχία παγκοσμίως ....

Ελπίζω οι συμφορουμίτες μας να απαντήσουν και στις άλλες ερωτήσεις. Το κουίζ ετέθη για έναν και μόνο σκοπό : Για να θυμηθούμε μερικές χαρακτηριστικές σκηνές από αυτην την φοβερή ταινία !!!

1) Αρκετά landmarks από την περιοχή που γυρίστηκε είναι διαθέσιμα (δείτε και παρακάτω στις φωτογραφίες). Ωστόσο δεν έγινε δυνατό να εξακριβωθεί με σιγουριά

 

[Πάντως, οι φωτο που έχεις αναρτήσει με τα Landmarks στην Καστέλλα με παραπέμπουν !!! Για παράδειγμα, το νησάκι στην κεντρική φωτο το "κόβω" για το νησάκι απέναντι από την Καστέλλα !!! Όποτε πήγαινα μεσημεράκι για καφέ στην καφετέρια Sail In της Καστέλλας [δυστυχώς δεν υπάρχει πια], μού άρεσε να πιάνω τραπεζάκι κοντά στη μεγάλη τζαμαρία του μαγαζιού, με θέα το Σαρωνικό κι από εκεί .... κάρφωνα με τις ώωωρες το βλέμμα μου στο εν λόγω νησάκι !!! Στο "οδικό χάρτη Αθηνών - Πειραιώς" το νησάκι αναφέρεται ως "Κουμουνδούρου" !!! Μια φορά, όμως, που έκατσα στο τραπέζι του Sail in με μια φίλη μου, που είχε τελειώσει Πολυτεχνείο, μού λέει η κοπελίτσα : "Rinus, ξέρεις πως λέγεται αυτό το νησάκι ???" "Κουμουνδούρου", απαντώ όλος χαρά !!! "Όχι, Rinus, λέγεται "Νησί των Μυρμηγικών" !!! "Και πώς το ξέρεις εσύ" ??? "Αααα, έκανα μια εργασία στη σχολή μου με θέμα "Δημιουργία μονάδας βιολογικού καθαρισμού στο Νησί των Μυρμηγκιών" :flower: :flower: :cool: :cool: ....]

 

Και
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
5, της κάνει εκπληξη πως ειναι νεα και όμορφη!

6, κυνηγούσε εναν λαγό με το άλογο της και ξεπέφτει εκεί!

1. στην βαρκα της Ναθαναηλ, πιανουν μια αρβυλα!
 
Μπράβο Αριάδνη, πολύ χαίρομαι που τα θυμάσαι !!! Στην ερώτηση 5 :

5, της κάνει εκπληξη πως ειναι νεα και όμορφη!




... αλλά και ότι είναι ..."μια νέα μαμά περίπου στην ηλικία μου", ανεφώνησε περιχαρής η Ειρηνούλα με ... ελληνοαμερικάνικη προφορά !!! Μόνο που ... το γεγονός αυτό δεν ήταν, τελικά, για "χαρά", ήταν, μάλλον, "καταστροφικό" ....

Θυμηθείτε, φίλοι μου, τις απαντήσεις και στις άλλες δύο ερωτήσεις !!! αν μη τι άλλο, αυτή η ταινία αξίζει τον κόπο να την ξαναθυμηθούμε ....

2/ Όταν έρχεται να επισκεφθεί τον κο εισαγγελέα {Δ. Μυράτ] η κόρη του, η Ειρήνη, ποιο τραγούδι της τραγουδάνε μέσα στο αυτοκίνητο ??? [για να σας βοηθήσω, αυτό το τραγούδι έχει σχέση με το όνομα της κόρης του Μυράτ] ....

4/ Κάποια στιγμή η Έλενα Ναθαναήλ μονολογεί : "Πόσο θα ήθελα να είχα ..." ... Τι θα ήθελε να είχε ???


 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
υπεροχη και αυτη η παρουσιαση του Αρεταρα!!!

πολυ ωραια ταινια,υπεροχες ερμηνειες και καταπληκτικα τοπια

το τραγουδι που ακουγεται στο αυτοκινητο με συνοδεια κιθαρας ειναι το " goodnight irene" ,το λενε και πιο πριν στο σαλονι του σπιτιου

 εδω φαινονται λιγο και δυο σελιδες του βιβλιου αγγλικων

rad1.JPG
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Απλά να θυμίσω για όσους πιθανόν δεν το έχουν προσέξει ότι στο αρχικό κείμενο υπάρχει το πρωτότυπο κομμάτι του Goodnight Irene.
 
attachment.php
attachment.php


αυτες οι φωτογραφιες μηπως ειναι απ την εκδρομη τους στο Μετσοβο; φαινεται ενας ηλικιωμενος με φουστανελα και υπεθεσα οτι προκειται για το Μετσοβο αλλά δεν ειμαι σιγουρη

rad2.JPG

rad3.JPG
 
ARETARA είπε:
Απλά να θυμίσω για όσους πιθανόν δεν το έχουν προσέξει ότι στο αρχικό κείμενο υπάρχει το πρωτότυπο κομμάτι του Goodnight Irene.
απιστευτο κομματι, τελικά ποτε μην προσπερνάς τις μουσικές λεπτομέρειες σε μια ταινία, αυτες κάνουν και την ουσία :)
 
ενα παιδι θα ηθελε να ειχε με τον αντρα της
 
Μπράβο που απαντήσατε και στην άλλη ερώτηση !!! Τι φοβερό τραγούδι .... και με πόσο γλυκό τρόπο το ερμηνεύει στην ταινία η Άνν Λόγνκμπεργκ, παίζοντας την κιθαρούλα της, πότε στο σπίτι του μπαμπά της, πότε στο πίσω κάθισμα του αυτοκινήτου .... Την βλέπεις να παίζει κιθαρίτσα και να τραγουδά και ..... δεν την χορταίνεις, η προσωποποίηση της "χαράς της ζωής" !!!

Πάρτε, όμως, και ... την "άλλη όψη" του ίδιου τραγουδιού !!! Εκτελεσμένο από τον αγαπημένο μου Tom Waits, ο οποίος αναδεικνύει τη ... ζοφερή και "απαισιόδοξη" πλευρά του ίδιου τραγουδιού [σε αντίθεση με την Λόνγμπεργκ που το τραγουδά στην ταινία και ... ο κόσμος γεμίζει χαρά] :


Στο μεταξύ απαντήθηκε και η τελευταία ερώτηση !!! Μπράβο katerinak :

ένα παιδί θα ήθελε να είχε με τον άντρα της
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
ARETARA είπε:
Απλά να θυμίσω για όσους πιθανόν δεν το έχουν προσέξει ότι στο αρχικό κείμενο υπάρχει το πρωτότυπο κομμάτι του Goodnight Irene.
Δικό μου λάθος, η έκδοση που δίνω στο κείμενο δεν είναι η πρωτότυπη αλλά μία από τις πρώτες επανεκτελέσεις. Η πρωτότυπη που έρχεται από το μακρινό 1932-33 είναι του Huddie William Ledbetter "Leadbelly".

http://www.youtube.com/watch?v=onUFzYvVsfM
 
Rinus Cesar είπε:
Τι φοβερό τραγούδι .... και με πόσο γλυκό τρόπο το ερμηνεύει στην ταινία η Άνν Λόγνκμπεργκ, παίζοντας την κιθαρούλα της, πότε στο σπίτι του μπαμπά της, πότε στο πίσω κάθισμα του αυτοκινήτου .... Την βλέπεις να παίζει κιθαρίτσα και να τραγουδά και ..... δεν την χορταίνεις, η προσωποποίηση της "χαράς της ζωής" !!!
μου αρεσε πολυ κι εμενα αυτο το τραγουδι αφου οταν πρωτοειδα την ταινια εψαξα αμεσως να το βρω στο γιουτιουμπ

εχει πολυ ωραια και γλυκια φωνη η Ανν Λονμπεργκ
 
Rinus Cesar είπε:

[Πάντως, οι φωτο που έχεις αναρτήσει με τα Landmarks στην Καστέλλα με παραπέμπουν !!! Για παράδειγμα, το νησάκι στην κεντρική φωτο το "κόβω" για το νησάκι απέναντι από την Καστέλλα !!! Όποτε πήγαινα μεσημεράκι για καφέ στην καφετέρια Sail In της Καστέλλας [δυστυχώς δεν υπάρχει πια], μού άρεσε να πιάνω τραπεζάκι κοντά στη μεγάλη τζαμαρία του μαγαζιού, με θέα το Σαρωνικό κι από εκεί .... κάρφωνα με τις ώωωρες το βλέμμα μου στο εν λόγω νησάκι !!! Στο "οδικό χάρτη Αθηνών - Πειραιώς" το νησάκι αναφέρεται ως "Κουμουνδούρου" !!! Μια φορά, όμως, που έκατσα στο τραπέζι του Sail in με μια φίλη μου, που είχε τελειώσει Πολυτεχνείο, μού λέει η κοπελίτσα : "Rinus, ξέρεις πως λέγεται αυτό το νησάκι ???" "Κουμουνδούρου", απαντώ όλος χαρά !!! "Όχι, Rinus, λέγεται "Νησί των Μυρμηγικών" !!! "Και πώς το ξέρεις εσύ" ??? "Αααα, έκανα μια εργασία στη σχολή μου με θέμα "Δημιουργία μονάδας βιολογικού καθαρισμού στο Νησί των Μυρμηγκιών" :flower: :flower: :cool: :cool: ....]

 


Και

Αν η εργασία της φίλης σου αφορούσε τη γεωγραφία, θα είχε κοπεί πριν καν ξεκινούσε την παρουσίαση!!!!! :D :D:D

Το νησάκι λεγόταν, και λέγεται ακόμα, νησί του Κουμουνδούρου. Ονομάσθηκε έτσι εξ'αιτίας του πύργου του Κουμουνδούρου που βρισκόταν ακριβώς απέναντι του. Στην αρχαιότητα ονομαζόταν Σταλίς, λόγω του ...μεγάλου μεγέθους του!!! :D :D

Ο πύργος της ταινίας διατηρείται ακόμα και σε καλή κατάσταση. Τουλάχιστον μέχρι χθες... :)
 
Μου αρεσε παρα πολυ αυτη η ταινια και γιαυτο το λογο την εχω δει πολλες φορες.

Μου αρεσουν πολυ και η Ναθαναηλ και ο Μυρατ.

Εχω δυο αποριες αν μπορειτε να μου τις λυσετε:Στο τελος που ο Μυρατ δεν φευγει τελικα με το τρενο σημαινει οτι συγχωρει τη γυναικα του και αποφασιζει να σταθει στο πλευρο της?

Επισης μπορουμε να υποθεσουμε οτι επειδη βρισκοταν σε αμυνα οπως προκυπτει απο την αναγνωση του ημερολογιου στο δικαστηριο θα αθωωθει? Γιατι την αποφαση του δικαστηριου δεν την μαθαμε στο τελος της ταινιας.
 
ioli1453 είπε:
Εχω δυο αποριες αν μπορειτε να μου τις λυσετε:Στο τελος που ο Μυρατ δεν φευγει τελικα με το τρενο σημαινει οτι συγχωρει τη γυναικα του και αποφασιζει να σταθει στο πλευρο της?Επισης μπορουμε να υποθεσουμε οτι επειδη βρισκοταν σε αμυνα οπως προκυπτει απο την αναγνωση του ημερολογιου στο δικαστηριο θα αθωωθει? Γιατι την αποφαση του δικαστηριου δεν την μαθαμε στο τελος της ταινιας.
Ο εισαγγελέας στάθμιζε από τη μία το βάρος της κοινωνικής του θέσης, το αναπόφευκτο σκάνδαλο που επίκειτο να ξεσπάσει και από την άλλη την θέληση να μείνει δίπλα στη γυναίκα του, έστω και αν καταστρέψει την καριέρα του. Το αποτέλεσμα φυσικά θα είναι μια ολοκληρωτική μεταστροφή της φιλοσοφίας ζωής που διατηρούσε μέχρι εκείνη τη στιγμή.

Όσον αφορά την απόφαση του δικαστηρίου πιστεύω ότι κανονικά θα έπρεπε να επιβληθεί μία ποινή αν και ελαφριά αφού το δικαστήριο θα δεχόταν τα διάφορα ελαφρυντικά (εν αμύνει, πρότερος έντιμος βίος) δεν παύει όμως να είναι μία ανθρωποκτονία που ίσως θα μπορούσε να αποφευχθεί (πχ να τον τραυμάτιζε).
 
ioli1453 είπε:
Μου αρεσε παρα πολυ αυτη η ταινια και γιαυτο το λογο την εχω δει πολλες φορες.Μου αρεσουν πολυ και η Ναθαναηλ και ο Μυρατ.

Στο τελος που ο Μυρατ δεν φευγει τελικα με το τρενο σημαινει οτι συγχωρει τη γυναικα του και αποφασιζει να σταθει στο πλευρο της?
Η katerinak το είχε ρωτήσει αυτό παλαιότερα σε άλλο νήμα και της είχα πει την γνώμη μου.

Για μένα η απάντηση είναι σαφώς αρνητική και δίνεται εξετάζοντας κάποιες σκηνοθετικές λεπτομέρειες.

Μεταφέρω αυτούσια ότι της είχα πει τότε :

Αντίθετα από αυτό που θα σκεπτόταν ένας επιφανειακός θεατής,

ο Μυράτ ΔΕΝ συγχώρησε τη γυναίκα του, ούτε ξαναγύρισε κοντά της.

Αυτό υποδηλώνεται από τον τρόπο που της φέρεται στο τέλος της δίκης :

το βλέμμα του όταν μένουν μόνοι στην αίθουσα δεν εκφράζει συγχωρητικότητα και ούτε την κοιτάζει κατάματα όπως εκείνη.

Την προσπερνά, αργά μεν αλλά αδίστακτα, χωρίς να σταθεί, αμίλητος, δίχως να την κοιτάξει ούτε μια στιγμή*.

Στην αμέσως επόμενη σκηνή (την τελευταία) είναι έτοιμος να ανεβεί στο τραίνο, απλώς δεν το πρόλαβε.

Όλη αυτή η στάση δεν συμβαδίζει με την συμπεριφορά που θα είχε αν σκεπτόταν να την συγχωρήσει.

Ούτε υπάρχει πουθενά κάποια ένδειξη ενδοσκόπησης του Μυράτ προς αυτή την κατεύθυνση.

Γυρίζει πίσω μόνος αλλά όχι στην γυναίκα του.

Το ότι χάνει το τραίνο είναι συμβολικό :

δείχνει ότι η ζωή του έχει πληγεί ανεπανόρθωτα ("έχασε" τη ζωή που ήθελε ή νόμιζε ότι είχε) και

δεν θα μπορέσει να την ξαναφτιάξει, η ιστορία αυτή θα τον ακολουθεί.

Δεν θα μπορέσει να ξεφύγει από το παρελθόν του, αυτό σημαίνει το τέλος.

Εξάλλου, και η ίδια η Ναθαναήλ λέει στο τέλος της δίκης στους δικαστές "Είναι πολύ αργά πια".

Η υπόθεση ότι "αφού δεν πήρε το τραίνο σημαίνει ότι την τελικά τη συγχώρησε και γύρισε πίσω"

ακούγεται μεν ρομαντική αλλά είναι επιφανειακή ανάγνωση της σκηνής - τίποτε δεν συνηγορεί σ' αυτό...

 


*Εδώ δικαιώνεται και ο τίτλος "ραντεβού με μια άγνωστη":


δεν την γνώρισε πραγματικά, και ακόμη και τότε, μετά την ανάγνωση του ημερολογίου, δεν ενδιαφέρεται να την πλησιάσει, την αφήνει πίσω του.


 


-


 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Πίσω
Μπλουζα