Ρετρό Ποδήλατα

BETTY BOOP είπε:
Αρχικά είχα το παιδικό τρίτροχο ποδηλατάκι, μετά προχώρησα σε ποδήλατο με βοηθητικές ρόδες,αργότερα είχα ένα με ροζ σκελετό και μεταλλικό κουδουνάκι καθώς και σχάρα στο πίσω μέρος, είχα και ένα BMX κίτρινο το οποίο κράτησα αρκετά χρόνια και ήταν το αγαπημένο μου μέχρι που άρχισε να τα φτύνει και να χαλάει και να θέλει επισκευές. Επίσης πήρα και ένα μπλε ποδήλατο πάλι BMX που έδινε μια χρονιά η εφημερίδα Έθνος με κουπόνια και 20000 δρχ. Τα ποδήλατα που μου έκαναν εντύπωση ήταν αυτά με το γυριστό/καμπύλο τιμόνι (!) και τα είχαν τα μεγαλύτερα παιδιά. Δεν μου άρεσαν τα ποδήλατα που είχαν καλάθι μπροστά.
Θυμάμαι στα ποδήλατά μας είχαμε το ανοιχτήρι-κλειδάκι από συκευασία ζαμπόν ZWAN, βάζαμε κι ένα μπρελόκ και παριστάναμε ότι είχαμε μηχανάκι.
 
.....το πρώτο μου ποδηλατάκι ήταν ένα πανέμορφο σκούρο μπλε μεταλλικό με γκρι σέλλα Velamus,μετέπειτα ένα άλλα δε θυμάμμαι μάρκα κίτρινο στυλ τσόπερ... μετά ένα πολύ καλό Bianchi που αγοράστηκε και αυτό απ' τον πατέρα μου το 1982 μαζί με μία Vespa P200E για εκείνον.

Η Bianchi τότε αντιπροσωπευόταν απ' την Piaggio (Vespa, Gilera, Bianchi). Ήταν ένα πανέμορφο μαύρο Bianchi μονοτάχυτο αλλά με κάτι φρενάρες!!!!!!! με ντίζες όχι συρματόσχοινα. Το μοντέλλο αυτό παράγεται ακόμα μπορείτε να googlarete Bianchi Viaggio το βρήκα πέρσυ στους καταλόγους της εταιρείας όταν είπα να ξεκινήσω ξανά το ποδήλατο στα 43 μου.

Τελικά αγόρασα ένα ideal cityrun και μετέπειτα μετά από λίγους μήνες που είδα πως με κέρδισε ξανά το ποδήλατο ενα κουρσκάκι της TREK

Μην μένετε στις αναμνήσεις.... πάρτε ξανά ποδήλατο!!!!!!!!!!!!!θα γίνετε πάλι παιδιά!!!!

και εγώ πιστεύω πως... όπως πάνε τα πράγματα ο έχων ποδήλατο σωθείτω, οι υπόλοιποι με ζωήλατα....
 
@alfisti Εχω υποψιν μου να ετοιμασω μεσω του φορουμ μια ποδηλατοδρομια με διαδρομη ρετρο ενδιαφεροντος για τα μελη.

Μολις ανοιξει ο καιρος (ωστε να διασφαλισω οτι θα υπαρχει ευρεια συμμετοχη) θα ανακοινωθει.

Το ποδηλατο μας ξανακανει παιδια...
 
Wally είπε:
@alfisti Εχω υποψιν μου να ετοιμασω μεσω του φορουμ μια ποδηλατοδρομια με διαδρομη ρετρο ενδιαφεροντος για τα μελη.
Μολις ανοιξει ο καιρος (ωστε να διασφαλισω οτι θα υπαρχει ευρεια συμμετοχη) θα ανακοινωθει.

Το ποδηλατο μας ξανακανει παιδια...
Περιμένω με χαρά πρόσκληση!!!!!!!!!
 
Λοιπον...ξεκιναμε! :)

Απο μικρος στα γκαζια...

bike 1.jpg

Μετα βεβαια μεγαλωσα και εκανα

σε πιο μεγαλο με βοηθητικες...(δεν θελω σχολια :p )

Το εν λογω ποδηλατο μπορειτε να το δειτε κι εδω (1ο ποστ,3η φωτο) :)

bike 2.jpg

Αργοτερα που εμαθα καλα...περασα στις ταχυτητες....(βρουμ,βρουμ,βρουμ... :D )

Και με αθλητικο παπουτσακι ΖΙΤΑ παρακαλω... :D

bike 3.jpg

bike 3b.jpg

Τα σχολια για την κορνα να λειπουν... :armed:

Και μετα που μεγαλωσα πιο πολυ, περασα σε πιο μεγαλα κυβικα και ταχυτητες!! :D

Δυστυχως στην συγκεκριμενη φωτο, φαινεται μονο το μπροστινο μερος... :(

bike 4.jpg

Ευτυχως ομως υπαρχει ακομα το 18αρι και θα σας το παρουσιασω συντομα! :D
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ρε συ, Σταυρί, το ποδήλατο στις φωτός 3-4 το λέγανε "Cross" ή κάπως έτσι? :xm:

Έχω σπάσει το κεφάλι μου να θυμηθώ πώς στο καλό τα λέγαμε αυτά!....
 
D@redevil είπε:
Ρε συ, Σταυρί, το ποδήλατο στις φωτός 3-4 το λέγανε "Cross" ή κάπως έτσι? :xm:
Έχω σπάσει το κεφάλι μου να θυμηθώ πώς στο καλό τα λέγαμε αυτά!....
Χωρις να ειμαι 100% σιγουρος... :wait2: ...νομιζω πως ναι!

Θυμαμαι ομως 100% την μαρκα του...ΜΟΝΤΑΝΑ!!! :D

Και οχι δεν εννοω την Hannah Montana!!!
 
to ποδηλατο ειναι μαρκας κρος κ το μοντελο μοντανα μετα βγηκε ενα πιο καινουργιο μοντελο κ ονομαζοταν atalla...βρηκα φοτο τυχαια μετα απο χρονια ψαξιματος..
 
Κοίτα να δεις τελικά που το είχε συγκρατήσει το μυαλό μου! :)

Ευχαριστώ και τους 2! :)
 
κάποιοι ίσως να θυμουνται και τα μπαλώματα για τη σαμπρέλα που κουβαλούσαμε στο τσαντάκι. Μπαλώματα σε διάφορα μεγέθη και σχήματα όπου στο κάτω μέρος απ' κουτάκι υπήρχε και η ξύστρα για να αγριεύει κανείς τη σαμπρέλα πριν κολίσουμε το μπάλωμα. Φυσικά στο τσαντάκι του ποδηλάτου υπήρχαν και ένα ζευγάρι λεβιέδες για να βγάζουμε τη σαμπρέλα απ' το στεφάνι για να την επισκευασουμε
 
alfisti156 είπε:
κάποιοι ίσως να θυμουνται και τα μπαλώματα για τη σαμπρέλα που κουβαλούσαμε στο τσαντάκι. Μπαλώματα σε διάφορα μεγέθη και σχήματα όπου στο κάτω μέρος απ' κουτάκι υπήρχε και η ξύστρα για να αγριεύει κανείς τη σαμπρέλα πριν κολίσουμε το μπάλωμα. Φυσικά στο τσαντάκι του ποδηλάτου υπήρχαν και ένα ζευγάρι λεβιέδες για να βγάζουμε τη σαμπρέλα απ' το στεφάνι για να την επισκευασουμε
Βεβαίως, έχω αναφέρει σχετικά εδώ (σου βάζω και την ακτινολόγηση, γιατί σε βλέπω "ψαγμένο")

panp είπε:
Τέλος, αναφέρω μια φρικτή λέξη σχετική με ποδήλατα, που όλοι θέλαμε να ξεχάσουμε : ακτινολόγηση ! Δεν τεντώναμε ποτέ ακτίνες, γι αυτό και τα στεφάνια των ποδηλάτων με τον καιρό στραβώνανε, και οπτικά οι τροχοί "γράφανε", που λέμε. Ήταν όμως κάτι τόσο ακριβό, που σε συνδυασμό και με την κακή χρήση που κάναμε στα ποδήλατα (σούζες, λακούβες κλπ.) απέβαινε εντελώς περιττό έξοδο.

Αλήθεια, θυμάστε τα "τσαντάκια" που κρεμούσαμε στη σέλλα, με τα εργαλεία και το κιτ επισκευής τρυπημένου λάστιχου;
...και επίσης συμπληρώνω ότι τη δουλειά των "εξωλκέων ελαστικού" που συχνά τους χάναμε, την έκανε στις κατ' οίκον επισκευές το πίσω μέρος από κουτάλια ή πιρούνια ! Η ξύστρα ήταν ένα στρογγυλό μεταλλικό σε μέγεθος νομίσματος που της είχαν κάνει εξογκώματα με καρφί, περίπου όπως ο τρίφτης του τυριού για τα μακαρόνια !

Άλλη φρίκη ήταν το περίφημο "λαστιχάκι" της βαλβίδας, που όταν κοβόταν ξεφούσκωνε το λάστιχο χάνοντας από τη βαλβίδα. Το "λαστιχάκι" ήταν ένα καφέ ελαστικό σωληνάκι περασμένο εξωτερικά στο κάτω μέρος της βαλβίδας, που στην ουσία έπαιζε το ρόλο της "αντεπίστροφης", δηλ. ναι μεν φουσκώνοντας με κάποια πίεση να μπαίνει αέρας στη σαμπρέλα, αλλά θέλοντας να φύγει, να συναντάει μηχανικό εμπόδιο (να "φουσκώσει" το "λαστιχάκι") και να μη μπορεί.

Αργότερα οι συγκεκριμένες βαλβίδες αντικαταστάθηκαν από βαλβίδες με μπίλλια, που στην ανάποδη πίεση "ανέβαινε" σφραγίζοντας, όπως περίπου στους αναπνευστήρες θαλάσσης.

Και τέλος, άλλη πονεμένη ιστορία ήταν τα "βαρελάκια", οι άκρες βηλαδή των συρματόσκοινων των φρένων μέσα στις μανέτες, τα οποία όταν κόβονταν ξαφνικά, απλώς σε άφηναν χωρίς φρένα...(μόνος συντελεστής ασφαλείας το ότι ήταν δύσκολο να κοπούν τα βαρελάκια και στα δύο φρένα ταυτόχρονα...)
 
panp είπε:
......Η ξύστρα ήταν ένα στρογγυλό μεταλλικό σε μέγεθος νομίσματος που της είχαν κάνει εξογκώματα με καρφί, περίπου όπως ο τρίφτης του τυριού για τα μακαρόνια !Άλλη φρίκη ήταν το περίφημο "λαστιχάκι" της βαλβίδας, που όταν κοβόταν ξεφούσκωνε το λάστιχο χάνοντας από τη βαλβίδα. Το "λαστιχάκι" ήταν ένα καφέ ελαστικό σωληνάκι περασμένο εξωτερικά στο κάτω μέρος της βαλβίδας, που στην ουσία έπαιζε το ρόλο της "αντεπίστροφης", δηλ. ναι μεν φουσκώνοντας με κάποια πίεση να μπαίνει αέρας στη σαμπρέλα, αλλά θέλοντας να φύγει, να συναντάει μηχανικό εμπόδιο (να "φουσκώσει" το "λαστιχάκι") και να μη μπορεί.

Αργότερα οι συγκεκριμένες βαλβίδες αντικαταστάθηκαν από βαλβίδες με μπίλλια, που στην ανάποδη πίεση "ανέβαινε" σφραγίζοντας, όπως περίπου στους αναπνευστήρες θαλάσσης.

Και τέλος, άλλη πονεμένη ιστορία ήταν τα "βαρελάκια", οι άκρες βηλαδή των συρματόσκοινων των φρένων μέσα στις μανέτες, τα οποία όταν κόβονταν ξαφνικά, απλώς σε άφηναν χωρίς φρένα...(μόνος συντελεστής ασφαλείας το ότι ήταν δύσκολο να κοπούν τα βαρελάκια και στα δύο φρένα ταυτόχρονα...)
σωστός!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
panp είπε:
Και τέλος, άλλη πονεμένη ιστορία ήταν τα "βαρελάκια", οι άκρες βηλαδή των συρματόσκοινων των φρένων μέσα στις μανέτες, τα οποία όταν κόβονταν ξαφνικά, απλώς σε άφηναν χωρίς φρένα...(μόνος συντελεστής ασφαλείας το ότι ήταν δύσκολο να κοπούν τα βαρελάκια και στα δύο φρένα ταυτόχρονα...)
Αυτό και όμως το έχω καταφέρει με ένα ψευτο BMX της κακιάς ώρας (μάρκα BOSS ήταν ή κάτι τέτοιο). :D
 
να πω οτι αυτο το κιτ με τα μπαλωματα την ξυστρα ενα μικρο λαστιχακι κ τα σχετικα τα πουλαει ακομα ο μαγαζατορασ διπλα μου ακομα κ σαμπρελες τισ παλιες με το λαστιχακι...ενα παλιο ποδηλατο που εχω πριν λιγεσ μερες πηρα μια τετοια σαμπρελα...απλα αν χαλασεο το λαστιχακι δεν υπαρχει αλλο ..λαστιχακια εχουν εξαφανηστει πλεον..
 
Τα "βαρελάκια" ήταν δύο τύπων : τα μικρά, που μπαίναν σε κοινά ποδήλατα, και αυτά των αγωνσιτικών, όπου το "βαρελάκι" ήταν λίγο πιο μεγάλο σαν "μπουκαλάκι". Αυτά ήταν πολύ ασφαλέστερα, γιατί μεγαλύτερο μέρος συρματόσκοινου ενσωματωνόταν στο βαρελάκι (περίπου ένα εκατοστό), σε σχέση με τα μικρά βαρελάκια, όπου το συρματόσκοινο έμπαινε μόνο κάτι χιλιοστά μέσα στο βαρελάκι, και κοβόταν για πλάκα...

Πάντως το σύστημα "βαρελάκι" υπάρχει ακόμα στα ποδήλατα. Θέλω να πω ότι δεν "εφευρέθηκε" κάποια τερματική βίδα ή κάτι τέτοιο, όπως στην άλλη άκρη του συρματόσκοινου...

Γι αυτό άλλωστε και λίγο παραπάνω ανέφερα και το σύστημα με μονοκόμματες μεταλλικές ντίζες, που υπήρχε σε πολύ πιο ρετρό ποδήλατα...
 
Το θυμαστε το 18αρι μου? post #45

Οριστε πως ειναι σημερα το 18αρι μου μετα

απο το πληρες ρεκτιφιε που του εχω κανει!!!! :D

bike 4b.jpg

Τσιλικο ετσι? :D

Και μετραει και καποια χρονακια!!! :cool:
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
panp είπε:
Η ξύστρα ήταν ένα στρογγυλό μεταλλικό σε μέγεθος νομίσματος που της είχαν κάνει εξογκώματα με καρφί, περίπου όπως ο τρίφτης του τυριού για τα μακαρόνια!Άλλη φρίκη ήταν το περίφημο "λαστιχάκι" της βαλβίδας, που όταν κοβόταν ξεφούσκωνε το λάστιχο χάνοντας από τη βαλβίδα. Το "λαστιχάκι" ήταν ένα καφέ ελαστικό σωληνάκι περασμένο εξωτερικά στο κάτω μέρος της βαλβίδας, που στην ουσία έπαιζε το ρόλο της "αντεπίστροφης", δηλ. ναι μεν φουσκώνοντας με κάποια πίεση να μπαίνει αέρας στη σαμπρέλα, αλλά θέλοντας να φύγει, να συναντάει μηχανικό εμπόδιο (να "φουσκώσει" το "λαστιχάκι") και να μη μπορεί.

Αργότερα οι συγκεκριμένες βαλβίδες αντικαταστάθηκαν από βαλβίδες με μπίλλια, που στην ανάποδη πίεση "ανέβαινε" σφραγίζοντας, όπως περίπου στους αναπνευστήρες θαλάσσης.
Σου βρηκα ξυστρα! Μεσα σε ενα μαγικο κουτακι απο Woolite. Απομειναρια απο την BMX εποχη...

Επισης βρηκα και μερικα κλειδια απο τα παλια ποδηλατα της οικογενειας που τα λεγαμε "νταλικες".

Ενα Goricke και ενα Bismarck.

To σηματακι εινα απο ενα παλιο ποδηλατο που εγινε κομματια. Πιτσιρικας ο πατερας μου με φιλους του και νοικιαζουν ποδηλατο απο τον ποδηλατα της γειτονιας.

Παιρνουν φορα δυο ατομα μαζι πανω στο ποδηλατο και το φουνταρουν στον τοιχο του ΣΕΚ(ΟΣΕ)! Και πηρανε το σηματακι για ενθυμιο.....

Εχει εναν πανθηρα αν δεν φαινεται καλα.

P1090957.jpg

P1090961.jpg
 
Είμαι σίγουρος ότι στο πατρικό υπάρχουν ακόμη κάτι πράσινα κουτάκια με μπαλώματα, ξύστρα, κόλλα κτλ και τα οποία έγραφαν Βουλκάν ή κάτι τέτοιο τέλοσπαντων. Μπορώ να πω ότι ενώ γενικά ο πατέρας μου από τεχνικά δεν το έχει και πολύ, όταν έσκαγε το λάστιχο στο ποδήλατο (και δεν ήταν και λίγες οι φορές καθώς η γειτονιά μου ήταν χωματόδρομος) το φτιάχναμε μαζί. 2 κουτάλια για να βγάλουμε το λάστιχο, μια τρόμπα για να φουσκώσουμε την κλαταρισμένη σαμπρέλα, μια λεκάνη νερό για να βρούμε την τρύπα και το παραπάνω απαραίτητο κουτάκι με τα μπαλώματα. Η επισκευή δεν κρατούσε βέβαια και πολύ και τελικά καταλήγαμε στο συνεργείο... :)
 
H επισκευή αυτή ήταν κλασσική ! Ωστόσο ένα κολπάκι που χρηδιμοποιούσε ο αδερφός μου, ήταν να χρησιμοποιεί βενζινόκολλα, αλλά και να αφήνει το μπαλλωμένο σημείο στη μέγκενη μια ολόκληρη μέρα (και ποιος άντεχε να περιμένει...) ώστε να εφαρμοστεί με πίεση και να κολλήσει καλά.
 
Και ναι ύστερα από λίγο ψάξιμο στο πατρικό, εύρηκα(!!) φωτογραφία με την αφεντομουτσουνάρα μου και το BMX Velamos 20

Φωτογραφία0047.jpg

Η φωτογραφία είναι από κινητό οπότε καταλαβαίνετε για την ποιότητα. Είμαι σίγουρος ότι υπάρχει και φώτο μόνο το ποδήλατο αλλά που...?

Το ροζ που φαίνεται αριστερά είναι της αδερφής μου.

Φωτογραφία0046.jpg
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Πίσω
Μπλουζα