Με το ζόρι "την παλεύει" ο σαλεπιτζής, αλλά και ο λούστρος, στο κέντρο της Αθήνας ίσως πια, μόνο. Το σαλέπι, αν δεν το ξέρετε, είναι ένα ζεστό αφέψημα, ιδανικό για το λαιμό, που πουλιέται στο δρόμο, μέσα σε ένα μπακιρένιο καζάνι.
Πολλά επαγγέλματα που έχουν να κάνουν με το χώρο του αυτοκινήτου οδεύουν σιγά-σιγά προς το τέλος, όπως :
- ο ταπετσέρης αυτοκινήτων, που σου ξαναέφτιαχνε καθίσματα, ουρανούς, πάτωμα στα χρώματα που ήθελες, ή σου έβαζε δερμάτινο σαλόνι την εποχή που αυτό ήταν Η πολυτέλεια στο βασικό εξοπλισμό ενός αυτοκινήτου, και θεωρούνταν όνειρο καλοκαιρινής νυκτός να το παραγγείλεις έτσι...
- ο "εξατμισάς" (βλ. "Εξατμίσεις Θεόφιλος") : Υπάρχουν βέβαια ακόμα, αλλά και οι εργοστασιακές εξατμίσεις δεν πιάνουν πια τα 1-2 χρόνια μόνο, ιδίως αν φυλάτε το αυτοκίνητο σε κλειστό γκαράζ. Συντηρείται σαν επάγγελμα, κυρίως από την προσφορά οικονομικότερων "μαίμουδέ" καταλυτών, αντί για τους "μαμίσιους"...
- οι ηλεκτρολόγοι με ειδίκευση σε δυναμό και μίζες. Κανείς δε θα κόλλαγε την περιέλιξη του δυναμό τη σήμερον ημέρα, ή δε θα έφτιαχνε τα "καρβουνάκια" της μίζας, αφού η εξέλιξη της τεχνολογίας έχει εξαλείψει τέτοιες ζημιές.
- ο "φρενάς" : ίσως να υπάρχει ακόμα στα φορτηγά, αλλά στα ΙΧ αυτοκίνητα ή εργασία, όπως και οι προηγούμενες, εμπίπτει στο γενικό service.
- ο φαναρτζής, γιατί όχι; Να και μια δουλειά όμως που επανέρχεται, αφού η σχετική δουλειά στα εξουσιοδοτημένα κόστιζε "ο κούκος αηδόνι", και ο κόσμος ψαχτηκε...
- ο "ευθυγραμισσάς" ή το "συνεργείο μπροστινού συστήματος". Μια φορά κι έναν καιρό οι εξουσιοδοτημένοι σε έστελναν σε αυτούς, γιατί δεν είχαν τα μηχανήματα να ελέγξουν ένα μπροστινό σύστημα. Τώρα η δουλειά γίνεται όπως είπαμε παραπάνω, στο πλαίσιο ενός service.
- η "καλίμπρα" : οι πιο πολλοί πετάνε κατ' ευθείαν στα σκουπίδια ένα αυτοκίνητο για το οποίο προκύπτει η ανάγκη να ανέβει στην καλίμπρα...Αλλα φυσικά καλίμπρες διαθέτουν πια όλα τα μεγαλο-service...
- διάφοροι μεταλλουργοί που σου έκαναν διάφορες δουλειές, όπως κόλλημα σπασμένου κάρτερ, μεγάλωμα σπειρώματος τάπας λαδιού όταν έλιωναν οι βόλτες, ρεκτιφιέ στο καπάκι κλπ. Είναι "πατέντες" που κανένας εξουσιοδοτημένος δεν αναλαμβάνει, λέγοντάς σου κατευθείαν κόστος ανταλλακτικού και εργασίας σε καινούριο... Άντε να πεις ότι έχει επιζήσει το ρεκτιφιέ, αλλά και πάλι πολύ δύσκολα θα έφτανε ένα αυτοκίνητο μέχρι εκεί πριν δοθεί για απόσυρση...
- οι επιγραφοποιοί αυτοκινήτων : έχω την εντύπωση ότι τα πάντα γίνονται στον υπολογιστή, εκτυπώνονται και κολλιούνται σαν αυτοκόλλητο, όπως στο μετρό...Κάποτε κάποιοι "ζωγράφιζαν" τη λαμαρίνα στο χέρι...