Ήθελα να ήξερα ποιός ήταν αυτός ο φωτεινός εγκέφαλος που έδινε εγγύηση στα λάστιχα για 100.000 χλμ.... Θα μου πεις, γι αυτό τον έφαγε το σκοτάδι...
Aς μπούμε όμως και λίγο on-topic : αξεσουάρ του 2CV και του Dyane της Citroen ήταν η...μανιβέλα για να τα βάζεις μπροστά ! Και νομίζω την είχε και το αερόψυκτο LN.
Eπίσης μόνιμο αξεσουάρ της παλιάς Vespa της Piaggio ήταν η ρεζέρβα. Δεν ήταν καθόλου τυχαίο, το όχημα αυτό είχε συχκεντρωμένο στον πίσω άξονα σχεδόν όλο το βάρος του, και φορούσε ένα λάστιχο πολύ μικρού πλάτους. Αποτέλεσμα ήταν οι αιχμές του οδοστρώματος να ασκούν τρομερή πίεση στο πέλμα του ελαστικού (πίεση = βάρος/επιφάνεια, μικρή επιφάνεια=μεγάλη πίεση) και να κλατάρει συχνά, γι αυτό και η "πρόβλεψη" της Piaggio.
Eκτός από τους γρύλλους, που έχουν αλλάξει, από μορφή "κολώνας" σε μορφή "ρόμβου", για λόγους χώρου, έκει εκλείψει και ο περίφημος "σταυρός", πάλι για λόγους χώρου. Το μπουλονόκλειδο είναι πλέον σε σχήμα "Γ".
Και φυσικά σε αρκετά αυτοκίνητα -για βλακώδεις, κατ' εμέ, λόγους- έχει γίνει ρετρό η "κλασική" ρεζέρβα, που έχει αντικατασταθεί με αυτό το "ροδάκι" ποδηλάτου. Δεν ξέρω αν σκέφτηκαν ποτέ οι "εγκέφαλοι" ότι κάποιος μπορεί να μην έχει λεφτά για το βουλκανιζατέρ ή στο κάτω-κάτω να μη βρίσκει βουλκανιζατέρ, και να κυκλοφορεί για δεκάδες χιλιόμετρα με αυτό το πράμα...Μόνο να του βάζουν κίτρινο φωσφοριζέ ξέρουν...
Μια που περί ελαστικών, ρετρό φυσικά οι "σαμπρέλες" και οι σιδερένιες ζάντες σε αρκετά αυτοκίνητα. Αυτές που "επανέρχονταν" δια του σφυροκοπήματος...
"Ρετρό" πολύ γρήγορα βγήκαν οι εντατήρες ζωνών ασφαλείας, αφού γενικεύτηκαν οι αερόσακοι.