johnny19818 είπε:
Wartburg, Trabant, Barkas, έχει οδηγήσει κανείς? Πως είναι να οδηγείς ένα 2χρονο αμάξι?
έχοντας οδηγήσει το DKW 3=6 (1000 κ.ε.) του πατέρα μου και μετέπειτα ένα Wartburg 353 (1000 κ.ε.) φίλου αλλά και Saab(850 κ.ε.) έχω να πω πως είναι απίστευτη η αίσθηση του δίχρονου -ροπή!!!- το μοτέρ τραβάει σαν ηλεκτρικό χωρίς κραδασμούς βέβαια καταναλώνει, αλλά θα πρέπει να είσαι έτοιμος να δεχτείς πως δεν κόβει στο άφημα γκαζιού καθώς και ο κινητήρας έχει χαμηλή συμπίεση αλλά και επειδή είναι ελεύθερος τροχασμός ώστε αφήνοντας γκάζι, να μην ανεβαίνουν οι στροφές του κινητήρα όπως παρασύρεται απ' την αδράνεια του οχήματος μέσω τροχών και έτσι να μην έχει επαρκή λίπανση καθώς η λίπανση γίνεται απ' το καύσιμο (βενζίνη+αέρας+λάδι).
Και το DKW και το Wartburg που είναι αντίγραφο του πρώτου... έχουν μοτέρ 3κύλινδρα με έναν πολλαπλασιαστή σε κάθε κύλινδρο!!! και ένα ζευγάρι πλατίνες ανά κύλινδρο -άρα 3!!!!!!- στο ιδιο ντιστριμπυτέρ... και τα δυο είχαν ημιαυτόματο σασμάν που δεν χρειαζόταν συμπλέκτη στις αλλαγές ταχυτήτων παρά μόνον στο ξεκίνημα με 1η και όπισθεν
παραθέτω βίντεο από DKW
εδώ ενα racing φτιαγμένο σύμφωνα με την ομολογκασιόν...
[video=youtube;IbSM-h_nmi8]
για την ιστορία να προσθέσω πως η Δυτικοευρωπαϊκή DKW είχε φτιάξει και κινητήρα δίχρονο 6 κυλίνδρων 1300 κ.εκ με αποδόσεις -νορμάλ χωρίς βελτίωση- 130αλόγων εκείνη την εποχή! Σπάνιο ιδιαίτερα αυτό το μοτέρ που μπήκε σε ελάχιστα κομμάτια....
....η βελτίωση του δίχρονου σε θυρίδωματα... και εξάτμιση απογειώνει την δύναμή του
Θεωρώ πως τα Φίατ 127/128/124/125 είναι τα αυτοκίνητα που σημείωσαν μεγάλες εμπορικές επιτυχίες, έδωσαν τεχνολογική ανάπτυξη και εξυπηρέτησαν αλλά και ευχαρίστησαν τους κατόχους τους. Στους αγώνες δεν νομίζω πως τα πήγαν και άσχημα - το αντίθετο - ενώ οι περισσότεροι απ' τους μηχανικούς που υπάρχουν ακόμα πειραματίστικαν και ΄πείραν γνώσεις απ' τις μετατροπές τους.
Ξεκινώ με το 128 που αν δεν κάνω λάθος ήταν το πρώτο μπροστοκίνητο της εταιρείας και κατέκτησε τον τίτλο "αυτοκίνητο της χρονιάς" το 69 που παρουσιάστηκε.
Ένα αυτοκίνητο τριών όγκων με κόμπακτ διαστάσεις, τετράγωνες γραμμές, εκπληκτικό κινητήρα που δεν νομίζω να συγκρίνεται σε ευστροφία με άλλους της εποχής τους μα και μεταγενέστερους. Κινητήρας σύγχρονος με εκκεντροφόρο επικεφαλής, υπερ-υπερ-τετράγωνο, 5 έδρανα βάσης και καπελότα στις βαλβίδες όπου και μετά δόθηκε σε χ/19. Lancia Delta, Fiat Ritmo, Uno, Regata.
Η ανάρτηση του 128, το έκανε απόλυτα ρυθμίσιμο στην οδική του συμπεριφορά καθώς το ημιελειπτικό φύλλο σούστας που ένωνε τα δύο πίσω ψαλίδια με "άφημα" γκαζιού έφερνε υπερστροφικές τάσεις που ελέγχονταν με γκάζι χωρίς καν ανάποδο τιμόνι.
Αξέχαστες οι εκδόσεις 128 Rally, Berlinetta, 3p
Είχε ένα κινητήρα διαμάντη υπερτετράγωνο απόδοσης 55ΗΡ/6000 από 1116 κ.ε. με ένα μονό καρμπυρατέρ και 65 με διπλή ροής Weber 32αρι στις Berlinetta/3p ενώ αντίστοιχα από 1290 κ.ε. είχε απόδοση με μονό καρμπυρατέρ 60 άλογα και με διπλό (διπλής ροής) 73 στις Berlinetta/3p.
να πω μόνο δύο λόγια (προς το παρόν) για τα 128 και 127.Πρόκειται για τα δύο μοντέλα δια των οποίων η Fiat επανακαθόρισε πανευρωπαϊκά την κατηγορία των μικρών οικογενειακών αυτοκινήτων,οδηγώντας την σε νέες κατευθύνσεις και τεχνικό υπόβαθρο.Το μεν 128 (με το οποίο είμαι και συναισθηματικά δεμένος,αφού ήταν το αυτοκίνητο στο οποίο έμαθα να οδηγώ και αργότερα το πρώτο μου αυτοκίνητο),υπήρξε το πρώτο προσθιοκίνητο της εταιρείας,το οποίο ενσωμάτωσε και όλες τις επαναστατικές λύσεις που προαναφέρθηκαν.Είναι γνωστό το γεγονός ότι με το λανσάρισμά του,οι υπεύθυνοι της VW (στα πρόθυρα χρεωκοπίας τότε),είχαν λύσει ένα 128 στα εξ ων συνετέθη,προσπαθώντας να κατανοήσουν και να αντιγράψουν τους νεωτερισμούς του.Τελικά θα τους σώσει ένας άλλος Ιταλός.Ο Giugiaro δια της δημιουργίας του Golf.
To 127,αποτελεί το φρούτο της ιδιοφυίας του Pio Manzu.Ενός ανθρώπου που δεν πρόλαβε να το δει να κυκλοφορεί,αφού έχασε τη ζωή του σε ένα αυτοκινητιστικό ατύχημα λίγο πριν το λανσαρισμά του.Το σχέδιο του όμως,δημιουργούσε την τόσο δημοφιλή αργότερα κατηγορία των Supermini.
Πίσω στο 124 Rally Abarth τώρα.Πέρα από τις τεχνικές προδιαγραφές του και το αγωνιστικό palmares του,μεγαλύτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν ορισμένα παραλειπόμενα γύρω από το γιατί επελέγη η spider έκδοση του να ριχτεί στους αγώνες και όχι η coupe (AS ή BS).Γιατί η Fiat, η οποία ουσιαστικά είχε αποτραβηχτεί από τις αγωνιστικές δραστηριότητες για πάνω από μια δεκαπεντατία,εξαναγκάστηκε να μπει στους αγώνες με το 124.Ποιός ο ρόλος της Abarth σε αυτή την απόφαση (ή τετελεσμένο γεγονός).Και γιατί η Fiat τελικώς εξαναγκάτηκε να αγοράσει την Abarth.
Βέβαια βελτιώσεις... έμαθα στο Μίνι... ένα αυτοκίνητο ¨σχολείο" της μπροστινής κίνησης σχεδιασμένο απ' τον Σερ Ισιγόνη...
Το Μίνι -ελάχιστα ήταν τουλάχιστον στην Ελλάδα τα Cooper και ακόμα πιο λίγα τα Cooper`s άσχετα εάν όλοι λίγο πολύ τα λέμα Mini Cooper- παρήχθει απ' το 1959 μέχρι 2000 που ήταν καταλυτικό, φόρεσε κινητήρες 850,1000,1100,1275 κ.ε., στην έκδοση MK1 και MK2 (συρόμενα εμπρός τζάμια και εξωτερικοί οι μεντεσεδες στις πόρτες) ειχε υδροελαστική ανάρτηση, ενώ μετέπειτα στη έκδοση MK3 είχε "ξερή" ανάρτηση.
Η ανάρτησή του δεν είχε ελατήρια ή σούστες, αλλά στις εκδόσεις ΜΚ1-2 μπουκάλες με άζωτο και λάδι και στην έκδοση ΜΚ3 συμπαγής κόνους από καουτσουκ. Η ανάρτηση του εμπρός ήταν διπλά ψαλίδια! και εμπρός και πίσω υπήρχαν υποπλαίσια όπου στηρίζονταν - δούλευαν οι αναρτήσεις.
...αγόρασα ένα Μίνι (Ισπανικής κατασκευής "AUTHI" το 1993) το ανακατασκεύασα, το έτρεξα σε κάτι αγώνες ΣΙΣΑ, ΣΙΣΠΑ 1995-1998, κατόπιν βελτιώθηκε περισσότερο (1293κ.ε., εκκεντροφόρος 296ο ΚΕΝΤ, πιανόλα 1,5-1 Full roller, ντιστρυπμιτέρ από Cooper`s, καπάκι από Αγγλία στάδια 5 με βαλβίδες 37χ31 και λόγω συμπίεσης 11,5-1, σασμάν close-ratio, αναρτήσεις με ρυθμιζόμενα ψαλίδια εμπρός για κάμπερ αρνητικό 2ο30', ρυθμιζόμενη κόντρα για γωνία Κάστορ, πίσω ρυθμιζόμενο κάμπερ 1ο30΄' και ελάχιστη σύγκλιση, και πουλήθηκε επί.. Σουφλιά.. βέβαια το είχα χαρεί....
Σίγουρα είναι ένα αυτοκίνητο που κάθε ίππος που κερδίζει φαίνεται στο δρόμο λόγο μικρού βάρους...., έχει πολύ καλό κράτημα κυριως στις κλειστές στροφές και πάρα πάρα πολλά ανταλλακτικά καθώς παράγωνται τα πάντα καινούργια απ' τους Άγγλους οπότε έχουν ανακατασκευαστεί πάρα πολλά Μίνι και στη χώρα μας....