Ρετρό οχήματα

μια χαρά αποδείχτηκε το αμάξι αλλά η εταιρεία κατασκευής...μπλιαχ
 
Δεν ξέρω αν έχει γράψει κανείς για το κλασσικό Mini Cooper (σε όλα τα κυβικά και εκδόσεις) καθώς και για την πανέμορφη Harley-Davidson Panhead Spinger Classic...
 
Σας ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια. :)

3rd V-Day "American Car & Bike Show"

 




Φωτογραφίες από την εκδήλωση που διοργάνωσαν οι Hells Angels την Κυριακή που μας πέρασε.

Classic Car Show: 3rd V-Day "American Car & Bike Show" - 16/09/2012 (Φωτογραφίες - Μέρος 1ο)


http://garagestories.blogspot.gr/2012/09/classic-car-show-3rd-v-day-american-car_19.html

Classic Car Show: 3rd V-Day "American Car & Bike Show" - 16/09/2012 (Φωτογραφίες - Μέρος 2ο)


http://garagestories.blogspot.gr/2012/09/classic-car-show-3rd-v-day-american-car_4228.html

Classic Car Show: 3rd V-Day "American Car & Bike Show" - 16/09/2012 (Φωτογραφίες - Μέρος 3ο)


http://garagestories.blogspot.gr/2012/09/classic-car-show-3rd-v-day-american-car_301.html

Classic Car Show: 3rd V-Day "American Car & Bike Show" - 16/09/2012 (Φωτογραφίες - Μέρος 4ο)


http://garagestories.blogspot.gr/2012/09/classic-car-show-3rd-v-day-american-car_20.html
 
Εγώ μεγάλωσα μέσα σε αυτήν την τρελλή πισωκούνα...Την αναφέρατε, αλλά βάλτε και καμιά φωτογραφία...

Προβολή συνημμένου 59613Προβολή συνημμένου 59614 Προβολή συνημμένου 59635 Προβολή συνημμένου 59636 Προβολή συνημμένου 59637

Τα λόγια είναι περιττά...

Παρατήθηκε στο πεζοδρόμιο έξω από το σπίτι, έως ότου εκλάπη...Κι ένα από τα απωθημένα μου (αλλά όχι τα παιδικά, που έγραψα αλλού), είναι μια μέρα να την ξαναοδηγήσω...
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
η ιταλίδα είναι έργο τέχνης...σκούριαζαν για πλάκα αλλά ήταν πανέμορφες
 
Δεν κατάλαβες, ο πατέρας μου κάθε 3-4 χρόνια την έγδυνε μέχρι σασί. Mου έλεγε "θα πάμε να δεις το αυτοκίνητο στο συνεργείο (ένα τεράστιο στη Λαγουμιτζή που τώρα πρέπει να είναι club...) και θα σε πιάσει η ψυχή σου!". Tην ψιλοστοκάριζε και την ξαναέβαφε ( μεταλλικό χρώμα -έ ρε τι είχαμε τραβήξει, που με κάθε μικρογρατζουνιά έπρεπε να ξαναβάφεται όλο το κομμάτι...), ενώ σε μια γωνιά έστεκαν πεταμένα ταμπλώ, σαλόνια, φανάρια, όλα...

Έτσι, με την απορρόφηση τεράστιων κονδυλίων συντήρησης, κράτησε αυτό το όχημα από το 1968 έως το 1996, ηλικία-ρεκόρ (και πάλι όταν το κλέψανε, σάπιο δεν ήτανε), ενώ στα περισσότερα συνομήλικά του, αν σου πέφταν τα κλειδιά μέσα από την πόρτα του οδηγού, μετά τα μάζευες απ' έξω...(εποχή ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας που αντλούσε λαμαρίνα από διαλυτήρια πλοίων...)

Στη διαδρομή το αυτοκίνητο υπέστη και τρομερές αναβαθμίσεις, όπως δερμάτινο σαλόνι (χειροποίητο φυσικά), ταπετσαρίες δεν ξέρω κι εγώ πόσες, δίλιτρη μηχανή από 1300 (την ωραία εκείνη εποχή που δεν τις δήλωνε κανείς...), χειρόφρενο ανάμεσα στα καθίσματα, αντί του αρχικού κάτω από το ταμπλώ, κασσετόφωνο ! (ναι, μη γελάτε, ακόμα και στη φωτογραφία φαίνεται ότι δεν υπήρχε στον εξοπλισμό ούτε καν η τρύπα του) κλπ.

Επίσης υπέστη και υποβαθμίσεις, κυρίως από έλλειψη ανταλλακτικών: π.χ. η νίκελ ρίγα του καπώ εξαφανίστηκε μετά από 2-3 τράκα, γιατί έπαψε να βγαίνει έτσι, αλλά πιο "μίνιμαλ" στις νεώτερες εκδόσεις. Το ίδιο ίσχυσε και για το πορτ-μπαγκαζ, που στην αρχική μορφή είχε ένα μεσαίο "βαθούλωμα" και κατέληξε ίσιο. Τα δύο μεγεθών μπροστινά φανάρια έγιναν 4 ισομεγέθη, και το ίδιο η μακρόστενη μπροστινή μάσκα έγινε λίγο πιο κοντή, πάντα σύμφωνα με τις μετατροπές που έκανε η Alfa Romeo στα νεώτερα μοντέλα. Καλά, για ζάντες-λάστιχα δε συζητάμε, το τιμόνι έγινε μικρό "Momo" (και άντε να το γυρίσεις, όντας μη υδραυλικό...), ενώ το παλιό (όπως αυτό της φωτογραφίας) ευτυχώς το έχω κρατήσει. O χρωμέ καθρέπτης οδηγού έγινε ένας κοινός μαύρος από τα αξεσουαράδικα, η τάπα βενζίνης έγινε "κλειδωτή"...πω πω, πόσα θυμήθηκα....

Και ποτέ δε θα ξεχάσω στο λεβιέ κλίσης 45 μοιρών το ταμπελάκι "Service Facchetti" που πάντα κρεμόταν με λαστιχάκι, με τα χιλιόμετρα και τις εργασίες του επόμενου service...

P.S. : Προσέξτε την πενταλιέρα, μόνο το γκάζι ήταν "κρεμαστό", ενώ φρένο και αμπραγιάζ ήταν "φυτευτά" στο πάτωμα. Το αμπραγιάζ μάλιστα, ήταν από εκείνη την εποχή υδραυλικό...
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ωραιες αναμνησεις και ωραιο οχημα!
 
Με αυτές τις Alfa δεν ήταν τόσο τραγικά τα πράγματα. Γενικότερα η όλη ιστορία με την ποιότητα κατασκευής τους και τις ανακυκλωμένες λαμαρίνες είναι μύθος. Στην γενιά των Giulia πάντως 100% δεν είχαν τραγικά προβλήματα σκουριάς, τουλάχιστον όχι παραπάνω από ένα οποιοδήποτε αυτοκίνητο της εποχής εκείνης. Άμα σαπίζανε οι Giulia, τότε οι BMW 2002 τι κάνανε? Λόγω χόμπυ έχω πλήρη εικόνα για το γέρασμα και των δύο. ;)

Η ιστορία με τις ανακυκλωμένες λαμαρίνες από τη Ρωσία και τα υπόλοιπα πράσινα άλογα που έχουν κατά καιρούς ακουστεί, είναι ένας μύθος, που απλά έγινε Urban Legend ιδιαιτέρως πιστευτός από όλους. Alfisti δεν είμαι, και ούτε έχω τις κατάλληλες γνώσεις για να το εξηγήσω 100%, αλλά από όσο γνωρίζω τέτοια συμφωνία δεν υπήρξε ποτέ, ή τουλάχιστον δεν υπάρχει κάτι γραπτό που να το αποδεικνύει. Αντιθέτως, υπάρχουν εξηγήσεις για τη μετέπειτα πεσμένη ποιότητα (σε άθλια επίπεδα) της Alfasud και των Alfetta. Ειδικά οι Alfasud έπεσε θύμα της επιλογής του εργοστασίου κατασκευής της, μιας και δημιουργήθηκε για αυτήν, έχοντας ως εργάτες ανθρώπους χωρίς γνώσεις και προϋπηρεσία πάνω στο αντικείμενο., πρώην αγρότες, που η Alfa Romeo "υποχρεώθηκε" να προσλάβει. Εξ' αρχής λοιπόν ήταν ένα καταδικασμένο πρότζεκτ. Σε συνδυασμό με κάτι απεργειακές κινητοποιήσεις και μερικά λάθη στην παραγωγή, η Alfasud είναι από τα πιο προβληματικά αυτοκίνητα σε αυτόν τον τομέα, και στην ουσία αυτές δημιούργησαν και το μύθο.

Για τις Giulia πάντως τι να πεις. Από ότι καταλαβαίνω ο πατέρας σου προσπαθούσε να την κάνει να μοιάζει με πατέντες, σαν τα νεώτερα μοντέλα ε? Κάτι που δε με βρίσκει σύμφωνο από τη μία, από την άλλη δεν έζησα σε εκείνη την εποχή, με εκείνες τις οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες, για να έχω μία πιο ολοκληρωμένη άποψη. Από τα λεγόμενα σου πάντως καταλαβαίνω ότι σιγά σιγά από Giulia Super 1300 την έκανε Nuova Super, με μοτέρ από GTV. Το μοτέρ της δίλιτρης στην εμφάνιση δε διέφερε σχεδόν καθόλου από τα μικρότερα, οπότε μόνο αν κοίταγε ο αστυνομικός αριθμούς θα καταλάβαινε τη διαφορά. Ακόμα και σήμερα δύσκολα βγάζουν άκρη, που ζούμε στην εποχή της πληροφορίας, τότε σιγά μην ασχολιώντουσταν.

Τελικά με το σας την έκλεψαν τι εννοείς? Σίγουρα δεν τη σήκωσε ο δήμος? Μήπως την τσίμπισε κανένας γύφτος για παλιοσίδερα, ή έχεις λόγους να πιστεύεις ότι κλάπηκε για να κυκλοφορήσει, ή να κοπεί και να κυκλοφορήσει κάποια ίδια? Τι χρώμα ήταν η δικιά σας?
 
Απαντήσεις :

- Ναι, σιγά-σιγά έφτασε Nuova Super, με δίλιτρο μοτέρ, τα διπλά καρμπυρατέρ Weber (και όχι ακόμα Del'orto), τον κύλινδρο με το φίλτρο αέρα πάνω από το ένα φτερό κλπ.

- To αρχικό χρώμα ήταν ασημί, αλλά πραγματικά "σκότωνε" το αυτοκίνητο (αγοράστηκε μεταχειρισμένο βέβαια). Το επόμενο (και τελευταίο) χρώμα ήταν αυτό το σκούρο μπλε της τέταρτης φωτογραφίας (απλά πανέμορφο !), και έτσι ακριβώς εξελίχθηκε και η εμφάνιση του αυτοκινήτου. Η μόνη διαφορά ότι τα κρύσταλλα των φαναριών για κάποιο περίεργο λόγο τα είχε κάνει κίτρινα.

- Το αυτοκίνητο αρχικά είχε παρατηθεί με κουκούλα στον προηγούμενο Δήμο που μέναμε πριν μετακομίσουμε εδώ στο λεγόμενο "υπόλοιπο Αττικής". Απο εκεί προλάβαμε και το φέραμε εδώ μόλις του κολλήσανε το "εγκαταλειμμένο". Έμεινε έξω στο πεζοδρόμιο του σπιτιού (εδώ είναι και κάπως "ημιαστική" η περιοχή), και δεν αποκλείεται να το "ζαχάρωσε" ο παλιότερος Δήμαρχός μας, που είναι συλλέκτης παλιών αυτοκινήτων και κυκλοφορεί με ανοιχτό MG! Ας μην πω περισσότερα και ...φωτογραφήσω ! Δεν ξέρω τίποτα παραπάνω για την κλοπή, έγιναν όλα μια νύχτα και μάλλον δε με πολυπείραξε (κακώς βέβαια), αφού και στον προηγούμενο Δήμο το είχα αφήσει να σαπίζει καμιά πενταετία... Κάτι που λέγανε ότι θα τελειώσει και η σούπερ βενζίνη... Αααα, τώρα που το θυμήθηκα, ΔΕ ΘΕΣ ΝΑ ΜΑΘΕΙΣ ΠΟΣΟ ΕΚΑΙΓΕ...

Τι να κάνουμε, είπα πως μου έχει μείνει απωθημένο να ξαναβρώ ένα τέτοιο, και για να το είπα, για κάτι θα έχω μετανιώσει όπως καταλαβαίνεις...

Τέλος πάντων, το πιο πιθανό σενάριο να το πήρε ο Δήμαρχος μέσω κάποιου γύφτου !

Εδώ κυκλοφοράνε σίγουρα 2, μάλιστα η μία πουλιέται και είναι πολύ καιρό σε ένα βενζινάδικο. Σε κόκκινο χρώμα. Αν ενδιαφέρεσαι, να σου πω πού.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
pro_crossaro είπε:
Από ότι καταλαβαίνω ο πατέρας σου προσπαθούσε να την κάνει να μοιάζει με πατέντες, σαν τα νεώτερα μοντέλα ε? Κάτι που δε με βρίσκει σύμφωνο από τη μία, από την άλλη δεν έζησα σε εκείνη την εποχή, με εκείνες τις οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες, για να έχω μία πιο ολοκληρωμένη άποψη. Από τα λεγόμενα σου πάντως καταλαβαίνω ότι σιγά σιγά από Giulia Super 1300 την έκανε Nuova Super, με μοτέρ από GTV. Το μοτέρ της δίλιτρης στην εμφάνιση δε διέφερε σχεδόν καθόλου από τα μικρότερα, οπότε μόνο αν κοίταγε ο αστυνομικός αριθμούς θα καταλάβαινε τη διαφορά. Ακόμα και σήμερα δύσκολα βγάζουν άκρη, που ζούμε στην εποχή της πληροφορίας, τότε σιγά μην ασχολιώντουσταν.
Mα κάποια εποχή πολλά αυτοκίνητα φόραγαν άλλα μοτέρ από τα εργοστασιακά, στην Ελλάδα. Φυσικά η δεκαετία του '80, που ήταν αυτοκινητιστικά και η χειρότερη, σηκώνει μεγάλη συζήτηση....

Ένα αυτοκίνητο που πάντα μ'αρεσε (και μ'αρέσει) είναι αυτό στη φωτό (η Alfa η Coupe, σε διάφορους κυβισμούς).

Δυστυχώς, οι περισσότερες στην Ελλάδα είχαν δεκάδες μετατροπές, όχι μόνο μηχανικές αλλά και στο αμάξωμα. Αποτέλεσμα, το αυτοκίνητο να έχει βιαστεί πολλαπλώς στη χώρα μας αισθητικά και να μη βλέπεται! Αυτό βέβαια ίσχυε για αρκετά μοντέλα, δυστυχώς (βλ. Opel Manta).

Alfa Romeo 1750 GT Veloce Coupe 1967-70.jpg
 
Αλήθεια, είχε δει ποτέ κανείς στην Ελλάδα την Alfa Romeo Montreal ? Στην εποχή του πρέπει να ήταν ΤΟ διθέσιο...

Προβολή συνημμένου 59827
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
alfa romeo_montreal.jpg

Iδού η Montreal....προσωπικά δεν έχω δει ποτέ και αμφιβάλλω αν εισήχθη και ποτέ επίσημα. Το 1970 που παρουσιάστηκε, μια πιο ταπεινή 1750 GT Coupe, κόστιζε 245.000 δρχ, ποσό για "μεγάλα" πορτοφόλια. Φαντάσου αυτήν εδώ τη κούκλα με μοτέρ 2.600 κ.εκ. με απίστευτες επιδόσεις για την εποχή και παραγωγή πολύ πιο περιορισμένη από τα άλλα μοντέλα.
 
gapan είπε:
Ακόμα ένα κορυφαίο ρετρό φορτηγάκι το οποίο πέτυχα στο Ρέθυμνο. Άγνωστης προέλευσης, με προπολεμικές πινακίδες αν προσέξετε και ακόμα σε χρήση.
Δεν είναι προπολεμικές πινακίδες. Είναι πινακίδες ΑΜ = Αγροτικό Μηχάνημα. :)
 
johnny19818 είπε:
Δεν είναι προπολεμικές πινακίδες. Είναι πινακίδες ΑΜ = Αγροτικό Μηχάνημα. :)
Για τη Montreal από πάνω μιλάς; Πινακίδες AM έχει κι αυτή. :p

Εντάξει, το "προπολεμικές" προφανώς ήταν υπερβολή. Δεν βγαίνουν και σήμερα τέτοιες πινακίδες όμως, ή κάνω λάθος;
 
gapan είπε:
Για τη Montreal από πάνω μιλάς; Πινακίδες AM έχει κι αυτή. :p
Εντάξει, το "προπολεμικές" προφανώς ήταν υπερβολή. Δεν βγαίνουν και σήμερα τέτοιες πινακίδες όμως, ή κάνω λάθος;
Από όσο ξέρω βγαίνουν, και η νομοθεσία για αυτά (τα ΑΜ οχήματα) είναι υπερβολικά ελαστική με αποτέλεσμα να έχουμε δει κατά καιρούς απίστευτους Frankenstein να κυκλοφορούν...

panp είπε:
Απαντήσεις :...Τέλος πάντων, το πιο πιθανό σενάριο να το πήρε ο Δήμαρχος μέσω κάποιου γύφτου !

Εδώ κυκλοφοράνε σίγουρα 2, μάλιστα η μία πουλιέται και είναι πολύ καιρό σε ένα βενζινάδικο. Σε κόκκινο χρώμα. Αν ενδιαφέρεσαι, να σου πω πού.
Τα κίτρινα κρύσταλλα στα φανάρια ήταν μία από τις "μόδες" της εποχής. ;)

Ποτέ δε με χαλάνε οι πληροφορίες για όμορφα classics, αλλά να σου πω την αλήθεια για αγορά δεν ενδιαφέρομαι, τουλάχιστον όχι σύντομα.

prisma είπε:
Mα κάποια εποχή πολλά αυτοκίνητα φόραγαν άλλα μοτέρ από τα εργοστασιακά, στην Ελλάδα. Φυσικά η δεκαετία του '80, που ήταν αυτοκινητιστικά και η χειρότερη, σηκώνει μεγάλη συζήτηση....Ένα αυτοκίνητο που πάντα μ'αρεσε (και μ'αρέσει) είναι αυτό στη φωτό (η Alfa η Coupe, σε διάφορους κυβισμούς).

Δυστυχώς, οι περισσότερες στην Ελλάδα είχαν δεκάδες μετατροπές, όχι μόνο μηχανικές αλλά και στο αμάξωμα. Αποτέλεσμα, το αυτοκίνητο να έχει βιαστεί πολλαπλώς στη χώρα μας αισθητικά και να μη βλέπεται! Αυτό βέβαια ίσχυε για αρκετά μοντέλα, δυστυχώς (βλ. Opel Manta).
Το τι έπαθαν πολλά αυτοκίνητα εκείνη την εποχή ας μην το συζητήσουμε. Απλά προσέξτε, ότι πλέον οι GTV που συγκεντρώνονται σε εκδηλώσεις κλασικών Alfa είναι περισσότερες από τις Junior, πράγμα απίθανο. Απλά οι περισσότερες Junior μετατράπηκαν σε GTV. Ένας από τους λόγους που δεν έμπλεξα με μία coupe Alfa Giulia ήταν ότι φοβάμαι το τι θα αντιμετωπίσω. :(

panp είπε:
Αλήθεια, είχε δει ποτέ κανείς στην Ελλάδα την Alfa Romeo Montreal ? Στην εποχή του πρέπει να ήταν ΤΟ διθέσιο...Προβολή συνημμένου 59827

prisma είπε:
Προβολή συνημμένου 59807Iδού η Montreal....προσωπικά δεν έχω δει ποτέ και αμφιβάλλω αν εισήχθη και ποτέ επίσημα. Το 1970 που παρουσιάστηκε, μια πιο ταπεινή 1750 GT Coupe, κόστιζε 245.000 δρχ, ποσό για "μεγάλα" πορτοφόλια. Φαντάσου αυτήν εδώ τη κούκλα με μοτέρ 2.600 κ.εκ. με απίστευτες επιδόσεις για την εποχή και παραγωγή πολύ πιο περιορισμένη από τα άλλα μοντέλα.

Και όμως στην Ελλάδα υπάρχουν μερικές τέτοιες, μερικές μάλιστα με ελληνικές πινακίδες. Χαρακτηριστικά θυμάμαι φωτό σε forum, με εξόρμηση μισής ντουζίνας από αυτών για βολτίτσα. Χαρακτηριστικά θυμάμαι μία πράσινο/πετρόλ (or something) που είχα την τύχη να δω από κοντά, μία πορτοκαλί που επίσης είχα την τύχη να θαυμάσω από κοντά, μία χρυσαφί, μία μαύρη με ιστορικές που επίσης έχω δει από κοντά και κατά καιρούς έχω μάθει για μερικές ακόμα. ;)

Για την ιστορία είναι από τα αγαπημένα μου αυτοκίνητα.

Και μία παιδική μνήμη. Έχουμε ένα εξοχικό στο Ζούμπερι, με αποτέλεσμα να έχω περάσει όλα μου τα καλοκαίρια εκεί, και έχω πολλές μνήμες από εκεί. Θυμάμαι πριν από καμιά 20αριά περίπου χρόνια (ίσως κάτι λιγότερο), πηγαίνωντας προς τον Τυμβο για μπάνιο, να κολλάω στο παράθυρο και να παρατηρώ ένα περίεργο και λυπηρό θέαμα. Στη Λ. Μαραθώνος, περίπου στο ύψος που είναι το LIDL πλέον, ήταν ένα συνεργείο. Από έξω είχε δύο αμαξώματα κομμένα, ένα πορτοκαλί και ένα πράσινο αν θυμάμαι καλά. Είμαι κατά 90% σίγουρος (ήμουν και πιτσιρίκι βέβαια, αλλά μέχρι τώρα σπάνια έχω πέσει έξω) ήταν από Montreal. Και τα δύο. Και σάπιζαν στη Ν. Μάκρη, εντελώς γυμνά...
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Citroen GSCitroen GS Club 1977-79.jpg

Mπορεί να είχε ελατώματα, αλλά η άνεση και το κράτημα που είχε στο δρόμο θα τα ζηλεύανε πολλά σημερινά αμάξια.
 
ο επονομαζόμενος "βάτραχος"...ότι έγραψες ισχύει!

Αν θυμάμαι καλά αυτό διαφημιζόταν ότι ήταν τόσο καλά ζυγισμένο που πήγαινε και με 3 ρόδες αλλά και ότι δεν μπορούσε να ντελαπάρει κάτι που στα αυτοκίνητα της εποχής ήταν σύνηθες!
 
Πίσω
Μπλουζα