Στα άμεσα σχέδια του αφεντικού της Fiat, είναι η απόσυρση του brand της Lancia από την ευρωπαϊκή αγορά έως το 2016.
Η μάρκα θα παραμείνει μόνο στην ιταλική αγορά και με ένα μόνο μοντέλο. Από εκεί και πέρα είναι άγνωστη η τύχη της.
Δυστυχώς οι πωλήσεις της ολοένα και μειώνονται στην Ευρώπη.
Πρόκειται για μια εταιρία θρύλο. Ιδρύθηκε το 1906 από τον Vincenzo Lancia και το 1969 εξαγοράστηκε από τη Fiat, εξαιτίας οικονομικών προβλημάτων.
Παρόλα αυτά η εταιρία εξακολούθησε να γράφει ιστορία.
Η παρουσία της στους αγώνες αυτοκινήτου θα μείνει ανεξίτηλα χαραγμένη στη μνήμη των φίλων του αυτοκινήτου. Οι Lancia Stratos στα 70s και οι Lancia 037 & Delta στα 80s αποτελούν χρυσό κεφάλαιο στην αυτοκίνηση. Η θηριώδης Delta S4 του Grοub B με τα 480 άλογα, χάρισε πολλές νίκες στην εταιρία, στα μέσα της δεκαετίας του '80. Αργότερα, από το 1987 έως το 1992, με την Delta Integrale κυριολεκτικά σάρωνε τον ανταγωνισμό στο πρωτάθλημα ράλλυ, κερδίζοντας νίκες και στο δικό μας "Ακρόπολις".
Η Integrale απέκτησε και πολιτική έκδοση, σε διάφορες παραλλαγές, που σήμερα αποτελεί ένα από τα αυτοκίνητα φετίχ και θεωρείται ήδη κλασικό.
Στον εμπορικό τομέα, εκτός από τα πανέμορφα καθαρόαιμα coupe, η Lancia διέθετε μια σειρά από μπερλίνες με στοιχεία πολυτέλειας.
Το 1979 παρουσίασε τη Delta, που αποτέλεσε τη βάση για την αγωνιστική πορεία λίγα χρόνια αργότερα. Κατά βάση επρόκειτο για ένα μικρομεσαίο 5πορτο οικογενειακό, αρχικά με μοτέρ 1.300 & 1.500 κ.εκ.
Στην Ελλάδα, δυστυχώς, το αγοραστικό κοινό της Lancia ήταν συνήθως υποχρεωμένο να επιλέγει τις εκδόσεις με το μικρότερο μοτέρ.
Από το 1972 την αντιπροσωπεία στη χώρα μας είχε η ΛΑΜΔΑ Α.Ε., μέτοχος της οποίας ήταν και η ΔΑΜΑΡ Α.Ε. που έφερνε τα Lancia πριν την ίδρυση της ΛΑΜΔΑ. Παλιότερα, ως τα μέσα της δεκαετίας του '60, τα ιταλικά αυτοκίνητα έφερνε στη χώρα μας η ΑΤΕΜΚΟ Ε.Π.Ε με έδρα στη Λ. Συγγρού 4
H θρυλική
Lancia Fulvia Coupe των 60s. Ο ηθοποιός Αλέκος Τζανετάκος ήταν ιδιοκτήτης μιας τέτοιας. Έχει εμφανιστεί και σε ορισμένες ελληνικές ταινίες μαζί της. Υπήρχε και η Fulvia Berlina, η 4θυρη οικογενειακή έκδοση με βασικό μοτέρ 1.091 κ.εκ. και μάλλον τσιμπημένη τιμή για τα κυβικά της. Παρόλα αυτά δεν ήταν άγνωστη στους ελληνικούς δρόμους.
Η Lancia Beta. Στην Ελλάδα κυκλοφόρησε κυρίως με το μοτέρ των 1.300 κ.εκ, όμως εισαγόταν και σαν 1.600. Παρουσιάστηκε το 1972 και έμεινε στην παραγωγή έως το 1981.
Lancia Beta Coupe. Στη φωτογραφία η πιο προσιτή 1.300 που παρουσιάστηκε το 1976. Ήταν διαθέσιμη στη χώρα μας και στα 1.600 κ.εκ. Υπήρχαν και εκδόσεις 2.000 κ.εκ (μάλλον κατόπιν παραγγελίας στην Ελλάδα). Υπήρχε επίσης και η έκδοση με αμάξωμα liftback, η Beta HPE με βασικό κινητήρα στα 1.600 κ.εκ.
Η Delta Integrale Group A έγραψε ιστορία στα ράλλυ. Στην ελληνική αγορά εισάγονταν οι Delta αρχικά οι εκδόσεις 1.300 και 1.500 κ.εκ. Λίγο πριν τα μέσα της δεκαετίας του '80 η εδώ αντιπροσωπεία έφερνε την Τurbo HF 1600 (η 1500 είχε σταματήσει), με τιμή που υπερέβαινε αυτή μιας BMW 316.
Μετά τα μέσα των 80s στη χώρα μας η Delta ερχόταν στα 1.100 κ.εκ καθαρά για φορολογικούς λόγους (1.116 κ.εκ/63 ίπποι).
Η πολιτική
Delta Integrale κυκλοφόρησε σε διάφορες παραλλαγές από τα τέλη των 80s έως το 1994.
Το 1993 παρουσιάστηκε η 2η γενιά Delta.
(αρχείο prisma)