Ρετρό οχήματα

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας exetlaios
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης
prisma είπε:
Kαλά, έτσι όπως είναι αυτό πάλι καλά που κατάλαβες ότι είναι Opel :rofl:
Ε,εντάξει το βγάζεις ότι είναι Opel. Πάντως όντως είναι για τα καρναβάλια.
 
Το τρίκυκλο στη Ρόδο είναι το Mazda Τ1500 που είδαμε κι στο ποστ 446.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
johnny19818 είπε:
Το τρίκυκλο στη Ρόδο είναι το Mazda Τ1500 που είδαμε κι στο ποστ 446.
κυκλοφορεί ένα στην περιοχή που δουλεύω και είναι άψογο!
 
μπορώ να το βγάλω απλά μην με δουν οι γείτονες και με κράξουν ότι πάω να το κλέψω...είναι και στο κλασικό πράσινο
 
spyros_s είπε:
μπορώ να το βγάλω απλά μην με δουν οι γείτονες και με κράξουν ότι πάω να το κλέψω...είναι και στο κλασικό πράσινο
Ε, με τρόπο... Ναι πράσινο, δε νομίζω να έβγαλε κι άλλο χρώμα. Θυμάμαι κι εγώ ένα στην παλιά μου γειτονιά χρόνια πριν.
 
μόλις μπορέσω θα το βγάλω
 
Και ίσως όχι στην Ελλάδα αλλά σε Βόρεια Αφρική κτλ.
 
Στα άμεσα σχέδια του αφεντικού της Fiat, είναι η απόσυρση του brand της Lancia από την ευρωπαϊκή αγορά έως το 2016.

Η μάρκα θα παραμείνει μόνο στην ιταλική αγορά και με ένα μόνο μοντέλο. Από εκεί και πέρα είναι άγνωστη η τύχη της.

Δυστυχώς οι πωλήσεις της ολοένα και μειώνονται στην Ευρώπη.

Πρόκειται για μια εταιρία θρύλο. Ιδρύθηκε το 1906 από τον Vincenzo Lancia και το 1969 εξαγοράστηκε από τη Fiat, εξαιτίας οικονομικών προβλημάτων.

Παρόλα αυτά η εταιρία εξακολούθησε να γράφει ιστορία.

Η παρουσία της στους αγώνες αυτοκινήτου θα μείνει ανεξίτηλα χαραγμένη στη μνήμη των φίλων του αυτοκινήτου. Οι Lancia Stratos στα 70s και οι Lancia 037 & Delta στα 80s αποτελούν χρυσό κεφάλαιο στην αυτοκίνηση. Η θηριώδης Delta S4 του Grοub B με τα 480 άλογα, χάρισε πολλές νίκες στην εταιρία, στα μέσα της δεκαετίας του '80. Αργότερα, από το 1987 έως το 1992, με την Delta Integrale κυριολεκτικά σάρωνε τον ανταγωνισμό στο πρωτάθλημα ράλλυ, κερδίζοντας νίκες και στο δικό μας "Ακρόπολις".

Η Integrale απέκτησε και πολιτική έκδοση, σε διάφορες παραλλαγές, που σήμερα αποτελεί ένα από τα αυτοκίνητα φετίχ και θεωρείται ήδη κλασικό.

Στον εμπορικό τομέα, εκτός από τα πανέμορφα καθαρόαιμα coupe, η Lancia διέθετε μια σειρά από μπερλίνες με στοιχεία πολυτέλειας.

Το 1979 παρουσίασε τη Delta, που αποτέλεσε τη βάση για την αγωνιστική πορεία λίγα χρόνια αργότερα. Κατά βάση επρόκειτο για ένα μικρομεσαίο 5πορτο οικογενειακό, αρχικά με μοτέρ 1.300 & 1.500 κ.εκ.

Στην Ελλάδα, δυστυχώς, το αγοραστικό κοινό της Lancia ήταν συνήθως υποχρεωμένο να επιλέγει τις εκδόσεις με το μικρότερο μοτέρ.

Από το 1972 την αντιπροσωπεία στη χώρα μας είχε η ΛΑΜΔΑ Α.Ε., μέτοχος της οποίας ήταν και η ΔΑΜΑΡ Α.Ε. που έφερνε τα Lancia πριν την ίδρυση της ΛΑΜΔΑ. Παλιότερα, ως τα μέσα της δεκαετίας του '60, τα ιταλικά αυτοκίνητα έφερνε στη χώρα μας η ΑΤΕΜΚΟ Ε.Π.Ε με έδρα στη Λ. Συγγρού 4

Lancia Fulvia Coupe 1965-67.jpg

H θρυλική Lancia Fulvia Coupe των 60s. Ο ηθοποιός Αλέκος Τζανετάκος ήταν ιδιοκτήτης μιας τέτοιας. Έχει εμφανιστεί και σε ορισμένες ελληνικές ταινίες μαζί της. Υπήρχε και η Fulvia Berlina, η 4θυρη οικογενειακή έκδοση με βασικό μοτέρ 1.091 κ.εκ. και μάλλον τσιμπημένη τιμή για τα κυβικά της. Παρόλα αυτά δεν ήταν άγνωστη στους ελληνικούς δρόμους.

Lancia Beta 1972-75.jpg

Η Lancia Beta. Στην Ελλάδα κυκλοφόρησε κυρίως με το μοτέρ των 1.300 κ.εκ, όμως εισαγόταν και σαν 1.600. Παρουσιάστηκε το 1972 και έμεινε στην παραγωγή έως το 1981.

Lancia Beta Coupe 1300 -1976-78.jpg

Lancia Beta Coupe. Στη φωτογραφία η πιο προσιτή 1.300 που παρουσιάστηκε το 1976. Ήταν διαθέσιμη στη χώρα μας και στα 1.600 κ.εκ. Υπήρχαν και εκδόσεις 2.000 κ.εκ (μάλλον κατόπιν παραγγελίας στην Ελλάδα). Υπήρχε επίσης και η έκδοση με αμάξωμα liftback, η Beta HPE με βασικό κινητήρα στα 1.600 κ.εκ.

Lancia Delta HF Integrale Group A.jpg

Η Delta Integrale Group A έγραψε ιστορία στα ράλλυ. Στην ελληνική αγορά εισάγονταν οι Delta αρχικά οι εκδόσεις 1.300 και 1.500 κ.εκ. Λίγο πριν τα μέσα της δεκαετίας του '80 η εδώ αντιπροσωπεία έφερνε την Τurbo HF 1600 (η 1500 είχε σταματήσει), με τιμή που υπερέβαινε αυτή μιας BMW 316.

Μετά τα μέσα των 80s στη χώρα μας η Delta ερχόταν στα 1.100 κ.εκ καθαρά για φορολογικούς λόγους (1.116 κ.εκ/63 ίπποι).

Lancia Delta HF Integrale 16V..jpg

Lancia Delta Integrale Evoluzione II.jpg

Η πολιτική Delta Integrale κυκλοφόρησε σε διάφορες παραλλαγές από τα τέλη των 80s έως το 1994.

Το 1993 παρουσιάστηκε η 2η γενιά Delta.

(αρχείο prisma)
 
Έτυχε να οδηγήσω το τελευταίο δέλτα με το μοτέρ των 1750 κυβικών και τα 200 άλογα σε έκδοση με αυτόματο κιβώτιο!

Το αυτοκίνητο ήταν εκπληκτικό...

Η λάντσια έχει κυνηγηθεί πολύ και άδικα ειδικά στην Αγγλία με την περίπτωση των σκουριασμένων β! Είναι κρίμα που το μπραντ αποσύρεται όμως το προτιμώ από το να βλέπω αμερικάνικα αυτοκίνητα της κραισλερ με το σήμα της λάντσια...
 
Υπεροχης αισθητικης αυτοκινητα. Ποιο να πρωτοδιαλεξει κανεις? Lancia Beta Monte Carlo? Fulvia Coupe? Stratos HF? Flaminia?

Kαι ποιος δεν ζαχαρωνε μια Delta με τα πολεμικα χρωματα της Martini?
 
Δυστηχώς integrale και HF4wd σωστές (όπως και Ε30 μιτρίο) κυρίως Αγγλία μπορείς να βρεις.
 
Το μόνο που μπορούσαμε ήταν να την απολαύσουμε στο Sega Rally Championship.

 
Δεκάδες φωτογραφίες της κοσμούσαν κάθε μήνα τα περιοδικά αυτοκινήτου της περιόδου, ενώ χαιρόμασταν να "τρώμε σκόνη" από αυτές στη μικρή οθόνη, ιδιαίτερα κατά τη κάλυψη του Ράλλυ Ακρόπολις.

Στο "πραγματικό κόσμο", ο μέσος αγοραστής είχε μόνο μια επιλογή στη χώρα μας, αν ήθελε Lancia. Delta 1100 & 1100 S.

Oι πιο φραγκάτοι πήγαιναν σε Prisma 1300, premium επιλογή στα 80s και αν το "φύσαγες" παραπάνω (το παραδάκι) Prisma 1600.

Οι μεγάλες Thema ήρθαν στη χώρα μας μόλις το 1990, στα 2.000 κ.εκ. (με 8 ή 16 βαλβίδες). Ουσιαστικά ήρθε στην Ελλάδα η 2η σειρά (facelift). Η 1η είχε παρουσιαστεί το 1984 και η 2η το 1988. Λίγες βέβαια πουλήθηκαν στη χώρα μας.

Lancia Thema -1988-1992.jpg

Τhema.
 
Πίσω
Μπλουζα