gapan είπε:
Ακόμα ένα κορυφαίο ρετρό φορτηγάκι το οποίο πέτυχα στο Ρέθυμνο. Άγνωστης προέλευσης, με προπολεμικές πινακίδες αν προσέξετε και ακόμα σε χρήση.
Αν δεν κάνω λάθος πρόκειται για κάποιο PONY του έχουν αλλάξει τα φώτα στις modifes και στις προσωπικές πινελιές.
TopGunZ είπε:
Αν είναι καλοδιατηρημένο όχι δε νομίζω, άλλωστε είναι καταλυτικό, σωστά?Αλλά μη μου πεις ότι σαπάκια του 80 με ελλειπή συντήρηση είναι και ότι πιο υπεύθυνο.
Με ελλειπή συντήρηση, και του 2010 να ναι πάλι ανεύθυνο είναι...
TopGunZ είπε:
Μη με παρεξηγείτε, το όνειρό μου είναι κάποια στιγμή, αφού και η τεχνογνωσία και τα μέσα δε μου λείπουνε να μπορέσω να βρω μερικά παλιά διαμαντάκια και να τα αναπαλαιώσω. Αλλά άλλο ένα καλοδιατηρημένο αμάξι αντίκα που το βγάζεις καμιά Κυριακή να το χαρεί και ο κόσμος που θα το βλέπει, κι αλλο ο πισινός, μπροστινός, πλαινός σου να εύχεται να προλάβει να φύγει από την εμβέλεια της πιθανής έκρηξης ή τα καυσαέριά σου να μετρούνται σε καρκινοπάθειες/χιλιόμετρο.
Τα αυτοκίνητα αυτά τα φτιάχνεις για να τα χαρείς εσύ και όχι ο κόσμος. Αν το κάνεις για τον κόσμο, τότε έχεις λάθος στόχο. Ειλικρινά όμως, όντας Μηχανολόγος Μηχανικός μπορώ να σου πω ότι ένα αυτοκίνητο παλιό δεν μολύνει τόσο περισσότερο όσο ένα καινούργιο. Και αυτό γιατί 1) μετράνε λάθος ρύπους και 2) γιατί δεν λαμβάνουν κάτι πολύ σημαντικό υπόψην τους. Τον συνολικό κύκλο ζωής ενός οχήματος. Αυτόν πρέπει να συγκρίνουν, και όχι το CO2...
Ένα παλιό αυτοκίνητο λοιπόν, είναι πολύ πιο απλό στην κατασκευή του, παράγονται λιγότεροι ρύποι κατά την κατασκευή του (υπερβολικά λιγότεροι, αφού χρειάζονατι πολύ λιγότερα ανταλλακτικά και πολύ λιγότερα ηλεκτρονικά), έχουν σχετικά φυσιολογική κατανάλωση (δεδομένου της τότε τεχνολογίας, και φυσικά λόγω του χαμηλότερου βάρους) σίγουρα όχι τραγικά περισσότερη από αντίστοιχα σύγχρονα, αντέχουν πολύ περισσότερο στο χρόνο (ενώ αμάξια του 2000 έχουν ήδη αρχίσει να δείχνουν έντονα σημάδια φθοράς και να καταλλήγους στην ανακύκλωση), και στο τέλος για να ανακυκλωθούν είναι πιο εύκολη η διαδικασία (δεδομένου της απλότητας και της ποσότητας των ανταλλακτικών). Πρακτικά λοιπόν τα καινούργια αυτοκίνητα είναι πολύ χειρότερα για το περιβάλλον από τα παλιά. Ειδικά τα υβριδικά. Αλλά είναι μεγάλη κουβέντα αυτό και ήδη έχουμε ξεφύγει. (Να σημειώσω απλά ότι το μεγάλο μειονέκτημα των μη καταλυτικών αυτοκινήτων ήταν η χρήση μολύβδου στη βενζίνη, κάτι το οποίο έχει λυθεί.)
Πάντως από καρκίνο πεθαίνουμε όχι από τα καυσαέρια, αλλά από τον τρόπο ζωής και διατροφής μας...
TopGunZ είπε:
Επίσης για την αξιοπιστία...πλάκα μου κάνετε ρε παιδιά? Πρώτον τα αμάξια της δεκαετίας του 80 άλλαζαν λάδια κάθε 2-3000 χλμ. Δεύτερον η απόδοσή τους ήταν τόσο χαμηλή και τα μίγματά τους τόσο οτι να 'ναι (συνήθως πλούσια για να μην στεγνώσουν) που έκαναν την αντοχή των κινητήρων πανεύκολη δουλειά ακόμα και για την τεχνολογία της εποχής. Τρίτον και κυριότερον τα καύσιμα: ο μόλυβδος της σούπερ ήταν το καλύτερο λιπαντικό για τον κινητήρα. Κάντε έναν κινητήρα του 80 να αποδίδει όσο οι σημερινοί, να καίει και να ρυπαίνει όσο οι σημερινοί και να δούμε αν θα σας πάει μέχρι το περίπτερο...
Ναι θέλανε συχνή αλλαγή των λιπαντικών. Όπως και τα σημερινά άλλωστε. Είναι τυχαίο που μέσα στα βιβλιαράκια των αυτοκινήτων δικαιολογούν καταναλώσεις μέχρι και 1λ στα 1000κμ? Σκέψου την ποσότητα που χωράει σε ένα κάρτερ, και θα δεις ότι ακόμα και στα μισά να πέσει η κατανάλωση, τότε πιθανότατα θα έχεις πραγματοποιήσει δύο αλλαγές μέχρι τα 15000κμ που είναι να γίνει η επίσημη.
Αν έχεις και VW μάλιστα, τότε τα πράγματα είναι ακόμα χειρότερα...
Οι σημερινοί κινητήρες χαλάνε όχι γιατί είναι αποδοτικοί, αλλά γιατί βασίζονται πολύ σε ηλεκτρονικά και εγκεφάλους. Και φυσικά γιατί είναι φτιαγμένοι για να χαλάνε. Τι θέλω να πω? Ότι πρην 30 χρόνια που η αγορά δεν είχε κορεστεί από τα αυτοκίνητα, οι κατασκευαστές τα κάνανε να αντέχουν σε βάθος χρόνου. Όμως από τη στιγμή που η αγορά κορέστηκε, έπεσε και η ποιότητα των αυτοκινήτων στο θέμα "ΑΝΤΟΧΗ". Βάλτε στην εξίσωση ότι χωρίς να αυξήσουν πολύ την τιμή έπρεπε να γεμίσουν τα αυτοκίνητα ηλεκτρονικά μπιχλιμπίδια, να βάλουν αερόσακους κτλ και θα δείτε ότι αναγκαστηκά τα καινούργια αυτοκίνητα δεν μπορούν αν είναι τόσο γερά. Εξάλλου η διαφορά καταλλυτικών και μη (για να κάνεις ένα αυτοκίνητο να κινείται με τη σημερινή βενζίνη) είναι τα σκληρότερα έδρανα. Κάτι το οποίο αλλάζει εύκολα και σχετικά οικονομικά. Ουσιαστικά δεν υπάρχει άλλη διαφορά. Για αυτό και οι παλιές Alfa Romeo που είχαν από τότε σκληρότερα έδρανα μπορούσαν να κάψουν κατευθείαν και αμόλυβδη.
Να σου πω επίσης ότι έχουμε ένα MAZDA 323 του 1990 καταλλητικό με γύρω στα 300000χλμ και χωρίς να έχει κάνει κιχ μέχρι τώρα. Και είναι το πιο κακοσυντηρημένο αμάξι που υπάρχει, έχοντας να αλλάξουμε λάδια 2-3 χρόνια (απλά συμπληρώνουμε, και το χω αφήσει και χωρίς), έχοντας το ίδιο φίλτρο βενζίνης για 4 χρόνια χωρίς καθάρισμα, ο δεξί μπροστά μπιλιοφόρος "χτυπάει" εδώ και δύο χρόνια και πολλά ακόμα. Και όμως το αμάξι δεν μας έχει αφήσει ποτέ, και ούτε έχει ανέβει σε φορτηγό οδικής.
Άρα δεν έχει να κάνει ούτε με τη βενζίνη, ούτε με τη λίπανση. Απλά οι σημερινοί κινητήρες ναι μεν είναι πιο αποδοτική (που σημαίνει επιδόσεις σε σχέση με την κατανάλωση), αλλά σίγουρα δεν είναι το ίδιο αξιόπιστοι.
Πάντως θεωρώ ότι αν αντί να βάζανε χτυπητήρια του καφέ, ποτηροθήκες και ανοικτήρι (αυτό νομίζω το βάζαν στο γκολφ...) και κάναν εξίσου ανθεκτικούς τους κινητήρες, σε συνδιασμό με ένα ελαφρύ (αλλά με ζώνες ελεγχόμενης παραμόρφωσης) αμάξωμα τότε θα είχαμε τα "τέλεια" αυτοκίνητα που θα μπορούσαμε να γεράσουμε μαζί τους. Όμως τότε θα κλείνανε οι εταιρείες.
TopGunZ είπε:
Τέλος, μη μασάτε τα παραμύθια για ηλεκτρονικά και αίσθηση της οδήγησης. Οι αναρτήσεις γομολάστιχα και τα τιμόνια βαρούλκα των αυτοκινήτων πριν 20 χρόνια δεν αποτελούν οδηγική ευχαρίστηση και μην αρχίσετε για τις Πόρσε και Φεράρι του τότε, γιατί αν τις συγκρίνεις με τις Πόρσε και Φεράρι του σήμερα, θα είνα σα να μιλάμε για Γκολφ και Κορόλα ας πούμε...
Είπαμε λατρεύουμε τα ρετρό αμάξια, έχουν φοβερή συναισθηματική αξία, αλλά πέραν του συναισθήματος υπάρχει και η λογική...
Το τιμόνι του Kadett D με το οποίο μεγάλωσα ήταν αιώνες καλύτερο από την αναίσθητη ηλεκτρονική χαζομάρα του Astra G που αντικατέστησε το Kadett.
Το ίδιο ισχύει για πάρα πολλά αυτοκίνητα, όπως τα Matiz (που θεωρώ ότι δε θα έπρεπε να υπάρχουν) και τα Panda (που στουλάχιστον στην βασική του έκδοση είναι σαν αν οδηγείς πατίνι).
Έχοντας διάφορα παλιά αυτοκίνητα για αναπαλαίωση, και έχοντας οδηγήσει αρκετά αυτοκίνητα (φθηνά και ακριβά, αργά και γρήγορα) έχω να πω ότι ΝΑΙ υπήρχαν αυτοκίνητα πιο παλιά που η θέση τους ήταν η πρέσα, αλλά ακόμα και σήμερα υπάρχουν.
Η Celica TA22 μου όποτε την πάω βόλτα, μου αφήνει μια απίστευτη αίσθηση, παρότι είναι αμάξι τόσων ετών και δεν έχει υποστεί ακόμα αναπαλαίωση. Αντίθετα δε μπορώ να έχω την ίδια απαίτηση από την Bel Air μου, που κατασκευάστηκε και με γνόμωνα διαφορετικές συνθήκες και κοινό.
Όσο για τα περιπολικά που υπόθηκαν πιο πριν έχω να πω τα εξής. Καλά και χρυσά τα Sunny, αλλά υπερβολικά αργά. Τότε αν θυμάστε δημιουργήθηκε η ομάδα Σ για τους κοντράκιδες, και η αστυνομία προμηθεύτηκε τα δίλιτρα Astra, Primera και μεριά Γαλικά τέρατα. Και ούτε θέμα με την αξιοπιστία είχαν ούτε τίποτα. Αντίθετα όταν πήραν τα άθλια (και υπερβολικά αργά
) Xsara είχαν θέματα με την αξιοπιστία. Σίγουρα μπορεί οι κουμπαριές να παίξαν το ρόλο τους, αλλά τότε η αστυνομία είχε έναν από τους καλύτερους στόλους οχημάτων.
spyros_s είπε:
Δεν συμφωνώ με την γενίκευση σου! Τα ...τανκ αυτά μπορούσαν να σε σκοτώσουν ακόμα και σε μικροατύχημα...τα νέα με τους κλωβούς ασφαλείας σε περίπτωση σύγκρουσης είναι πραγματικά τανκ στην ασφάλεια της καμπίνας όπως πρέπει! Η αίσθηση τανκ που αναφέρεις μάλλον εκπορεύεται από την χρήση λιγότερων συναρμολογούμενων μερών αλλά και περισσότερων σιδερένιων εξαρτημάτων αφού όροι όπως περιορισμός του βάρους ήταν ασήμαντοι τότε! Επίσης δεν υπήρχαν οι περιορισμοί που υπαγορεύονται στα υλικά για προστασία των πεζών ή εν γένει ασφάλειας των επιβατών!
Τα παλιά αυτοκίνητα από το 70 και μετά ήταν συνήθως κάτω από τόνο. Δε μιλάω για αμερικάνικα, ούτε για λιμουζίνες. Μιλάω για μεσσαία. Αυτό σημαίνει μικρότερη αδράνεια, καλύτερη κατανομή βάρους, μικρότεη κατανάλωση και αμεσότερες αντιδράσεις. Το μόνο μειονέκτημα σε σχέση με τα σημερινά (πάντα σε ότι έχει σχέση με το σασί και το αμάξωμα) είναι οι ζώνες πρόσκρουσης. Που βέβαια δεν είναι ανακάλυψη του 90, αλλά του 1950 (Από την Mercedes). Απλά τότε το είχε η Mercedes, και πλέον το χουν όλοι. Όμως το ότι τα σημερινά αυτοκίνητα είναι τόσο βαριά δεν το χρωστανε στις ζώνες παραμόρφωσης, αλλά στα άχρηστα ηλεκτρονικά και λοιπά βοηθήματα.
ΓΙα μένα το τέλειο αυτοκίνητο θα ήταν ένα αμάξι με το βάρος των αυτοκινήτων του 70 και του 80, με έναν καλοσχεδιασμένο σημερινό κινητήρα, αλλά με αντοχές 70, χωρίς κανένα ηλεκτρονικό βοήθημα (μας είπαν ότι τα χρειαζόμαστε και τους πιστέψαμε. Πάντως δεν εχω δει να μειόνονται τα ατυχήματα) και χωρίς περιτό εξοπλισμό (Τους ηλεκτρικούς καθρέπτες και το airconditon τα καταλαβαίνω. Τα ακριβά ηχοσυστήματα, τα θερμαινόμενα καθίσματα κτλ τι τα θέλουμε...).
Επίσης να πω ότι το σημαντικό είναι να προλάβεις ένα ατύχημα, και όχι να ελπίζεις στην καταστολή (δηλαδή το αν θα δουλέψουν τα μέσα ασφαλείας). Ας μάθουμε να οδηγούμε (Όλοι μας και σωστά), ας πάψουμε να λαδώνουμε, ας έχουμε σωστά τα αυτοκίνητα μας και ας μην έχουμε την απίστευτη ιδέα ότι μπορούμε να περάσσουμε 3 νταλίκες στη σειρά στο πέταλο επειδή έχουμε 150 άλογα (και δύο τόνους βάρος...).
Το θέμα είναι η οδηγική παιδεία.
Όσο για ρετρό οχήματα:
Lotus Omega
Toyota Celica TA 22/23/27 - RA 25/29 etc. Το έχω.
Mazda MX5 NA Το είχα.
Toyota Corolla AE86
Mazda RX7 FC
Mercedes 190E 2.5 EVO 2
BMW M3 E30
Opel GT (Το οriginal)
ΒMW 1800 (όχι δίπορτες 2002, αλλά τετράπορτη 1800)
Opel Manta B
Kαι άλλα που ξεχνάω.
Όσο για τους κοινούς θνητούς:
Mazda 323
Opel Kadett C/D (Παρότι διαφορετική σχεδίαση κτλ, ίδια αντοχή)
Αlfa Romeo 75
Lancia Delta
Fiat Tipo
Nissan Sunny
Toyota Corolla
κ.α. πολλά που πιθανών ξεχνάω.
Συγνώμη για το σεντόνι. #)