Συνηθισμένα λάθη σε ταινίες

Στους κληρονόμους όταν ο δικηγόρος που τον υποδύεται ο Κωνσταντόπουλος , πάει στο κουρείο και εξηγεί στον Χατζηχρήστο τα της κληρονομιάς , για μια στιγμή ξεχνάει το όνομα του θείου, αλλά το σώζει γρήγορα ο Χατζηχρήστος.
 
τρανό παράδειγμα είναι το βιντεοκλίπ των London Boys, I'm gonna give my heart που κάνει τελείως μπαμ, ο υποτιθέμενος μπασίστας δεν παίζει με τον δείκτη και τον μέσο τον ρυθμό του "bass line" ο ντράμερ παίζει τόσο χαλαρά που είναι ολοφάνερο πως δεν παίζει στα αλήθεια επίσης του MIke Mareen agent of liberty που η μουσική ακούγεται παίζουν δεν παίζουν κλπ. φυσικά το πιο τρανό παράδειγμα ήταν οι Milli Vanilli & o Den Harrow.μάλιστα σε μια ζωντανή εμφάνιση των MIlli Vannilli κάναν ότι τραγουδούσαν ενώ προφανώς έπαιζε ένα cd το οποίο κόλλησε και εκείνοι συνέχιζαν να τραγουδούνε και έτσι αποκαλύφθηκε η απάτη.

 
Στην ταινία Ηλιογέννητη (1971), αν και η υπόθεση εκτυλίσσεται στα βυζαντινά χρόνια, οι πρωταγωνιστές χρησιμοποιούν... τουφέκια!
 
στην ταινια ''H δασκαλα με τα ξανθα μαλλια'' στους τιτλους εναρξης στο όνομα του Δημήτρη Παπαμιχαήλ, υπάρχει ένα έξτρα «πα» – αναγράφεται ως «Δημήτρης Παπαπαμιχαήλ». Αυτό το μικρό και ασήμαντο σφάλμα είτε δεν έγινε αντιληπτό από το κοινό, είτε έγινε, αλλά δεν δόθηκε σημασία, αφού τα βλέμματα όλων ήταν στραμμένα στο περιεχόμενο της πολυαναμενόμενης ταινίας και όχι στα τυχόν τυπογραφικά λάθη....

ΠΗΓΗ: http://www.mixanitouxronou.gr/i-das...hopiou-ke-i-oloklirosi-tous-7-mines-argotera/

Προβολή συνημμένου 167342

Επίσης στους τίτλους της ίδιας ταινίας δεν υπάρχει το όνομα του Σπύρου Καλογήρου (ο μαυραγορίτης Γαρμπής). Αφαντο!!!
 
Στην ταινία "Μερικοί το προτιμούν κρύο", προς το τέλος της ταινίας όταν ο Βουτσάς και ο Βουλγαρίδης φτάνουν στο σπίτι των κοριτσιών, πριν μπουν μέσα φορούν αμφότεροι μπλε σακάκι και παντελόνι, ενώ μόλις μπαίνουν μέσα τα ρούχα τους είναι πολύ πιο σκούρα και μοιάζουν πολύ με τα ρούχα που φορούσαν στο κέντρο του Χιώτη. Ίσως έχει σχέση με το πότε έγιναν τα γυρίσματα των σκηνών, εκτός αν είναι θέμα φωτισμού των εσωτερικών σκηνών και δεν υπάρχει λάθος.
 
Τρια γραμματικα λαθη σε ισαριθμες ταινιες:
Ο χαζομπαμπας. Στην αρχη της ταινιας ο Νικος Σταυριδης απευθυνεται σε ενα γειτονα του αποκαλωντας τον "Στοργικε πατηρ" αντι "πατερ". Και το επαναλαμβανει πολλες φορες. Εχουμε δηλαδη εδω ενα πολυ συνηθισμενο λαθος, αλλα αντεστραμμενο. Συνηθως χρησιμοποιειται η κλητικη αντι της ονομαστικης και λεμε λανθασμενα "ο πατερ". Εδω χρησιμοποιειται η ονομαστικη αντι της κλητικης.
Νυχτα γαμου. Η Μαρθα Καραγιαννη λεει "Παρηγγειλε μου μια μπριζολα" αντι του σωστου "Παραγγειλε μου". Οπως ξερουμε οι περισσοτεροι, η προστακτικη δεν παιρνει χρονικη αυξηση.
Η αμαρτια της ομορφιας. Στην αρχη της ταινιας η Κοκα Στυλιανου απευθυνομενη στο Νικο Γαλανο του λεει "Νομιζω πως φετος εχουμε πιο ωραιοτερες κοπελες απο περυσι." Κανονικα θα επρεπε να πει η "ωραιοτερες" η "πιο ωραιες". Αλλιως ειναι πλεονασμος.
 
Οπως ξερουμε οι περισσοτεροι, η προστακτικη δεν παιρνει χρονικη αυξηση.
Οι περισσότεροι? Επέτρεψέ μου να σου πω πως αν κρίνω όχι μόνο από τα εκατοντάδες "παρήγγειλε" που έχω ακούσει αλλά και πολλά άλλα παρόμοια, μπορεί να το ξέρουμε αλλά δεν χρησιμοποιούμε αυτή τη γνώση, ίσως για να μην τη φθείρουμε. Συνηθέστερο λάθος κι από τη χρήση των αρσενικών τύπων για θηλυκές μετοχές, ιδίως στη γενική (των παρόντων συνθηκών).

Εξαίρεση:
Επέστρεφε συχνά και παίρνε με, αγαπημένη αίσθησις επέστρεφε και παίρνε με —

(εκεί ακόμη κι εγώ ο γλωσσαμύντωρ θα έγραφα έτσι - αν μπορούσα να σκεφτώ τέτοιο στίχο, πράγμα αδύνατο. Το σωστό ενοχλεί τ' αυτί μου)
 
@elephadas Ποιητικη αδεια, που λενε, οσον αφορα το ποιημα του Καβαφη. Πραγματι, εαν ελεγε "επιστρεφε" θα χτυπαγε ασχημα, αλλα παλι και για εμας που δεν ειμαστε ποιητες ασχημα χτυπαει να πουμε σε καποιον "επιλεξε". Βεβαια, ετσι ειναι το σωστο, αλλα εχει εντυπωθει τοσο βαθια το λαθος στον εγκεφαλο μας που μας φαινεται παραξενο οταν το ακουμε σωστα.
 
@elephadas Ποιητικη αδεια, που λενε, οσον αφορα το ποιημα του Καβαφη. Πραγματι, εαν ελεγε "επιστρεφε" θα χτυπαγε ασχημα, αλλα παλι και για εμας που δεν ειμαστε ποιητες ασχημα χτυπαει να πουμε σε καποιον "επιλεξε". Βεβαια, ετσι ειναι το σωστο, αλλα εχει εντυπωθει τοσο βαθια το λαθος στον εγκεφαλο μας που μας φαινεται παραξενο οταν το ακουμε σωστα.
Κι όμως Bambi, τον τελευταίο καιρό έχω παρατηρήσει να λένε που και που σωστά την προστακτική, νομίζω μάλιστα το άκουσα από παρουσιάστρια τηλεπαιγνιδιού αρκετά νέα σε ηλικία. Ομολογώ ότι εντυπωσιάστηκα. Επίσης το άκουσα και σε ραδιοφωνική διαφήμιση και ήταν από σταθμό που παίζει μόνο μουσική όχι ειδησεογραφικό. Υπήρξαν και μια δυο ακόμη περιπτώσεις που αδυνατώ να θυμηθώ αυτή τη στιγμή. Λες και ξαφνικά άρχισε ένα μικρό κίνημα "λέμε σωστά τις προστακτικές!"
Μακάρι να γινόταν και κάτι ανάλογο και για το γ' ενικό παθητικής και β' πληθυντικό ενεργητικής φωνής των ρημάτων. Έχω κουραστεί (και σχεδόν τυφλωθεί) να βλέπω γραμμένη την ερώτηση "τι γίνετε;" ολούθε (που έλεγε κι ο Γκιωνάκης στα Κίτρινα γάντια). Αλλά φοβάμαι ότι αυτό έχει πάρει ήδη τον κακό δρόμο και δεν έχει γυρισμό....
 
@Bajar Εχεις δικιο σε ολα. Κι εγω τα τελευταια χρονια ακουω πιο συχνα σωστη την προστακτικη και χαιρομαι γι'αυτο.
Αλλα δεν ειναι μονο αυτο που πρεπει να διορθωθει. Ειναι παρα πολλα ακομα. Προσωπικα με ενοχλουν αφανταστα οι μεταφρασεις αμερικανικων εκφρασεων στα ελληνικα. Ακουω "μη μου κουνας το δαχτυλο" "αν ημουν στα παπουτσια σου" και πολλα αλλα τετοια και τρελαινομαι. Αλλα τι να πεις και πως να σταματησεις το κακο;
Ωραια η κουβεντα, αλλα εξ αιτιας του σημερινου μου σχολιου ειμαστε εκτος θεματος. :)
 
Χωρις ταυτοτητα. Προς το τελος της ταινιας, οταν ολη η οικογενεια Μαυρολεοντος καταφθανει στο σπιτι της Κατερινας Χελμη, η Ζωη Λασκαρη εχει προβλημα με την πορτα του αυτοκινητου και δεν μπορει να την ανοιξει. Τελικα την ανοιγει ο Παντελης Παλιερακης που εχει το ρολο του σωφερ.
Οταν η πολις πεθαινει. Γυρω στο 20ο λεπτο του εργου, την ωρα που η Μαιρη Χρονοπουλου βγαινει απο το σπιτι της για να δει το Γεωργιτση που την περιμενει απεναντι, σκονταφτει στο σκαλοπατι.
 
" Εν ονόματι του Νόμου " (1970). Όταν ο κλητήρας ειδοποιεί την Χρονοπούλου, πως την ζητούν να επιστρέψει στο δικαστήριο, εκείνη κάνει τον λάθος και απαντάει πριν τελειώσει εκείνος τα λόγια του, με αποτέλεσμα μια μικρή αμήχανη σιωπή.
 
Στους τιτλους της ταινιας Θανασακης ο πολιτευομενος η Αννα Συνοδινου αναφερεται ως Συναδινου.
 
Εβλεπα χθες το "Η δε γυνή να φοβήται τον άντρα". Στην αρχή της ταινίας, στην σκηνή του δωματίου στο ξενοδοχείο, ο Αντωνάκης λέει: "τρεις η ώρα! άντε τώρα να κοιμηθω ξανά μες την νταλα του μεσημεριου, καλοκαιριάτικα που σκάει ο τζίτζικας". Κι αποφασίζει (αφου δεν μπορει να κοιμηθεί) να επισκεφθεί το παλιό του σπίτι, προκειμένου να το δει τελευταια φορα πριν κατεδαφιστει. Οταν ομως φτανει στο σπίτι, φοραει χειμωνιάτικο μάλλινο κουστούμι κι ολοι οι περαστικοί στο δρόμο, επίσης με χειμωνιάτικα ρούχα (παλτό, καπαρντίνες). Στο τελος της ταινίας εμφανίζεται στο σπίτι κι η Ελενίτσα, επίσης με χειμωνιάτικο ταγέρ
Νταλα μεσημεριου, κατακαλόκαιρο όπως είπε.. :cool:
 
Το τυχερο παντελονι

Η Νικη Λιναρδου συναντα τον Βεγγο φορωντας λευκα πεδιλα. Δυο λεπτα αργοτερα οταν μπαινει μαζι του στο μαγαζι του Γιαννη Μαλουχου τα πεδιλα της αλλαζουν χρωμα και γινονται μαυρα.
 
Το καυσαέριο παιδί μου. Πέρασε δίπλα της ένα από τα λεωφορεία του παλιού καλού καιρού με την εξάτμιση στο φουλ, και να μαύρα τα πέδιλα.
 
Εβλεπα το "Ψυχή και Σάρκα".
Ο Πρέκας πιλότος (σ.σ. κούκλος!) τριγυρίζει στην καμπίνα των επιβατών την ώρα της πτήσης Αθήνα-Λονδίνο:
επιβάτης: Η αεροσυνοδός μας είπε ότι φτάνουμε στο Λονδίνο σε μισή ώρα περίπου..
πιλότος Πρέκας: Για την ακρίβεια σε 27 λεπτά κυρία μου!
(Αναταράξεις ξαφνικά λόγω κενού αερος)
επιβάτης: Ωωωω! μόλις φύγαμε απο τον ελληνικό ουρανό, άρχισε κιόλας να μας κουνάει!
Πρέκας: Πάω να το τακτοποιήσω αμέσως..

Πως γίνεται να έχουν βγει μόλις από τον ελληνικό εναέριο χώρο κι σε 27 λεπτά να προσγειωνονται στο Λονδίνο;; τι αεροπλάνο ήταν αυτό που έκανε Αθήνα-Λονδίνο, κατι παραπάνω από μισή ώρα;;:p
 
Τελευταία επεξεργασία:
Πίσω
Μπλουζα