Σωστος τροπος συγκρισης στην εικονα των ρετρο παιχνιδιων?

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας milntov
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης
Η οθόνη είναι τύπου crt pvm
Έκανα αυτό που είπες !!!
Έβαλα 640 480 16 bit
Ρύθμισα την οθόνη από το nvidia panel ως προς τη θέση και μέγεθος προκειμένου να γεμίζει όλη η οθόνη.
Το κοντρολ πάνελ της nvidia έχει ξεχωριστές ρυθμίσεις για έξοδο βίντεο τηλεόρασης όπου εννοεί το svideo.
Από εκεί μηδένισα το τρεμοπαιγμα , είχε σχετική μπάρα.
Έβαλα snes9x emulator
640 480 κ πήρα μανρμορφη εικόνα , για τα δικά μου δεδομένα. Η ροή του παιχνιδιού επίσης τρομερή.

Για nes έβαλα στην αρχή nestopia όμως είχα στην εικόνα οριζόντια σπασίματα όπως προχωρούσα στη πίστα παίζοντας ninja gaiden ii
Μετά δοκίμασα jnes κ η εικόνα κ εκεί ήταν πανέμορφη.
Πήγα να βγάλω φωτό όμως δεν μπορούσα να την βγάλω σωστά .

Οι πειραματισμοί θα συνεχιστούν. Αν έχετε προτάσεις ευπρόσδεκτες.
 
Για το πολυαγαπημενο NES βαλε τον mesen emulator και οταν τον ανοιξεις πανε options μετα video filter και τερμα κατω ενεργοποιησε το Bilinear Interpolation και κοιτα παραπανω τα πολλα φιλτρα που εχει που απο default ειναι στο none μηπως και γουσταρεις να ενεργοποιησεις καποιο.Απο το Video μπες εκει και ενεργοποιησε απο το General το vertical sync και απο το Picture τερμα κατω εκει που γραφει select preset μπορεις να επιλεξεις απο RGB και S-Video μεχρι ασπρομαυρο.Πανω ακριβως απο το select preset υπαρχει η επιλογη για της scanlines οποτε αριστερα-δεξια με το ποντικι αποφασιζεις το αποτελεσμα που σαρεσει.

Επειδη δεν ειμαι κανενας ειδικος απλα ολο το παραπανω ειναι η απεικονιση που γουσταρω εγω δεν γνωριζω αν στην CRT για παραδειγμα δεν χρειαζεται να ενεργοποιησεις το Bilinear interpolation ας μας πει καποιος που ξερει περισσοτερα η πολυ απλα ενεργοποιησε το και δες μονος σου το αποτελεσμα.
 
Μπες στο πανελ της nvidia και δοκιμασε να βαλεις απο εκει custom resolution, καπου θα υπαρχει η επιλογη. Αλλιως κατεβασε τα CRU - QuickRes.

Custom Resolution Utility (CRU) (monitortests.com)
Download Quick Res 2 1.1.3 (softpedia.com)

Περασε τα

Μπες στο CRU και βαλε μια αναλυση CRT πατα οκ να κλεισει το παραθυρο τελειως και μετα μπες στο φακελο και ξεκινα το αρχει restart.exe. Θα επανεκιννησει ο driver της καρτας γραφικων.

Clipboard02.jpg


Ξεκινα το Quickres, πατα κατω στην μπαρα που ειναι το εικονιδιο του και διαλεξε την αναλυση που εφτιαξες αν υπαρχει, η τηλεοραση θα πρεπει να ειναι Primary.
 
Επειδη δεν ειμαι κανενας ειδικος απλα ολο το παραπανω ειναι η απεικονιση που γουσταρω εγω δεν γνωριζω αν στην CRT για παραδειγμα δεν χρειαζεται να ενεργοποιησεις το Bilinear interpolation ας μας πει καποιος που ξερει περισσοτερα η πολυ απλα ενεργοποιησε το και δες μονος σου το αποτελεσμα.
Metalcandyman δεν χρειαζεται στο nes το bilinear interpolation σε crt τηλεοραση αφου δεν φαινονται τα pixes εδω.Ειναι σαν να βαζεις το αυθεντικο nes στην crt tv και μετα να βαζεις και ενα φιλτρο θολουρας.

Για nes έβαλα στην αρχή nestopia όμως είχα στην εικόνα οριζόντια σπασίματα όπως προχωρούσα στη πίστα παίζοντας ninja gaiden ii
Μετά δοκίμασα jnes κ η εικόνα κ εκεί ήταν πανέμορφη.
Πήγα να βγάλω φωτό όμως δεν μπορούσα να την βγάλω σωστά .

Οι πειραματισμοί θα συνεχιστούν. Αν έχετε προτάσεις ευπρόσδεκτες.
Πολυ ωραια φιλε dkssprs!!!Και στην δικια μου καρτα της ati εχει ρυθμισεις για να μην τρεμοπαιζει καθολου η εικονα στην crt τηλεοραση με το svideo.Tα σπασιματα εχουν να κανουν με τις ρυθμισεις του emulator ειτε παιζεις σε crt ειτε σε lcd δεν αλλαζει κατι εκει.

Τωρα απλως ρυθμιζεις τα ευκολα για να εχεις την εικονα που σου αρεσει καλυτερα οπως στους emulators για κονσολες nes και στο snes κλπ. Δες και απο τις ρυθμισεις πως ειναι η εικονα με bilinear η χωρις για την καθαροτητα στα παιχνιδια για τις κονσολες.Ρυθμισε και τα χρωματα - αντιθεση - καθαροτητα απο το menu της crt οθονης.

Στο mame βαλε στις ρυθμισεις display το pitmap prescaling στο τερμα για πιο καθαρη εικονα.Εχει και το mame την ρυθμιση bilinear filtering στις ρυθμισεις αν και πολλα παιχνιδια δεν χρειαζονται bilinear σtην αναλυση 640x480 της crt,τα παιχνιδια της capcom cps1 - cps2 - cps3 χρειαζονται μονο για τον συγχρονισμο της εικονας.

Σε crt τηλεοραση πολυ καλη εικονα με svideo χωρις το bilinear filtering στα παιχνιδια της capcom σε αναλυση 480x480 οπως τα street fighter - final fight - cadillacs and dinosaurs την εχεις με την ρυθμιση overscan on targets - horizontal scale factor - vertical scale factor εκει που λεει integer scaling.Eνεργοποιεις μονο αυτα τα 3 και απενεργοποιεις το bilinear filtering στην πιο πανω ρυθμιση αλλα η εικονα ειναι μεγαλυτερη δεξια αριστερα.

Εδω η εικονα χωρις bilinear interpolation στον nes emulator με το svideo απο ati καρτα γραφικων σε crt tv 14" Δεν φαινεται ομως ολη η λεπτομερεια καθαρα στις φωτο.


1.JPG

Kαι μερικα arcades στο mame χωρις bilinear filtering.

2.JPG

3.JPG

4.JPG

5.JPG

Tα γραφικα παντως που εχω στην sony trinitron 21" με το rgb scart και τις αυθεντικες αναλυσεις ειναι μοναδικα.Καμια σχεση με bilinear filtering και τα crt φιλτρα στην lcd.Ειναι σαν να παιζω διαφορετικα παιχνιδια.
 
Thanks metal shinobi milntov.
Τον mesen είχα βάλει αρχικά αλλά δεν παίζει στα winxp μου. Λέει πως δεν είναι win32 valid . Θα το ξαναψαξω.
Οποιαδήποτε θα πρέπει να βάλω κ κάποια ανανεωμένο dx διότι φανταστείτε ο snes9x μου βγάζει ειδοποίηση ότι λόγω παλαιού dx δεν θα έχω ήχο.
Shinobi αύριο θα δοκιμάσω τις οδηγίες σου.
Αυτό που δεν έχω καταλάβει ειναι το εξής . Θα πρέπει να βάλω πχ την 320χ240 κ αυτή να ζητάω από τους emulators να έχουν ή κάθε emulator θέλει κ διαφορετικηα ανάλυση;

Επίσης θα πρέπει να το προσπαθήσω πιο πολύ στην φωτογραφία. Όσες έβγαλα φαινόταν η οθόνη άλλου σκοτεινή αλλού φωτεινή , λόγω του φακού του κινητού.
 
Φτιαξε μια 320x240 στα 60hz που κανει για τα περισσοτερα και δοκιμασε αν δουλευει για να τρεξεις καποιον emulator ετσι για αρχη. Να δεις αν βγαζει 15khz σημα.

Αν δεν βγαζει κανε δοκιμη 2560x240, γιατι μπορει η καρτα να εχει κατωτατο οριο pixel clock πχ 20 mhz και να μην την δεχεται γιαυτο τον λογο, μετα ομως πρεπει να βρεις και τροπο να κανεις scaling 8χ η οσο θελει οριζοντια (με retroarch γινεται).
 
Αυτό που δεν έχω καταλάβει ειναι το εξής . Θα πρέπει να βάλω πχ την 320χ240 κ αυτή να ζητάω από τους emulators να έχουν ή κάθε emulator θέλει κ διαφορετικηα ανάλυση;
Με το svideo αν δεν εχεις χαμηλοτερη αναλυση μπορεις να εχεις ολους τους emulators σε αναλυση 640x480.Αν σου εχει αναλυση 320x240 μετα βαζεις αυτη μονο στους emulators και την 640x480 την αφηνεις μονο για την επιφανεια εργασιας.

Φτιαξε μια 320x240 στα 60hz που κανει για τα περισσοτερα και δοκιμασε αν δουλευει για να τρεξεις καποιον emulator ετσι για αρχη. Να δεις αν βγαζει 15khz σημα.

Αν δεν βγαζει κανε δοκιμη 2560x240, γιατι μπορει η καρτα να εχει κατωτατο οριο pixel clock πχ 20 mhz και να μην την δεχεται γιαυτο τον λογο, μετα ομως πρεπει να βρεις και τροπο να κανεις scaling 8χ η οσο θελει οριζοντια (με retroarch γινεται).
Shinobi αν εχει και χαμηλοτερη αναλυση απο 640x480 μηπως πρεπει να εχει και το quickres για ολες τις αναλυσεις που το εχουμε και με το soft15khz?
 
Τελευταία επεξεργασία:
Με το svideo αν δεν εχεις χαμηλοτερη αναλυση μπορεις να εχεις ολους τους emulators σε αναλυση 640x480.Αν σου εχει αναλυση 320x240 μετα βαζεις αυτη μονο στους emulators και την 640x480 την αφηνεις μονο για την επιφανεια εργασιας.


Shinobi αν εχει και χαμηλοτερη αναλυση απο 640x480 μηπως πρεπει να εχει και το quickres για ολες τις αναλυσεις που το εχουμε και με το soft15khz?
Μπορεί απλά να τις βάζεις στον emulator.

Εδώ μια σύγκριση Total Recall Atari ST χωρίς φίλτρο και στην Trinitron σε ορίτζιναλ ανάλυση
DSC-0603-resize-69.jpg


5076.png
 
Δεν φτανει το svideo την ποιοτητα των αυθεντικων αναλυσεων με rgb scart αλλα για crt retro gaming ειναι μια πιο ευκολη λυση απο crt emudriver και soft15khz.

Street fighter 2 στο mame με απλη συνδεση απο καρτα γραφικων ati με svideo σε crt τηλεοραση σε αναλυση 640x480 και 16 bit χρωμα.Στις ρυθμισεις μονο για τα cps1-cps2-cps3 στο mame εκει που γραφει integer scaling επιλογη μονο την ρυθμιση overscan on targets και τα horizontal scale factor και vertical scale factor αν ειναι στο μηδεν ειναι ενταξει.Εδω δεν επιλεγεται το bilinear filtering γιατι θολωνει τα γραφικα.Στο auto select aspect ratio επιλογη 4:3.Οι ιδιες ρυθμισεις στην lcd θα δειχνουν το παιχνιδι εντονα πιξελιασμενο.

1.JPG

2.JPG

3.JPG
 
Μπες στο πανελ της nvidia και δοκιμασε να βαλεις απο εκει custom resolution, καπου θα υπαρχει η επιλογη. Αλλιως κατεβασε τα CRU - QuickRes.

Custom Resolution Utility (CRU) (monitortests.com)
Download Quick Res 2 1.1.3 (softpedia.com)

Περασε τα

Μπες στο CRU και βαλε μια αναλυση CRT πατα οκ να κλεισει το παραθυρο τελειως και μετα μπες στο φακελο και ξεκινα το αρχει restart.exe. Θα επανεκιννησει ο driver της καρτας γραφικων.

Clipboard02.jpg


Ξεκινα το Quickres, πατα κατω στην μπαρα που ειναι το εικονιδιο του και διαλεξε την αναλυση που εφτιαξες αν υπαρχει, η τηλεοραση θα πρεπει να ειναι Primary.
To cru μου βγάζει σφάλμα ότι δεν βρίσκει το advapi32.dll με αποτέλεσμα όταν τρέχω το restart να βγάζει σφάλμα. Ίσως δω να βάλω win 7 αν και με τον penti 4 που έχω βλέπω να σερνεται
 
Έψαξα στο ίντερνετ για εναλλακτικό πρόγραμμα που να επιτρέπει να φτιάξεις δικές σου αναλύσεις. Κατέληξα στο παλιό γνωστό rivatuner κ με πολύ απλά βήματα έφτιαξα την πολυπόθητη ανάλυση 320χ240.
Μετά από επανεκκίνηση η ανάλυση προστέθηκε στις ανάλυσης στο nvidia contol panel στην κατηγορία svideo.
Την επιλεγω και βρισκομαι μπροστά σε ένα dedktop τόσο ζουμστισμενο όπου χωρούσαν καλά καλά 4 νομίζω εικονίδια και το πλήκτρο start των windows έμοιαζε με γίγαντα.
Δεν μπορούσα με τίποτα να επιλέξω το οτιδήποτε. Με το ζόρι έτρεξα nes αλλά δεν μπορούσα να δω τίποτα στα μενού του.
Διάλειμμα τώρα γιατί οι υποχρεώσεις με πλακώνουν.
Το καλό είναι ότι κατάφερα να δημιουργήσω την 320*240.
 
Αυτό είναι φυσιολογικό, γιατί τα εικονίδιια των windows δεν είναι φτιαγμένα για τόσο χαμηλή ανάλυση. Το καλύτερο είναι να έχει 640x480 στα windows, έτσι ώστε να βλέπεις τα εικονίδια κανονικά και μέσα στα παιχνίδια να αλλάζει αυτόματα η ανάλυση του κάθε παιχνιδιού. Αυτό γίνεται μόνο με τον crt emu driver.
 
Με το svideo αν δεν εχεις χαμηλοτερη αναλυση μπορεις να εχεις ολους τους emulators σε αναλυση 640x480.Αν σου εχει αναλυση 320x240 μετα βαζεις αυτη μονο στους emulators και την 640x480 την αφηνεις μονο για την επιφανεια εργασιας.
Oπως ειχε γραφτει χθες την αναλυση 320x240 την βαζεις μονο στους emulators για να παιζουν τα παιχνια σε αυτη την αναλυση.Ανοιγεις δηλαδη τον emulator και στις ρυθμισεις για τα παιχνιδια σε full screen επιλεγεις 320x240.Αν εχεις 320x240 αναλυση στην επιφανεια εργασιας η μιση οθονη μπορει και να μην φαινεται και δεν θα βλεπεις τιποτα.
 
θα βαλεις την επιφανεια εργασιας 640x480 και θα βαλεις στις ρυθμισεις του emulator την 320x240.
 
Εκανα ακριβώς αυτό που είπατε. Desktop σε 640Χ480 για να βλέπεται σωστά και στους emulator 320X240.
Στο snes η εικόνα που πήρα ήταν πεντακάθαρη καθως και η ομαλότητα του emulation.
Στο nes δυστηχώς ο MESEN βγάζει σφάλμα λόγω παλαιότητας του hardware ή OS θεωρώ. Θα το παλέψω αλλιώς ίσως πάω δε WIN7.
Τώρα αφού πηρά μυρωδιά τι παίζει (και σας ευχαριστώ πολύ για αυτό) θα ξεκινήσω δοκιμές με άλλους emulator καθώς και με hardware.
Επίσης να επαναλάβω για να μείνει η πληροφορία και σε άλλο σημείο που ίσως βοηθήσει κάποιον μελλοντικά η custom ανάλυση 320Χ240 δημιουργήθηκε με RIVATUNER άρα αποτελεί και αυτό μια λύση συν αυτών που προτάθηκαν και από εσάς.
 
Μια χαρα φιλε dkssprs.Kαι στο mega drive στον emulator fusion αν απενεργοποιησεις την επιλογη το filtered στις ρυθμισεις video η εικονα θα ειναι πιο καθαρη.Στο mame να ξερεις οτι μπορει καθε παιχνιδι να εχει και τις δικες του ρυθμισεις οπως πχ για την καθαροτητα των γραφικων κλπ.
 
Ξέχνα Mesen και τέτοια και βάλε Nestopia

Επίσης κάνε και μια δοκιμή με retroarch, νομίζω msvc2010 είναι για xp. Εκεί πας σε πιο προχωρημένα σκηνικά και ίσως χρειαστεί να επέμβεις και σε text αρχεία.
 
Παντως μεχρι και στα πιο απλα παιχνιδια οι διαφορες που εχω στην led τηλεοραση με την crt τηλεοραση μου ειναι τεραστιες.Επαιξα στο mame το galaga του 1979 με vga to scart rgb στην αυθεντικη αναλυση και τα γραφικα του αν και απλα δειχνουν εντυπωσιακα ακομη και σημερα στην crt μου 21".Η μασκα της crt τηλεορασης και ο φωσφορος δινουν εξαιρετικο αποτελεσμα στα γραφικα.

Με crt φιλτρα η χωρις στην lcd τα γραφικα δεν ειναι οπως τα πραγματικα crt γραφικα που εχω στην crt μου με τις χρωματικες μπαρες φωσφορου που λαμπυριζουν στο βαθυ μαυρο της crt.

Πχ το galaga στην crt τηλεοραση μου 21" με vga to scart rgb στην αυθεντικη αναλυση.Κανονικα δειχνουν καλυτερα τα χρωματα φωσφορου απ οτι στην φωτο.

galaga.JPG
 
Τελευταία επεξεργασία:
H φωτεινότητα μπορεί να μην είναι η ίδια αλλά τουλάχιστον με ένα καλό shader μπορεί κάποιος να δει τα γραφικά και τα sprites σωστά, όπως τα είχε φανταστεί ο developer και όχι ένα μάτσο pixels.

Φαντάζομαι και ότι με μία καλή τηλεόραση που έχει βαθύ μαύρο και δυνατό contrast (όπως μία OLED ας πούμε) θα μπορείς να πετύχεις και την φωτεινότητα. Πχ εγώ πήρα μία LCD πρόσφατα για να αλλάξω την παλιά LCD που είχα από το 2009 και έχει πολύ καλύτερα μαύρα και πιο δυνατό contrast, οπότε οι shaders φαίνονται πιο κοντά στο πραγματικό. Αρα σε αυτό υπάρχει βελτίωση.

Εκεί που δεν θα δούμε βελτίωση εύκολα είναι στο motion blur. Διαβάζω δεξιά και αριστερά ότι τελευταία έχουν βγει κάποια μοντέλα που βελτιώνουν και αυτόν τον τομέα αλλά είναι πολύ λίγα και προσωπικά δεν έχω δει ποτέ κάτι από κοντά. Αλλά τα λέει και ο ίδιος ο τύπος που έχει το site Blur Busters, οπότε έχουν έστω κάποια βάση οι φήμες αυτές.
 
H φωτεινότητα μπορεί να μην είναι η ίδια αλλά τουλάχιστον με ένα καλό shader μπορεί κάποιος να δει τα γραφικά και τα sprites σωστά, όπως τα είχε φανταστεί ο developer και όχι ένα μάτσο pixels.

Φαντάζομαι και ότι με μία καλή τηλεόραση που έχει βαθύ μαύρο και δυνατό contrast (όπως μία OLED ας πούμε) θα μπορείς να πετύχεις και την φωτεινότητα. Πχ εγώ πήρα μία LCD πρόσφατα για να αλλάξω την παλιά LCD που είχα από το 2009 και έχει πολύ καλύτερα μαύρα και πιο δυνατό contrast, οπότε οι shaders φαίνονται πιο κοντά στο πραγματικό. Αρα σε αυτό υπάρχει βελτίωση.

Εκεί που δεν θα δούμε βελτίωση εύκολα είναι στο motion blur. Διαβάζω δεξιά και αριστερά ότι τελευταία έχουν βγει κάποια μοντέλα που βελτιώνουν και αυτόν τον τομέα αλλά είναι πολύ λίγα και προσωπικά δεν έχω δει ποτέ κάτι από κοντά. Αλλά τα λέει και ο ίδιος ο τύπος που έχει το site Blur Busters, οπότε έχουν έστω κάποια βάση οι φήμες αυτές.
Για αποτελεσματα πιο κοντα σε crt τηλεοραση σιγουρα θα χρειαζεται ο καλυτερος shader σε ποιοτικη oled 4k αλλα δεν εχω δει πουθενα αποτελεσματα των sprites απο μικρη αποσταση σε oled με shaders ωστε να πω κατι.Στο θεμα της θολουρας τo θεμα ειναι να το εξαφανισουν τελειως στις lcd το motion blur/θολουρα κινησης στα 50 - 60 hz που τρεχουν τα ρετρο παιχνιδια.Αν βγει τετοια συγχρονη οθονη και την παρει καποιος ας τεσταρει πρωτα το sonic του mega drive.Οσον αφορα τα πιξελς μιας και ειναι και της μοδας αυτο ειναι και πανευκολο για τις lcd τηλεορασεις για οσους θελουν καθαρα πιξελς στα ρετρο παιχνιδια στην led - lcd τηλεοραση στους emulators.Για τις αυθεντικες κονσολες η για amiga κλπ αν θελει καποιος πιξελιασμενα γραφικα στην lcd υπαρχουν και upscalers που βγαζουν hdmi συνδεση.

Στα retro gaming γκρουπ στο facebook που διαβαζω τα πιξελς των παιχνιδιων στην lcd απο το το mame η τις κονσολες συνηθως λενε οτι ειναι τα καθαρα και τα κρυσταλλινα γραφικα των ρετρο παιχνιδιων. :fafoutis: Ο καθενας εχει τις δικες του απαιτησεις στην εικονα.

Στο mame η στον snes emulator πχ αν θελει καποιος πιο καθαρη εικονα ωστε να εχει pixels στην lcd απενεργοποιει στις ρυθμισεις το bilinear filtering και ετοιμα τα γραφικα χωρις upscalers κλπ.
 
Τελευταία επεξεργασία:
Πίσω
Μπλουζα