Ταινίες δεξιά κι αριστερά

Δεξιά-Κοινωνία ώρα μηδέν (1966)

Αριστερά-Θέμα συνειδήσεως (1973)
 
Γιατι το Συνοικια το Ονειρο κατατασσεται στις αριστερες ταινιες?
 
Wally είπε:
Γιατι το Συνοικια το Ονειρο κατατασσεται στις αριστερες ταινιες?
O Aλεξανδράκης ήταν αριστερός και ήθελε να κάνει μια ρεαλιστική ταινία για τις συνθήκες που επικρατούσαν εκείνη την εποχή στα "κατώτερα" στρώματα. Αυτό ενόχλησε το δεξιό κατεστημένο με αποτέλεσμα η ταινία να καθυστερήσει να προβληθεί και όταν αυτό έγινε, προβλήθηκε πετσοκομμένη από τη λογοκρισία. Αυτό είχε ενοχλήσει πολύ τον ίδιο τον Αλεξανδράκη.

Πάντως μια ταινία με σαφή πολιτικά μηνύματα είναι και το "Ξύπνα Βασίλη" (1969) με τον Αλεξανδράκη να κάνει τον αριστερό που έρχεται σε συνεχή κόντρα με τον δεξιό Κωνσταντίνου. Στο τέλος βέβαια τα πράγματα αλλάζουν κάπως....
 
prisma είπε:
Πάντως μια ταινία με σαφή πολιτικά μηνύματα είναι και το "Ξύπνα Βασίλη" (1969) με τον Αλεξανδράκη να κάνει τον αριστερό που έρχεται σε συνεχή κόντρα με τον δεξιό Κωνσταντίνου. Στο τέλος βέβαια τα πράγματα αλλάζουν κάπως....
Aυτη την ταινια προσωπικα την κατατασσω στις κεντρωες γιατι χτυπαει και τις δυο πλευρες.

Και το δεξιο συστημα της δεκαετιας του '60 και τους αριστερους που αφηνουν στην ακρη την ιδεολογια τους μολις βολευτουν.
 
bambinella 100 είπε:
Aυτη την ταινια προσωπικα την κατατασσω στις κεντρωες γιατι χτυπαει και τις δυο πλευρες.Και το δεξιο συστημα της δεκαετιας του '60 και τους αριστερους που αφηνουν στην ακρη την ιδεολογια τους μολις βολευτουν.
Σωστά. Γι'αυτό έγραψα για "πολιτικά μηνύματα" γενικώς. Χαρακτηριστικό είναι βέβαια και σε ποια εποχή προβλήθηκε η ταινία (1969) γι'αυτό νομίζω αξίζει μια αναφορά.
 
Νομίζω ότι όλες οι πολεμικές-αντιστασιακές ταινίες που γύρισε η Φίνος Φιλμ κατά το διάστημα 1967-1973 -''Κοντσέρτο για πολυβόλα'', ''Η δασκάλα με τα ξανθά μαλλιά'', ''Αυτοί που μίλησαν με τον θάνατο'', ''Υπολοχαγός Νατάσα'', ''Οι γενναίοι πεθαίνουν δυο φορές''- μπορούν να θεωρηθούν ''κεντρώες'', υπό την έννοια ότι αποφεύγουν τους κραυγαλέους τόνους και χαρακτηρίζονται από ήπια και νηφάλια προσέγγιση της περιόδου 1940-1944, μακριά από τις ''υπερπαραγωγές'' του Τζέιμς Πάρις.
 
Δεξιά- Κατάχρηση Εξουσίας (1971)

Αριστερά-Ο τρομοκράτης (1975)
 
Αριστερά "Ένα τανκ στο κρεβάτι μου", "Τα τραγούδια της φωτιάς", "Πέτρινα Χρόνια", "Μάθε παιδί μου γράμματα"

Δεξιά "Happy day"
 
E ναι, αφού είχε και ρόλο για τη βασίλισσα Φρειδερίκη...
 
ΦΖΠ1, συγγνώμη για τη χαλαρή μου μνήμη, αλλά ποιος ήταν ο ρόλος της Φρειδερίκης στο ''Χάππυ νταίη'';
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Τα μιουζικαλ του Γ.Δαλιανίδη θεωρούνται απο πολλούς κριτικούς ως έμεση χουντική προπαγάνδα με την έννοια πως παρουσίαζαν μια Ελλάδα χαρούμενη, ανέμελη και απέφευγαν κάθε αναφορά σε κοινωνικά ή πολιτικά θέματα. Μια αγαπημένη και διακριτικά αριστερή (υπήρχε και λογοκρισία) ταινία είναι οι ᾽Κυρίες της αυλής᾽. Γενικά πολλές ταινίες του Ντίνου Δημόπουλου έχουν προσεκτικές αναφορές σε κρίσιμα θέματα. Δεν θυμάμαι την Φρειδερίκη αλλά το Χαππυ Νταίη ειναι σαφώς αριστερή (και πολὐ καλή) ταινία.

Πολλές βιντεοταινίες θεωρήθηκαν υπέρ της κυβέρνησης στα 80ς.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Συμφωνώ με την Cathy ότι η ταινία ''Οι κυρίες της αυλής'', όπως και άλλες ταινίες του Δημόπουλου -στον νου μου έρχεται ο ''Βάλτος''- είχαν αριστερές νύξεις. Όσο για τα μιούζικαλ του Δαλιανίδη, διαφωνώ τελείως με τη ρετσινιά της χουντικής προπαγάνδας -το ίδιο στυλ είχε στις μουσικοχορευτικές ταινίες του και πριν και μετά τη χούντα.
 
Και ο ΄Βάλτος᾽ είναι μια πολύ καλή αριστερή ταινία έχεις δίκιο. Αυτό με τον Δαλιανίδη το έχουν αναφέρει αρκετοί κριτικοί δεν ξέρω κατα πόσο αληθεύει αλλά έχει ἐνα στοιχείο αλήθειας με την έννοια πως αυτές ήταν ταινίες φυγής απο την πραγματικότητα.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Αριστερά - ''Οι νέοι θέλουν να ζήσουν'', ''Ανοιχτή επιστολή''

Δεξιά - ''Εσχάτη προδοσία''
 
Δεξιά- Γοργοπόταμος, οι αιχμάλωτοι του Μπούλκες

Αριστερά- Ο φαλακρός μαθητής
 
atanasio είπε:
ΦΖΠ1, συγγνώμη για τη χαλαρή μου μνήμη, αλλά ποιος ήταν ο ρόλος της Φρειδερίκης στο ''Χάππυ νταίη'';
Μακαρι να μπορουσα να σε βοηθησω εγω σ' αυτο, atanasio, αλλα πανε τοσα χρονια απο τη μια και μοναδικη φορα που ειδα την ταινια, που ελαχιστα πραγματα θυμαμαι απ' αυτην. Το μονο που θυμαμαι καλα ειναι οτι μου αφησε την αισθηση αριστερης και με τη βουλα. Αλλωστε, Παντελης Βουλγαρης ειναι αυτος.

Οπως ειπα ομως και πιο πανω, θελω να σας αφησω ελευθερους να δωσετε τη δικη σας ερμηνεια. Ετσι εχει μεγαλυτερη αξια και ενδιαφερον.
 
atanasio είπε:
Όσο για τα μιούζικαλ του Δαλιανίδη, διαφωνώ τελείως με τη ρετσινιά της χουντικής προπαγάνδας -το ίδιο στυλ είχε στις μουσικοχορευτικές ταινίες του και πριν και μετά τη χούντα.
Κι εμένα όλα τα ίδια μου έμοιαζαν και πριν και μετά την επταετία, ήταν ένας σκηνοθέτης που συνεχώς επαναλάμβανε τα ίδια πράγματα, με άλλο περιτύλιγμα και στις ταινίες αλλά και στις σειρές που έκανε.
 
Πίσω
Μπλουζα