Τιτανικός

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας Nikol@r@s
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης
Μεγαλος πλουτος πληροφοριων, Ευχαριστουμε Αρμαγεδων.
Χωρις να θελω να φανω πυκροχωλος, δεν θεορω ολες τους αξιοπιστες. Εννοω τον πρωτο πληροφοριοδωτη, ξερουμε ποιος ειναι? Εχει γινει και καποια λαθος μεταφραση π..χ. τηλεγραφος, τηλεγραφητες. half ahead = προσω ημιταχως δλδ με το 50% της δυναμης των μηχανων.
Ακομα και με 50% αξιοπιστια αυτων των πληροφοριων, διακρινω πολλους και σοβαρους λαθος χειρισμους απο το πληρωμα. Πανικος? Αγνοια? Κακη συνεννοηση μεταξυ τους? Ολα μαζυ?
Αρχικα δεν καταλαβαινω πως σε καινουργιο πλοιο κολησαν τα βαρουλκα καθελκυσης σωσιβιων λεμβων, φρεσκολαδωμενα, φρεσκογρασσαρισμενα, καινουργια συρματοσχοινα.
Μετα γιατι κατεβηκαν οι βαρκες χωρις ναναι γεματες. Παντα στις βαρκες εκτος των επιβατων επιβαινει κι ενας απο το πληρωμα, Ανθυποπλοιαρχος η Δοκιμος η εστω Ναυτης, ο οποιος γνωριζει οτι αρχικα πρεπει να απομακρυνθει κανα δυο μιλλια, ωστε να μην κυνδινευση η βαρκα απο την δυνη που θα δημιουργιθει απο την βυθιση του σκαφους και να επιστρεψει μετα για περισυλλογη επιζωντων.
Δεν καταλαβαινω, πως γινεται 10 ματια που δουλεια τους ειναι να κοιτανε τριγυρω να ειδαν το βουνο τελευταια στιγμη. Εστω και με ενα ζευγαρι κυαλια.
Ο καπετανιος τι το ηθελε το half ahead, μετα? Για να αυξησει την ταχυτητα εισροης θαλασσας στα στεγανα?
Το πληρωμα αντι να φραζει την διαφυγη ( μαλλον του προλαιταριατου της Γ θεσης) θα επρεπε να βοηθα να κατεβουν οι βαρκες να μπουν μεσα οι επιβατες και να πεσουν σχεδιες στην θαλασσα ( εκτος των σωσιβιων λεμβων υπαρχουν και σχεδιες) σαν μεγαλα σωσιβια με δυχτι απο ημαντες, ελαφρο υλικο μηδαμινο κοστος κατασκευης.
Σε τετοιες καταστασεις η δουλεια του αξιωματικου ειναι να παρει σωστες αποφασεις. Τι θα πει δλδ η οποια Κα Τσιμπουκοπουλου (τυχαιο ονομα) απαιτει να μπει και η καμαριερα η το σκυλακι στην βαρκα? Την αρπαζεις της δινεις και 2 χαστουκια να ηρεμησει, την πετας στην βαρκα και στον επομενο. Εκεινη την στιγμη σημασια εχει να σωσεις την ζωη της, οχι την αξιοπρεπεια της. Προσωπικα θα πεταγα στην βαρκα πρωτα το σκυλακι, αν υπηρχε και μετα την Κα Τσι.
Με δυομιση ωρες που χειαστηκαν για να βυθιστει το πλοιο θα μπορουσαν να ειχαν σωθει πολλοι περισσοτεροι, κατα την γνωμη μου.
Οπως λεει και η σοφη παροιμια "ο καλος ο καπετανιος στην φουρτουνα φαινεται" στην μπουνατσα το παει και ο αυτοματος πιλοτος
 
Πολύ ωραίο το ποστ σου, φίλε Chris27 :) Επέτρεψέ μου, όμως, να "διαφωνήσω" με το κάπως "επιθετικό" ύφος του :)
Στο θέμα μας τώρα:

δεν θεορω ολες τους αξιοπιστες. Εννοω τον πρωτο πληροφοριοδωτη, ξερουμε ποιος ειναι
Ό,τι έχω γράψει μέχρι τώρα, προέρχεται από έγκυρες και διασταυρωμένες πηγές. Οι πληροφοριοδότες (αν κατάλαβα σωστά το πώς το εννοείς) είναι οι μαρτυρίες των διαφόρων επιζώντων και τα διάφορα επιστημονικά-ερευνητικά αποτελέσματα.

Εχει γινει και καποια λαθος μεταφραση π..χ. τηλεγραφος, τηλεγραφητες.
Σ' αυτό "δυσκολεύτηκα" κάπως να το μεταφράσω, διότι στις διάφορες πηγές αναφέρονται ως "τηλεγραφιστές-ασυρματιστές" κ.λπ., οπότε "έβαλα" και τα δύο για να "είμαι μέσα" :)

half ahead = προσω ημιταχως δλδ με το 50% της δυναμης των μηχανων.
Σύμφωνα με διάφορα βιβλία που έχω διαβάσει, η ισχύς δεν ήταν 50% αλλά 20%. Για την περίπτωση του Τιτανικού μιλάω, όχι για το καθιερωμένο.

Ακομα και με 50% αξιοπιστια αυτων των πληροφοριων, διακρινω πολλους και σοβαρους λαθος χειρισμους απο το πληρωμα. Πανικος? Αγνοια? Κακη συνεννοηση μεταξυ τους? Ολα μαζυ?
Οι περισσότεροι χειρισμοί του πληρώματος ήταν όντως λάθος, αλλά το να κανονίσουμε από πού προέρχονται είναι δύσκολο.

Αρχικα δεν καταλαβαινω πως σε καινουργιο πλοιο κολησαν τα βαρουλκα καθελκυσης σωσιβιων λεμβων, φρεσκολαδωμενα, φρεσκογρασσαρισμενα, καινουργια συρματοσχοινα.
Δεν έγραψα πουθενά πως για τα προβλήματα της καθέλκυσης ευθύνονταν τα βαρούλκα. Μόνο στην περίπτωση της λέμβου 14 το σύστημα σκάλωσε, όχι, όμως, στο βίντσι, αλλά στη λέμβο. Οι λάθος χειρισμοί, σε συνδυασμό με τη θέση του πλοίου οδήγησαν στις όποιες δυσκολίες.

Μετα γιατι κατεβηκαν οι βαρκες χωρις ναναι γεματες
Υπήρχε η φοβία πως οι λέμβοι θα βουλιάξουν αν ανεβούν πολλοί επιβάτες. Η μέση χωρητικότητα μιας λέμβου ήταν τα 60-65 άτομα, ενώ στα δοκιμαστικά τεστ είχαν επιβιβαστεί 70 ενήλικες άνδρες. Ίσως, λόγω του "πανικού" του πληρώματος να έγινε αυτό που έγινε. Μην ξεχνάς ότι οι λέμβοι δεν γύρισαν για να περισυλλέξουν κόσμο από το νερό, καθώς υπήρχε ο φόβος πως θα τους αναποδογύριζαν/βούλιαζαν και τέτοιο, πράγμα που, κατ' εμέ, είναι απολύτως λογικό, καθώς ήταν στην κυριολεξία στη μέση του πουθενά!

Παντα στις βαρκες εκτος των επιβατων επιβαινει κι ενας απο το πληρωμα, Ανθυποπλοιαρχος η Δοκιμος η εστω Ναυτης, ο οποιος γνωριζει οτι αρχικα πρεπει να απομακρυνθει κανα δυο μιλλια, ωστε να μην κυνδινευση η βαρκα απο την δυνη που θα δημιουργιθει απο την βυθιση του σκαφους και να επιστρεψει μετα για περισυλλογη επιζωντων.
Σε κάθε λέμβο επέβαινε τουλάχιστον ένας από το πλήρωμα. Για παράδειγμα, στη λέμβο 6 επικεφαλής ήταν ο Πηδαλιούχος Ρόμπερτ Χίτσενς και μαζί του ήταν ο Οπτήρας Φρέντερικ Φλιτ. Ο Χίτσενς, μάλιστα, όπως έγραψα σε προηγούμενο ποστ, ήρθε σε αντιπαράθεση 2 φορές με τη Μόλλυ Μπράουν, μία όταν ο Σμιθ ζήτησε την επιστροφή της λέμβου στο πλοίο, και άλλη όταν η Μπράουν απαίτησε από τον Χίτσενς να γυρίσει τη λέμβο στον τόπο του ναυαγίου, για περισυλλογή τυχόν επιζώντων. Και στις δύο περιπτώσεις "κέρδισε" ο Χίτσενς. Τώρα, το αν έκανε καλά ή όχι, δεν "πρέπει" να το κρίνουμε.

Δεν καταλαβαινω, πως γινεται 10 ματια που δουλεια τους ειναι να κοιτανε τριγυρω να ειδαν το βουνο τελευταια στιγμη. Εστω και με ενα ζευγαρι κυαλια.
Σύμφωνα με μια θεωρία, η οποία αποδείχτηκε αληθινή, εκείνον τον Απρίλιο, υπήρξε ένα σπάνιο σεληνιακό φαινόμενο, στο οποίο το φεγγάρι ήταν πολύ κοντά στη Γη, με αποτέλεσμα οι "ακτίνες" του να μην φωτίζουν. Έτσι, το παγόβουνο ήταν δυσδιάκριτο, διότι δεν αντανακλούσε στην επιφάνεια της θάλασσας. Σε συνδυασμό με την πολύ ήρεμη θάλασσα και την έλλειψη κυματισμού, το παγόβουνο έγινε ορατό μόνο όταν πλησίασαν αρκετά. Ουσιαστικά, τους ξεπετάχτηκε εκεί που δεν το περίμεναν!

Ο καπετανιος τι το ηθελε το half ahead, μετα? Για να αυξησει την ταχυτητα εισροης θαλασσας στα στεγανα?
Πιθανότατα (και πιστεύω ορθότατα) θεώρησε πως θα ήταν πιο ασφαλές το πλοίο μακριά από το παγόβουνο. Γι' αυτό και προχώρησε με το 20% της συνολικής ταχύτητας.


Το πληρωμα αντι να φραζει την διαφυγη ( μαλλον του προλαιταριατου της Γ θεσης)
Η θεωρία περί κλειδώματος των επιβατών της Γ' Θέσης στο εσωτερικό του πλοίου είναι πέρα για πέρα αναληθής! Δεν υπήρξε φαινόμενο κλειδώματος των "κατώτερων" επιβατών. "Διαχωρισμό" από τις ανώτερες τάξεις μπορούμε να το πούμε, όχι, όμως, κλείδωμα. Άλλωστε, οι περισσότεροι θάνατοι προέρχονται από τη Γ' Θέση, κάτι απολύτως λογικό, εξαιτίας της θέσης των καμπίνων τους, που βρίσκονταν στα κατώτερα καταστρώματα του πλοίου.

να πεσουν σχεδιες στην θαλασσα ( εκτος των σωσιβιων λεμβων υπαρχουν και σχεδιες)
Δεν υπήρχαν σχεδίες επάνω στον Τιτανικό. Αντ' αυτών, χρησιμοποιήθηκαν διάφορα πράγματα που επιπλέουν, όπως π.χ. ξαπλώστρες, τις οποίες πετούσε στο νερό ο Τσαρλς Γιόγκιν, ο αρχιμάγειρας του πλοίου που διασώθηκε.

Τι θα πει δλδ η οποια Κα Τσιμπουκοπουλου (τυχαιο ονομα) απαιτει να μπει και η καμαριερα η το σκυλακι στην βαρκα? Την αρπαζεις της δινεις και 2 χαστουκια να ηρεμησει, την πετας στην βαρκα και στον επομενο. Εκεινη την στιγμη σημασια εχει να σωσεις την ζωη της, οχι την αξιοπρεπεια της.
Δεν κατάλαβες: Η Άιντα Στράους, ΔΕΝ επιβιβάστηκε στη λέμβο 8, καθώς δεν ήθελε να χωριστεί από τον σύζυγό της. Όμως, δεν ήθελε "να πάρει στο λαιμό της" την καμαριέρα της, και έτσι είπε αφού δεν θέλει να επιβιβαστεί αυτήν (η Άιντα) να επιβιβαστεί η καμαριέρα της! Τόσο απλό και ανθρώπινο :)

Με δυομιση ωρες που χειαστηκαν για να βυθιστει το πλοιο θα μπορουσαν να ειχαν σωθει πολλοι περισσοτεροι, κατα την γνωμη μου
Θα μπορούσαν να είχαν σωθεί με πλήρεις σωστικές λέμβους γύρω στα 1300 άτομα. Η μισογέμιση (ωραία λέξη εφηύρα :P ) τους οδήγησε στους τόσους θανάτους.

Αχ, πόσο μ' αρέσουν τέτοια ποστ, που σου δίνουν το έναυσμα για συζήτηση :)
 
Εκτιμω πολυ την δουλεια με ολες αυτες τις πληροφοριες. Απλα κουβεντα κανουμε εδω, δεν υπαρχει αντιπαραθεση.
Το επιθετικο μου υφος, οφειλεται σε αγανακτιση που νιωθω για τους αδικοχαμενους, επιβατες και συναδελφους ναυτικους
Οι Αγγλοι, εδω και 4 αιωνες ειναι πρωτοποροι και ισως καλλιτεροι ναυτικοι. Ολες οι ναυτιλιες ακολουθουν (δικαιως) θαλασσιους κανονισμους και δικαιο που επιννοησαν και εφαρμοσαν αυτοι πρωτοι.
Εγω διακρινω, πολλα ασυνχωρητα λαθη απο το πληρωμα. Επισης πως πηρε αδεια αποπλου το πλοιο απο αρχες και νηογνωμονες αν δεν ειχε τις απαραιτητες σωσιβιους λεμβους. Δυσκολευομαι να πιστεψω οτι δεν ειχαν σωσιβια, κουλουρες, σχεδιες, και ειχαν ξαπλωστρες.
Ο πανικος, πιστευω, ηταν ο κυριος παραγοντας των λαθων. δικαιολογιμενος σε επιβατες και βοηθιτικο πληρωμα ( καμαρωτοι, μαγειροι, φροντιστες, λογιστες κτλ) αν και αυτοι εκπαιδευονται σε σωστικα και πυροσβεστικα μεσα, αλλα οχι σε Καπετανεους και Μηχανικους.
 
Φυσικά δεν θα χανόταν η ευκαιρία για θέαμα, οπότε πολύ σύντομα μετά το ναυάγιο κυκλοφόρησε και η πρώτη σχετική ταινία με πρωταγωνίστρια την ηθοποιό Dorothy Gibson που είχε σωθεί από τον Τιτανικό και στην ταινία φορούσε τα ίδια ρούχα που φορούσε και το βράδυ του ναυαγίου. Η ταινία θεωρείται χαμένη από το 1914.

movingpicturewor12newy_0583.jpg

cinemayju05gdur_0694.jpg

movingpicturewor12newy_0561.jpg

Να και ένας χαμένος οπερατέρ.
movingpicturenew05unse_0846.jpg
 
Εγω διακρινω, πολλα ασυνχωρητα λαθη απο το πληρωμα.
Έγιναν όντως πολλά παιδαριώδη λάθη από το πλήρωμα, αλλά το να καθορίσουμε τους λόγους είναι αδύνατον σήμερα :(

πως πηρε αδεια αποπλου το πλοιο απο αρχες και νηογνωμονες αν δεν ειχε τις απαραιτητες σωσιβιους λεμβους.
Είναι πολύ περίεργο, όμως, ο λόγος που δεν είχε αρκετές λέμβους είναι εντελώς "κουφός": Ο Τιτανικός είχε σχεδιαστεί να φέρει 65 λέμβους. Όμως, αποφασίστηκε πως αν έχει όλες τους τις λέμβους το κατάστρωμα λεμβών θα ήταν στενότερο (!!) και γενικότερα το πλοίο δεν θα ήταν όμορφο! Κουλός λόγος, διότι έβαλαν την ομορφιά πάνω από την ασφάλεια! Όμως, χωρίς να θέλω να τους χρυσώσω το χάπι, ο Τιτανικός με τις 20 λέμβους του, ήταν πολύ πιο όμορφο κρουαζιερόπλοιο από τον αδερφό του, Βρετανικό, ο οποίος ήταν τίγκα στις λέμβους. Κάτι δίνεις, κάτι παίρνεις, βέβαια.

Δυσκολευομαι να πιστεψω οτι δεν ειχαν σωσιβια, κουλουρες, σχεδιες, και ειχαν ξαπλωστρες
Όχι, είχαν σωσίβια, και μάλιστα αρκετά για όλους τους επιβάτες. Κουλούρες και σχεδίες δεν είχαν.

Φυσικά δεν θα χανόταν η ευκαιρία για θέαμα, οπότε πολύ σύντομα μετά το ναυάγιο κυκλοφόρησε και η πρώτη σχετική ταινία με πρωταγωνίστρια την ηθοποιό Dorothy Gibson που είχε σωθεί από τον Τιτανικό και στην ταινία φορούσε τα ίδια ρούχα που φορούσε και το βράδυ του ναυαγίου. Η ταινία θεωρείται χαμένη από το 1914.

Προβολή συνημμένου 227191

Προβολή συνημμένου 227190

Προβολή συνημμένου 227189

Να και ένας χαμένος οπερατέρ.
Προβολή συνημμένου 227192
chris73, πολύ ωραίο το ποστ σου :) Αν μου επιτρέπεις, όμως, σχεδιάζω διάφορα αφιερώματα για τις ταινίες με θέμα τον Τιτανικό, οπότε θα ήθελα να ανοίξω εγώ τα θρεντς με αυτό το θέμα, ξεκινώντας από την πρώτη διασωθείσα ταινία με τίτλο "In nacht und eis" ("Τη νύχτα με πάγο"). Ευελπιστώ ως την άλλη εβδομάδα να ξεκινήσω :)
 
Kαθολου ασχημο δεν θαταν το καταστρωμα, ουτε στενοτερο. Ενα μετρο ψηλοτερα τα καπονια των βαρουλκων και θα εμοιαζε με περγολα, σε πολλα επιβατηγα/κρουαζιεροπλοια το κανουν αυτο για να δειχνουν ομορφα.
Ο κανονισμος σαφεστατα λεει οτι οι σωσιβιες λεμβοι πρεπει να ειναι βαμενες με το χαρακτηριστικο πορτοκαλι χρωμα. Για τα επιβατηγα υπαρχει εξαιρεση και απαιτει τον χρωματισμο αυτο μονο εσωτερικα. Οποτε εξωτερικα μπορουν να εχουν οποιο χρωμα θελουν. Επισης στο πανω μερος τους καλυπτονται με καλιμα οποιουδηποτε χρωματος θελησει ο ντεκορατερ/κατασκευαστης.
Εχω δει αεροφωτογραφιες των Βασιλησα Αννα Μαρια και Ολυμπια, αν τα θυμαστε, που αφηναν επιτηδες ακαλυπτο το πανω μερος, για να φαινεται αυτο το πορτοκαλι χρωμα, το γαλαζιο απο τις πισινες κι εδειχναν πανεμορφα. Οι σωσιβιες λεμβοι φτιαχνονται ετσι ωστε να στολιζουν ενα πλοιο. Πρωτη μουρη μετα την κλιμακα (σκαλα). Παλαιοτερα στα ιστιοφορα τις τοποθετουσαν κρεμαστες εξω απο τις πλευρες του σκαφους, για καλαισθιτικους λογους. Μεχρι και τραγουδια εχουν γραψει γιο αυτες. "Ενα καραβι απο την Χιο με τις βαρκουλές του τις δυο"
Τελος παντων, μετα απο θητεια σε αρκετα φορτηγα, τανκερ και 2 επιβατηγα και επιβιωσας απο δυο ναυτικα ατυχηματα, εκεινο που καταλαβαινω απο τις πληροφοριες ειναι πολλα λαθη πληροματος και κατασκευαστων. Δεν μπορουμε να ξερουμε τι ακριβως συνεβει αν δεν εχουμε καταθεσεις Καπετανιου, Α Μηχανικου και λοιπων αξιοματικων/μηχανικων.
Λογικοτατο, μονο οτι μειωνεται αισθητα το κοστος απο 65 βαρκες σε 20!
( ισως και ο μοναδικος λογος )
 
Τελευταία επεξεργασία:
Kαθολου ασχημο δεν θαταν το καταστρωμα, ουτε στενοτερο. Ενα μετρο ψηλοτερα τα καπονια των βαρουλκων και θα εμοιαζε με περγολα, σε πολλα επιβατηγα/κρουαζιεροπλοια το κανουν αυτο για να δειχνουν ομορφα.
Κοίτα, αν το πάρουμε και αντικειμενικά και υποκειμενικά, ο Τιτανικός ήταν πιο όμορφος από τον Βρετανικό. Οκ, δεν λέω, ο Βρετανικός ήταν πιο ασφαλές πλοίο, καθώς έγιναν μεγάλες τροποποιήσεις, για να συνάδει με τους κανονισμούς ασφαλείας. Όμως, το κατάστρωμά του ήταν τίγκα στις σωστικές λέμβους, πράγμα που δεν έδειχνε "όμορφο". Δεν λέω πως δεν έπρεπε, απλά εν συγκρίσει με τον μεγάλο αδερφό του, ήταν πιο άσχημος :)

Ο κανονισμος σαφεστατα λεει οτι οι σωσιβιες λεμβοι πρεπει να ειναι βαμενες με το χαρακτηριστικο πορτοκαλι χρωμα.
Αλήθεια; Ακόμα και εκείνη την εποχή; Εγώ νομίζω ότι τέτοια μέτρα θεσπίστηκαν μετά το 1913-1914.

Δεν μπορουμε να ξερουμε τι ακριβως συνεβει αν δεν εχουμε καταθεσεις Καπετανιου, Α Μηχανικου και λοιπων αξιοματικων/μηχανικων.
Ακριβώς-ακριβώς δεν πρόκειται να μάθουμε ποτέ. Κατέθεσαν, βέβαια, όλοι οι επιζώντες αξιωματικοί, αλλά για τη στιγμή της σύγκρουσης π.χ. έχουμε μόνο δύο καταθέσεις: του Χίτσενς που ήταν Πηδαλιούχος και του Φλιτ που ήταν Οπτήρας. Οι αξιωματικοί που είχαν βάρδια εκείνη την ώρα, ο Υποπλοίαρχος Μέρντοκ και ο ΣΤ' Αξιωματικός Μούντι, χάθηκαν στο ναυάγιο. Οπότε, με μόνο δύο άτομα "δεν πολυγίνεται δουλειά". Από το τίποτα, όμως, κάτι είναι και αυτό.

Ουσιαστικά, ο Τιτανικός μας διδάσκει το εξής: Ότι δεν πρέπει να δείχνουμε (και σε εκείνη την εποχή, και στη δική μας και στο μέλλον) υπερβολική πίστη στην τεχνολογία, όσο εξελιγμένη και να είναι. Όλο και κάποια στιγμή, κάτι θα συμβεί, και η τεχνολογία θα είναι ανήμπορη να το καταπολεμήσει. Συν του ότι, με αυτό το ναυάγιο τα ταξίδια στη θάλασσα έγιναν ασφαλέστερα, με τη θέσπιση κανόνων ασφαλείας και ναυσιπλοΐας. Και όλα αυτά τα χρωστάμε σε εκείνους εκεί τους ανθρώπους...

(Άσχετο): Κατά κάποιο τρόπο, είμαστε "τυχεροί" που βυθίστηκε ο Τιτανικός. Διότι, αν δεν βυθιζόταν και συνέχιζε κανονικά την καριέρα του, θα ακολουθούσε τη μοίρα του Ολύμπικ, σκραπ, δηλαδή, τη δεκαετία του '30. Το Ολύμπικ έχει "ξεχαστεί" σαν πλοίο (ή οντότητα, αν προτιμάς) ενώ ο Τιτανικός όχι :)
 
Τελευταία επεξεργασία:
Πολυ σωστα το λες, γιατι αν σε σε ιδιαιτερες περιπτωσεις ο ανθρωπος εξαρταται απο μηχανηματα (π.χ. ιατρικα) Τα μηχανηματα οσο εξελιγμενα και ναναι θα εξαρτωνται παντα απο τον ανθρωπο.
Οντως ο Τιτανικος εγινε αφορμη για πολλες μελετες και βελτιωσεις σε κατασκευες πλοιων, κανονισμους ασφαλειας, ναυσιπλοια, διαταξη μηχανηματων κτλ Ακομα και σημερα στις σχολες Ναυτικων αναφερεται και αναλυεται το παραδειγμα του.
Το σκραπ ειναι μερος του κυκλου της ζωης. Αναμειγνιεται με μεταλευματα και ξαναχρησιμοποιειται σε καινουργια εξαρτηματα. Κατι σαν τον ανθρωπο δλδ.
Και καποιο αλλο πλοιο ειχε την φημη του αβυθιστου, τελικα ειχε κι αυτο την Αχιλλειο πτερνα του. Το Βιζμαρκ
 
Τα μηχανηματα οσο εξελιγμενα και ναναι θα εξαρτωνται παντα απο τον ανθρωπο.
Ξέρεις γιατί οι μηχανές, ανεξαρτήτως της εξέλιξής τους και της "αυτονομίας" τους εξαρτώνται από τον άνθρωπο; Διότι, αυτός τις κατασκευάζει ;)

Το σκραπ ειναι μερος του κυκλου της ζωης. Αναμειγνιεται με μεταλευματα και ξαναχρησιμοποιειται σε καινουργια εξαρτηματα. Κατι σαν τον ανθρωπο δλδ.
Δηλαδή τα διάφορα εξαρτήματα του πλοίου χρησιμοποιούνται αλλού; Σαν τη μεταμόσχευση οργάνων ένα πράμα!

Εν τω μεταξύ, κάπου είχα διαβάσει κάτι πολύ ωραίο:
Αν τα τρία αδελφά πλοία, ο Τιτανικός, ο Βρετανικός και το Ολύμπικ, ήταν άνθρωποι, αυτή θα ήταν η αιτία θανάτου: ο Τιτανικός θα σκοτωνόταν σε τροχαίο (η σύγκρουση με το παγόβουνο), ο Βρετανικός θα δολοφονούνταν (η νάρκη από Γερμανικό υποβρύχιο) και το Ολύμπικ θα πέθαινε από γεράματα (σκραπ)!
 
Τελευταία επεξεργασία:
Υπάρχει και το "titanic Honor & Glory" project το οποίο θέλουν να γίνει videogame κάποια στιγμή. Το δουλευουν εδώ και πολλά χρόνια. Εχουν ήδη φτιάξει σχεδόν όλο το πλοίο με τρομερά γραφικά και λεπτομέρεια με όσο το δυνατόν ιστορική ακρίβεια.

Μέσα στις επόμενες μέρες λένε θα κυκλοφορήσουν την alpha έκδοση. Ηδη έχουν καποια demos που μπορείς να εξερευνήσεις κάποια σημεία του καραβιού αλλά απ΄ότι κατάλαβα στην alpha θα μπορείς να το εξερευνήσεις όλες τις περιοχές που έχουν έτοιμες.
 
Υπάρχει και το "titanic Honor & Glory" project το οποίο θέλουν να γίνει videogame κάποια στιγμή. Το δουλευουν εδώ και πολλά χρόνια. Εχουν ήδη φτιάξει σχεδόν όλο το πλοίο με τρομερά γραφικά και λεπτομέρεια με όσο το δυνατόν ιστορική ακρίβεια.

Μέσα στις επόμενες μέρες λένε θα κυκλοφορήσουν την alpha έκδοση. Ηδη έχουν καποια demos που μπορείς να εξερευνήσεις κάποια σημεία του καραβιού αλλά απ΄ότι κατάλαβα στην alpha θα μπορείς να το εξερευνήσεις όλες τις περιοχές που έχουν έτοιμες.
Έχουν φτιάξει και μια όσο το δυνατόν πιο ακριβή βύθιση σε πραγματικό χρόνο του Τιτανικού και του Βρετανικού, βασιζόμενοι σε επίσημα έγγραφα, πορίσματα και μαρτυρίες επιζώντων!
 
Δηλαδή τα διάφορα εξαρτήματα του πλοίου χρησιμοποιούνται αλλού; Σαν τη μεταμόσχευση οργάνων ένα πράμα!
Οχι μονο πλοιων, ολα τα σκραπ μεταλα. Η Ιαπωνια για παραδειγμα, επιδει δεν εχει πρωτες υλες, αγοραζει σκραπ απο ολο τον κοσμο. Τα προιοντα της ειναι μια αναλογια σκραπ-ορυκτου μεταλευματος σε ποσοστο 70-30%
πετυχιμενη παρομοιωση
 
Πάρα πολύ ωραία όλες οι ανωτέρω αναρτήσεις, και θα ήθελα και εγώ να προσθέσω το δικό μου κομματάκι.

Το χαρακτηριστικότερο "μνημείο" της τραγωδίας θα έλεγα κατά τη γνώμη μου, το οποίο διασώζεται πάνω στο ίδιο το κουφάρι του βυθισμένου πλοίου έως σήμερα είναι αυτό:
article_10_forensic_01.jpg

Είναι το ένα κρεμαστάρι από τη 1η θέση σωσίβιων λέμβων που βρισκόταν δίπλα δεξιά της γέφυρας. Κατά τα τελευταία λεπτά που έμεναν στο καράβι πριν βυθιστεί, το πλήρωμα προσπαθούσε απελπισμένα να δέσει μια από τις τελευταίες λέμβους που είχαν μείνει με σκοπό να τη γεμίσουν και αυτή με επιβάτες, και έτσι είχαν τραβήξει το μηχανισμό πίσω με σκοπό να κρατάει τη λέμβο για γέμισμα. Τους πρόλαβε όμως το νερό που ανέβαινε πλέον πολύ γρήγορα και όπως είχαν δέσει τη βάρκα, κινδύνευε να τη τραβήξει ο Τιτανικός κάτω μαζί του δεμένη. Έτσι σταμάτησαν το δέσιμο και κόψανε τα σκοινιά με μαχαίρια και σουγιάδες - πιθανόν κάποιος αξιωματικός να πυροβόλησε και ένα από τα σχοινιά για να κοπεί. Τελικά η λέμβος ελευθερώθηκε και απομακρύνθηκε από το πλοίο από το μεγάλο κύμα που δημιούργησε το 1ο φουγάρο που κατέρρευσε.

Ο μηχανισμός όμως έμεινε όρθιος εκεί, σαν να είναι έτοιμος για πάντα να παραλάβει άλλη μια βάρκα για γέμισμα. Και εκεί είναι μέχρι και σήμερα. Κατά τη γνώμη μου λοιπόν είναι ένα από τα χαρακτηριστικότερα μνημεία της τραγωδίας.
 
Πάρα πολύ ωραία όλες οι ανωτέρω αναρτήσεις, και θα ήθελα και εγώ να προσθέσω το δικό μου κομματάκι.

Το χαρακτηριστικότερο "μνημείο" της τραγωδίας θα έλεγα κατά τη γνώμη μου, το οποίο διασώζεται πάνω στο ίδιο το κουφάρι του βυθισμένου πλοίου έως σήμερα είναι αυτό:
Προβολή συνημμένου 227608

Είναι το ένα κρεμαστάρι από τη 1η θέση σωσίβιων λέμβων που βρισκόταν δίπλα δεξιά της γέφυρας. Κατά τα τελευταία λεπτά που έμεναν στο καράβι πριν βυθιστεί, το πλήρωμα προσπαθούσε απελπισμένα να δέσει μια από τις τελευταίες λέμβους που είχαν μείνει με σκοπό να τη γεμίσουν και αυτή με επιβάτες, και έτσι είχαν τραβήξει το μηχανισμό πίσω με σκοπό να κρατάει τη λέμβο για γέμισμα. Τους πρόλαβε όμως το νερό που ανέβαινε πλέον πολύ γρήγορα και όπως είχαν δέσει τη βάρκα, κινδύνευε να τη τραβήξει ο Τιτανικός κάτω μαζί του δεμένη. Έτσι σταμάτησαν το δέσιμο και κόψανε τα σκοινιά με μαχαίρια και σουγιάδες - πιθανόν κάποιος αξιωματικός να πυροβόλησε και ένα από τα σχοινιά για να κοπεί. Τελικά η λέμβος ελευθερώθηκε και απομακρύνθηκε από το πλοίο από το μεγάλο κύμα που δημιούργησε το 1ο φουγάρο που κατέρρευσε.

Ο μηχανισμός όμως έμεινε όρθιος εκεί, σαν να είναι έτοιμος για πάντα να παραλάβει άλλη μια βάρκα για γέμισμα. Και εκεί είναι μέχρι και σήμερα. Κατά τη γνώμη μου λοιπόν είναι ένα από τα χαρακτηριστικότερα μνημεία της τραγωδίας.
Πολύ ωραίες οι πληροφορίες σου, φίλε Spartan_X :)

Για την ακρίβεια, αυτό είναι ένα βίντσι του Καταστρώματος Λεμβών το οποίο περιέργως παρέμεινε στη θέση του και δεν ξεριζώθηκε παρασυρμένο από τα σχοινιά που έμειναν κατεβασμένα όπως όλα τα υπόλοιπα, όταν η πλώρη "γκάζωνε" προς τον πυθμένα.

Η λέμβος που προσπάθησαν να καθελκύσουν ήταν η πτυσσόμενη λέμβος Γ, η οποία βρισκόταν τοποθετημένη πάνω από τις καμπίνες των αξιωματικών, στα δεξιά του πρώτου φουγάρου. Η λέμβος κατέβηκε από την οροφή μέσω μιας αυτοσχέδιας τσουλήθρας από κουπιά. Υπεύθυνος για το γέμισμά της ήταν ο Υποπλοίαρχος Μέρντοχ, που δυστυχώς δεν πρόλαβε να την γεμίσει, καθώς πολλοί επιβάτες έντρομοι την κατέκλυσαν. Όταν πλέον το νερό έφτασε στο επίπεδό της, άρχισαν, όπως ακριβώς λες, να κόβουν τα σχοινιά της. Μάλιστα, είναι πολύ πιθανόν να πυροβόλησε τα σχοινιά ο Ύπαρχος Χένρυ Τινγκλ Γουάιλντ, ο οποίος δεν διασώθηκε...

Μία μικρή διόρθωση, αν μου επιτρέπεις :)
Για την καθέλκυση μιας λέμβου, χρειάζονται δύο τέτοια βίντσια, όχι μόνο ένα. Αν δεις, κιόλας, στα δεξιά του, όπως το βλέπουμε εμείς, υπάρχει και η βάση του διπλανού βιντσιού :)
 
Τελευταία επεξεργασία:
Πολύ ωραίες οι πληροφορίες σου, φίλε Spartan_X :)

Για την ακρίβεια, αυτό είναι ένα βίντσι του Καταστρώματος Λεμβών το οποίο περιέργως παρέμεινε στη θέση του και δεν ξεριζώθηκε παρασυρμένο από τα σχοινιά που έμειναν κατεβασμένα όπως όλα τα υπόλοιπα, όταν η πλώρη "γκάζωνε" προς τον πυθμένα.

Η λέμβος που προσπάθησαν να καθελκύσουν ήταν η πτυσσόμενη λέμβος Γ, η οποία βρισκόταν τοποθετημένη πάνω από τις καμπίνες των αξιωματικών, στα δεξιά του πρώτου φουγάρου. Η λέμβος κατέβηκε από την οροφή μέσω μιας αυτοσχέδιας τσουλήθρας από κουπιά. Υπεύθυνος για το γέμισμά της ήταν ο Υποπλοίαρχος Μέρντοχ, που δυστυχώς δεν πρόλαβε να την γεμίσει, καθώς πολλοί επιβάτες έντρομοι την κατέκλυσαν. Όταν πλέον το νερό έφτασε στο επίπεδό της, άρχισαν, όπως ακριβώς λες, να κόβουν τα σχοινιά της. Μάλιστα, είναι πολύ πιθανόν να πυροβόλησε τα σχοινιά ο Ύπαρχος Χένρυ Τινγκλ Γουάιλντ, ο οποίος δεν διασώθηκε...

Μία μικρή διόρθωση, αν μου επιτρέπεις :)
Για την καθέλκυση μιας λέμβου, χρειάζονται δύο τέτοια βίντσια, όχι μόνο ένα :)
Ναι βέβαια το ξέρω ότι είχαν 2 βίντσια κάθε σταθμός λέμβων :) Απλά το ένα μόνο έχει σωθεί σε αυτή τη θέση. Από όσο ξέρω είναι και το μοναδικό που βρίσκεται στη θέση του. Υπάρχουν και άλλα βέβαια γκρεμισμένα και σπασμένα που έχουν βρεθεί σκόρπια
 
Ναι βέβαια το ξέρω ότι είχαν 2 βίντσια κάθε σταθμός λέμβων :) Απλά το ένα μόνο έχει σωθεί σε αυτή τη θέση. Από όσο ξέρω είναι και το μοναδικό που βρίσκεται στη θέση του. Υπάρχουν και άλλα βέβαια γκρεμισμένα και σπασμένα που έχουν βρεθεί σκόρπια
Ναι, το κατάλαβα :) Όντως, είναι το μοναδικό όρθιο σε ολόκληρο το ναυάγιο. Στον πυθμένα, γύρω στα 50-60 μέτρα, νομίζω, νότια της πλώρης, βρίσκεται ένας σωρός από δεμένα βίντσια, τα οποία κατά τη βύθιση, μπλέχτηκαν με τα σχοινιά, ξεριζώθηκαν από το κατάστρωμα και προσγειώθηκαν στον πυθμένα!
Ιδού:
1620421275600.png
 
Τελευταία επεξεργασία:
Μια διορθωση, παιδια. Αυτο που δειχνετε, δεν ειναι βιντζι, αλλα ΚΑΠΟΝΙ. Για καθε βαρκα υπαρχουν 2 και πανω τους κρεμεται μια τροχαλια που τρεχει το σχοινι η συρμα απο το οποιο κρεμεται η βαρκα. Βιντζι (βαρουλκο) ειναι κατι σαν μαγγανοπηγαδο, χειροκινητο, ηλεκτροκινητο, αεροκινητο, που πανω του τυλιγεται το συρμα η σχοινι που ανεβοκατεβαζει την βαρκα.
Επισης οσον αφορα τους βαθμους των αξιωματικων
Αρχιμηχανικος δεν επιβαινει σε πλοιο, οπως και ο αρχικαπετανιος, ειναι στελεχη των γραφειων. Μαλον εχει γινει λαθος απο το Αγγλικο "chief engineer" αρχηγος μηχανικων, που ειναι ο Πρωτος μηχανικος.
Για τα επιβατηγα πλοια εχουμε
Κουβερτα Πλοιαρχος η καπετανιος, Υπαρχος, τρεις Υποπλοιαρχοι (second officer/Β αξιωματικος) που ειναι υπευθινοι βαρδιας στην γεφυρα και πλοηγοι, τρεις Ανθυπολποιαρχοι (third officer/Γ αξιωματικος) βοηθοι των υποπλοιαρχων στην γεφυρα και υπευθινοι για διαφορες εργασιες καταστρωματος, σωστικων και πυροσβεστικων μεσων κτλ. Απο εκει και περα αναλογα με τις αναγκες του ενα πλοιο μπορει ναχει τεταρτους αξιωματικους καταστρωματος καθως και δοκιμους αξιωματικους
Μηχανη, Πρωτος μηχανικος (Chief engineer), Πρωτοδευτερος( first assist, engineer) τρεις δευτεροι μηχανικοι (second assist, engineer) βαρδια στο μηχανοστασιο, τρεις τριτοι μηχανικοι (third assist. engineer) βαρδια στο λεβητοστασιο. Παλι αναλογα με τις αναγκες ενα πλοιο μπορει ναχει τεταρτους, πεμπτους και δοκιμους μηχανικους.
Αυτα για τον Αγγλικο κανονισμο. Στον ελληνικο κανονισμο εχουμε μονο τρεις βαθμιδες
Καταστρωμα Πλοιαρχος Α, Β και Γ ταξης
Μηχανη Μηχανικος Α, Β και Γ ταξης
Ασυρματιστες Πτυχειου Α, Πτυχειου Β
Οι ασυρματιστες στο εμπορικο ναυτικο δεν ηταν μονο για να στελνουν και να περνουν σηματα μορς. Εχαν αρκετες γνωσεις ηλεκτρονικου, ωστε και με την βοηθεια ηλεκτρολογου να μπορουν να επισκευασουν κανενα ασυρματο, πυξιδα και οποια αλλη ηλεκτρονικη συσκευη χρειαζοταν.
 
Πίσω
Μπλουζα