Getta Robo είπε:
Μιας και τα χρονια περασαν, και το περιοδικο, οπως και η ιδια η εκδοτικη, δεν υφιστανται πλεον, θα μπορουσες
Olorin να μας δωσεις περισσοτερες πληροφοριες για το πως θυμασαι καποια περιστατικα απο την στιγμη υλοποιησης του περιοδικο ως και την μερα οπου εμαθες πως θα εκδοταν νεωτερο τευχος;
Τα περισσότερα νομίζω τα έχω πει και σε παλαιότερο post μου:
Olorin είπε:
Όσο για το
PlayOn!, έχουν γίνει quoted οι απόψεις μου σε
προηγούμενο post. Σίγουρα δεν μπορώ να το δω αντικειμενικα σε σχέση με τα υπόλοιπα άμεσα ανταγωνιστικά έντυπα του χώρου (GAMES, Gamepro) αφού ήμουν εκ των βασικών του συντελεστών, οπότε δεν θα προβώ σε συγκρίσεις. Όμως μπορώ να πω πως το αγάπησα περισσότερο ακόμα και από το PC Master το οποίο με "έβαλε" στον χώρο και το υπηρέτησα για 6,5 χρόνια. Πιθανότατα φταίει το αντικείμενο (ανέκαθεν το δήλωνα ότι είμαι σκέτο "gamer", όχι "PC gamer") ίσως και το ότι ήμουν παρών από το ξεκίνημά του, αλλά πραγματικά το είχα πιστέψει.
Δεν σας κρύβω ότι όταν έκλεισε, έστω και σιωπηρά κάτι "έσπασε" μέσα μου στη σχέση μου με την Compupress (και ξέρω πως δεν είμαι ο μόνος από τους συντελεστές του PlayOn! που το έπαθε αυτό) και το σκεφτόμουν πολύ σοβαρά να αποχωρήσω και από το PCM, αφού θεωρώ πως αυτοί είναι οι βασικοί -αν όχι οι μόνοι- υπεύθυνοι για το κλείσιμο, αφού -κατά τη γνώμη μου- ούτε το προώθησαν ούτε το στήριξαν όσο θα έπρεπε. Πολλοί γνωστοί μου μάλιστα ενθουσιάστηκαν όταν έπιασαν στα χέρια τους, μέχρι να τους πω ότι έκλεισε μετά από 6 τεύχη. Κανείς από αυτούς -ακόμα και σχετικοί με τον χώρο- δεν το είχε πάρει είδηση ότι κυκλοφορούσε, δείγμα της "προβολής" που του έγινε. Όσο για το δεύτερο σκέλος, αυτό της στήριξης, πολλοί άνθρωποι που δραστηριοποιούνται στον χώρο μας έλεγαν μετά από καιρό πως αν το PlayOn! κρατούσε μερικά τεύχη ακόμα, τότε θα ήταν οι υπόλοιποι ανταγωνιστές αυτοι που θα έκλειναν και το ίδιο θα επιβίωνε για αρκετό ακόμα καιρό απορροφώντας το κοινό των ανταγωνιστών του. Ίσως αυτό να μην σήμαινε πολλά πράγματα και σήμερα αντί για το GAMES να ήταν το PlayOn! αυτό που θα έκλεινε, ίσως όμως και να άντεχε λίγο ακόμα... κανείς δεν ξέρει και κανείς ποτέ δεν θα μάθει...
Από εκεί και πέρα, θυμάμαι ότι η αφορμή για την κυκλοφορία του ήταν ότι ο Χάρης (Κλάδης) που ήταν τότε ακόμα βοηθός αρχισυντάκτη στο PC master και αρκετοί από εμάς που ανήκαμε στη συντακτική ομάδα του PC master ήμασταν περισσότερο gamers με την ευρεία έννοια, παρά PC users/χομπίστες, οπότε ένα gaming περιοδικό ίσως να μας ταίριαζε περισσότερο. Συν τοις άλλοις, ο Χάρης είχε και αρκετές γνωριμίες στον χώρο, αφού είχε δουλέψει κι εκτός Compupress (USER κ.λπ.) οπότε μπορούσε να βρει κι από αλλού υποψήφιους συντάκτες. Γενικά όμως θυμάμαι πως η κεντρική ιδέα ήταν να στήσουμε (ή μάλλον καλύτερα ο Χάρης, αφού αυτός είχε την έμπνευση κι ήταν ο αρχισυντάκτης) ένα περιοδικό που δεν θα απευθύνεται σε ανώριμα δεκάχρονα και δεν θα υποτιμά τη νοημοσύνη των αναγνωστών όπως κάποια άλλα σχετικά έντυπα της εποχής (όχι όλα, φυσικά, μην παρεξηγηθούμε). Από ό,τι θυμάμαι, ο εκδότης εξαρχής δεν ήταν ιδιαίτερα ζεστός στην ιδέα αυτή του Χάρη και χωρίς να παίρνω κι όρκο, μου είχε αφήσει την εντύπωση ότι παρόλο που κατάφερε ο Χάρης να τον πείσει να του δώσει μια ευκαιρία, αφενός δεν μπήκε καθόλου στον κόπο να το στηρίξει με κάποιου είδους διαφημιστική καμπάνια κ.λπ. (θυμάμαι την κλασική ατάκα
"Το PC master μόνο στο Pixel το είχα διαφημίσει κι έπιασε. Δεν καταλαβαίνω γιατί να κάνω κάτι διαφορετικό τώρα") και αφετέρου περίμενε την πρώτη στραβή για να το κλείσει και να "αποδείξει" στον Χάρη πως ήταν λάθος η ιδέα του. Δεν ξέρω γιατί το είχε δει τόσο αρνητικά από την αρχή, αλλά δεν θα μου έκανε καμία εντύπωση αν όταν έκλεισε είχε ένα ύφος του τύπου
"Σας τα'λεγα εγώ", έστω κι αν έφερε ο ίδιος μεγάλο ποσοστό ευθύνης.
Προσωπικά πάντως, μπορώ να πω ότι τους έξι μήνες του PlayOn τους ευχαριστήθηκα αν όχι περισσότερο, σίγουρα εξίσου με τα 6,5 χρόνια PC master. Σαφώς έπαιξε ρόλο και το αντικείμενο, αφού όπως είπα, το gaming κι η γενικότερη κουλτούρα του είναι σαφώς πιο κοντά στα ενδιαφέροντά μου από ό,τι π.χ. το hardware ή το troubleshooting (άλλο αν και για αυτά κατά σύμπτωση ο Χάρης ήταν υπεύθυνος στο PC master). Αλλά νομίζω πως οι βασικότεροι λόγοι ήταν ότι ήμουν εκεί από την αρχή της δημιουργίας του κι ένιωθα ότι έβαζα κι εγώ ένα λιθαράκι με ιδέες που ανταλλάσσαμε μεταξύ σοβαρού και αστείου, αλλά και γιατί είχα πολύ καλή συνεργασία με τον Χάρη. Όχι ότι είχα ποτέ κάποιο πρόβλημα στο PC master με τον Κράτσα (ή αργότερα με Γρίβα, Κουβόπουλο), κάθε άλλο. Απλώς με τον Χάρη είχα μεγαλύτερη οικειότητα και για αυτό και διατηρήσαμε επαφές και εκτός δουλειάς και μετά από χρόνια ξεκινήσαμε το byteme, ίσως αν θες ως μια μακρινή δικτυακή συνέχεια του PlayOn.
Ίσως το μόνο μου πρόβλημα ήταν ότι πάνω στον ενθουσιασμό αναλάμβανα πάρα πολλά κείμενα, με τα περισσότερα από αυτά να είναι reviews, κάτι που σήμαινε πως έπρεπε να ασχοληθώ τουλάχιστον 2-3 μέρες με το καθένα. Υπήρξαν τεύχη που είχα γράψει διψήφιο αριθμό reviews (συν όσα είχα να γράψω για PC master / PC master Gold), άρα για μήνες δεν υπήρχε μέρα που να μην ασχοληθώ είτε γράφοντας είτε παίζοντας.
Κρίμα πάντως, γιατί νομίζω πως είχε τα προσόντα να εξελιχθεί σε κάτι καλό (και όπως έχω ξαναπεί, κάθε τεύχος ήταν και καλύτερο από το προηγούμενο, αφού κι εμείς μαθαίναμε και προσαρμοζόμασταν μέχρι να κατασταλλάξουμε κάπου). Ειδικά από τη στιγμή που λίγο αργότερα έκλεισαν και τα υπόλοιπα multi-platform περιοδικά. Και το θέμα είναι πως σχεδόν κανείς από όσους έτυχε να το αναφέρω δεν το γνώριζε, αλλά όταν το ξεφύλλιζαν οι περισσότεροι έλεγαν ότι σίγουρα θα τους ενδιέφερε να διαβάσουν ένα τέτοιο περιοδικό και ότι τους φαινόταν σαφώς ανώτερο του ανταγωνισμού.
Getta Robo είπε:
Μιας και τα χρονια περασαν, και το περιοδικο, οπως και η ιδια η εκδοτικη, δεν υφιστανται πλεον...
Δεν γνωρίζω κάτι προσωπικά, αλλά όντως ισχύει αυτό; Έκλεισε η Compupress;