Τι έγινε με το PlayOn?

Ενημερωτικά,το "Games" δεν υπάρχει πλέον,σταμάτησε από τον μήνα αυτό η κυκλοφορία του...
ναι? και τώρα τι θα διαβάζω :confused: μπορεί να το κατηγορούσα για διάφορα αλλά μετά το κλείσιμο του gamepro (και του play on) το διάβαζα αρκετά φανατικά,κρίμα...
 
Εγώ όσες (λίγες) φορές αγοράζω Games λόγω έλλειψης εναλλακτικής "λύσης" απογοητεύομαι...Ειδικά τα ανέκδοτα,οι ειδήσεις και οι αναφορές στο star system με ξενερώνουν... :p
 
Leon είπε:
Φίλε Maddog, πολλά Αμερικάνικα και Αγγλικά sites μου φαίνεται ότι διαβάζεις. :) Στην Ελλάδα, αλλά και σε πολλές άλλες χώρες της Ευρώπης, το PC gaming παραμένει νο. 1 και με διαφορά.
Για την ιστορία και μόνο φίλε Leon, δεν διαβάζω καθόλου gaming sites καμμίας χώρας και δεν κατέχω καμμία απολύτως από τις σύγχρονες κονσόλες καθότι είμαι αυστηρά retrogamer. Το πιό σύγχρονο μηχάνημα που έχω είναι ένα αμοντάριστο XBox 1.

Η άποψη μου περί εμφανούς ανόδου του console gaming είναι καθαρά προσωπική και οφείλεται σε αυτά που βλέπω γύρω μου κυρίως.
 
Και το Games εκλεισε???Ε οχι ρε παιδια,χρειαζεται ενα περιοδικο για κονσολες ο χωρος...Ουτε εγω το προτιμουσα το συγκεκριμενο,αλλα ουτε και το gamepro στα τελευταια του γιατι ειχε πραγματικα πεσει αρκετα (ναι,ειχα αγορασει το Play on και ειχα μεινει πολυ ικανοποιημενος απ'την υλη του.το θεωρουσα ανωτερο των αλλων 2.) αλλα ηταν το μονο που ειχε απομεινει.Τωρα πραγματιθκα χρειαζεται ενα ελληνικο console εντυπο ο χωρος.Ακουει κανεις???
 
Ένα pure console περιοδικό, δεν μπορώ να το δω σαν κάτι που απαραίτητα χρειάζεται να υπάρχει. Καλό είναι να βρίσκεται, αλλά άνετα μπορούμε να ζήσουμε και χωρίς αυτό.

Σήμερα ακόμα και ένα 12χρονο άνετα μπορεί να διαβάζει την αγγλική γλώσσα και να επισκέπτεται sites με reviews παιχνιδιών. Εκεί μπορεί να βρει σφαιρικότερη αλλά και αμεσότερη πληροφόρηση για τα παιχνίδια που θέλει να αγοράσει.

Οι καιροί άλλαξαν και όποιοι δεν το κατάλαβαν (αναφέρομαι στους εκδότες περιοδικών) θα έχουν την τύχη των δεινοσαύρων. Θα κλείσουν όλα τα περιοδικά; Όχι. Υπάρχουν διαμάντια στο χώρο που δεν μπορούν να αντικατασταθούν από κανένα site. Το retrogamer για παράδειγμα έχει ύλη που δεν βρίσκεται πουθενά.

Για να σταθεί ένα περιοδικό σήμερα, ειδικά στο χώρο της τεχνολογίας, χρειάζεται υπεύθυνη οργάνωση, πανέξυπνο σχεδιασμό, κατάρτιση από επαγγελματίες, διεύθυνση από ανθρώπους που βλέπουν βαθειά στο μέλλον και διάθεση χρημάτων. Στην Ελλάδα όλα αυτά είναι ουτοπικά και έτσι θα παραμείνουν.

Να μιλήσουμε κυνικά. Πόσο ακόμα βλέπετε το PC-Master να παραμένει στην κυκλοφορία; 1, 2 , 3, 4, παραπάνω χρόνια ίσως; Και μιλώ για ένα περιοδικό με ιδιαίτερη υφή και δείγματα απίστευτης συντακτικής ιδιαιτερότητας (μόνο η ύπαρξη του Τσουρινάκη λέει πάρα πολλά) . Αλλά τι να το κάνω που την ημέρα που κυκλοφόρησε και παρουσίαζε το review του Dragon Age, εγώ το είχα κιόλας τελειώσει;;;;

Τα πράγματα είναι ακόμα δυσκολότερα για τις κονσόλες. Απείρως δυσκολότερα.
 
Δεν έχει και πολύ άδικο ο pooky(1) σε αυτά που λέει... Το ότι δημιουργήθηκε ένα κενό, δεν είναι απαραίτητο ότι είναι ευκαιρία για όποιον θέλει να δραστηριοποιηθεί στον χώρο. Ίσως πριν από κάποια χρόνια ναι, τώρα δεν ξέρω... Ίσως κάνω λάθος, ίσως ακόμα κι εγώ αλλάξω άποψη, θα δείξει...

Όσο για το PlayOn!, έχουν γίνει quoted οι απόψεις μου σε προηγούμενο post. Σίγουρα δεν μπορώ να το δω αντικειμενικα σε σχέση με τα υπόλοιπα άμεσα ανταγωνιστικά έντυπα του χώρου (GAMES, Gamepro) αφού ήμουν εκ των βασικών του συντελεστών, οπότε δεν θα προβώ σε συγκρίσεις. Όμως μπορώ να πω πως το αγάπησα περισσότερο ακόμα και από το PC Master το οποίο με "έβαλε" στον χώρο και το υπηρέτησα για 6,5 χρόνια. Πιθανότατα φταίει το αντικείμενο (ανέκαθεν το δήλωνα ότι είμαι σκέτο "gamer", όχι "PC gamer") ίσως και το ότι ήμουν παρών από το ξεκίνημά του, αλλά πραγματικά το είχα πιστέψει.

Δεν σας κρύβω ότι όταν έκλεισε, έστω και σιωπηρά κάτι "έσπασε" μέσα μου στη σχέση μου με την Compupress (και ξέρω πως δεν είμαι ο μόνος από τους συντελεστές του PlayOn! που το έπαθε αυτό) και το σκεφτόμουν πολύ σοβαρά να αποχωρήσω και από το PCM, αφού θεωρώ πως αυτοί είναι οι βασικοί -αν όχι οι μόνοι- υπεύθυνοι για το κλείσιμο, αφού -κατά τη γνώμη μου- ούτε το προώθησαν ούτε το στήριξαν όσο θα έπρεπε. Πολλοί γνωστοί μου μάλιστα ενθουσιάστηκαν όταν έπιασαν στα χέρια τους, μέχρι να τους πω ότι έκλεισε μετά από 6 τεύχη. Κανείς από αυτούς -ακόμα και σχετικοί με τον χώρο- δεν το είχε πάρει είδηση ότι κυκλοφορούσε, δείγμα της "προβολής" που του έγινε. Όσο για το δεύτερο σκέλος, αυτό της στήριξης, πολλοί άνθρωποι που δραστηριοποιούνται στον χώρο μας έλεγαν μετά από καιρό πως αν το PlayOn! κρατούσε μερικά τεύχη ακόμα, τότε θα ήταν οι υπόλοιποι ανταγωνιστές αυτοι που θα έκλειναν και το ίδιο θα επιβίωνε για αρκετό ακόμα καιρό απορροφώντας το κοινό των ανταγωνιστών του. Ίσως αυτό να μην σήμαινε πολλά πράγματα και σήμερα αντί για το GAMES να ήταν το PlayOn! αυτό που θα έκλεινε, ίσως όμως και να άντεχε λίγο ακόμα... κανείς δεν ξέρει και κανείς ποτέ δεν θα μάθει...
 
Οι επιλογές των "υπευθύνων" στον χώρο των περιοδικών του χώρου μας στην Ελλάδα, ήταν ανέκαθεν τουλάχιστον ηλίθιες.

Θυμάμαι πριν δέκα χρόνια όταν έγραφα στο Computer & Software, είμασταν τρεις συντάκτες όλοι και όλοι αλλά απίστευτα πορωμένοι με το pc hardware (2 είμασταν για hardware και ένας για software) .

Θυμάμαι τις μάχες για τα "συγκριτικά" όπου όποιος πλήρωνε έβγαινε πρώτος (σε σημείο που να μην μπαίνουμε στο κόπο καν αν ανοίξουμε τα μηχανήματα γιατί μας είχαν στείλει και έτοιμο το κείμενο οι "πρώτοι" ) και θυμάμαι επίσης ότι γίνονταν συμφωνίες του στυλ: Αυτό το μήνα πρώτος εγώ, τον άλλο εσύ.

Το περιοδικό πήγαινε εξαιρετικά καλά, από 1500 κομμάτια φτάσαμε να πουλάμε 25000!!!! Δεν έβρισκες πουθενά τα άρθρα μας (μιλάμε άρθρα που μια δεκαετία πριν αναφέρονταν σε extreme modding, water cooling και τα λοιπά) οπότε το κοινό μας είχε αγκαλιάσει.

Το αποτέλεσμα; Επειδή πουλούσαμε περισσότερο από το CHIP, που ήταν του ΙΔΙΟΥ εκδότη, ένα ωραίο πρωί μας απολύουν και το περιοδικό κλείνει!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Γιατί είχαμε υποσκελίσει το άλλο περιοδικό με το "βαρύ" όνομα που πούλαγε μόνο 12000 φύλλα, πράγμα ανεπίτρεπτο για τον εκδότη!!!!!!!!!!!!!!

Ο ίδιος δηλαδή, σκότωσε ένα περιοδικό που του απέφερε εκατομμύρια, τότε, δραχμές, γιατί πούλαγε πολύ! Εγώ, τι να πω για το μυαλό του; Για τις επιλογές του; Έλεος.

Η μοίρα του προδιαγεγραμμένη, αναγκάστηκε να χρεωκοπήσει μετά από λίγο καιρό. Τέτοιες επιλογές δεν τις κάνει φαινομενικά, ούτε ένα εξάχρονο, πόσο μάλλον εκδότης.

Τότε αποφάσισα να ξεκόψω από την σύνταξη (και από τη "δουλειά" γενικότερα) , και να ασχοληθώ αποκλειστικά και μόνο με το gaming και τα δικά μου χόμπυ (λέγε με drifting.... ) . Οι άλλοι δύο όμως συντάκτες που θέλησαν να πάνε αλλού, πήγαν σε περιοδικά του χώρου. Μιλάμε ακόμα και σήμερα συχνά - πυκνά, έχουν φύγει από το αντικείμενο (έγιναν δημόσιοι υπάλληλοι και οι δύο) αλλά μου περιέγραφαν με γλαφυρότητα το καθεστώς που επικρατούσε στα άλλα περιοδικά. Όλα στημένα και τα reviews έτοιμα. Όποια εταιρεία τα έσκαγε έβγαινε πρώτη στη βαθμολογία.

Σήμερα, άντε να πας και να πεις ότι το "Bayonetta" είναι χάλι. Θα σε κράξουν και δεν θα αγοράσει κανένας το "φυλλάδιό" σου ξανά. Γιατί υπάρχει ένα κοινό που θα κατεβάσει το demo και θα έχει άποψη από πρώτο χέρι και θα βγει να σε κράξει δημόσια στα fora. Όσα λεφτά και να σκάσεις σαν ανταγωνιστής για να θάψουν το παιχνίδι.

Τα περιοδικά έχουν πεθάνει. Το τελευταίο καρφί στο φέρετρο ήταν η έλευση της DSL. Μς 16 ευρώ το μήνα, (αν θέλω να σερφάρω και να κατεβάζω επιλεκτικά) βάζω μια 2mbps και έχω ξεμπερδέψει, έχω τα πάντα στην οθόνη μου. Τα 16 ευρώ δεν φτάνουν για να πάρω δύο περιοδικά που και πάλι δεν θα με καλύψουν γιατί δεν θα έχω την δυνατότητα επιλογής να διαβάσω αυτό που με ενδιαφέρει όποτε με ενδιαφέρει εμένα.
 
pooky(1) είπε:
Να μιλήσουμε κυνικά. Πόσο ακόμα βλέπετε το PC-Master να παραμένει στην κυκλοφορία; 1, 2 , 3, 4, παραπάνω χρόνια ίσως; Και μιλώ για ένα περιοδικό με ιδιαίτερη υφή και δείγματα απίστευτης συντακτικής ιδιαιτερότητας (μόνο η ύπαρξη του Τσουρινάκη λέει πάρα πολλά) . Αλλά τι να το κάνω που την ημέρα που κυκλοφόρησε και παρουσίαζε το review του Dragon Age, εγώ το είχα κιόλας τελειώσει;;;;
Τα πράγματα είναι ακόμα δυσκολότερα για τις κονσόλες. Απείρως δυσκολότερα.
Έχεις δίκιο σε αυτό που λες. Με τις τόσες πληροφορίες που παίρνουμε online είναι πολύ δύσκολη η επιβίωση του τύπου. Τόσα περιοδικά του εξωτερικού έχουν κλείσει πρόσφατα, με μεγάλη διαδρομή και ιστορία.

Για να επιβιώσει ένα περιοδικό σήμερα πρέπει να προσφέρει κάτι παραπάνω από νέα και reviews "της σειράς" γιατί αυτά τα έχουμε ήδη διαβάσει ένα μήνα πριν την κυκλοφορία του παιχνιδιού.

Πρέπει να έχει ένα "χαρακτήρα", μια ποιότητα γραφής (που σπανίζει στα web sites), άρθρα και reviews με περισσότερο βάθος σε σχέση με τα επιφανειακά και γρήγορα γραμμένα άρθρα που συνήθως βρίσκουμε στα δημοφιλή sites, ώστε να προλάβουν να βγάλουν κάτι πριν τον ανταγωνισμό.

Δυστυχώς το Play On δεν το γνώριζα καν, αλλά ακόμα και αν το ήξερα μάλλον δεν θα το αγόραζα. Ο λόγος είναι ότι η παλαιότερη εμπειρία μου με περιοδικά για κονσόλες ήταν πολύ κακή, αφού είχαν ως target group παιδάκια 10 χρονών, με ύφος γραφής που προσέβαλλε τη νοημοσύνη του λίγου μεγαλύτερου αναγνώστη και με "reviews" που έμοιαζαν με διαφημιστικά της εταιρίας που έβγαζε το παιχνίδι. Από ότι καταλαβαίνω από τα γραφόμενα σε αυτό το thread το Play On αποτελούσε εξαίρεση. Αλλά πως θα το μάθαινα εγώ ο κακομοίρης ώστε να το αγοράσω;
 
Να πω τη μαυρη αληθεια, δεν ειχα παρει ποτε χαμπαρι οτι κυκλοφορουσε κονσολο-περιοδικο με το ονομα PlayOn. Με μπριζωσατε να ψαξω για καμια μεταχειρα να δω περι τινος επροκειτο...
 
Wally είπε:
Να πω τη μαυρη αληθεια, δεν ειχα παρει ποτε χαμπαρι οτι κυκλοφορουσε κονσολο-περιοδικο με το ονομα PlayOn. Με μπριζωσατε να ψαξω για καμια μεταχειρα να δω περι τινος επροκειτο...
Δεν ξέρω πόσο εύκολο είναι να βρεις τεύχη του πλέον. Άλλωστε "έζησε" μόνο για 6 τεύχη όλα κι όλα (Νοέμβριος 2005 - Απρίλιος 2006).
 
Το αγοραζα και εγω. Πολυ καλο για την εποχη του, αν και δυστηχως, δεν ηταν ανταξιο των προσδοκιων μου για κατι αντιστοιχο του pixel next generation. Σταματησα να το αγοραζω οταν αρχισανε κατι περιεργες "μεταγραφες" απο ανταγωνιστικα τοτε εντυπα της εποχης, μιας και το περιοδικο επαιρνε μερος της νοοτροπιας τους, κατι που για δεδομενα του χωρου ουτε καν θελω να τα θυμαμαι..
 
Μιας και τα χρονια περασαν, και το περιοδικο, οπως και η ιδια η εκδοτικη, δεν υφιστανται πλεον, θα μπορουσες Olorin να μας δωσεις περισσοτερες πληροφοριες για το πως θυμασαι καποια περιστατικα απο την στιγμη υλοποιησης του περιοδικο ως και την μερα οπου εμαθες πως θα εκδοταν νεωτερο τευχος;
 
Getta Robo είπε:
Μιας και τα χρονια περασαν, και το περιοδικο, οπως και η ιδια η εκδοτικη, δεν υφιστανται πλεον, θα μπορουσες Olorin να μας δωσεις περισσοτερες πληροφοριες για το πως θυμασαι καποια περιστατικα απο την στιγμη υλοποιησης του περιοδικο ως και την μερα οπου εμαθες πως θα εκδοταν νεωτερο τευχος;
Τα περισσότερα νομίζω τα έχω πει και σε παλαιότερο post μου:

Olorin είπε:
Όσο για το PlayOn!, έχουν γίνει quoted οι απόψεις μου σε προηγούμενο post. Σίγουρα δεν μπορώ να το δω αντικειμενικα σε σχέση με τα υπόλοιπα άμεσα ανταγωνιστικά έντυπα του χώρου (GAMES, Gamepro) αφού ήμουν εκ των βασικών του συντελεστών, οπότε δεν θα προβώ σε συγκρίσεις. Όμως μπορώ να πω πως το αγάπησα περισσότερο ακόμα και από το PC Master το οποίο με "έβαλε" στον χώρο και το υπηρέτησα για 6,5 χρόνια. Πιθανότατα φταίει το αντικείμενο (ανέκαθεν το δήλωνα ότι είμαι σκέτο "gamer", όχι "PC gamer") ίσως και το ότι ήμουν παρών από το ξεκίνημά του, αλλά πραγματικά το είχα πιστέψει.
Δεν σας κρύβω ότι όταν έκλεισε, έστω και σιωπηρά κάτι "έσπασε" μέσα μου στη σχέση μου με την Compupress (και ξέρω πως δεν είμαι ο μόνος από τους συντελεστές του PlayOn! που το έπαθε αυτό) και το σκεφτόμουν πολύ σοβαρά να αποχωρήσω και από το PCM, αφού θεωρώ πως αυτοί είναι οι βασικοί -αν όχι οι μόνοι- υπεύθυνοι για το κλείσιμο, αφού -κατά τη γνώμη μου- ούτε το προώθησαν ούτε το στήριξαν όσο θα έπρεπε. Πολλοί γνωστοί μου μάλιστα ενθουσιάστηκαν όταν έπιασαν στα χέρια τους, μέχρι να τους πω ότι έκλεισε μετά από 6 τεύχη. Κανείς από αυτούς -ακόμα και σχετικοί με τον χώρο- δεν το είχε πάρει είδηση ότι κυκλοφορούσε, δείγμα της "προβολής" που του έγινε. Όσο για το δεύτερο σκέλος, αυτό της στήριξης, πολλοί άνθρωποι που δραστηριοποιούνται στον χώρο μας έλεγαν μετά από καιρό πως αν το PlayOn! κρατούσε μερικά τεύχη ακόμα, τότε θα ήταν οι υπόλοιποι ανταγωνιστές αυτοι που θα έκλειναν και το ίδιο θα επιβίωνε για αρκετό ακόμα καιρό απορροφώντας το κοινό των ανταγωνιστών του. Ίσως αυτό να μην σήμαινε πολλά πράγματα και σήμερα αντί για το GAMES να ήταν το PlayOn! αυτό που θα έκλεινε, ίσως όμως και να άντεχε λίγο ακόμα... κανείς δεν ξέρει και κανείς ποτέ δεν θα μάθει...
Από εκεί και πέρα, θυμάμαι ότι η αφορμή για την κυκλοφορία του ήταν ότι ο Χάρης (Κλάδης) που ήταν τότε ακόμα βοηθός αρχισυντάκτη στο PC master και αρκετοί από εμάς που ανήκαμε στη συντακτική ομάδα του PC master ήμασταν περισσότερο gamers με την ευρεία έννοια, παρά PC users/χομπίστες, οπότε ένα gaming περιοδικό ίσως να μας ταίριαζε περισσότερο. Συν τοις άλλοις, ο Χάρης είχε και αρκετές γνωριμίες στον χώρο, αφού είχε δουλέψει κι εκτός Compupress (USER κ.λπ.) οπότε μπορούσε να βρει κι από αλλού υποψήφιους συντάκτες. Γενικά όμως θυμάμαι πως η κεντρική ιδέα ήταν να στήσουμε (ή μάλλον καλύτερα ο Χάρης, αφού αυτός είχε την έμπνευση κι ήταν ο αρχισυντάκτης) ένα περιοδικό που δεν θα απευθύνεται σε ανώριμα δεκάχρονα και δεν θα υποτιμά τη νοημοσύνη των αναγνωστών όπως κάποια άλλα σχετικά έντυπα της εποχής (όχι όλα, φυσικά, μην παρεξηγηθούμε). Από ό,τι θυμάμαι, ο εκδότης εξαρχής δεν ήταν ιδιαίτερα ζεστός στην ιδέα αυτή του Χάρη και χωρίς να παίρνω κι όρκο, μου είχε αφήσει την εντύπωση ότι παρόλο που κατάφερε ο Χάρης να τον πείσει να του δώσει μια ευκαιρία, αφενός δεν μπήκε καθόλου στον κόπο να το στηρίξει με κάποιου είδους διαφημιστική καμπάνια κ.λπ. (θυμάμαι την κλασική ατάκα "Το PC master μόνο στο Pixel το είχα διαφημίσει κι έπιασε. Δεν καταλαβαίνω γιατί να κάνω κάτι διαφορετικό τώρα") και αφετέρου περίμενε την πρώτη στραβή για να το κλείσει και να "αποδείξει" στον Χάρη πως ήταν λάθος η ιδέα του. Δεν ξέρω γιατί το είχε δει τόσο αρνητικά από την αρχή, αλλά δεν θα μου έκανε καμία εντύπωση αν όταν έκλεισε είχε ένα ύφος του τύπου "Σας τα'λεγα εγώ", έστω κι αν έφερε ο ίδιος μεγάλο ποσοστό ευθύνης.

Προσωπικά πάντως, μπορώ να πω ότι τους έξι μήνες του PlayOn τους ευχαριστήθηκα αν όχι περισσότερο, σίγουρα εξίσου με τα 6,5 χρόνια PC master. Σαφώς έπαιξε ρόλο και το αντικείμενο, αφού όπως είπα, το gaming κι η γενικότερη κουλτούρα του είναι σαφώς πιο κοντά στα ενδιαφέροντά μου από ό,τι π.χ. το hardware ή το troubleshooting (άλλο αν και για αυτά κατά σύμπτωση ο Χάρης ήταν υπεύθυνος στο PC master). Αλλά νομίζω πως οι βασικότεροι λόγοι ήταν ότι ήμουν εκεί από την αρχή της δημιουργίας του κι ένιωθα ότι έβαζα κι εγώ ένα λιθαράκι με ιδέες που ανταλλάσσαμε μεταξύ σοβαρού και αστείου, αλλά και γιατί είχα πολύ καλή συνεργασία με τον Χάρη. Όχι ότι είχα ποτέ κάποιο πρόβλημα στο PC master με τον Κράτσα (ή αργότερα με Γρίβα, Κουβόπουλο), κάθε άλλο. Απλώς με τον Χάρη είχα μεγαλύτερη οικειότητα και για αυτό και διατηρήσαμε επαφές και εκτός δουλειάς και μετά από χρόνια ξεκινήσαμε το byteme, ίσως αν θες ως μια μακρινή δικτυακή συνέχεια του PlayOn.

Ίσως το μόνο μου πρόβλημα ήταν ότι πάνω στον ενθουσιασμό αναλάμβανα πάρα πολλά κείμενα, με τα περισσότερα από αυτά να είναι reviews, κάτι που σήμαινε πως έπρεπε να ασχοληθώ τουλάχιστον 2-3 μέρες με το καθένα. Υπήρξαν τεύχη που είχα γράψει διψήφιο αριθμό reviews (συν όσα είχα να γράψω για PC master / PC master Gold), άρα για μήνες δεν υπήρχε μέρα που να μην ασχοληθώ είτε γράφοντας είτε παίζοντας.

Κρίμα πάντως, γιατί νομίζω πως είχε τα προσόντα να εξελιχθεί σε κάτι καλό (και όπως έχω ξαναπεί, κάθε τεύχος ήταν και καλύτερο από το προηγούμενο, αφού κι εμείς μαθαίναμε και προσαρμοζόμασταν μέχρι να κατασταλλάξουμε κάπου). Ειδικά από τη στιγμή που λίγο αργότερα έκλεισαν και τα υπόλοιπα multi-platform περιοδικά. Και το θέμα είναι πως σχεδόν κανείς από όσους έτυχε να το αναφέρω δεν το γνώριζε, αλλά όταν το ξεφύλλιζαν οι περισσότεροι έλεγαν ότι σίγουρα θα τους ενδιέφερε να διαβάσουν ένα τέτοιο περιοδικό και ότι τους φαινόταν σαφώς ανώτερο του ανταγωνισμού.

Getta Robo είπε:
Μιας και τα χρονια περασαν, και το περιοδικο, οπως και η ιδια η εκδοτικη, δεν υφιστανται πλεον...
Δεν γνωρίζω κάτι προσωπικά, αλλά όντως ισχύει αυτό; Έκλεισε η Compupress;
 
Olorin είπε:
Από εκεί και πέρα, θυμάμαι ότι η αφορμή για την κυκλοφορία του ήταν ότι ο Χάρης (Κλάδης) που ήταν τότε ακόμα βοηθός αρχισυντάκτη στο PC master και αρκετοί από εμάς που ανήκαμε στη συντακτική ομάδα του PC master ήμασταν περισσότερο gamers με την ευρεία έννοια, παρά PC users/χομπίστες, οπότε ένα gaming περιοδικό ίσως να μας ταίριαζε περισσότερο. Συν τοις άλλοις, ο Χάρης είχε και αρκετές γνωριμίες στον χώρο, αφού είχε δουλέψει κι εκτός Compupress (USER κ.λπ.) οπότε μπορούσε να βρει κι από αλλού υποψήφιους συντάκτες. Γενικά όμως θυμάμαι πως η κεντρική ιδέα ήταν να στήσουμε (ή μάλλον καλύτερα ο Χάρης, αφού αυτός είχε την έμπνευση κι ήταν ο αρχισυντάκτης) ένα περιοδικό που δεν θα απευθύνεται σε ανώριμα δεκάχρονα και δεν θα υποτιμά τη νοημοσύνη των αναγνωστών όπως κάποια άλλα σχετικά έντυπα της εποχής (όχι όλα, φυσικά, μην παρεξηγηθούμε). Από ό,τι θυμάμαι, ο εκδότης εξαρχής δεν ήταν ιδιαίτερα ζεστός στην ιδέα αυτή του Χάρη και χωρίς να παίρνω κι όρκο, μου είχε αφήσει την εντύπωση ότι παρόλο που κατάφερε ο Χάρης να τον πείσει να του δώσει μια ευκαιρία, αφενός δεν μπήκε καθόλου στον κόπο να το στηρίξει με κάποιου είδους διαφημιστική καμπάνια κ.λπ. (θυμάμαι την κλασική ατάκα "Το PC master μόνο στο Pixel το είχα διαφημίσει κι έπιασε. Δεν καταλαβαίνω γιατί να κάνω κάτι διαφορετικό τώρα") και αφετέρου περίμενε την πρώτη στραβή για να το κλείσει και να "αποδείξει" στον Χάρη πως ήταν λάθος η ιδέα του. Δεν ξέρω γιατί το είχε δει τόσο αρνητικά από την αρχή, αλλά δεν θα μου έκανε καμία εντύπωση αν όταν έκλεισε είχε ένα ύφος του τύπου "Σας τα'λεγα εγώ", έστω κι αν έφερε ο ίδιος μεγάλο ποσοστό ευθύνης.
Λυπαμαι που τα πραγματα εξελιχθηκαν ετσι για τον Κλαδη, ξερω πως προσπαθησε και πιστεψε στο περιοδικο. Εντυπωση παντως μου ειχε κανει που δεν κυκλοφορησε ως Pixel, μιας και με τις πληροφοριες που ειχα, ακουγοταν που και που μια θεωρητικη επιστροφη του περιοδικου στο χωρο.

Η ερωτηση μου εδω ειναι, γνωριζατε για την πορεια του playon; Πχ πωλησεις και απηχηση; Ειχατε ενημερωθει καποιο καιρο πριν την παυση του η ολα εγιναν πχ τελευταια στιγμη;

Δεν κρυβω πως αν και στην αρχη ειχα ενθουσιαστει με το περιεχομενο του και την ποιοτητα του, ελαχιστα τευχη αργοτερα οπου υπηρξαν καποιες "μεταγραφες" απο τοτε ανταγωνιστικο εντυπο, αλλαξαν προς το πολυ χειροτερο την εικονα του περιοδικου. Και γιατι οι συγκεκριμενοι ειναι ντροπη στο να υφιστανται στον ευρυτερο χωρο, αλλα και γιατι το υφος τους δεν ταιριαξαν με την ιδεολογια και την προσεγγιση του playon. Γιατι οπως εξαιρετικα ειπες, δεν απευθυνοταν στα δεκαχρονα και στους περιστασιακους παικτες, αντιστοιχως δεν απευθυνοταν στους ψευτοκουλτουριαρηδες και στους διανοουμενους της κακης ωρας.

Olorin είπε:
Προσωπικά πάντως, μπορώ να πω ότι τους έξι μήνες του PlayOn τους ευχαριστήθηκα αν όχι περισσότερο, σίγουρα εξίσου με τα 6,5 χρόνια PC master. Σαφώς έπαιξε ρόλο και το αντικείμενο, αφού όπως είπα, το gaming κι η γενικότερη κουλτούρα του είναι σαφώς πιο κοντά στα ενδιαφέροντά μου από ό,τι π.χ. το hardware ή το troubleshooting (άλλο αν και για αυτά κατά σύμπτωση ο Χάρης ήταν υπεύθυνος στο PC master). Αλλά νομίζω πως οι βασικότεροι λόγοι ήταν ότι ήμουν εκεί από την αρχή της δημιουργίας του κι ένιωθα ότι έβαζα κι εγώ ένα λιθαράκι με ιδέες που ανταλλάσσαμε μεταξύ σοβαρού και αστείου, αλλά και γιατί είχα πολύ καλή συνεργασία με τον Χάρη. Όχι ότι είχα ποτέ κάποιο πρόβλημα στο PC master με τον Κράτσα (ή αργότερα με Γρίβα, Κουβόπουλο), κάθε άλλο. Απλώς με τον Χάρη είχα μεγαλύτερη οικειότητα και για αυτό και διατηρήσαμε επαφές και εκτός δουλειάς και μετά από χρόνια ξεκινήσαμε το byteme, ίσως αν θες ως μια μακρινή δικτυακή συνέχεια του PlayOn.
Θυμαμαι που στο παρελθον ειχε κανει το pc master καποιες πολυ δειλες κινησεις προς τις κονσολες. Πιστευεις πως το playon υλοποιηθηκε μεταξυ αλλων ωστε να μην αλλαξει ο χαρακτηρας του pc master; Η κινηση του να υπαρχει καποια αλληλεπιδραση αναγνωστων και περιοδικου, οπως εγινε με αρθρα παντως ηταν και παραμενει μπροστα για την εποχη της. Και σαφως ανωτερη απο τους αποτυχημενους που δυστυχως υπηρξαν σε αυτο το διαστημα στο περιοδικο.

Olorin είπε:
Κρίμα πάντως, γιατί νομίζω πως είχε τα προσόντα να εξελιχθεί σε κάτι καλό (και όπως έχω ξαναπεί, κάθε τεύχος ήταν και καλύτερο από το προηγούμενο, αφού κι εμείς μαθαίναμε και προσαρμοζόμασταν μέχρι να κατασταλλάξουμε κάπου). Ειδικά από τη στιγμή που λίγο αργότερα έκλεισαν και τα υπόλοιπα multi-platform περιοδικά. Και το θέμα είναι πως σχεδόν κανείς από όσους έτυχε να το αναφέρω δεν το γνώριζε, αλλά όταν το ξεφύλλιζαν οι περισσότεροι έλεγαν ότι σίγουρα θα τους ενδιέφερε να διαβάσουν ένα τέτοιο περιοδικό και ότι τους φαινόταν σαφώς ανώτερο του ανταγωνισμού.
Ηταν εγκαθετοι στο να ληξη η εκδοση του στο εκτο τευχος; Δεν υπηρξε καποια αναφορα η συζητηση στο ευρυτερο μελλον του; Ολα τα "κεφαλια" και οι λοιποι παραγοντες της εκδοτικης ηταν εντελως υπερ της παυσης του; Σε καθε περιπτωση, τοσο οι ενημερωμενοι του χωρου, οσο και οι επιχειρηματιες παραξενευτηκαν με το τελος του playon. Ειδικα με τον τοτε κακο ανταγωνισμο, η απωλεια του εγινε αμεσως αισθητη.

Olorin είπε:
Δεν γνωρίζω κάτι προσωπικά, αλλά όντως ισχύει αυτό; Έκλεισε η Compupress;
Λαθος διατυπωση μου, επρεπε να γραψω η εκδοση αντι για εκδοτικη. Η εκδοτικη νομιζω πως υφισταται ακομα.
 
Δεν νομίζω ότι υπήρχε σχέδιο να κυκλοφορήσει ως Pixel το PlayOn, για τον απλούστατο λόγο ότι εκείνη την περίοδο ο εκδότης δεν σκεφτόταν καν να κυκλοφορήσει ένα gaming έντυπο και ήταν ο Χάρης που πήρε την πρωτοβουλία και τον έπεισε (άρα αυτό υποθέτω απαντάει και στην ερώτησή σου περί PC master). Νομίζω πάντως πως ούτε κι ο Χάρης θα τρελαινόταν με την ιδέα να κυκλοφορήσει το PlayOn ως επανεκκίνηση του Pixel, όχι φυσικά γιατί... είχε κάτι εναντίον του Pixel επειδή είχε περάσει από το USER, αλλά γιατί ήθελε το PlayOn να είναι κάτι καινούριο και διαφορετικό για την εποχή εκείνη (ίσως λίγο πιο κοντά στη νοοτροπία των αντίστοιχων ξένων εντύπων, αν θες, που πρόβαλλαν το gaming ως μια καινούρια μορφή pop culture κι όχι ως παιδική παραξενιά, χωρίς όμως να είναι υπερβολικά βαρύ και δήθεν, όπως ίσως άλλες προσπάθειες που είδαμε στη συνέχεια και αναφέρεις).

Αν θυμάμαι καλά πάντως, σκέψεις για κάποιου είδους επιστροφή του Pixel από τον εκδότη υπήρξαν κάποια χρόνια αργότερα (2007; 2008; Κάπου εκεί...), όταν μάλιστα είχε βγει κι ένα επετειακό one-off Pixel tribute, αν θυμάσαι. Δεν είμαι σίγουρος υπό ποια μορφή είχε σκοπό να το συνεχίσει (αν θα ήταν δηλαδή ένα έντυπο σαν το PlayOn ή κάτι άλλο) ή τι θεματολογία θα είχε, αλλά ήθελε ουσιαστικά ο εκδότης να βασιστεί στο brand name και στη νοσταλγία των παλιών για το Pixel.

Για το κλείσιμο του PlayOn τώρα, δυστυχώς κι εγώ δεν γνωρίζω πολλά περισσότερα, αφού ήμουν εξωτερικός συνεργάτης, οπότε κι εγώ ξαφνικά το έμαθα. Βέβαια ήταν εμφανέστατο από την πρώτη στιγμή ακόμα και σε εμάς ότι ο εκδότης δεν καιγόταν να το στηρίξει. Ακόμα κι έτσι όμως, προσωπικά δεν περίμενα κι ότι θα το έκλεινε τόσο νωρίς. Υποθέτω βέβαια πως ο Χάρης ως αρχισυντάκτης θα γνώριζε περισσότερα και δεν θα έπεσε από τα σύννεφα, αλλά για να σου δώσω να καταλάβεις, είχαμε γράψει όλα τα κείμενα για το 7ο τεύχος και αν δεν με απατά η μνήμη μου, αποφασίστηκε το κλείσιμο ελάχιστες μέρες πριν φύγει για το τυπογραφείο (για αυτή τη λεπτομέρεια δεν παίρνω κι όρκο, αλλά τα κείμενα είχαν σίγουρα γραφτεί).
 
Πίσω
Μπλουζα