Ακούω το κανάλι του Γίώργου Παπαστεφάνου σήμερα. Καλύτερο από κάθε ραδιόφωνο.
Την είχα δει αυτή την εκπομπή (δεν έβλεπε κανείς τη Ρόζα Εσκενάζυ να χορεύει κάθε μέρα), αλλά δεν ήξερα την ιστορία πίσω από το συγκεκριμένο οργανικό. Και λάτρευα τον Μαθιό Μπαλαμπάνη.
Στην περιγραφή του βίντεο αναγράφονται :
"Λαϊκό ανάγνωσμα σε συνέχειες θυμάμαι τον Τσακιτζή. Για χρόνια στην εφημερίδα «Ακρόπολις». Βέβαια εγώ ούτε μία φορά δεν είχα διαβάσει τότε τα κατορθώματά του. Ούτε το βιβλίο του Κούρδου συγγραφέα Γιασάρ Κεμάλ (1923-2015) στην απόδοση τού Θωμά Κοροβίνη έχω διαβάσει. Ούτε την ταινία με τον Ανδρέα Μπάρκουλη και την Γκέλυ Μαυροπούλου έχω δει. Έτσι, οι γνώσεις μου για τον λαϊκό αυτό ήρωα είναι σκόρπιες από δω και από κει. Ο Τσακιτζή Μεχμέτ εφές ήτανε διαβάζω ένα είδος Μικρασιάτη Ρομπέν των Δασών, που πολεμούσε την κοινωνική αδικία και έκλεβε τους πλούσιους για να βοηθήσει τους φτωχούς. Με τη στολή τού Τσακιτζή στο βαλιτσάκι της ήρθε στην τηλεόραση τής ΕΡΤ η Ρόζα Εσκενάζυ τον Μάιο τού 1976. Και χόρεψε, ντυμένη Τσακιτζής. Κοντά της οι φίλοι της μουσικοί. Ο Μαθιός Μπαλαμπάνης τουμπελέκι, ο Αλέκος Αραπάκης βιολί, ο Γιάννης Σούλης ούτι. Το απόσπασμα είναι από πρώτο τηλεοπτικό πορτρέτο τής Χαρούλας Αλεξίου, που γυρίσαμε τότε με τηλεσκηνοθέτη τον Σταμάτη Χονδρογιάννη."
Ό,τι και να γραφεί είναι λίγο για τον κύριο Έντισον...από την ομώνυμη εκπομπή του Γιώργου Παπαστεφάνου "Καλησπέρα Κύριε Έντισον"
στο Δεύτερο πρόγραμμα της Ελληνικής ΡΑδιοφωνίας η οποία διήρκεσε από τις 17 Μαΐου 1977 έως 30 Σεπτεμβρίου 1993.
Ο ίδιος αναγράφει σχετικά στην ιστοσελίδα του
"Τον Μάιο του 1977 με κάλεσε στο γραφείο της η Σοφία Μιχαλίτση, διευθύντρια τότε στο ανανεωμένο Β' Πρόγραμμα της κρατικής ραδιοφωνίας και μου είπε : "Θέλω να μου κάνεις μια εβδομαδιαία βραδινή εκπομπή μιας ώρας, για το Δεύτερο. Σκέψου εσύ περιεχόμενο και τίτλο, αλλά να ξέρεις πως δεν πρόκειται να πληρώνεσαι. Συμφωνείς;". "Και βέβαια" της είπα. Και πρότεινα να συνεχίσω τις παλιές μου "Μουσικές αναμνήσεις", εμπλουτισμένες όμως τώρα και με ελληνικό ρεπερτόριο, σε μια παράλληλη, όσο και απρόβλεπτη διαδρομή μέσα στο χρόνο. Τότε, τυχαία κάποια μέρα ανακάλυψα πως το 1977 γιορτάζονταν τα 100 χρόνια του φωνογράφου, που ήταν μια από τις πολλές εφευρέσεις του Τόμας Αλβα Εντισον ( 1847 - 1931 ). Φωνόγραφος, γραμμόφωνο, πικάπ... ότι χρειαζόμουν δηλαδή για να συνδέω τραγούδια, είδη και εποχές κάτω από ένα γενικό τίτλο που θα τα χώραγε όλα! Έτσι γεννήθηκε το «Καλησπέρα κύριε Έντισον», στις 17 Μαΐου του 1977. Μια εκπομπή που απόχτησε αμέσως φανατικούς ακροατές και που κράτησε χωρίς διακοπή δεκαεξήμισυ ολόκληρα χρόνια... Για σήμα είχα και πάλι το Nuages του Τζάνκο Ράινχαρτ, προσθέτοντας όμως και μια σύντομη εισαγωγή από μια ηχογράφηση του πρωτοπόρου στη δισκογραφία Ενρίκο Καρούζο. Αρκετά χρόνια αργότερα, ο Λουκιανός Κηλαηδόνης και η Μαριανίνα Κριεζή ανταποκρίθηκαν πρόθυμα στην πρότασή μου και ο κ. Εντισον απόχτησε πια και το τραγούδι του. Την εκπομπή την ετοίμαζα πάντοτε στο σπίτι μου, χρησιμοποιώντας υλικό από την προσωπική μου δισκοθήκη, αλλά η ηχογράφηση γινόταν στα στούντιο της Ραδιοφωνίας, πάντα Τρίτη πρωί 8 με 11. Ο κόσμος με ταύτισε τόσο πολύ με αυτή την εκπομπή, που το παρατσούκλι «κύριος Έντισον» με ακολουθούσε για πολλά χρόνια. Όλα όμως έχει ένα τέλος : Κι όταν στις 30 Σεπτεμβρίου του 1993 αποχαιρέτησα την ΕΡΤ για να μεταφερθώ στο SKY, αποχαιρέτησα και το «Καλησπέρα κύριε Έντισον», κάτι που πολλοί ακροατές, δε μού συγχώρησαν..."
πηγή
yorgospapastefanou.gr