"
Στο παρασκήνιο των γυρισμάτων: Του Κουτιού τα Παραμύθια.
Η δυσκολία σε αυτήν την εκπομπή ήταν το.. 3πλό γύρισμα!
Για ποιό λόγο; Εξηγούμε:
Δείτε την 1η φωτογραφία. Η Παρασκευούλα έχει μπροστά της ένα ανοιγμένο κουτί. Παρακολουθεί την ιστορία στο καπάκι, όπου παίζει το παραμύθι και οι ηθοποιοί.
Υποτίθεται, πως μέσα στο κουτί βλέπει τους 4 μουσικούς, τις κούκλες δηλαδή, με τους οποίους συνομιλεί.
Μόνο που η μικρή Παρασκευούλα σε ολόκληρο το γύρισμα ΔΕΝ ΒΛΕΠΕΙ ΤΙΠΟΤΑ. Ήταν ευτύχημα για την παραγωγή, που η Παρασκευή Γεωργιάδου ήταν ένα απίστευτο ταλέντο κι αντιδρούσε κι έπαιζε σε ένα... άδειο σκηνικό, ανταποκρινόμενη μόνο στον ήχο! Διότι όλα έγιναν με Βlue Βox, το σημερινό Green Screen.
Βλέπετε στις φωτογραφίες πως οι ηθοποιοί στέκονται όλοι μπροστά σε ένα ειδικό μπλέ φόντο. Ως εκ τούτου κανένα κοστούμι δεν έπρεπε να έχει μπλέ χρώμα, διότι το μπλέ χρώμα θα γινόταν διαφανές, θα εξαφανιζόταν.
Οι ηθοποιοί στο καπάκι του κουτιού έπαιζαν λοιπόν σε έναν μπλε χώρο, ούτε εκείνοι έβλεπαν το ντεκόρ. Το μόνο που μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν ήταν αξεσουάρ (τραπέζι καρέκλα μέσα στο μπλε φόντο)
Οι ηθοποιοί είχαν μόνον σημάδια στο πάτωμα, για να ξέρουν μέχρι πού μπορούσαν να κινηθούν, για να μη βγουν τυχόν από το πλάνο.
Η ρύθμιση του Blue Box καθώς και το μακιγιάζ, τα κοστούμια, αλλαγές σκηνών και σκηνικών ήταν μια χρονοβόρα διαδικασία.
Τα σκηνικά ήταν μακέτες που τραβούσε μια κάμερα ταυτοχρόνως με το γύρισμα στο Blue Box και έτσι βλέπαμε τους ηθοποιούς σε απίστευτα ωραίους χώρους, από χωριά μέχρι παλάτια. Όμως η ρύθμιση ήταν δύσκολη για να μη 'ψειρίζει' η εικόνα.
Για να βγει λοιπόν μια εκπομπή, έπρεπε να γίνει 3πλό γύρισμα.
1) Τα πολύωρα γυρίσματα με τους ηθοποιούς, για να υπάρχει η ιστορία που θα έβλεπε η Παρασκευούλα στο καπάκι του κουτιού.
2) Γύρισμα με κούκλες μέσα στο κουτί, οι συνομιλίες μεταξύ τους μέσα στο κουτί αλλά και υποτίθεται με την μικρή.
3) Γύρισμα με την Παρασκευούλα, πολύωρο και δύσκολο, όπως εξηγήσαμε και πιο πάνω.
Κι ύστερα... ένα μοντάζ που έπρεπε να τα δέσει ΟΛΑ αυτά! Σκεφτείτε πως τότε δεν υπήρχαν τα μηχανήματα και η τεχνολογία και οι ευκολίες οι σημερινές. Μιλάμε για ... απίστευτες ώρες μέχρι να ολοκληρωθεί η τελική κόπια.
Με κάθε μεταγραφή χάναμε και λίγο από ποιότητα εικόνας, αλλά τότε- δίχως το ψηφιακό - δεν γινόταν διαφορετικά.
Ήταν ένας άθλος για όλους τους συμμετέχοντες ηθοποιούς και συνεργάτες. Να όμως που η εκπομπή όχι μόνον αγαπήθηκε από τα παιδιά και τις οικογένειες, αλλά εκπροσώπησε επάξια την Ελληνική Τηλεόραση στα φεστιβάλ στο εξωτερικό, με πολύ κολακευτικά σχόλια".
πηγη