caprice
RetroMasteR
- Joined
- 30 Νοέ 2010
- Μηνύματα
- 1.181
- Αντιδράσεις
- 210
Το Αμαξάκι (1957)
RetroDB: http://www.retrodb.gr/wiki/index.php/%CE%A4%CE%BF_%CE%B1%CE%BC%CE%B1%CE%BE%CE%AC%CE%BA%CE%B9
Από τα ελάχιστα σενάρια που έχει γράψει ο μεγάλος Ιάκωβος Καμπανέλλης
Προβολή συνημμένου 29748
Περιληπτικά η υπόθεση έχει ως ακολούθως:
Με φόντο την παλιά Αθήνα !!!, κάνουν την πρώτη τους εμφάνιση τα ταξί. Δύο αμαξάδες που το επάγγελμά τους πλήττεται εξαιτίας των ταξί, αποφασίζουν ο μεν (Αυλωνίτης) να γίνει ταξιτζής, ο δε (Μακρής) να συνεχίσει να έχει το αμαξάκι του μεταφέροντας μία ηλικιωμένη αρχόντισσα (Καλογερίκου) που ζει ακόμα στα παλιά τα χρόνια. Όμως ταλαιπωρείται αφάνταστα εξαιτίας του γιου του που γίνεται χαρτοκλέφτης και το σκάει, αφήνοντας πίσω του την κοπέλα που είχε σχετιστεί αλλά κορόιδεψε (Βαλάκου). Στο τέλος αναγκάζεται να θανατώσει το άλογό του, αφήνει το αμαξάκι, πουλάει ως πλανόδιος, τσιγάρα για να ζήσουν και οι δύο (η κοπέλα του γιου του και ο ίδιος) και πεθαίνει. Ο γιός (Στρατηγός) γυρίζει μετανιωμένος, παντρεύεται την κοπέλα και πάει στο τάφο του πατέρα του.
Προβολή συνημμένου 29751
Πολύ γλαφυρά μεταφέρει την ατμόσφαιρα της ταινίας αλλά και κάποιες χαρακτηριστικές σκηνές της η retrofan ως ακολούθως:
«Η πρώτη ταινία πάντως που μ' έκανε, όπως λέει κι clemence, να κλάψω ενσυνείδητα, ήταν το Αμαξάκι με τον Ορέστη Μακρή. Με σύντροφό του τον Αυλωνίτη, ο οποίος τελικά υποχωρεί στην εξέλιξη και γίνεται σοφέρ σ' αυτοκίνητο και τη σχέση του με την γριά αρχόντισσα, την οποία πηγαίνει κάθε μέρα να πάρει βόλτα και "συμμετέχει" στην ψευδαίσθηση του γεροντικού μυαλού της ότι ζούνε στην προηγούμενη εποχή. Η σκηνή του θανάτου της καθώς και αυτή που αναγκάζεται να συνοδέψει το άλογό του, που τραυματίστηκε από αυτοκίνητο, να το σκοτώσουν και μετά καταλήγει άρρωστος μικροπωλητής με μοναδική συντροφιά την "παρατημένη" από τον γιο του Αντιγόνη Βαλάκου ...»
http://www.retromaniax.gr/vb/showthread.php?6436-Παλιές-Ελληνικές-ταινίες-που-σας-έχουν-συγκινήσει&highlight=%E1%EC%E1%EE%DC%EA%E9
Συγκλονιστική επίσης είναι η ερμηνεία της Καλογερίκου στη σκηνή που ο Αυλωνίτης της αποκαλύπτει ότι ο βασιλιάς Αλέξανδρος δεν ζει (τον είχε δαγκώσει πίθηκος και πέθανε από σηψαιμία)
Προβολή συνημμένου 29749
Χωρίς να υποβιβάζω τις ερμηνείες των υπόλοιπων ηθοποιών, θα ήθελα να αναφερθώ στη μεγάλη ηθοποιό Χριστίνα Καλογερίκου. Μία ηθοποιό (φτωχή η λέξη) που η αριστοκρατική της παρουσία – όχι μόνο στη συγκεκριμένη ταινία – πραγματικά σε αφήνει άναυδο. Μία μεγάλη μορφή του αιώνα που πέρασε, που δυστυχώς δεν αναγνωρίστηκε τόσο όσες άλλες συνομίληκές της ηθοποιοί (κατά την ταπεινή μου γνώμη).
Σύντομο βιογραφικό της
Ήταν κόρη ηθοποιών του θεάτρου Παντελή Ρούσσου και της συζύγου του, Ελπινίκης. Οι δύο αδερφές της, Ευαγγελία και Ανθή, έκαναν επίσης καριέρα ως καρατερίστες του ελληνικού θεάτρου. Η Ανθή μάλιστα ήταν η πρώτη σύζυγος του Νίκου Μηλιάδη, πατέρα του διάσημου ηθοποιού Τάκη Μηλιάδη. Η Χριστίνα παντρεύτηκε αρχικά τον ηθοποιό Νικόλαο Κουκούλα και έπειτα έκανε δεύτερο γάμο με τον Πάνο Καλογερίκο. Πιθανότατα έκανε και τρίτο γάμο με το Μάριο Παλαιολόγο. Ανέβηκε για πρώτη φορά στη σκηνή σε ηλικία 14 ετών στην Κωνσταντινούπολη. Έπαιξε κυρίως σε ρόλους στο Εθνικό Θέατρο αλλά μετά τον πόλεμο και στον κινηματογράφο. Παρασημοφορήθηκε για τη σημαντική της προσφορά ως ηθοποιού με τον Ταξιάρχη Ευποιίας.
Για την Χριστίνα Καλογερίκου εδώ επίσης: http://www.retrodb.gr/wiki/index.php/%CE%A7%CF%81%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%AF%CE%BD%CE%B1_%CE%9A%CE%B1%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%B5%CF%81%CE%AF%CE%BA%CE%BF%CF%85
Εδώ να προσθέσω ότι η Καλογερίκου υποδυόταν στη «Στέλλα» τη μητέρα του Γιώργου Φούντα (Μίλτου)
Προβολή συνημμένου 29750
Και για να μην αδικήσω και τον Ορέστη Μακρή αντιγράφω από το site greektenies.com τα ακόλουθα:
Μια από τις τεράστιες επιτυχίες της Φίνος Φιλμ στα χρόνια του 1950, που εκπροσώπησε επισήμως την Ελλάδα στο φεστιβάλ του Κάρλοβι Βάρι και όπως λένε όσοι ήταν εκεί τότε, εξεπλάγησαν με την ερμηνεία του Ορέστη Μακρή, αλλά περισσότερο εξεπλάγησαν όταν έμαθαν πως ο Μακρής δεν είναι ένας δραματικός ηθοποιός του Εθνικού Θεάτρου της Ελλάδος όπως νόμιζαν, αλλά ένας νουμερίστας της επιθεώρησης.
Πηγές:
wikipedia.org, greektenies.com,lefobserver.blogspot.com, grcinema.matia.g«Σαν Παλιό Σινεμά», Α. Πρέκας, εκδ. Σύγχρονοι Ορίζοντες, 2003, retroDb
RetroDB: http://www.retrodb.gr/wiki/index.php/%CE%A4%CE%BF_%CE%B1%CE%BC%CE%B1%CE%BE%CE%AC%CE%BA%CE%B9
Από τα ελάχιστα σενάρια που έχει γράψει ο μεγάλος Ιάκωβος Καμπανέλλης
Προβολή συνημμένου 29748
Περιληπτικά η υπόθεση έχει ως ακολούθως:
Με φόντο την παλιά Αθήνα !!!, κάνουν την πρώτη τους εμφάνιση τα ταξί. Δύο αμαξάδες που το επάγγελμά τους πλήττεται εξαιτίας των ταξί, αποφασίζουν ο μεν (Αυλωνίτης) να γίνει ταξιτζής, ο δε (Μακρής) να συνεχίσει να έχει το αμαξάκι του μεταφέροντας μία ηλικιωμένη αρχόντισσα (Καλογερίκου) που ζει ακόμα στα παλιά τα χρόνια. Όμως ταλαιπωρείται αφάνταστα εξαιτίας του γιου του που γίνεται χαρτοκλέφτης και το σκάει, αφήνοντας πίσω του την κοπέλα που είχε σχετιστεί αλλά κορόιδεψε (Βαλάκου). Στο τέλος αναγκάζεται να θανατώσει το άλογό του, αφήνει το αμαξάκι, πουλάει ως πλανόδιος, τσιγάρα για να ζήσουν και οι δύο (η κοπέλα του γιου του και ο ίδιος) και πεθαίνει. Ο γιός (Στρατηγός) γυρίζει μετανιωμένος, παντρεύεται την κοπέλα και πάει στο τάφο του πατέρα του.
Προβολή συνημμένου 29751
Πολύ γλαφυρά μεταφέρει την ατμόσφαιρα της ταινίας αλλά και κάποιες χαρακτηριστικές σκηνές της η retrofan ως ακολούθως:
«Η πρώτη ταινία πάντως που μ' έκανε, όπως λέει κι clemence, να κλάψω ενσυνείδητα, ήταν το Αμαξάκι με τον Ορέστη Μακρή. Με σύντροφό του τον Αυλωνίτη, ο οποίος τελικά υποχωρεί στην εξέλιξη και γίνεται σοφέρ σ' αυτοκίνητο και τη σχέση του με την γριά αρχόντισσα, την οποία πηγαίνει κάθε μέρα να πάρει βόλτα και "συμμετέχει" στην ψευδαίσθηση του γεροντικού μυαλού της ότι ζούνε στην προηγούμενη εποχή. Η σκηνή του θανάτου της καθώς και αυτή που αναγκάζεται να συνοδέψει το άλογό του, που τραυματίστηκε από αυτοκίνητο, να το σκοτώσουν και μετά καταλήγει άρρωστος μικροπωλητής με μοναδική συντροφιά την "παρατημένη" από τον γιο του Αντιγόνη Βαλάκου ...»
http://www.retromaniax.gr/vb/showthread.php?6436-Παλιές-Ελληνικές-ταινίες-που-σας-έχουν-συγκινήσει&highlight=%E1%EC%E1%EE%DC%EA%E9
Συγκλονιστική επίσης είναι η ερμηνεία της Καλογερίκου στη σκηνή που ο Αυλωνίτης της αποκαλύπτει ότι ο βασιλιάς Αλέξανδρος δεν ζει (τον είχε δαγκώσει πίθηκος και πέθανε από σηψαιμία)
Προβολή συνημμένου 29749
Χωρίς να υποβιβάζω τις ερμηνείες των υπόλοιπων ηθοποιών, θα ήθελα να αναφερθώ στη μεγάλη ηθοποιό Χριστίνα Καλογερίκου. Μία ηθοποιό (φτωχή η λέξη) που η αριστοκρατική της παρουσία – όχι μόνο στη συγκεκριμένη ταινία – πραγματικά σε αφήνει άναυδο. Μία μεγάλη μορφή του αιώνα που πέρασε, που δυστυχώς δεν αναγνωρίστηκε τόσο όσες άλλες συνομίληκές της ηθοποιοί (κατά την ταπεινή μου γνώμη).
Σύντομο βιογραφικό της
Ήταν κόρη ηθοποιών του θεάτρου Παντελή Ρούσσου και της συζύγου του, Ελπινίκης. Οι δύο αδερφές της, Ευαγγελία και Ανθή, έκαναν επίσης καριέρα ως καρατερίστες του ελληνικού θεάτρου. Η Ανθή μάλιστα ήταν η πρώτη σύζυγος του Νίκου Μηλιάδη, πατέρα του διάσημου ηθοποιού Τάκη Μηλιάδη. Η Χριστίνα παντρεύτηκε αρχικά τον ηθοποιό Νικόλαο Κουκούλα και έπειτα έκανε δεύτερο γάμο με τον Πάνο Καλογερίκο. Πιθανότατα έκανε και τρίτο γάμο με το Μάριο Παλαιολόγο. Ανέβηκε για πρώτη φορά στη σκηνή σε ηλικία 14 ετών στην Κωνσταντινούπολη. Έπαιξε κυρίως σε ρόλους στο Εθνικό Θέατρο αλλά μετά τον πόλεμο και στον κινηματογράφο. Παρασημοφορήθηκε για τη σημαντική της προσφορά ως ηθοποιού με τον Ταξιάρχη Ευποιίας.
Για την Χριστίνα Καλογερίκου εδώ επίσης: http://www.retrodb.gr/wiki/index.php/%CE%A7%CF%81%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%AF%CE%BD%CE%B1_%CE%9A%CE%B1%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%B5%CF%81%CE%AF%CE%BA%CE%BF%CF%85
Εδώ να προσθέσω ότι η Καλογερίκου υποδυόταν στη «Στέλλα» τη μητέρα του Γιώργου Φούντα (Μίλτου)
Προβολή συνημμένου 29750
Και για να μην αδικήσω και τον Ορέστη Μακρή αντιγράφω από το site greektenies.com τα ακόλουθα:
Μια από τις τεράστιες επιτυχίες της Φίνος Φιλμ στα χρόνια του 1950, που εκπροσώπησε επισήμως την Ελλάδα στο φεστιβάλ του Κάρλοβι Βάρι και όπως λένε όσοι ήταν εκεί τότε, εξεπλάγησαν με την ερμηνεία του Ορέστη Μακρή, αλλά περισσότερο εξεπλάγησαν όταν έμαθαν πως ο Μακρής δεν είναι ένας δραματικός ηθοποιός του Εθνικού Θεάτρου της Ελλάδος όπως νόμιζαν, αλλά ένας νουμερίστας της επιθεώρησης.
Πηγές:
wikipedia.org, greektenies.com,lefobserver.blogspot.com, grcinema.matia.g«Σαν Παλιό Σινεμά», Α. Πρέκας, εκδ. Σύγχρονοι Ορίζοντες, 2003, retroDb
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή: