Το Dreamcast και οι αλλοι...

Shinobi

RetroMasteR
Joined
26 Ιουλ 2006
Μηνύματα
2.188
Αντιδράσεις
741
Απο περιέργεια εριξα λίγο ψάξιμο και σχετικα για την εποχή τους οι κονσόλες δεν είχαν αδύναμη GPU (λογικό). Οι GPU στο περίπου που είχαν οι κονσόλες αυτές, και μάλιστα τα παιχνιδια είναι φυσικά optimised.

Dreamcast geforce 1

Ps2 geforce 1 (custom-ια, ισως έχει λίγο καλύτερη)

Xbox geforce 3 ti

GC  radeon 9500
 
To Dreamcast δεν εφτανε τα αποτελεσματα μιας Geforce. Eγω τοτε ειχα Voodoo 3 που ειναι κατωτερη απο GF και παλι εβλεπα πολυ καλυτερα αποτελεσματα στο PC μου σε σχεση με το DC σε ολα τα potrs.
 
Μπορεί το DC να είχε λίγο χειρότερη κάρτα. Στα επίπεδα μιας voodoo 1(?). Το τοπιο είναι θόλο, στις αλλες 3 στο περιπου βγαζεις άκρη. 
 
Θεωρω οτι τη χρονια που βγηκε το Dreamcast ηταν ισχυροτερο απο τα PC της εποχης.

Κατι που ειχα διαβασει, δεν μπορω να το βρω, ηταν οτι το DC ηταν χοντρικα ισαξιο (λιγο καλυτερο) απο ενα συστημα P3 500 + TNT2
 
Ναι για το 1999 ηταν δυναμη. Ήθελες πολύ ακριβότερο PC για να εχεις ίδια γραφικά σίγουρα. Αργότερα με gf 3ti κλπ τα PC τα προσπέρασαν, θυμάμαι και ενα περιοδικό για κονσόλες που έπαιρνα και έλεγε οτι το Xbox βγάζει κατα πολύ ανώτερα γραφικά απο το ps2 και είχε και συγκριτικό τις εκδόσεις του splinter cell για xbox-ps2.
 
Λοιπόν, κατέβασα το 4 ξανά στο PS3 fat που όπως έχω πει πλέον θα είναι το κύριο PS3 μου και άρχισα για τέταρτη(!) φορά το ίδιο παιχνίδι. Φυσικά άφησα στην άκρη την έκδοση του PS2 που είμαι σε φάση να τη στείλω από κει που ήρθε, δηλαδή τόσο που με ξενέρωσε. Προχθές έλαβα την έκδοση για το Game Cube αλλά δεν το τέσταρα ακόμη γιατί περιμένω μια κάρτα μνήμης που η παλιά μου τα έφτυσε. Ωστόσο έχω παραγγείλει και το αντίστοιχο στο XBOX. Πραγματικά μετά την έκδοση του Wii το λάτρεψα! Μέχρι και το ίδιο το Game cube με έκδοση RE4 σκέφτομαι για αγορά αργότερα.
 
To ΧΒΟΧ παταγε το PS2 μεγαλοπρεπως.

Παντως τα στεγνα νουμερα  (τα οποια δεν συναδουν παντα με το τελικο αποτελεσμα) δινουν το DC ισαξιο με δυνατοτερα PC συστηματα (νταξ, η πηγη ειναι ελαφρως biased)
 
Το RE4 το είχα παίξει στο PS2 και μου άρεσε πολύ (αν και πολύ αργότερα το κατέβασα στο 360 δεν το έπαιξα ποτέ), δεν ήξερα όμως ότι είναι η χειρότερη έκδοση.

Τον συνδυασμό PIII - Voodoo2(ένας στην παρέα είχε 2xV2)/banshee τον θεωρούσα πολύ καλό, μάλλον λόγω unreal....ή τα έχω (σίγουρα) ξεχάσει γιατί είχα την εντύπωση ότι το PS2 κυκλοφόρησε πριν το 2000.
 
Κατι που ειχα διαβασει, δεν μπορω να το βρω, ηταν οτι το DC ηταν χοντρικα ισαξιο (λιγο καλυτερο) απο ενα συστημα P3 500 + TNT2
Απαπαπαπα, ούτε κατά διάνοια. Ουτε καν πλησιάζει. Mε Pentium 2 γύρω στα 250mhz και Voodoo 1 ίσως. Pentium 3 CPU ήταν του XBOX. Aυτός που είχε γράψει αυτό που διάβασες δεν ήξερε τι του γίνεται μάλλον. Πιστεύω σε κανα DC magazine θα το πέτυχες, όπως κι εγώ που είχα πετύχει σε N64 περιοδικό που λέγανε ότι το N64 είναι ισάξιο με voodoo. Τι διαβάζαμε τα κακόμοιρα.

Έτυχε να είχα τότε πρόσβαση σε PC με P2 και TNT1 (η 2 είναι στα επίπεδα της Voodoo 3) και θυμάμαι ότι όλα τα multiplatform ήταν πολύ ανώτερα στο PC. Θες Shadowman, θες Episode 1 Racing, θες Unreal Tournament κλπ, καμία σχέση. Και καλύτερη ανάλυση (800x600) και καλύτερο frame-rate, έπιαναν και 60άρια στο PC. Το δικό μου PC ήταν P3 450 + Voodoo 3 και θυμάμαι που είχα δει το Quake 3 στο DC και δεν μπορούσα να καταλάβω πως στο καλό παίζουν με τόσο χάλια γραφικά και τόσο αργό frame rate. Θυμήθηκα εποχές Quake 2 στο N64 σε σχέση με το PC + Voodoo 2.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Λοιπον με λίγο ψάξιμο η GPU του DC είναι ισάξια της riva 128

Rops 1

Tmu 1

Clock 100

Memory 100

H riva 128 έχει όμως 128bit bus 
 
Ναι, η Riva 128 μου φαίνεται πιο λογική ως σύγκριση με το DC.
 
Geforce 1 ειναι μπροστά αρκετά. 4 tmu, 4 rops, μεγαλύτερη συχνότητα core και ram. 
 
O developer του MDK2 ειχε βγαλει αυτη την εξισωση (που νομιζω οτι ηταν και το πρωτο παιχνιδι με υποστηριξη T&L στο PC οποτε δεν ηταν τιποτα τυχαιοι).

Τεινω να συμφωνησω με τον τυπα περι TNT. Η Riva 128 ηταν πιο παρωχημενη. Γελαγα με φιλους που την ειχαν και εκανα κυκλους γυρω τους με την Voodoo.

Μην κοιτας νουμερα και ρολογια. Το PowerVR2 ειχε πολλα χαρακτηριστικα (HSR, TBDR, HST κτλ) και στο DC λογω ελαχιστης εμπορικης ζωης, δεν ειδαμε να το στιβουν (ενα μονο παιχνιδι με bump mapping αν θυμαμαι καλα?). Επισης ο SH4 ειχε πολυ δυνατο FP κομματι (εκτελουσε και χρεη ενος πιο πρωτογονου T&L unit - επρεπε να φτασουμε στη GeForce256 να δουμε dedicated T&L).

Τωρα για νουμερα, εχουμε fillrates που ζαλιζουν για την εποχη.
 
Εγώ πάντως εμπειρικά το λέω από παιχνίδια που έχω παίξει, ούτε καν ξέρω τους αριθμούς, δεν νομίζω το DC να φτάνει την TNT. Και δεν μιλάω για την 2. Αλλά έχεις και τα δίκια σου, η Riva φαίνεται αδύναμη. Ισως να είναι κάπου ανάμεσα τελικά. Η απλά είναι το "code to the metal" που έχουν πάντα οι κονσόλες.
 
Ενα παραδειγμα δυναμης απ την cpu του dreamcast ειναι και η ταχυτητα των παιχνιδιων στο mame.
Mπορει να τρεξει πχ αρκετα καλα τα cps1

 
Εντάξει, δεν τα τρέχει full speed όμως. Το καταλαβαίνεις από τον ήχο ότι ζορίζεται.

Σε έναν Pentium 2 παίζανε full speed αλλά παίζει ρόλο και η έκδοση του MAME. Δηλαδή αμα πας να τρέξεις την έκδοση 0.208 σίγουρα θα σέρνεται και σε αυτήν την CPU.

Μήπως γνωρίζεις ποια έκδοση τρέχει στο Dreamcast?
 
Η εκδοση του mame παιζει μεγαλο ρόλο, πχ mame 2000 και mame 2003 τα παιζει τρένο σε retroarch ενα νετμπουκ της πλάκας με atom που έχω που η ισχύς της CPU είναι ίδια με ενα γρηγορο pentium 3, ουτε καν pentium 4. Αν δοκιμασω να τρεξω καμια πρόσφατη θα γίνει πανικός, το βλέπω το bsod. Το mame θέλει δυνατή "single core performance" CPU.

Έχουμε ξεφυγει τελείως απο το θέμα ίσως θα έπρεπε να μεταφερθεί σε άλλο θρεντ η συζήτηση που είναι ενδιαφέρουσα σίγουρα.
 
Μήπως γνωρίζεις ποια έκδοση τρέχει στο Dreamcast?
Μια εκδοση mame v0.37b15 απ οτι βρηκα αλλα εχει βγαλει δυο εκδοσεις.
https://megagames.com/emulators/mamedc-dreamcast

http://chui.dcemu.co.uk/mame4all.html

Το ps2 με την εκδοση 0.37 του 2002 δεν φτανει την ταχυτητα του dreamcast στο ιδιο παιχνιδι. 

Εκδοση Dreamcast

 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Δεν την φτανει την ταχύτητα γιατί αν θυμάμαι καλά στο DC τρέχει cyclone 68000 emulator, που είναι πολύ ταχύτερη εξομειωση απο την απλή. Ο ίδιος δημιουργός πρεπει να είχε βγάλει και Amiga emulator με cyclone και έτρεχε πολύ καλά για Dreamcast (25fps), ενω πχ σε PSP που είναι 1,5 φορά ταχύτερο δεν παιρνει τα πόδια του. Δηλαδή αν είχε asm 68000 core και το PSP θα επαιζε τρένο.

O cyclone πρέπει να είναι asm RISC μόνο, γιατί είχα τον emulator για αμιγκα σε κινητό Νοκια του 2009 με arm και επαιζε 25 fps με 600mhz cpu. Δηλαδή πρεπει να γραφτεί απο την αρχή για  την CPU του ps2-psp
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Θυμαμαι την εποχη του 1999 που συγκρινανε το DC με PC οπου ισοδυναμουσε με Pentium 2 στα 266 mhz αλλα υπηρχανε δυνατες εξαιρεσεις πχ Shenmue 2 οπου το μηχανημα εδειχνε ανωτερο απο Pentium 2.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Πίσω
Μπλουζα