oldgrcinfun
Retro Member
- Joined
- 17 Μάρ 2013
- Μηνύματα
- 330
- Αντιδράσεις
- 236
Πραγματικά είναι να αναρωτιέται κανείς πόσο αδύναμο ήταν το σενάριο της ταινίας.
Η τυφλωση κι τα ναυαγια ηταν must...καθε βασανισμενος ηρωας επρεπε ή να τύχει θύμα ναυαγίου ή να τυφλωθει....ανάλογη περίπτωση ανάκτησης φωτός στα καλά καθουμενα κι σωρείας δυστυχιών εχουμε κι στο "Πληγωμενες καρδιές"! (Ο Ξανθόπουλος στο ρόλο του κακού).Η κοπέλα μετά τις αποκαλύψεις βρίσκει το φως της!!! Έτσι στα καλά του καθουμενου.....
Πραγματικά, διαβάζοντας τα σχόλιά σας, αυτό μου ήρθε στο μυαλό. Η ταινία "Το κλάμα βγήκε από τον παράδεισο". Κατά την γνώμη μου, εξαιρετική απεικόνιση και παρωδία των μελό εκείνης της εποχής. Και τώρα που σκέφτομαι σκηνές, γελάω σαν χαζή μπροστά στον υπολογιστή μου. Ελπίζω η συνάδελφος να μη νομίζει ότι απώλεσα τας φρένας εντελώς.Η δε ερμηνεία της τυφλής Μαυροπούλου ίσως είναι αυτή πάνω στην οποία πάτησε η Μαρία Καβογιάννη για τον ρόλο της στο Κλάμα βγήκε απ' τον παράδεισο. Μιλάμε για τέτοια κατάσταση.
Μα καλά επίτηδες το έκαναν στις ταινίες του Ξανθόπουλου να υπάρχουν τέτοιες υπερβολές;Η καρδιά ενος αλήτη...
Ο Νίκος και ο Ανδρεας ειναι διδυμοι (Ο Ξανθοπουλος σε διπλο ρολο). Οταν πεθαινει ο πατερας τους, ο Νικος ριχνεται στη βιοπάλη και βοηθάει τον Άνδρεα να σπουδάσει. Μπαρκάρει στα καράβια, όμως το πλοίο του βυθίζεται και οι δικοί του τον θεωρούν νεκρό. Στο μεταξύ, ο Ανδρέας παίρνει το πτυχίο του και γίνεται φημισμενος εισαγγελέας. Μετά από καιρό ο Νίκος επιστρέφει στην Ελλάδα, χωρίς χαρτιά, δεν εμφανίζεται στους δικούς του κι βρίσκεται μπλεγμένος σε υπόθεση φόνου που δεν διέπραξε. Εισαγγελέας στη δίκη ο Ανδρέας. Και εδώ εχουμε το εξης απεριγραπτο! Μέσα στο δικαστήριο, με τόσο κόσμο (δικαστές, ακροατήριο, θαμώνες κλπ), ο Νικος αρνούμενος να δώσει τα στοιχεία του δικαζεται ως ανωνυμος κι κανείς απο εκει μεσα δεν αναρωτιέται το πιο φυσικό: γιατί κατηγορούμενος κι εισαγγελέας είναι "φωτοαντιγραφα" κι μοιάζουν σαν δυο σταγόνες νερό; :supergrin: Επικός ο διάλογος ανάμεσα στον Πρόεδρο του δικαστηρίου κι τον κατηγουμενο Ανδρέα: -"Δυσχερένεις την κατάσταση σου με την απόκρυψη της ταυτότητας σου" -"Δεν έχω όνομα κύριε Πρόεδρε ". Όλοι μέσα σε αυτήν την αίθουσα, μέχρι και ο Πρόεδρος, ηταν θεοστραβοι;;; opcorn: Ο εισαγγελέας Ανδρέας εν τω μεταξύ να σφυρίζει αδιάφορα κι να αποκαλύπτει την συγγένεια τους στο τέλος πια, γιατί κανείς ολο αυτο το διαστημα της δικης δεν απόρησε με την ομοιότητα τους!!
Η βουκολική ιστορία στο "Κλάμα" (Αντωνόπουλος-Αδαμακη-Φιλιππιδου-Πιατας) ουσιαστικά είναι η ιστορια της Γκόλφως σε παρωδια. (Για την συγκριση των 2 ιστοριών: ο ομορφος Τάσος αγαπάει την φτωχη Γκόλφω και αυτο γεμίζει με ζήλια την πλούσια Σταυρούλα, που θέλει τον Τάσο για λογαριασμό της. Με τη μεσολάβηση ενός παραδόπιστου γιδοβοσκού, η Σταυρούλα κατορθώνει να κερδίσει τον Τάσο, αφού τον χωρίζει από την Γκόλφω και παντρεύονται. Η Γκόλφω τρελλαίνεται και παίρνει τα βουνά. Ο Τάσος τρέχει ξοπίσω της, ειναι όμως αργά. Η Γκόλφω, έχει πιεί φαρμάκι και πεθαίνει, κι ο Τασος με την σειρα του αυτοκτονεί.)Είχα δει κάποια στο παρελθόν, ας πούμε την "Λαφίνα" με την Ασημακοπούλου, αλλά δε μπορώ να πω ότι θυμάμαι τίποτα. Αυτό κι αν είναι αγαπημένο σημείο στο "Κλάμα" με μια Φιλιππίδου που δίνει ρέστα.
"Σύρμω μου, δεν κάνει αυτός για σένα". "Ναι, αλλά εγώ τουν αγαπώ. Τουν αγαπώ, τουν θέλου"
Αχ, τι κρίμα! Πολύ θα ήθελα να ακούσω και άλλα αληθοφανή σενάρια που να φοράνε φουστανέλες και κεφαλομάντηλα. Βολεύομαι όμως, και με ο,τιδήποτε υποπέσει στην αντίληψή σας.Νομίζω οτι σε γενικές γραμμές, στα βουκολικά δεν υπάρχουν οι εξωφρενικές υπερβολές που υπάρχουν στα μελό και καταρρίπτουν καθε έννοια λογικής. Στα μελό οι ήρωες τυφλώνονται και ξετυφλώνονται στο άψε-σβήσε ως διά μαγείας, μονοζυγωτικά δίδυμα όταν συναντιούνται μετά απο χρόνια κανείς δεν αναρρωτιέται γιατί μοιάζουν σαν δυο σταγόνες νερό (ούτε και οι ίδιοι), τα βαπόρια βουλιάζουν σαν χαρτινες βαρκες, οι πεθαμένοι σκάνε μύτη στα όνειρα (ενιότε και ως φαντάσματα) και βρίσκουν λύσεις στα προβλήματα των ηρώων κλπ κλπ κλπ....απλά πράγματα..καθημερινά...γιατί αν δεν είναι σύνηθες να παίξεις ξύλο με αρκούδα στα γκρεμνά και να την νικήσεις κιόλας, τι είναι τότε;;
Είναι κυρίως η Γκόλφω αλλά όχι μόνο. Η τελευταία πχ σκηνή με την Αδαμάκη να τρέχει αναμαλλιασμενη με το λευκό φουστάνι είναι από την Αστέρω με τη Βουγιουκλάκη.Η βουκολική ιστορία στο "Κλάμα" (Αντωνόπουλος-Αδαμακη-Φιλιππιδου-Πιατας) ουσιαστικά είναι η ιστορια της Γκόλφως σε παρωδια. (Γ
Σαφώς κι η τρέλα των ηρωιδων στα βουκολικά είναι υπερβολή. Ομως έχει και μια βαση όλο αυτό, δεν είναι κι ανέφικτο, με την έννοια οτι η κατάθλιψη, η μελαγχολια κι οι λοιπες συναισθηματικες διαταχες, μπορουν να οδηγήσουν σε ψυχιατρικές παθήσεις. Θέλω να πω δηλαδη οτι δεν είναι εξωπραγματικό κάποιος με έντονα αρνητικά συναισθήματα να περάσει σε ψυχική διαταραχή. Εξωπραγματικό είναι πχ να είναι τυφλός (όπως στα περισσότερα μελό οι ηρωίδες) κι να βρίσκει το φως του ως δια μαγείας......Δεν τρελλαίνονταν όλες οι βοσκοπούλες τις οποίες παράτησε ο αγαπητικός τους . Ούτε αυτοκτονούσαν...