Φωτογραφίες και βίντεο από τη ρετροσυλλογή μου

Έρχεστε λοιπόν στο δικό μου μότο...δεν δηλώνω συλλεκτης υπολογιστών αλλά μόνο αναμνήσεων!!! Ότι μου δημιουργεί νοσταλγία και μόνο υπάρχει στο χώρο μου δηλαδή ότι ειχα τότε ή ηθελα να εχω! Αυτός είναι ο λόγος που δεν έχω ούτε μία κονσόλα στην κατοχή μου!
 
Quickshot-sqr.jpg

@spyros_s Συνονόματε, αν κι έχω την ίδια άποψη για τις παιχνιδομηχανές, αμάρτησα...

Sega Mega Drive και συμβατό Quickshot.

Τις κονσόλες δεν τις πήρα ποτέ με καλό μάτι, αλλά λόγω Pixel είχα μια μικρή περιέργεια, η οποία ικανοποιήθηκε όταν είχε πάρει Master System ο ξάδελφός μου. Έπαιξα σε αυτήν 5 λεπτά ίσα για να δω τί είναι ο ντόρος με αυτό το Sonic επιτέλους. Δεν ήταν άσχημη, αλλά δεν συγκινήθηκα κι όλας (δοκίμασα και το κρυμμένο pacman που έλεγαν στο περιοδικό).

Το Mega Drive το πήρα πρόσφατα. Ίσως ήταν 2012 ή 2014, γύρω στα 5 - 10 ευρώ, μετά από σκληρό παζάρι... και χάρη του έκανα που την πήρα!:)
Το τζόυστικ το έχω από σπόντα. Το είχε βάλει στο κουτί αυτός που μου έδωσε τον MSX και δεν ήξερα καν πως είναι για SEGA, μέχρι που μια μέρα, χαζεύοντας το χειριστήριο του MD, πήγε το μήνυμα στον εγκέφαλο.

Τέλος μια ανάμνηση από την ημέρα που πήρα το MD. Είδα ένα νεαρό παιδί, γύρω στα 20, με σακίδιο να ψάχνει και να μαζεύει cartridge από κονσόλες. Ήταν τέτοια η χαρά στη φάτσα του, που μου έκανε εντύπωση.
 

F-19 Stealth Fighter στην έκδοση για την Amiga. Διάδοχος του Project Stealth Fighter των 8bit, με πολύ καλά 3D γραφικά και όμορφες στατικές οθόνες, ενώ ο ήχος περιορίζεται στα απολύτως απαραίτητα. Το πτητικό μοντέλο εξομοιώνει κάποια βασικά πράγματα. Τα συστήματα κι ο οπλισμός είναι επίσης απλοποιημένα, ενώ το ενδιαφέρον διατηρεί η τακτική που χρειάζεται για ν' αποφεύγετε τον εντοπισμό από τα ραντάρ.
Γενικώς, πρόκειται για αρκετά εύκολο και διασκεδαστικό παιχνίδι, που συνδυάζει την απλή εξομοίωση με τη δράση, όπως συνηθίζεται από την Microprose.

Το βιντεάκι περιέχει unboxing, διάφορες πληροφορίες σχετικά με την τεχνολογία stealth, παρουσίαση του παιχνιδιού και τέλος, μια αποστολή στην Amiga 500.

Αυτό, παραδόξως, το είχα παίξει πρώτα σε PC και μετά σε Amiga. Μου είχε αντιγράψει τη δισκέτα ένας φίλος που είχε 286 και την έτρεξα στο KCS που είχα στην Α500. Επίσης, θυμάμαι να το παίζω και σε VGA με ασπρόμαυρη οθόνη.
Μετά το πήρα για Amiga και το ξαναευχαριστήθηκα έγχρωμο.
 
Στο εχω ξαναπεί...κάνεις βίντεο επαγγελματικού επιπέδου στο yt!!! Δεν έχεις τίποτα να ζηλέψεις από τους μεγάλους youtubers του εξωτερικού στο αντικείμενο! Εύγε συνονόματε!
 
Φοβερό game, στην Amiga έχω παίξει τους περισσότερους εξομοιωτές πτήσης από οπουδήποτε αλλού. Θυμάμαι καλά και το Project Stealth Fighter στον 64. Εξαιρετικό video όπως πάντα, συνυπογράφω το σχόλιο του spyros_s.
 
@Blue Max
Παρομοίως! Κυρίως εξομοιωτές και adventure έπαιζα.
PC πήρα το 2000, που είχε περάσει η εποχή του παιχνιδιού, οπότε δεν έχω παίξει πολλά, πλην ελαχίστων καλών simulator.
Γενικώς ήμουν πάντα αρνητικός προς τα PC, αλλά πρόσφατα έβαλα κάποια adventure εποχής 2000 και μετά, τα οποία ήταν πολύ αξιόλογα.
 
Ο ZX Spectrum+3 με 128ΚΒ και Disk Drive 3 ιντσών, αλά CPC. Ποζάρει κι ο Robocop, ο οποίος πάντα μου άρεσε στον Spectrum. Γενικώς, όλες οι 8bit εκδόσεις ήταν πολύ καλές.

robocopyt.jpg
 
Ωραίο μηχάνημα, με Amstrad design πλέον και drive 3 ιντσών όπως του 6128 :thumbup:
Κόντεψα να τον αποκτήσω κάποτε, ήμουν μεταξύ αυτού και του σπανιόλου 128, αλλά τελικά πήρα τον +2.
 
ti994ayt.jpg

Texas Instruments TI-99/4A, το μοντέλο του 1981. 16bit επεξεργαστής και 16ΚΒ μνήμης. Πρωταγωνίστησε και στην εκπομπή Κόκκινοι Γίγαντες, Άσπροι Νάνοι. :)
Ελπίζω να μην τον έχω ξαναποστάρει (βαριέμαι να ψάχνω τα προηγούμενα αυτή τη στιγμή).
 
Πολύ ωραίο μηχάνημα και φαίνεται σε καλή κατάσταση (όπως όλα τα μηχανήματα σου).
Από τα πρώτα που εμφανίστηκαν και Ελλάδα, το Ti 99/4A, το Dragon 32, το BBC Micro, τo Newbrain, το Oric 1.
Ήταν κάποτε κοντά στο σπίτι μου στον Ρέντη ο Πατεράκης που έκανε service στα Ti 99/4A και πέρναγα από εκεί και τα έβλεπα.
 
Εγώ τον +3 τον απέκτησα το 2010 με προτροπή φίλου που πλέον δεν βρίσκεται ανάμεσα μας! Θεωρώ ότι είναι ο κορυφαίος σπέκτρουμ αν και με τα γνωστά κουσούρια που μάθαμε να αγαπάμε στα μηχανάκια της σινκλερ! Το συνδύασα τότε μ'ένα divide και έναν αντάπτορα για να είναι συμβατό με αταρι 9πινο joystick και κοσμεί πλέον και αυτός το playroom μου!
Το texas instrument που έχεις με είχε γοητεύσει σαν παιδί στην γνωστή τότε εκπομπή της ΕΡΤ "κόκκινοι γίγαντες , ασπροι νάνοι"! Θυμάμαι να έχω μείνει με το στόμα ανοικτό όταν άκουγα τον υπολογιστή να λέει: "χάνεις έναν βαθμό"! Στην Ελλάδα δεν είχε επιτυχία και μάλλον το ίδιο συνέβηκε και στην Ευρώπη! Το αμερικανάκι πέτυχε μόνο στην άλλη μερια του Ατλαντικού και αδιαμφισβήτητα είναι ένα όμορφο κομμάτι στην συλλογή σου συνονόματε! Τα έχεις και όλα στην πένα ρε μπαγάσα!!!
 

Lords of the Rising Sun της Cinemaware. Ατμοσφαιρικό παιχνίδι, με πολύ όμορφα γραφικά. Είχα κολλήσει το καλοκαίρι του '92 με αυτό κι έπαιζα τα βράδια.
 
Δεν έχω δει ακόμα το review σου...ίσως με κανεις να ασχοληθώ συνονόματε!
 
@spyros_s Αξίζει, είναι ωραίο παιχνίδι. Αν δεν το είχες παίξει τότε, να έχεις δηλαδή τη νοσταλγία, δεν ξέρω πώς θα σου φανεί τώρα. Έχει λίγο αργή εξέλιξη, αλλά αυτό πιστεύω προσθέτει στην ατμόσφαιρα, μαζί με τα γραφικά και τον ήχο. Αν έχεις χρόνο ν' αφιερώσεις, χωρίς το άγχος της καθημερινότητας, λογικά θα το ευχαριστηθείς.
 

Lords of the Rising Sun της Cinemaware. Ατμοσφαιρικό παιχνίδι, με πολύ όμορφα γραφικά. Είχα κολλήσει το καλοκαίρι του '92 με αυτό κι έπαιζα τα βράδια.
Εξαιρετικό παιχνίδι στρατηγικής στην Amiga. Από τα καλύτερα που έχω παίξει με φοβερή ατμόσφαιρα και κινηματογραφικά γραφικά της Cinemaware να θυμίζουν Defender of the Crown. Διαμάντι, άνετα playable ακόμα και σήμερα. Όλα αυτά μέσα σε 2 δισκέτες.

Απορίας άξιο, η Cinemaware μέσα σε λίγο χρόνο έκανε τον κόσμο να μιλάει για αυτήν (Defender of the Corwn, It came from the Desert, Lords of the Rising Sun, κ.α) και μετά χρεοκόπησε.

1712479927692.png

1712479995758.png
1712480064894.png
 
Απορίας άξιο, η Cinemaware μέσα σε λίγο χρόνο έκανε τον κόσμο να μιλάει για αυτήν (Defender of the Corwn, It came from the Desert, Lords of the Rising Sun, κ.α) και μετά χρεοκόπησε.

Αυτό είναι και δική μου απορία όχι μόνο για την συγκεκριμένη θρυλική εταιρεία αλλά και για πολλές άλλες απο εκείνη την εποχή.

Κάτι άλλο πολύ περίεργο είναι ότι όσες απο αυτές τις εταιρείες έχουν μείνει απο εκείνη την εποχή καμία μα καμία στο ιστορικό τους δεν κάνει αναφορά σε εκείνη την εποχή και στα πρωτοποριακό παιχνίδια τους που άφησαν ιστορία.

Σχετικά με την Cinemaware..

By 1990, the NEC owned 15% of Cinemaware.[4] Cinemaware went bankrupt in 1991. While porting S.D.I. to another system, one of the company's owners demanded the programmers add more features, increasing the programming time and delaying the product's release.[citation needed] Coupled with falling sales of their other titles amid an economic downturn, the company suffered. The company also suffered from software piracy, threatening to stop publishing Amiga games at several points because of the ease by which video games could be copied. Many of their games, including Wings, were cracked and spread amongst gamers before release

Wikipedia
 
Τελευταία επεξεργασία:
Αυτό είναι και δική μου απορία όχι μόνο για την συγκεκριμένη θρυλική εταιρεία αλλά και για πολλές άλλες απο εκείνη την εποχή.

Κάτι άλλο πολύ περίεργο είναι ότι όσες απο αυτές τις εταιρείες έχουν μείνει απο εκείνη την εποχή καμία μα καμία στο ιστορικό τους δεν κάνει αναφορά σε εκείνη την εποχή και στα πρωτοποριακό παιχνίδια τους που άφησαν ιστορία.

Σχετικά με την Cinemaware..

By 1990, the NEC owned 15% of Cinemaware.[4] Cinemaware went bankrupt in 1991. While porting S.D.I. to another system, one of the company's owners demanded the programmers add more features, increasing the programming time and delaying the product's release.[citation needed] Coupled with falling sales of their other titles amid an economic downturn, the company suffered. The company also suffered from software piracy, threatening to stop publishing Amiga games at several points because of the ease by which video games could be copied. Many of their games, including Wings, were cracked and spread amongst gamers before release

Wikipedia
Ένας από τους λόγους είναι ίσως είναι γιατί αυτές οι so-called Εταιρείες, αποτελούνταν στην πραγματικότητα από 1 ή 2 προγραμματιστές. Το κομμάτι της προώθησης ενός τίτλου (ειδικά στην χωρίς internet εποχή) ήταν δύσκολο. Έτσι αναγκαζόντουσαν να πουλάνε τα δικαιώματα σε μεγαλύτερα Software House. Γνωστό φαινόμενο, (μπορώ να δώσω παραδείγματα) όπου μετά από κάποιο χρονικό διάστημα το μεγαλύτερο SH αποφάσιζε να απορροφήσει εντελώς και να εξαφανίσει το μικρότερο.

Έτσι πιστεύω χάθηκε η μπάλα για ορισμένα μικρά SH. Εκεί που προγραμμάτιζες για το κέφι σου ξαφνικά είχες να κάνεις με συμβούλια, μετόχους, πίεση και project timeline σε νέα γραφεία με περισσότερους υπαλλήλους και μεγαλύτερα έξοδα.
 
Πιστεύω ότι έχεις απόλυτο δίκιο. Δεν είχα σκεφτεί αυτό που αναφέρεις. Σίγουρα στις περισσότερες θρυλικές εταιρείες εκείνης της εποχής θα έχει συμβεί αυτό που γράφεις και για αυτό υπό το φόβο της χρεοκοπίας τους πάντα εξαγοράζονταν ή τις απορροφούσαν τεράστιοι κολοσσοί της Gaming Industry (με σκοπό να εντάξουν τους προγραμματιστές στην δική τους εταίρεια) και έτσι χάνονταν για πάντα αυτές οι εταιρείες ως SH.

Είναι αυτό που λέμε "το μεγάλο ψάρι τρώει το μικρό" (που πολλές φορές συμβαίνει και το αντίστροφο το οποίο όμως είναι πάρα πολύ δύσκολο)

Βρήκα και μια συνέντευξη του ιδρυτή της Cinemaware του Bob Jacob.
 
Τελευταία επεξεργασία:
Αν έχεις χρόνο ν' αφιερώσεις, χωρίς το άγχος της καθημερινότητας, λογικά θα το ευχαριστηθείς.
Χρόνος δεν υπάρχει, αγχος καθημερινότητας δεδομένο σε όλους....ας υποθεσω λοιπόν οτι θα βρεθει στο μελλον τουλάχιστον ο χρόνος! :)
 
Πίσω
Μπλουζα