Χαμένα, εγκατελειμμένα και παιχνίδια που δεν κυκλοφόρησαν - Games That Weren't

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας Lord Vek
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης
Χωρίς να έχω παρακολουθήσει το βίντεο, μπορώ να κάνω τοποθέτηση επί του θέματος.

Όταν μιλάμε για περιπτώσεις παιχνιδιών τα οποία δεν έχουν δει το φως της ημέρας, κατά πρώτον, ίσως πρόκειται για παιχνίδια τα οποία έχουν δημιουργηθεί, για τον χ,ψ λόγο όμως, οι δημιουργοί τους θεωρούν ότι δεν είναι πραγματικά έτοιμα για να κυκλοφορήσουν και τελικά απλά μένουν ημιτελή.

Κάποτε, τα παιχνίδια αυτά το να μείνουν καταχωνιασμενα ήταν πιο εύκολο, μέχρι την έλευση του εργαλείου που ονομάζεται ίντερνετ, μια άλλη εποχή όντως δεν ανακάλυπτε κάποιος το οτιδήποτε ήθελαν να μείνει κρυφό, πλέον όμως, με τον έναν η τον άλλο τρόπο, μπορούμε να έχουμε επαφή.

Διάφορα παιχνίδια τελικά δεν κυκλοφορούν, πλέον όμως νομίζω ότι δεν θεωρούνται πραγματικά χαμένα, εκτός αν όντως καταστραφεί το υλικό το οποίο φτιάχτηκε κατά την ανάπτυξη του παιχνιδιού.

Μια άλλη περίπτωση παιχνιδιών τα οποία δεν κυκλοφορούν επισήμως, είναι παιχνίδια τα οποία μπορεί να έχουν ξεκινήσει να αναπτύσσονται και να αποτελούν προϊόν προώθησης κάποιας ταινίας η οποία τελικά δεν κυκλοφορεί οπότε και το παιχνίδι μένει στα αζητητα (πχ παιχνίδι για την ταινία Spiderman 4 που επρόκειτο να κυκλοφορήσει μαζί με την ταινία, δεν έγινε η ταινία, πάει και το παιχνίδι).

Επίσης, παιχνίδια που έχουν χαθεί, είναι παιχνίδια τα οποία είχαν ξεκινήσει να αναπτύσσονται για κονσόλες οι οποίες τελικά δεν μακροημέρευσαν στην αγορά (πχ 3DO, Jaguar, Virtual Boy, 32X), φαινόμενο το οποίο δεν συναντάμε στη σύγχρονη εποχή, εφόσον είναι πολύ συγκεκριμένες οι επιλογές σε κονσόλες.

Πλέον οι developers δεν επενδύουν σε κάτι το οποίο είναι αμφίβολο αν θα προσφέρει κέρδη επομένως, δεν λαμβάνονται πολλά ρίσκα και επομένως, δύσκολα να δοθεί χρόνος και χρήμα για κάτι αμφιβόλου κατάληξης....
 
Πλέον οι developers δεν επενδύουν σε κάτι το οποίο είναι αμφίβολο αν θα προσφέρει κέρδη επομένως, δεν λαμβάνονται πολλά ρίσκα και επομένως, δύσκολα να δοθεί χρόνος και χρήμα για κάτι αμφιβόλου κατάληξης....
το ιδεώδες θα ήταν οι διάφορες εταιρείες που έχουν ήδη ημιτελή παιχνίδια να έβγαζαν στο internet (github κτλ) τον κώδικα, οχι τίποτα άλλο, ανοίγουν παράθυρα ευκαιρίας σε άλλους να αξιοποιήσουν τις δυνατότητες τους, ειδικά τώρα με ΑΙ πχ μια μηχανή θα μπορούσε να προσθέσει κώδικα ή γραφικά σε ένα ημιτελές παιχνίδι, να το κάνει λειτουργικό.
Δυστυχώς υπάρχουν εταιρείες με μούχλα στα μυαλά (nintendo) που σκούζουν για τα πνευματικά τους δικαιώματα σε 'παλαιολιθικές' κονσόλες, η μιζέρια της 'αρπαχτής'.
 
Δυστυχώς υπάρχουν εταιρείες με μούχλα στα μυαλά (nintendo) που σκούζουν για τα πνευματικά τους δικαιώματα σε 'παλαιολιθικές' κονσόλες, η μιζέρια της 'αρπαχτής'.
Η πικρή αλήθεια είναι αυτή και εμένα με φρικάρει αυτό. Δυστυχώς, υπάρχουν εταιρείες, που αντί να αγκαλιάσουν τη νοσταλγία και την αγάπη του κοινού τους (ειδικά στις παλιές κονσόλες και franchises που δεν πουλάνε πια άμεσα), προτιμούν να κρατούν τον έλεγχο για να μην χάσουν ούτε ευρώ από πιθανό revenue. Και αυτό γυρνάει μπούμερανγκ, έτσι πιστεύω, γιατί δυσανασχετεί η fanbase που τις στηρίζει τόσα χρόνια.

Μερικά αντίθετα παραδείγματα με εταιρείες που λειτούργησαν πιο ανοιχτόμυαλα (και δεν νομίζω πως ζημιώθηκαν από αυτό):
id Software (Doom, Quake), Mojang (Minecraft), SEGA (Sonic fan games).
 
Μερικά αντίθετα παραδείγματα με εταιρείες που λειτούργησαν πιο ανοιχτόμυαλα (και δεν νομίζω πως ζημιώθηκαν από αυτό):
id Software (Doom, Quake), Mojang (Minecraft), SEGA (Sonic fan games).
Μιας και έγινε η σύγκριση με τη μαμά Nintendo, να θυμίσω ότι πριν λίγα χρόνια, κυκλοφόρησε κάποια παλιά παιχνίδια Mario για το switch και απλά πέταξε τα παιχνίδια σε ένα cartridge και αυτό ήταν, ούτε κάποιο μπόνους, ούτε τίποτα, όπως στη συλλεκτική έκδοση για τα 25 χρόνια Mario όπου είχε βάλει συλλογή από soundtrack και τουλάχιστον, δεν το είχε χρεώσει με φουλ τιμή όπως την πρόσφατη επανακυκλοφορία όπου ζήτησε 60€ για παιχνίδια τα οποία δεν είχαν καμιά άλλη αναβάθμιση στο τεχνικό κομμάτι.

Βέβαια, δεν θα έπρεπε να μας εκπλήσσει το γεγονός καθώς, η Ninty είναι γνωστό ότι θέλει να τα αρπάζει από τους συνεργάτες της, εφόσον μόνο η ίδια διαθέτει τα cartridges τα οποία πουλά στους developers επομένως, θέλει να έχει την πλήρη εκμετάλλευση της πνευματικής ιδιοκτησίας της, με τον οποιονδήποτε τρόπο.

Πάντως, με την ΑΙ, όπως έχουμε δει στην τεχνική αναβάθμιση πολλών ταινιών και βίντεο, μπορεί άνετα να λειτουργήσει και στο κομμάτι του gaming αυτό, προφανώς Και δεν είναι μόνο αυτός ο τρόπος αξιοποίησης της ΑΙ, είναι όμως μια αρχή, συν τα όσα ενδιαφέροντα προαναφέρθηκαν.
 
Πίσω
Μπλουζα